Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=678524#p678524:3qnmy8ax je napisao(la):
88miki123 » 09 Nov 2019 11:47 am[/url]":3qnmy8ax]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=678413#p678413:3qnmy8ax je napisao(la):
mikelo90 » Sub Nov 09, 2019 12:25 am[/url]":3qnmy8ax]Voz projurio ogromnom brzinom i izazvao požar
Jbt.jel to neki vic
Nadam se da je bio sarkastičan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=678540#p678540:1nibts3w je napisao(la):
mvbg1 » Sub Nov 09, 2019 1:07 pm[/url]":1nibts3w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=678524#p678524:1nibts3w je napisao(la):
88miki123 » 09 Nov 2019 11:47 am[/url]":1nibts3w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=678413#p678413:1nibts3w je napisao(la):
mikelo90 » Sub Nov 09, 2019 12:25 am[/url]":1nibts3w]Voz projurio ogromnom brzinom i izazvao požar
Jbt.jel to neki vic
Nadam se da je bio sarkastičan.

Nadao sam se da je to očigledno.
 
To tvoje može da bude isto toliko i realno koliko i ironično , imajući u vidu kako održavamo stvari i infrastrukturu , da ni ne čudi što se postavlja pitanje sarkastičnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=678365#p678365:l15zicm2 je napisao(la):
Rile » Pet Nov 08, 2019 8:29 pm[/url]":l15zicm2]Ovih dana još jedna garnitura (412 017-018) je zbog pređene kilometraže isključena iz saobraćaja. Ona je sedma po redu.
U ovom trenutku na remontu se nalaze 4 komada i to 3 u Zrenjaninu u fabrici Šinvoz i jedna u Smederevu u fabrici Želvoz.
Na remont čekaju još dve iz sistema BGvoza i jedna daljinska sa onim plišanim sedištima.
Nadam se da bi dve, koje su još početkom jula otpremljene u Šinvoz, mogle da se vrate početkom novog reda vožnje pa bi se
tako stvorili uslovi za lazarevačku liniju. Sa sadašnjih 13 garnitura u saobraćaju jedva može da se pokrpi i sadašnji red vožnje
Bg voza sa linijom za Mladenovac i samo jednom daljinkom linijom (lokal Smederevo - Požarevac - V. Plana - Lapovo). Putnički
za Niš odavno pokriva klasična garnitura dok onaj za Prijepolje radi Štadler.
Jesam li dobro pohvatao 13 u saobracaju i 7 ispalo i ceka remont ili se remontuje.
Ima li vise od ovog ili je to celo brojno stanje ukupno 20 komada.
 
Jedna mi je promakla... Dakle, 14 je u saobraćaju i 7 ostalih.
I to je to što se tiče RVR, ukupno 21.
 
Stanica Vukov spomenik, ukljuceni bus plus aparati.

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Red je da naplate uslugu unapredjenje voznje u stocnim vagonima.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gIaj1Exl5yg[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681736#p681736:r9vxka4l je napisao(la):
Straxa » Sre Nov 20, 2019 12:54 pm[/url]":r9vxka4l]Stanica Vukov spomenik, ukljuceni bus plus aparati.

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
Prošao pre 10 minuta, isključeni su. Ograđeno je trakama da mora da se prolazi kroz one prolaze za validiranje ali validatori su isključeni.
 
Јутрос сам приметио једну за мене, онако, необичну ствар на гарнитурама 412/416, на једном од БГ возова из Младеновца. Наиме, претпостављам да је гарнитура ушла у станицу Рипањ са оба подигнута пантографа, пошто сам по заустављању приметио машиновођу (или његовог помоћника) како се шета око гарнитуре, улази у једну од приколица (416), притиска нешто, а онда сам видео како се један од пантографа (задњи) спушта, на моје изненађење, без оног ,,а ла петарда" пуцња карактеристичног за те возове, док је предњи пантограф остао подигнут и са њиме је гарнитура наставила даљу вожњу. Па би моје питање гласило: да ли то РВР гарнитуре имају прекидаче за пантографе и ван моторних кола? :)
 
Pre neki dan mi se pružila prilika da barem na kratko ostvarim svoje dečačke snove i budem mašinovođa.. a posebna radost je bila u tome što se to dogodilo u upravljačnici meni omiljenog elektromotornog voza sdelanog u Rigi...

Ne znam odgovor na pitanje ima li prekidača za pantografe van motornih kola, mogao bih da nagađam da ih ipak nema? ..ali bi bilo dobro da naučim neke osnovne upravljačke funkcije pre nego se ponovo nađem za komandama upravljačnice..



Sad bi neko mogao da pita, Novače kojim dobrom ti koji blage veze sa železnicom nemaš tamo?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681882#p681882:1nzmixpq je napisao(la):
Рипањац 405 » 20 Nov 2019 09:11 pm[/url]":1nzmixpq]Јутрос сам приметио једну за мене, онако, необичну ствар на гарнитурама 412/416, на једном од БГ возова из Младеновца. Наиме, претпостављам да је гарнитура ушла у станицу Рипањ са оба подигнута пантографа, пошто сам по заустављању приметио машиновођу (или његовог помоћника) како се шета око гарнитуре, улази у једну од приколица (416), притиска нешто, а онда сам видео како се један од пантографа (задњи) спушта, на моје изненађење, без оног ,,а ла петарда" пуцња карактеристичног за те возове, док је предњи пантограф остао подигнут и са њиме је гарнитура наставила даљу вожњу. Па би моје питање гласило: да ли то РВР гарнитуре имају прекидаче за пантографе и ван моторних кола? :)
Nemaju prekidače za podizanje i spuštanje pantografa, već slavine za prekid dovoda komprimovanog vazduha u cilindre za podizanje samog pantografa.
U upravljačnicama se nalaze prekidači kojima se zadaje komanda za podizanje i spuštanje, a u posebnim ormarima na prikolicama se nalaze isključne slavine za svaki pantograf ponaosob.
Praksa je da se uvek vozi sa zadnjim pantografom i da se oni menjaju sa svakom promenom upravljačkog mesta.
Kažem praksa, ali nije zabranjeno ni da se vozi sa prednjim.
Kolega je verovatno prilikom promene upravljačkog mesta zaboravio(dešava se, ništa strašno) da zatvori jednu slavinu a drugu je otvorio i tako se desilo da je vozio neko vreme sa oba podignuta pantografa.
 
A dešava li se da kolega prilikom promene upravljačkog mesta zaboravi da zaključa zadnju upravljačnicu?

Koliko je opasno ako se neovlašćeno lice slobodno nađe u takvoj upravljačnici tj. da li ikakva upravljačka funkcija može da se pokrene/izvrši iz zadnje upravljačnice dok vozom upravlja kolega u prednjoj..?

Nadam se da postoji mehanizam koji to potpuno onemogućava dok je voz u pokretu, da zadnja ne reaguje na komande... ali ipak ne znam pa moram da pitam..

Po meni je ogroman bezbednosni propust ako svako može da vršlja po upravljačnicama kako mu volja dok je voz u pokretu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682231#p682231:5f8ouyuw je napisao(la):
mvbg1 » Fri Nov 22, 2019 12:25 am[/url]":5f8ouyuw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681882#p681882:5f8ouyuw je napisao(la):
Рипањац 405 » 20 Nov 2019 09:11 pm[/url]":5f8ouyuw]Јутрос сам приметио једну за мене, онако, необичну ствар на гарнитурама 412/416, на једном од БГ возова из Младеновца. Наиме, претпостављам да је гарнитура ушла у станицу Рипањ са оба подигнута пантографа, пошто сам по заустављању приметио машиновођу (или његовог помоћника) како се шета око гарнитуре, улази у једну од приколица (416), притиска нешто, а онда сам видео како се један од пантографа (задњи) спушта, на моје изненађење, без оног ,,а ла петарда" пуцња карактеристичног за те возове, док је предњи пантограф остао подигнут и са њиме је гарнитура наставила даљу вожњу. Па би моје питање гласило: да ли то РВР гарнитуре имају прекидаче за пантографе и ван моторних кола? :)
Nemaju prekidače za podizanje i spuštanje pantografa, već slavine za prekid dovoda komprimovanog vazduha u cilindre za podizanje samog pantografa.
U upravljačnicama se nalaze prekidači kojima se zadaje komanda za podizanje i spuštanje, a u posebnim ormarima na prikolicama se nalaze isključne slavine za svaki pantograf ponaosob.
Praksa je da se uvek vozi sa zadnjim pantografom i da se oni menjaju sa svakom promenom upravljačkog mesta.
Kažem praksa, ali nije zabranjeno ni da se vozi sa prednjim.
Kolega je verovatno prilikom promene upravljačkog mesta zaboravio(dešava se, ništa strašno) da zatvori jednu slavinu a drugu je otvorio i tako se desilo da je vozio neko vreme sa oba podignuta pantografa.


Je l' tacno da su ove garniture pre modernizacije (u izvornom stanju) uvek isle sa oba podignuta pantografa jer nije bilo visokonaponskih vodova duz garniture?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682288#p682288:13dx7p8j je napisao(la):
hiavata » 22 Nov 2019 10:05 am[/url]":13dx7p8j]

Je l' tacno da su ove garniture pre modernizacije (u izvornom stanju) uvek isle sa oba podignuta pantografa jer nije bilo visokonaponskih vodova duz garniture?
Tačno je. Samo što su visokonaponski vodovi postojali na sekcijama ali ne i između sekcija. Tako da se svaka sekcija ponaosob napajala sa svog pantografa.
 
mvbg1 ocekivao sam odgovor, posto mi se post nastavljao na tvoj, onda je neko nepisano forumsko pravilo da se prethodnik ne citira... vidim da imas najvise znanja u ovoj oblasti, ali ako iz nekog razloga ne zelis da odgovoris, postujem... :)

da razjasnim prethodni post... nemam obicaj da proveram jesu li vrata od upravljacnice zakljucana kako bih usao unutra, niti jednom to nisam uradio... u ovom konkretnom slucaju vrata su vec bila sirom otvorena a malo posle sam primetio da ni brave ni kvake na vratima nije bilo... ja sam usao na 30 sekundi da napravim par snimaka i svakako sam dovoljno savestan da nista ne pipam...

po mom misljenju bi u slucaju razvaljenih vrata ili vrata koja ne mogu da se zatvore, upravljacnicu trebalo neko da nadgleda dok je voz u pokretu, ili voz treba iskljuciti iz saobracaja... posebno je opasno ako komande u toj zadnjoj upravljacnici mogu da se pokrenu dok neko upravlja u prednjoj... nece svako biti savestan kao ja da udje i fotografise i nista ne dira... savrseno je moguce zamisliti nekog klinca koji bi hteo da na prednje staklo upravljacnice napise klub za koji najvija... i recimo nagne se da to uradi i nesto pritisne, neko dugme, neku komandu... pa sam pitao je l to uopste moguce ili u slucaju kad neko upravlja jednom upravljacnicom u onoj zadnjoj komande nisu aktivne... ali ako tebi uvazeni kolega forumasu ovo bezbednosno pitanje nije zanimljivo, onda odustajem od pitanja :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682366#p682366:6axhmk9a je napisao(la):
Noki » 22 Nov 2019 02:12 pm[/url]":6axhmk9a]mvbg1 ocekivao sam odgovor, posto mi se post nastavljao na tvoj, onda je neko nepisano forumsko pravilo da se prethodnik ne citira... vidim da imas najvise znanja u ovoj oblasti, ali ako iz nekog razloga ne zelis da odgovoris, postujem... :)
Ma nisam stigao da ti odgovorim jer sam vozio. Pratim signale, osmatram prugu i tako. :wink:
Komande u neposednutoj upravljačnici su isključene i ne mogu uticati na upravljanje voza.
Ne znam zbog čega je upravljačnica bila otključana ali ona mora biti zaključana. Ne toliko zbog opasnosti da bi neko mogao izvesti neku diverziju i ugroziti bezbednost putnika, već zbog mogućnosti da se napravi materijalna šteta u samoj kabini.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682370#p682370:261dl5mw je napisao(la):
Bender Rodriguez » 22 Nov 2019 02:53 pm[/url]":261dl5mw]A čemu volan unutra? :D
Volan je ustvari vozni kontroler.
On služi za zadavanje komande za povećavanje i snižavanje napona na vučnim motorima,kao i za elektrodinamičko kočenje.
U izvornom obliku umesto Jugovog volana je bio volan od moskviča, ali je bio nezgrapan pa su tokom remonta postepeno zamenjivani sadašnjim.
 
Hvala. :) Pretpostavio sam da se radi o tome ali sam očekivao da to bude u vidu neke poluge.
Npr u vidu ove ručice ''desno'' od komandne table, kao što je kod starih Duvag tramvaja (ako se dobro sećam).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682373#p682373:120nkarn je napisao(la):
mvbg1 » Fri Nov 22, 2019 3:06 pm[/url]":120nkarn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682370#p682370:120nkarn je napisao(la):
Bender Rodriguez » 22 Nov 2019 02:53 pm[/url]":120nkarn]A čemu volan unutra? :D
Volan je ustvari vozni kontroler.
On služi za zadavanje komande za povećavanje i snižavanje napona na vučnim motorima,kao i za elektrodinamičko kočenje.
U izvornom obliku umesto Jugovog volana je bio volan od moskviča, ali je bio nezgrapan pa su tokom remonta postepeno zamenjivani sadašnjim.

Kao klinac (1990-1992) sam se vozio u tim RVR garniturama ka Pozarevcu i zickao sam cesto konduktera da me puste kod masinovodje. Secam se tih originalnih, koliko se secam bili su crni i imali su cak i neke bele strelice sa gornje strane.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZiYlErk1d8w[/youtube]
Увек сам се питао какав је то одвратан звук који сам небројено пута чуо уживо, а који се на снимку чује од 0:02 до 0:05, знам да ме као клинца увек подилазила невиђена језа због тога (да ли сам једини? :mrgreen: )... Претпостављам да се ради о стартовању мотора. Чак ми се чини да не производе све гарнитуре тај звук при стартовању, да ли грешим?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682431#p682431:294nm4we je napisao(la):
Рипањац 405 » 22 Nov 2019 08:21 pm[/url]":294nm4we]
Увек сам се питао какав је то одвратан звук који сам небројено пута чуо уживо, а који се на снимку чује од 0:02 до 0:05, знам да ме као клинца увек подилазила невиђена језа због тога (да ли сам једини? :mrgreen: )... Претпостављам да се ради о стартовању мотора. Чак ми се чини да не производе све гарнитуре тај звук при стартовању, да ли грешим?
Startovanje trofaznih asinhronih motora pomoćnog pogona po uključenju glavnog prekidača. I da, na svim garniturama ove serije se čuje isti zvuk.
 
Vrh