mvbg1 » Fri Nov 22, 2019 12:25 am[/url]":5f8ouyuw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681882#p681882:5f8ouyuw je napisao(la):
Рипањац 405 » 20 Nov 2019 09:11 pm[/url]":5f8ouyuw]Јутрос сам приметио једну за мене, онако, необичну ствар на гарнитурама 412/416, на једном од БГ возова из Младеновца. Наиме, претпостављам да је гарнитура ушла у станицу Рипањ са оба подигнута пантографа, пошто сам по заустављању приметио машиновођу (или његовог помоћника) како се шета око гарнитуре, улази у једну од приколица (416), притиска нешто, а онда сам видео како се један од пантографа (задњи) спушта, на моје изненађење, без оног ,,а ла петарда" пуцња карактеристичног за те возове, док је предњи пантограф остао подигнут и са њиме је гарнитура наставила даљу вожњу. Па би моје питање гласило: да ли то РВР гарнитуре имају прекидаче за пантографе и ван моторних кола?
Nemaju prekidače za podizanje i spuštanje pantografa, već slavine za prekid dovoda komprimovanog vazduha u cilindre za podizanje samog pantografa.
U upravljačnicama se nalaze prekidači kojima se zadaje komanda za podizanje i spuštanje, a u posebnim ormarima na prikolicama se nalaze isključne slavine za svaki pantograf ponaosob.
Praksa je da se uvek vozi sa zadnjim pantografom i da se oni menjaju sa svakom promenom upravljačkog mesta.
Kažem praksa, ali nije zabranjeno ni da se vozi sa prednjim.
Kolega je verovatno prilikom promene upravljačkog mesta zaboravio(dešava se, ništa strašno) da zatvori jednu slavinu a drugu je otvorio i tako se desilo da je vozio neko vreme sa oba podignuta pantografa.