Karlo del Ponte
Advanced
То није страшно, са обзиром да се саобраћај врши у току радова. У тим околностима и у Холандији возови касне. Да подсетим, по тачности извршења реда вожње трећа земља у Европи, после Швајцарске и Белгије.
А сада везано за евентуално градско предузеће за приградске железнице. Државне железнице, или Србија-воз ће бити потребни не само у прелазном периоду, него и дугорочно. Разлог су регионални возови које би требало интегрисати и због исплативости, и због капацитета пруга, и због могућности комбиновања услуге брзих и локалних возова на неком правцу.
Навешћу пример пруге (Београд) Ресник - Лазаревац (Ваљево). Ако би на тој једноколосечној свеже ремонтованој прузи пустили Кантарев БГ:ВОЗ (на пола сата у шпицу, на сат ван шпица), упропастили би саобраћај свих осталих возова, а средња попуњеност возова би била 20-30%. Истовремено, имамо велику концетрацију путника једино у општинским местима: стајалиште Барајево центар и станица Лазаревац, а где је и најисплативије формирати мрежу "фидера", локалних аутобуских линија са усклађивањем реда вожње. Самом Лазаревцу је Ваљево најближи и најпрактичнији регионални центар. Од Лајковца до Ваљеву су насеља много више оријентисана на пругу, јер су пругу историјски имали много раније и много пре "друмске револуције". Много разлога да се формирање возова заснива на директној вези Београд-Ваљево са додатним возовима Београд-Лазаревац само у шпицевима радним даном, и додатни поласци петком и недељом увече због студената и викендаша.
Даље, како ти неки градски возови не би ишли ни у Панчево, има низ практичних разлога зашто формирати линије типа Панчево Војловица-Ваљево.
Оптималан план би изгледао одприлике овако:
Локални возови Панчево Војловица - Ваљево у 4:00, 6:00, 8:00, 10:00, 12:00, 14:00, 16:00, 18:00, Земун-Ваљево у 21:00 (због одржавања гарнитуре која ноћу стоји у Ваљеву). Око 35 минута треба до Вуковог споменика.
Брзи и убрзани возови из Земуна за Ужице (Пријепоље) у 5:20, 7:20, 9:20, 11:20, 13:40, 15:40, 17:40, 20:00. После Раковице до Ваљева стају само Барајево центар, Лазаревац и Лајковац. Изузетно први и четврти полазак стају у мањим местима од Лајковца до Ваљева.
Предузеће Београдски воз и метро Земун - Лазаревац у 13:20, 15:20, 17:20 радним даном, 19:20, 22:00 петком и недељом.
Возови за Бар у зависности од међународних договора, а независно од ове шеме.
Слично у супротном правцу, са разликом полазака у шпицу. Из Лазаревца радним даном у 4:20, 6:20, 15:20 радним даном, 17:20, 19:20 петком и недељом.
А сада везано за евентуално градско предузеће за приградске железнице. Државне железнице, или Србија-воз ће бити потребни не само у прелазном периоду, него и дугорочно. Разлог су регионални возови које би требало интегрисати и због исплативости, и због капацитета пруга, и због могућности комбиновања услуге брзих и локалних возова на неком правцу.
Навешћу пример пруге (Београд) Ресник - Лазаревац (Ваљево). Ако би на тој једноколосечној свеже ремонтованој прузи пустили Кантарев БГ:ВОЗ (на пола сата у шпицу, на сат ван шпица), упропастили би саобраћај свих осталих возова, а средња попуњеност возова би била 20-30%. Истовремено, имамо велику концетрацију путника једино у општинским местима: стајалиште Барајево центар и станица Лазаревац, а где је и најисплативије формирати мрежу "фидера", локалних аутобуских линија са усклађивањем реда вожње. Самом Лазаревцу је Ваљево најближи и најпрактичнији регионални центар. Од Лајковца до Ваљеву су насеља много више оријентисана на пругу, јер су пругу историјски имали много раније и много пре "друмске револуције". Много разлога да се формирање возова заснива на директној вези Београд-Ваљево са додатним возовима Београд-Лазаревац само у шпицевима радним даном, и додатни поласци петком и недељом увече због студената и викендаша.
Даље, како ти неки градски возови не би ишли ни у Панчево, има низ практичних разлога зашто формирати линије типа Панчево Војловица-Ваљево.
Оптималан план би изгледао одприлике овако:
Локални возови Панчево Војловица - Ваљево у 4:00, 6:00, 8:00, 10:00, 12:00, 14:00, 16:00, 18:00, Земун-Ваљево у 21:00 (због одржавања гарнитуре која ноћу стоји у Ваљеву). Око 35 минута треба до Вуковог споменика.
Брзи и убрзани возови из Земуна за Ужице (Пријепоље) у 5:20, 7:20, 9:20, 11:20, 13:40, 15:40, 17:40, 20:00. После Раковице до Ваљева стају само Барајево центар, Лазаревац и Лајковац. Изузетно први и четврти полазак стају у мањим местима од Лајковца до Ваљева.
Предузеће Београдски воз и метро Земун - Лазаревац у 13:20, 15:20, 17:20 радним даном, 19:20, 22:00 петком и недељом.
Возови за Бар у зависности од међународних договора, а независно од ове шеме.
Слично у супротном правцу, са разликом полазака у шпицу. Из Лазаревца радним даном у 4:20, 6:20, 15:20 радним даном, 17:20, 19:20 петком и недељом.