Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

То није страшно, са обзиром да се саобраћај врши у току радова. У тим околностима и у Холандији возови касне. Да подсетим, по тачности извршења реда вожње трећа земља у Европи, после Швајцарске и Белгије.

А сада везано за евентуално градско предузеће за приградске железнице. Државне железнице, или Србија-воз ће бити потребни не само у прелазном периоду, него и дугорочно. Разлог су регионални возови које би требало интегрисати и због исплативости, и због капацитета пруга, и због могућности комбиновања услуге брзих и локалних возова на неком правцу.

Навешћу пример пруге (Београд) Ресник - Лазаревац (Ваљево). Ако би на тој једноколосечној свеже ремонтованој прузи пустили Кантарев БГ:ВОЗ (на пола сата у шпицу, на сат ван шпица), упропастили би саобраћај свих осталих возова, а средња попуњеност возова би била 20-30%. Истовремено, имамо велику концетрацију путника једино у општинским местима: стајалиште Барајево центар и станица Лазаревац, а где је и најисплативије формирати мрежу "фидера", локалних аутобуских линија са усклађивањем реда вожње. Самом Лазаревцу је Ваљево најближи и најпрактичнији регионални центар. Од Лајковца до Ваљеву су насеља много више оријентисана на пругу, јер су пругу историјски имали много раније и много пре "друмске револуције". Много разлога да се формирање возова заснива на директној вези Београд-Ваљево са додатним возовима Београд-Лазаревац само у шпицевима радним даном, и додатни поласци петком и недељом увече због студената и викендаша.

Даље, како ти неки градски возови не би ишли ни у Панчево, има низ практичних разлога зашто формирати линије типа Панчево Војловица-Ваљево.

Оптималан план би изгледао одприлике овако:
Локални возови Панчево Војловица - Ваљево у 4:00, 6:00, 8:00, 10:00, 12:00, 14:00, 16:00, 18:00, Земун-Ваљево у 21:00 (због одржавања гарнитуре која ноћу стоји у Ваљеву). Око 35 минута треба до Вуковог споменика.
Брзи и убрзани возови из Земуна за Ужице (Пријепоље) у 5:20, 7:20, 9:20, 11:20, 13:40, 15:40, 17:40, 20:00. После Раковице до Ваљева стају само Барајево центар, Лазаревац и Лајковац. Изузетно први и четврти полазак стају у мањим местима од Лајковца до Ваљева.
Предузеће Београдски воз и метро Земун - Лазаревац у 13:20, 15:20, 17:20 радним даном, 19:20, 22:00 петком и недељом.
Возови за Бар у зависности од међународних договора, а независно од ове шеме.

Слично у супротном правцу, са разликом полазака у шпицу. Из Лазаревца радним даном у 4:20, 6:20, 15:20 радним даном, 17:20, 19:20 петком и недељом.
 
Станица је најавила воз на време, већ у 13:40 и сад људи чекају гледају где је, не тутњи ништа, мук на станици... када оно наилази тек у 13:47. Ко је ту луд ја не знам.

Али у БГ:ВОЗ-у важи Бусплус картица док у возима осталих тарифа не важи. Ја бих увео да Бусплус картица важи у регионалниим возовима као што постоји рецимо у неким градовима (Рим на пример) где постоји градска железница али путници могу да користе и регионалну с тим што у том случају валидација карте би се вршила код кондуктера у возилу.

Ево једне мале допуне:

Стара Пазова(via Батајница) --ЕКСПРЕС --Земун - Младеновац -- Паланка
Панчево Војиловица---- ЕСКПРЕС--- Панчевачки мост - Лазаревац - Ваљево

Линије би чиниле возови тарифе Регио и БГ:ВОЗ и функционисале по угледу на твој предлог. :kk:

Брзи и убрзани возови који би ишли даље саобраћали би на линијама Београд Центар - Ниш (стаје само у Раковици , Реснику, Младеновцу и Паланци) и Београд Центар- Пријепоље (стаје само у Раковици , Реснику, Лазаревцу, Лајковцу и Ваљеву)
 
Направио сам карту чисто да видите како би то изгледало. :kk:
2532.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586085#p586085:2zsea7xk je napisao(la):
JohnnyLee » 04 Dec 2018 02:58 pm[/url]":2zsea7xk]па о томе сам ја причао пре пар дана. град има где да изгради депо (Овча), нека набаве гарнитуре и ето. а слепци из Железнице да спусте пероне на Вуку и Панчевцу

Da nisu osnovali BMiV (Beogradski Metro i Voz) bilo bi logično da vozni park BG:Voza bude prilagođen regionalnom voznom parku Srbijavoza pod okriljem ŽS te da metro bude nezavisan, međutim sada odjednom to biva krajnje nelogično što znači da isti treba prilagoditi metrou (koji opet zahteva potpuno drugačije sanduke s 4 para ulazišta i ravnim podom - potpuno suprotno od regionalnog Flirta).

U svakom slučaju omnibus (all stop) režim pristajanja egzourbanih (prigradskih, regionalnih, međunarodnih vozova nacionalne železnice odnosno Srbijavoza - >niskopodnih ili ne<) u urbanoj zoni treba zabraniti.

Ne znam šta će na kraju da urade, samo mi već pada na pamet mogući skandalozni kompromis da se regionalni Flirt koristi u metrou. Ponovo bi bila započeta ista polemika kao za LRT - korišćenje vozila kome nije mesto u metrou. Ne bih da vas plašim ali nek nam je Bog u pomoći pored ovakvih štetočina poput Vesića.
 
@NOREXAN
Између Ресника и Лазаревца, такође између Ресника и Младеновца има много више станица и стајалишта. Разлог зашто их Србијавоз не користи јесте зато што, од када је уведен БУСПЛУС у Ласту, имамо шверц зону на 60 километара од Београда! Цена таквог превоза је у десетинама милиона евра градских расхода без прихода, и такав систем је неодржив на неколико нивоа. Једна од последица је прелазак на аутобус скоро свих путника из Београдског округа. Поједина насеља попут Ненадовца и Беле Реке имају јако закукуљен јавни превоз. Лесковац колубарски нема антибиотик везе у смислу оних београдских линија што иду на сваких 40 минута, већ буквално 3-4 пута дневно икакав аутобус за игде! Слично је за Парцане који немају стајалиште. Велики Борак од 10.000 становника са железницом кроз центар такође нема стајалиште.

Стајалишта и станице после Ресника ка Ваљеву: Бела река - Ненадовац - Барајево - Барајево центар - (Божидаревац потенцијално) - Велики Борак - Лесковац Колубарски - Степојевац - (Велики Црљени потенцијално) - Вреоци - (Завод потенцијално) - (Шопић потенцијално) - Лазаревац - Лајковац - Словац - Млађево - Дивци - Лукавац колубарски - Дивци - Ваљево - (Ваљево центар потенцијално).
Божидаревац: пруга кроз центар насеља, и само неки од полазака да стају одлично.
Велики Црљени: Насеље од око 10.000 становника, а близу и ТЕ Колубара. Сви локални возови да стају.
Завод: Око 11.000 радних места, стајање возова за време главних смена. Већина тих радних места су измишљена радна места и за људе у локалу, али и поред тога је огроман број правих радних места.
Шопић: По својо географској позицији може покривати пола Лазаревца.
Ваљево центар: Железничка станица Ваљево је на 20 минута пешке од центра Ваљева, а пруга је на 7 минута пешке. Постоји засебан колосек пруге Ваљево - Лозница изграђен све до обале Колубаре где је могуће продужити Беовоз. Чак би требало направити перон и на Барској прузи за стајање убрзаних возова.


Стајалишта и станице после Ресника ка Великој Плани: Пиносава - Рипањ колонија - Рипањ - Клење - Рипањ тунел - (потенцијално Парцани) - Раља - Сопот космајски - Влашко поље - (потенцијално Рајковац) - Младеновац - Ковачевац - Рабровац - Кусадак - Ратаре - Глибовац - Смедеревска Паланка - Мала План - (потенцијално Велика Плана север) - Велика Плана.
О том крају мало више зна Пантограф, пошто му је тазбина из тог краја.


Моја сугестија плана је мало другачија, али то не значи да је богом дана. Нисам је до краја описао:

Панчево Војловица - Ваљево, парним сатима из Панчева.
Панчево Војловица - Велика Плана непарним сатима из Панчева.
Брзи и убрзани возови (Аеродром) - Земун - Ужице (Пријепоље) сваког непарног сата.
Брзи и убрзани возови (Аеродром) - Земун - Ниш (Лесковац, Врање) сваког парног сата.
Панчево Војловица - Шид непарним сатима.
Панчево Војловица - Нови Сад парним сатима.

Дакле, независно од БГ:ВОЗ:
- на сваких пола сата Карађорђев парк-Панчево Војловица.
- на сваких сат времена Раковица-Ваљево
- на сваких сат времена Раковица-Велика Плана
- на сваких сат времена Панчево Војловица - Стара Пазова.
 
Ако се користе та стајалишта онда до Лазаревца има да се путује као гладна година. Лазаревац је насеље које нема алтернативу. 581 који стаје на сваку њиву поред пута и који има очајан ред вожње не може да се мери са 493. Једино да лети ибарском. Стога ја сам Лазаревчаним дао превоз достојно човеку а то је да возом стигну што брже и то ни мање ни више него до самог центра Београда! Е сад могуће је орагнизивати да БГ ВОЗ стаје у свако ћоше а да регионални стаје онако како сам ставио али то би отежалио ситуацију. Но боља верзија је да се уведу локални поласци које би ишли скраћено до Ресника а ево и зашто!

Углавном овако иду...

Линија 1: Батајница – Овча целодневно на 15 минута
Линија 2: Ресник – Сурчин целодневно 60 минута (изградња пруге до Аеородома Никола Тесла и даље за Сурчин)
Линија 3: Панчевачки Мост – Лазаревац 7:00 9:00 11:00 13:00 15:00 17:00 21:00
Линија 4: Земун- Младеновац 7:40 9:40 11:40 13:40 15:40 17:40 21:40 (комбинацијом са линијом 2 прави се од Земуна до Ресника интервал од тачно од 30 минута)

Региоонални возови у којима важи БусПлус
Увеле би се две линије на којем би саобраћао СрбијаВоз пошто би БГ:ВОЗ држао Београдски метро и воз. Те две линије би служиле за повезивање Београда са оближњим градовима а који гравитирају према њему попут Панчева и Старе Пазове на пример. Ове линије не би се разликовали од других возова тарифе Регио али како представљају београдске регионалне возове имали би једну посебну погодност а то је да би БусПлус карта у њима важила али само унутар граница Града Београда. То значи да би кондуктери могли да очитају вашу БусПлус карту а онда ако идете изван зоне ИТС-а да купите доплатну. Примера ради ако имате БусПлус картицу а идите Нови Београд – Нова Пазова ви се са вашом БусПлус картицом можете се возите до Бајтанице а за Пазову након очитавања карте кодуктер вам наплаћује додатну карту према важећем ценовнику СрбијеВоза-а за тарифу регио на релацији Батајница-Нова Пазова.

Линије су:

Панчево Војиловица – Ваљево 4:24 6:24 7:24 10:24 14:24 15:24 17:24 19:24 21:24 (обезбеђује се интервал од 60 минута на релацији Лазаревац – Панчевачку мост!)
Стара Пазова – Паланка 5:20 6:20 8:20 10:20 14:20 16:20 17:20 20:20 (обезбезђује се интервал од 60 минута на релацији Земун-Младеновац односно 30 минута од Земуна до Ресника као и 3-15 мин (08 20 23 38 50 53) од Земуна, новог БАС-а до нове железничке станице!)
 
Организација саобраћаја на једноколосечној прузи са мешовитим саобраћајем није тако једноставна. Неколико сати сам истраживао могућности како да уклопим тако густ ред вожње, и једино што сам успео је интервал 1 сат 3 минута. Технички услови за такав ред вожње би били:

1. Беспрекорно одржавање. Дужи затвори пруге (замена скретница, отпуштање колосека, замена или већи ремонт СС постројења...) само викендом.
2. Одабрани међу одабранима за диспечера.
3. Високи стандарди одржавања возила.
4. Померање Аутобуске станице Лазаревац уз железничку станицу. Увек је могуће да те неке локалне линије сврате у центар па наставе даље ка селима.

Ово све је важно, јер сам за укрштавања у Ваљеву, Лазаревцу и Барајеву предвидео по 5 минута. Поједини поласци тако имају и по 10 минута чистог развлачења реда вожње у сврху поузданости система. Време путовања између разделних тачака Ваљево и Прокоп/Карађорђев парк је 1 сат 30 минута за брзе, 1 сат 45 минута за локалне возове. Сада ће Зока Михајловић рећи: "Како не може боље, па капитални ремонт је урађен за средњ чисту техничку брзину од 95км/с? Хоћу Београд - Ваљево 1 сат 10 минута!" Али Зока, Зокини и Кантари не схватају шта је то једноколосечна пруга. Први не схватају да не вреди много 70 минута путовање, ако је на дестинацији од 100-тинак километара рупа између два поласка 3 сата. Други не схватају да та једноколосечна пруга служи свима, а не само Београду, и да је Ваљево шири метрополитен Београда. Чак и регионални центар, који већ деценијама има лоше транспортне везе са највећим насељима Колубарског краја.

Све оне не-Барајево "бандере уз пругу" између Ресника и Лазаревца продужавају путовање за 10 (словима десет) минута. А ако тим селима не омогућимо тих 8-10 полазака, онда смо их се дефинитивно одрекли. Односно, опустеће нам и Београдски Пашалук.
 
Сасвим разумни аргументи. Онда нек стаје БГ ВОЗ поред сваке бандере а локални нека иде као што и сада иде. :kk:
 
Ако, треба, увек се може научити нешто више од других, па у неком тренутку бити и бољи од себе. :kk:

Када сам радио дипломски 2012. мислио сам одприлике као ти:
- Локални возови само до Лазаревца 8 пари.
- Убрзани за Ваљево, до Лазаревца само Барајево центар, Степојевац (укрштавање и локални аутобуси) и Велики Црљени (10.000 становника, пруга у центру) 8 пари
- Локални до Ваљева 2 пара први и последњи полазак у 4:00 и 22:00.
- дневни брзи 5 пари
- ноћни брзи 4 пара полазака (у сезони)
- теретни возови 13 пари полазака (рачунао у односу на најбоље године у теретном превозу).

Резултат симулације са предложеним унапређењима сигнално-сигурносне опреме је смањење последичног кашњења у густом реду вожње за 60%, и повећање просечне брзине свих возова за око 10%.

Шта се десило у међувремену? Живим у Холандији, где су на целој мрежи и возова и аутобуса успостављени циљни стандарди, 15 минута, 30 минута и 60 минута са изузетком неких најоптерећенијих линија. Поузданост возова се заснива на развлачењу реда вожње не само планским дужим стајањем возова у неким станицама, него се то ради и са аутобусима! То значи да, рецимо, линија 703 Земун-Угриновци има тачан полазак у 10:35 који чека на аутобуском перону испред Железничке станице Батајница. Ако се деси да аутобус стигне из Земуна у 10:30, уредно чека до 10:35 на свом перону због преседачких путника, не само са воза на аутобус, него и из аутобуса у аутобус.

Разлози зашто сам предложио да се локални возови продуже до Ваљева су:
- Укрштвања сам из Степојевца и Беле Реке померио у Барајево укрсница и Лазаревац баш због тих преседачких веза.
- Ако тако померим укрштавање, локални воз у Лазаревцу би чекао полазак сат времена, да се уклопи у укрштавања. Враћање назад за 5 минута је могуће само теоријски, и у пракси се не примењује на пругама са мешовитим саобраћајем. Чекање у Ваљеву од сат времена је опростивије, јер релативан однос времена проведеног у путу и чекању је повољнији.
- Један од закључака дипломског рада је да чак и са унапређењима сигнално-сигурносне опреме теретни саобраћај јако испашта (заустављање из саобраћајних разлога на сваких просечно 15 километара). Када сам много после дипломирања из истог модела избацио брзе путничке, односно само 18 пари путничких возова, резултати са теретним возовима су били знатно бољи! Повећање просечне брзине за скоро 50%. Са те стране сам у новом моделу гледао да локални саобраћај и ка Београду и ка Ваљеву обављају локални возови Панчево - Ваљево, како би раније убрзане заменио брзима за даље дестинације. У том случају би чак и дневни за Бар стајао у Барајево центар, а из Бара намерно имао дужа бављења у Ужицу и Ваљеву ради пеглања кашњења.
- Попуњеност возова. Уколико би успоставили овакву стандардну услугу, реалан прилив путника је 100-200 путника на сат по поласку воза ван вршних сати у оптерећенијем смеру. Ваљево додаје још 50-150 путника по поласку, плус по 50-100 људи за предграђа Ваљева све до Лазаревца.

Једини додаци су неколико полазака само до Лазаревца у вршним сатима неколико минута пре траса брзих возова, ради непреоптерећивања брзих возова приградским путницима у шпицевима. Такође и због капацитета, јер су то једини сати када је на овом правцу могуће имати пун приградски воз. И са најбољом железничком линијом за Лазаревац, треба имати на уму да аутобус за Лазаревац има израженији булеварски карактер, а за Младеновац међуградски. Односно, воз неће ништа значити путницима из Баљевца за Београд и из Баљевца за Лазаревац.
 
Све то стоји али што се тиче 581 па управо је поента да се направи линија са којом ће људи из Лазаревца стизати брже! Постоји сада 580 и 581Е али то је толико ретко да је смешно и причати. Па сама линија 581 има очајан ред вожње. Са возом који би стајао као као Regio сада од Лазаревца до Вука путовало би се око 73 минута са капацитетом какав 581Е може само да сања. Дакле, имали смо сутуацију да воз до аутокоманде из Лазаревца стиже за близу 65 минута што је брже, удобније и капацитивније од сваког аутобуса. Тај Лазаревчанин који се буде гурао у 581 поред воза мора да је тежак мазохиста имајући у виду да сви Лазаревчани жале на 581, како су дискримисани у односу на друге општине и како нема горег аутобуса у читавом Београдском превозу. Једино што бих увео су стајалишта Лесковац (забачина жестока, људи немају никакав превоз) и Велики Црљани (велико место а без воза не иде...) Ово остало све може аутобусима да се регулише.
 
https://www.google.com/maps/@-26.3784967,28.1614018,4185m/data=!3m1!1e3!5m1!1e2

Johannesburg, primer gradnje oko železničkog koridora predviđenog za produženje južno od stanice Kwesne (Kathlehong).

https://www.google.com/maps/@44.8023492,20.3718001,1657m/data=!3m1!1e3

Beograd, civilizovana Evropa. Pokakili kojekakve objekte na sred odličnog koridora za Aerodrom, i to onog kroz gusto naseljene zone. :bash: :roll:

https://www.google.com/maps/@44.8681375,20.5387837,3311m/data=!3m1!1e3

Opet Beograd. Ovog puta pruga postoji ali nedovoljno iskorišćena pri čemu prolazi dalje od naseljenih zona i to onih manje gustine.
 
Има ли неко фотографију нових надстрешница које се виде у позадини?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586357#p586357:1kkrbs4s je napisao(la):
Express » 05 Dec 2018 03:57 pm[/url]":1kkrbs4s]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586085#p586085:1kkrbs4s je napisao(la):
JohnnyLee » 04 Dec 2018 02:58 pm[/url]":1kkrbs4s]па о томе сам ја причао пре пар дана. град има где да изгради депо (Овча), нека набаве гарнитуре и ето. а слепци из Железнице да спусте пероне на Вуку и Панчевцу

Da nisu osnovali BMiV (Beogradski Metro i Voz) bilo bi logično da vozni park BG:Voza bude prilagođen regionalnom voznom parku Srbijavoza pod okriljem ŽS te da metro bude nezavisan, međutim sada odjednom to biva krajnje nelogično što znači da isti treba prilagoditi metrou (koji opet zahteva potpuno drugačije sanduke s 4 para ulazišta i ravnim podom - potpuno suprotno od regionalnog Flirta).

U svakom slučaju omnibus (all stop) režim pristajanja egzourbanih (prigradskih, regionalnih, međunarodnih vozova nacionalne železnice odnosno Srbijavoza - >niskopodnih ili ne<) u urbanoj zoni treba zabraniti.

Ne znam šta će na kraju da urade, samo mi već pada na pamet mogući skandalozni kompromis da se regionalni Flirt koristi u metrou. Ponovo bi bila započeta ista polemika kao za LRT - korišćenje vozila kome nije mesto u metrou. Ne bih da vas plašim ali nek nam je Bog u pomoći pored ovakvih štetočina poput Vesića.
Када је у питању избор возова, напоменуо бих да се Флиртови увелико користе за читав систем туђих "БГ:ВОЗ-ова". Тај концепт воза, који има и Сименс (Талент) се прави само са прави са два пута више врата него наши Флиртови. Концепцијска разлика између градско-приградске железнице и метроа је поред свега и примена дужих возова. Приградске железнице за разлику од метроа имају минимум подземних станица, део линија је на пругама са мешовитим саобраћајем, а за дужа путовања су прихватљиви дужи интервали типа 10, 15, 20 или 30 минута. У Београду је критична подземна станица Карађорђев парк. Чак и ако бисмо применили двоспратне композиције (са по два пара врата по вагону, ширине за једновремени излазак по три путника), станица је премала за евакуацију 2х1200 путника. У будућности треба разматрати реконструкцију са широким перонима у дужини 160, а не 50 метара, везу са подземним пролазом испод Булевара ослобођења, излаз на северном крају перона ка Народној библиотеци и Стоматолошком факултету.

А са аспекта производње и одржавања возова, много нам је боље да за метро користимо неку од "трамваја са широком хаубом" нормалног колосека, какве би могли користити и у Нишу, Новом Саду, Крагујевцу... Чак сам мишљења да треба усвојити концепт висине пода 600 милиметара, 550 на газишту улаза, са делимичним спуштањем пода за градско-трамвајску варијанту. Зашто?
1) Могућност примене трам-трејн технологије.
2) Решавање питања скученог простора у зони постоља. Боља подужна проходност возила.
3) Решавање техно-економских проблема нископодних погонских постоља (силовање пруге, кратак животни век возила, ризици од искакања из колосека, нижи капацитет возила, теже возило, зависност од увозних резервних делова итд.)
 
Da li ce voz za Resnik ici na svakih 15 minuta ili 30 minuta? Na predhodnoj strani ima link sa redom voznje gde pise da je na 15 min , a na sajtu Srbija voza stoji 30 min, jel neko zna koji je tacniji red voznje?
 
Novi red voznje izazvao veliku konfuziju kod putnika. Polazak u 10:35 od Vuka ka Resniku, mnogi su po automatizmu usli u taj voz bez slusanja najave (stari red voznje 10:36 bio za Batajnicu), pa su ostali u cudu kada su se nasli u Rakovici. Sreca da je u Rakovici ukrstanje pa su odmah mogli da se vrate ka Karadjordjevom parku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587153#p587153:igvefehu je napisao(la):
Karlo del Ponte » 08 Дец 2018, 17:55[/url]":igvefehu]Када је у питању избор возова, напоменуо бих да се Флиртови увелико користе за читав систем туђих "БГ:ВОЗ-ова". Тај концепт воза, који има и Сименс (Талент) се прави само са прави са два пута више врата него наши Флиртови. Концепцијска разлика између градско-приградске железнице и метроа је поред свега и примена дужих возова. Приградске железнице за разлику од метроа имају минимум подземних станица, део линија је на пругама са мешовитим саобраћајем, а за дужа путовања су прихватљиви дужи интервали типа 10, 15, 20 или 30 минута. У Београду је критична подземна станица Карађорђев парк. Чак и ако бисмо применили двоспратне композиције (са по два пара врата по вагону, ширине за једновремени излазак по три путника), станица је премала за евакуацију 2х1200 путника. У будућности треба разматрати реконструкцију са широким перонима у дужини 160, а не 50 метара, везу са подземним пролазом испод Булевара ослобођења, излаз на северном крају перона ка Народној библиотеци и Стоматолошком факултету.

А са аспекта производње и одржавања возова, много нам је боље да за метро користимо неку од "трамваја са широком хаубом" нормалног колосека, какве би могли користити и у Нишу, Новом Саду, Крагујевцу... Чак сам мишљења да треба усвојити концепт висине пода 600 милиметара, 550 на газишту улаза, са делимичним спуштањем пода за градско-трамвајску варијанту. Зашто?
1) Могућност примене трам-трејн технологије.
2) Решавање питања скученог простора у зони постоља. Боља подужна проходност возила.
3) Решавање техно-економских проблема нископодних погонских постоља (силовање пруге, кратак животни век возила, ризици од искакања из колосека, нижи капацитет возила, теже возило, зависност од увозних резервних делова итд.)

Талент је Бомбардије, Дезиро је Сименс. а Сименс нуди и Дезиро ХЦ, који има крајње модуле једноспратне, а средње двоспратне, четвороделни има капацитет 970 путника. е сада, иако бих ја волео да видим двоспратне гарнитуре да возе по Београду, ипак је то превелики капацитет за такт од 15 минута. на приградским линијама за Лазаревац и Младеновац би то било ок, с обзиром да би ти возови ишли на сат времена. а за градски превоз (и приградски до Умчара), мислим да би петоделни Флирт био сасвим довољан, то је око 500 путника, а и стао би на све пероне. иначе, Флирт се нуди и са двоја врата по модулу

05_flirt160_cam1_grey_1530px_srgb.jpg__1020x680_q90_crop_subsampling-2_upscale.jpg


а чак и да се покрене цела прича, док се не спусте перони на Вуку и Панчевачком мосту, џаба све
 
Neka nesreća je jutros bila na stanici u Rakovici...da li ide Bg voz?
 
Evo sad videh. Voz pregazio pešaka, i to na mestu gde staje Bg voz ka centru...ima vest na Telegrafu
 
Ne idu vozovi za Resnik, oko pola 11 sam bio kod Vuka i zena na blagajni je rekla tek za 2 sata ce ponovo poceti da saobracaju.
 
Tреба повећати мере безбедности на станицама и стајалиштима, недопустиво је да људи врше самоубиства на колосецима станица.
 
Било је самоубистава и пре. Прошле године се код Тошиног бунара убица жене бацио под воз.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586880#p586880:31pwn6x4 je napisao(la):
Norexan » 07 Dec 2018 04:41 pm[/url]":31pwn6x4]Све то стоји али што се тиче 581 па управо је поента да се направи линија са којом ће људи из Лазаревца стизати брже! Постоји сада 580 и 581Е али то је толико ретко да је смешно и причати. Па сама линија 581 има очајан ред вожње. Са возом који би стајао као као Regio сада од Лазаревца до Вука путовало би се око 73 минута са капацитетом какав 581Е може само да сања. Дакле, имали смо сутуацију да воз до аутокоманде из Лазаревца стиже за близу 65 минута што је брже, удобније и капацитивније од сваког аутобуса. Тај Лазаревчанин који се буде гурао у 581 поред воза мора да је тежак мазохиста имајући у виду да сви Лазаревчани жале на 581, како су дискримисани у односу на друге општине и како нема горег аутобуса у читавом Београдском превозу. Једино што бих увео су стајалишта Лесковац (забачина жестока, људи немају никакав превоз) и Велики Црљани (велико место а без воза не иде...) Ово остало све може аутобусима да се регулише.
Увек постоји отворено друштвено питање шта хоћемо од те путничке линије? То је оно око чега сами са собом морамо да се договоримо.

Аспект урбанизма и простоног развоја: Сва та насеља уз пругу могу бити перспективан животни простор за исељенике из градова само ако воз иде на сваких сат времена макар у вршним сатима. Ако то обезбедимо само у 2-3 насеља до Лазаревца, тај простор ће ту постојати, али само уколико постоји политичка гаранција да ни једна власт то неће рушити. Наравно, ако постоји у низу предграђа направићемо систем сателитских предграђа.

Данас имамо несрећно Насеље Гај у Барајеву, које је са супротне стране удолине Барајевице у односу и на пругу, и на аутобуску станицу. Док се Баново брдо - Барајево путује 40 минута, само неки поласци са Бановог брда иду до Насеља Гај возећи 50 минута. За остале поласке, житељи насеља преседају са локалних аутобуса... Са друге стране, изнад стајалишта Барајево центар, које је у функционалном центру Барајева, на 100 метара почињу њиве. Стајалиште је у усеку, и фали још један мостић изнад пруге јужно од садашњег да би се затворио круг где би аутобуси могли окретати у контрасмеру (излазак из аутобуса на унутрашњу страну круга). И у Лазаревцу имамо простор за плански развој сателитског града.

Аспект минималних транспортних веза: Поменут је Лесковац, али слична је ситуација и са Ненадовцем, Средњим крајем (Барајево укрсница). Тај некакав аутобуски превоз који имају је закукуљен, замумуљен. У таквим насељима ће људи бити пресрећни и са 7-8 пари полазака, ако стају у смислено време и везано за смене. Велики Борак је посебна прича, јер је ван насеља, али аутобусом се доста дуго путује. Ту би парк енд рајд добро радио посао, и моторчићи уколико се обезбеди чување истих.

Зоне радних места: Код Завода је довољно да стане и три пута дневно, када су главне смене.

Специјалне туристичке и рекреативне зоне: Барајевско језеро је код Барајево укрсница. Бела река такође има језеро. Велики Борак је место где је основана модерна српска држава. Има ту нека туристичка понуда, која би морала добро да се организује, јер доста атракција захтева неки додатан превоз. Макар и бицикл, али за тај бицикл треба успоставити безбедније услове на неким правцима.

Формирање здравствених и образовних центара у мањим местима, на локацијама са добрим транспортним везама: Опет се везујемо само за локације где стају само бржи међу возовима, и где постоје одговарајуће аутобуске везе.
 
Vrh