Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ograničena brzina sa 20km/h po levom koloseku je počinjala odmah po prolasku stajališta "Krnjača most" pa do silaska sa "Pančevca". Što bi trebalo da znači da bi trebalo remontovati i ona dva nadvožnjaka kao što je to uradjeno po desnom koloseku. E sad,ja lično ne verujem da će se to desiti. I ovaj zatvor levog koloseka se ne bi desio da nije reagovao republički inspektor. Tako da...
 
Vraćao sam se vozom iz Krnjače jednom prilikom. Računam ja , bolje mi je tako , brže ću da stignem nego da se cimam sa gradskim prevozom i presedam (iako mi to nije mrsko da radim). Toliko smo se vukli preko Pančevca da mi je na kraju vremenski bilo maltene isto kao da sam išao gradskim prevozom. Posle toga nikad više nisam upražnjavao to putešestvije , već sam išao vozom do Krnjače , a vraćao se gradskim prevozom.
 
Срамота је што то није ремонтовано када и остатак пруге према Панчеву.
 
Pozdrav svima, long-time reader, first-time poster :sesir:
Koristim svakodnevno Bg voz poslednjih 5 godina, relacija Zemun polje - Vukov spomenik ujutro, suprotan smer popodne. Lepo je što ovde ljudi opisuju da u 12 ili 14 h nema gužve, da je pomalo gužva popodne itd... Pokušajte da uđete radnim danom u jedan od prva dva jutarnja polaska iz Batajnice (vozovi broj 8001 i 8003, polasci iz Batajnice u 6:08 i 7:08). Voz u Zemun polje dođe prepun, već tu obično visim na vratima. Bukvalno ruku ne možete da podignete kolika je gužva. U Zemunu se još nabije, tek na Tošinom bunaru se malo isprazni, NBGD se isprazni ali i napuni pristojno, tek na Karađorđevom parku može da se diše.. Povratak - od NBGD na dalje se samo puni, puni, puni, ako se ne probijem do vrata na Tošinom bunaru izlazak u Zemun polju je borba... Užasno je otkad je krenuo redukovani red vožnje.

Običnim smrtnicima vidljivi radovi su počeli pre nekih mesec dana, za sad je skinuta kontaktna mreža sa leve strane od Prokopa do bežanijskog tunela, tri koloseka na NBGD su u funkciji (prva tri sa desne strane ako se gleda u smeru Zemuna). Skinut je asfalt sa tri perona. Potpuno je sklonjen levi kolosek (i šine i pragovi, samo tucanik ostao) od NBGD do izlaska iz tunela (opet, levi ako gledamo ka Zemunu). Ujutro je prevelika gužva da bih mogao da vidim da li je sklonjen kolosek i sa mosta, popodne je već mrak... Na zemunskoj stanici nema vidljivih radova, onaj plato na kojem su bile parkirane silne mašine kad su svečano otvoreni radovi pre godinu dana (novembar 2017.) služi kao parking za nekoliko auta, počelo je i šiblje da raste iz nabijenog šljunka. Stari kolosek koji su podigli za slikanje onom mašinom koja podiže xy metara pruge odjednom je vraćen na mesto sa kojeg je i podignut, presečen, neupotrebljiv.

Eto, za prvo javljanje toliko. Čitamo se i na drugim temama.
 
Dobro dosao na Beobuild kojekude.
Hvala na detaljnom opisu stanja iz ugla nekog ko redovno koristi voz i naravno + pohvala
 
Hvala na dobrodošlici.
Još nekoliko aktuelnih detalja, nisam se setio odmah...
Na Vukovom spomeniku već desetak dana putnike sa perona "izvlače" srednje pokretne stepenice, one su uglavnom rezerva kad se leve ili desne popravljaju, kontrolišu, šta god... Elem, pre desetak dana je pukao onaj gumeni rukohvat na desnim stepenicama ako gledate sa nivoa perona ka stepenicama (opet ja o tački sa koje se gleda, ne znam kako drugačije), stoji stegnut nekim stegama, prekid se vidi, stoji gore na samom početku stepenica.
Razglas je katastrofa još uvek. I smešno je što se jasno čuje samo kad se proderu preko razglasa da neko ugasi cigaretu ili da je zabranjeno fotografisanje. Najava voza je uglavnom potpuno nerazumljiva.
Danas popodne je bio neki raspad sistema negde, voz za Resnik je došao ranije u stanicu pa je čekao desetak minuta, a batajnički je išao suprotnim smerom (levi tunel ka Karađorđevom, pa na Prokopu neki 7-8. kolosek umesto 3.)
 
Ne znam da li je do protesta nerlegalaca , kiše ili "radova" u Karađorđevoj , ali u u voz u 17:39 na Prokopu (smer ka Ovči) , jedva sam ušao. Stajao sam na stepeniku kolika je bila gužva.
 
Не знам ни ја, али колегиница моја из Раковице је изгубила живце због воза у 20 и 45 који је ишао из Ресника, јер малтене кад иде у ноћну смену, њој дође на исто кад иде тројком до Топчидера, па на 94... Да тај воз иде у 20 и 35 или 20 и 40, јер 5 минута значи увече итекако, поготову због остваривања последњих полазака на 94, и враћања... Некад се питам, да ли има места негде направити неку окретницу у зони ЖС Раковица, да ту окреће неки локални кружни аутобус по Раковици, а да Бг Воз тамо да иде 24/7 са све пратећим аутобуским подсистемима... Да ли је изводљиво тако нешто, обзиром да Земун и Нови Београд фактички су без Воза 2 године наредне?
 
Ima naravno, samo treba malo koordinacije. Ispred same stanice (pa skoro ispred) postoji stara tramvajska okretnica u dvoristu propalog IMR-a .Taj tu deo lako može da se adaptira za automusku okretnicu. Zadnjih 20 godina je to zakljucano kapijom, a okretnica je za primer ovima koje se danas prave, unutra je bukvalno park sa klupama, zelenom površinom i javnom rasvetom.

Pored toga, postoji plato koji je bukvalno prazan pored stanice "Miška Kranjca", smer ka Resniku, gde staje 37/47/42, zavidne površine gde takođe može da se napravi okretnica. Odatle je potrebno 2 minuta hoda do stanice. U nekoj teoriji ili normalnoj zemlji bi možda mogla da se napravi pasarela (nisam siguran da je ovo tačan nazim) koja bi pešački spojila vijadukt preko koga idu linije ka Vidikovcu, ovaj plato sa budućom okretnicom i samu železničku stanicu.
 
Солидне локације, могли би ту озбиљнији терминуси да се направе и за "трицифрене линије".
 
Pisao/govorio je Karlo o tome, dosta detaljnije od ovoga što ja pominjem.

Pročitao sam negde da je pre neki dan raspisan tender za prodaju zemljišta i objekata IMR-a, videćemo šta će biti sad tu i da li će se nešto menjati..
 
град да одмах преузме то парче за трамвајски и аутобуски терминус
 
У колико хоћете да ће неко да купи то земљиште за неки тржњак.
 
Jedini problem pristupa stanici Rakovica imaju zone paradoksalno najbliže istoj i to sa obe strane pruge. Stoga bi osiguranje zemljištaza gradnju novog terminusa trebalo biti prioritet.

Prolazne transverzalne linije koje prolaze preko nadvožnjaka poput 50 i 59 ne mogu da svraćaju, 37 može da se skrati, 42 i 504 prolaze pored a 502 i 507 bi mogli da se preusmere trasom 504 kao fideri za Miljakovac, mada ne bi bilo loše da 502 ide posle Vareške Borskom ka Pere Velimirovića a 507 do Miljakovca 3. Linija 501 bi s obzirom na to da je slaba mogla biti ostavljena neizmenjena.

Zapravo rešavanje problema pristupačnosti stanice Rakovica predstavlja manji problem. Po meni je najveći problem stajalište Kneževac gde ima toliko stanovnika da je eksploatacija solo autobusa opravdana iako kroz postojeće ulice može proći samo minibus.

Rešenje bi bilo proširenje lica 2. Septembra uz prugu proširi sve do Slavka Rodića. U tom slučaju bi linija 42 ostala na staroj trasi kroz Kneževačku dok bi 502 svraćala do stanice Kneževac. Alternativno to bi mogla biti i linije 501L i 502L koje bi onda spojile Petlovo Brdo, odnosno Vidikovac sa stanicom Rakovica i to preko stajališta Kneževac. U ovom slučaju ukoliko bi obe bile minibus proširenje ulice ne bi bilo potrebno, dok bi u slučaju da su obe ili samo jedna autobus proširenje bilo neizbežno.

Osim predloga za rešenje pristupa stanici Rakovica ne bi bilo loše Sekretarijatu za Javni Prevoz proslediti i predlog za pristup stajalištu Kneževac uz reorganizaciju postojećih linija i eventualnim uvođenjem novih kraćih.

Btw. nisam znao da je takt na liniji 2 (Resnik-Ovča) sada 30min celodnevno. Dobro je što je uveden fiksni takt (newma više zabune kada počinje drastična redukcija polazaka nakon špica), međutim pola sata je za špic previše.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584357#p584357:2hzzfk2t je napisao(la):
Express » Uto Nov 27, 2018 5:44 pm[/url]":2hzzfk2t]Jedini problem pristupa stanici Rakovica imaju zone paradoksalno najbliže istoj i to sa obe strane pruge. Stoga bi osiguranje zemljištaza gradnju novog terminusa trebalo biti prioritet.

Prolazne transverzalne linije koje prolaze preko nadvožnjaka poput 50 i 59 ne mogu da svraćaju, 37 može da se skrati, 42 i 504 prolaze pored a 502 i 507 bi mogli da se preusmere trasom 504 kao fideri za Miljakovac, mada ne bi bilo loše da 502 ide posle Vareške Borskom ka Pere Velimirovića a 507 do Miljakovca 3. Linija 501 bi s obzirom na to da je slaba mogla biti ostavljena neizmenjena.

Zapravo rešavanje problema pristupačnosti stanice Rakovica predstavlja manji problem. Po meni je najveći problem stajalište Kneževac gde ima toliko stanovnika da je eksploatacija solo autobusa opravdana iako kroz postojeće ulice može proći samo minibus.

Rešenje bi bilo proširenje lica 2. Septembra uz prugu proširi sve do Slavka Rodića. U tom slučaju bi linija 42 ostala na staroj trasi kroz Kneževačku dok bi 502 svraćala do stanice Kneževac. Alternativno to bi mogla biti i linije 501L i 502L koje bi onda spojile Petlovo Brdo, odnosno Vidikovac sa stanicom Rakovica i to preko stajališta Kneževac. U ovom slučaju ukoliko bi obe bile minibus proširenje ulice ne bi bilo potrebno, dok bi u slučaju da su obe ili samo jedna autobus proširenje bilo neizbežno.

Osim predloga za rešenje pristupa stanici Rakovica ne bi bilo loše Sekretarijatu za Javni Prevoz proslediti i predlog za pristup stajalištu Kneževac uz reorganizaciju postojećih linija i eventualnim uvođenjem novih kraćih.

Btw. nisam znao da je takt na liniji 2 (Resnik-Ovča) sada 30min celodnevno. Dobro je što je uveden fiksni takt (newma više zabune kada počinje drastična redukcija polazaka nakon špica), međutim pola sata je za špic previše.


Nešto bi trebalo što pre da se organizuje, makar privremeno. Na postojeće linije 42 i 504 putnik koji ide na Bg voz ne može da se pouzda. 504 ide retko, 42 češće, ali sa mnogo odstupanja...tako da ako zakasniš na jedan polazak voza, moraš da čekaš pola sata na sledeći...

Možda bi, za početak, trebalo da se uvede jedna minibus linija, koja bi mogla da ide od Ulice Pere Velimirovića (odakle sada polazi 34), zatim Reljkovićevom i Srpskih udarnih brigada (pored Doma zdravlja) do Borske, pa preko Kanarevog brda do Miljakovca 1, i onda Čelebićkom do Vareške, pa na Bulevar patrijarha Pavla do postojeće niše koja je malo pre stanice u Rakovici, ili do one koja je ispred same stanice. Kada iskrca putnike koji idu na voz, minibus tu može da sačeka one koji dođu vozom, i da posle produži za Miljakovac, Bulevarom patrijarha Pavla i Ulicom Miška Kranjca, zatim Borskom, preko Kanarevog brda, pa do početne stanice kod Čačanina. S obzirom na to, da se vozovi iz Resnika i sa Pančevca susreću u Rakovici, sve može da se lepo organizuje.
Naravno, ako se poveća broj putnika koji koriste Bg voz, minibus neće biti dovoljan...
Takođe, to ne rešava pristup putnicima koji dolaze iz Rakovice.

Ali, za početak, možda nije loše rešenje...
 
чек мало, град је основао предузеће Београдски метро и воз је л' да? што га онда не региструје као железничког оператера и не крене сам да обавља БГВ саобраћај?
 
Ovo bi pre trebalo u temu metro, no posto je u igri i voz, ajd ovde.
Eto zasto do sada nije napravljen metro u BG. tj.
niko se do sada nije setio da osnuje PREDUZECE za metro i bg voz, a sto je izazvalo lavinu pozitivnih komentara gradjana na portalu blica pogotovo kada se pronela vest da ce citalac (botovi ne mogu da ucestvuju) sa tri najbolja komentara da postane PR nove firme.
Znaci posto je uradjen najtezi deo posla milenijumskog projeta (osnovana firma), ostalo je samo da se smisli 3 milijarde evra, napravi par desetina kilometara trase, kupi par desetina garnitura i voila za godinu, najvise dve :laugh:

"Skupština grada Beograda odlučila je da osnuje novo preduzeće "Beogradski metro i voz" koje će se brinuti o realizaciji projekta izgradnje podzemne železnice u prestonici.
- Ovo je najvažniji projekat naredne decenije. Vrednost čitavog posla je preko tri milijarde evra, a samo prve faze, prve linije 1,3 milijardi - rekao je Vesić."

https://www.blic.rs/vesti/beograd/osnov ... ta/y29cnlb
 
Svakako bi sve linije koje bi bile konvertovane u fidere morale biti prilagođene redu vožnje BG:Voza. U skladu sa neizbežnim snižavanjem takta istog njihov takt bi vremenom trebalo da bude pojačan.

Međutim što kaže sudija možda bi najpametnije zasad bilo da se uvede neki minibus, bar za prvo vreme dok linija 2 saobraća na pola sata kako bi fider bio koliko-toliko pouzdaniji od dužih autobuskih linija sklonijim poremećajima. Svi veći zahvati bi bili izvođeni fazno.

Ne bih da prognoziram šta nameravaju u budućnosti ali s obzirom na to da su osnovali preduzeće "BMV" logično bi bilo da ne zavise više od Srbijavoza, bar ne u potpunosti. Pod tim podrazumevam gradnju depoa "Makiš" za Metro i BG:Voz kao i nabavku novih garnitura prilagođenih ulsovima urbane eksploatacije.
 
За линију Овча - Ресник је због ремонта пруге према северу, далеко боље искористити потенцијал у смислу да ради 24/7, и рецимо да на свим станицама дуж пруге постоји нешто попут ноћних превоза типа 37, 42, 47, 59, који би чекали пролазак воза из Овче на тим станицама, и оданде лепо превозили људе... Обзиром да 47 и 37 не покривају велики део Раковице у току ноћних сати, увођењем ноћног превоза кроз Кнежевац би за циљ имало заокруживање целог потеза од станице Кијево и Раковица па до целог Ресника... Наравно, то подразумева увођење ноћне линије која би била фидер за Бг Воз 2, да иде од Трга до Вуковог Споменика, где би тај Бг 2 чекао путнике, а од ЖС Раковица, Кнежевац или Ресник, да аутобуси све то лепо превезу, а уштеда на аутобусима је велика, обзиром да 47Н покрива Карађорђев Парк у току ноћи... Питање је воље и финансија
 
Највише воље. Видели смо низ политички исфорсираних нових линија по Раковици.
 
Sve su zeznuli, politički ološ! Svakog dana gužve na liniji 50, a u Resnik dolaze prazni autobusi!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584558#p584558:3cwmv9v9 je napisao(la):
hiavata » 28 Нов 2018, 13:34[/url]":3cwmv9v9]Paa, za početak nema garniture, a ni depo za iste.

питање се односи на регистровање фирме као железничког оператера, не вожње. гарнитуре се лако набаве, депо може да се изгради у Овчи
 
Vrh