Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

@Karlo del Ponte
Битно је омогућити људима брзи јавни превоз онакав какве имају остале далеке општине у Београду. 581 са својим 15-60 мин интервалом личи као да провози људе до неког омањег места а не до седиште општине какав је Лазаревац, уз то да буде горе линију користе житељи свих места дуж ибарске а опет има сраман ред вожње. 493 је искључиво младеновачке линија (уз пар насеља около) док 581 док дође до Лазаревца стане поред сваке бандере. Уз то треба имати у обзир и дужину саме линије. Управо због тога јако важно је да линија воза до Панчевачког моста.

Ненадовац и Средњи крај имају 405Л која иде до Барајева. То је сасвим лепа фидер линија за воз. Исто тако постоји и 407Л који повезује Липовицу са Белом Реком. Дакле, имамо две праве фидер линије без икориштеног свог капацитета.

За Велики Борак довољно је само да аутобус иде до воза и да се ускладе редови вожње.
 
Види, правац за Младеновац је велики изузетак и у односу на Обреновац и Лазаревац, да постоји баш јак ток путника од почетње до крајње станице. Када погледаш све транспортне капацитете и искоришћеност истих на линијама на Младеновачком правцу пре Младеновца, "интерсити" категорија путника између Београда и Младеновца је чак и тамо у мањини! А имамо једноколосечну пругу са мешовитим саобраћајем и за Младеновац и за Лазаревац, па морамо правити компромисе!

У Општини Барајево, јужно од Железничке станице Велики Борак се не налази само Велики Борак, него и Бељина и још неколико јужнобарајевских села. Изузев Арнајева, које је близу Лесковца, свима њима је погоднија парк енд рајд веза у Великом Борку него у Барајеву. Само недостаје попречни пут Велики Борак-Бељина на чврстој подлози. То је литар чорбе уштеде сваког радног дана, или ти око 3000-4000 динара месечно+уштеђено време. Изненадио би се колико људи из забачених делова предграђа Шумадије користи неку врсту илегалног парк енд рајда, врло често са неким нерегистрованим кршевима са којима не излазе на главне путеве. Циљ је дограбити се неког места где превоз иде иоле често или је директан. У самој Барајево укрсници би у добром плану локални воз морао да се заустави, јер то је стандардно место укрштавања локалног и брзог уколико се брзи и брзи укрштавају у Лазаревцу са интервалом 2 сата. Ка Ненадовцу не гравитира више насеља, али су преседачке везе тако закукуљене, да воз штеди и преко сат времена! Око пола сата дуже, ако се у Барајеву преседа на воз уместо стајалишта.

Опет, таквим насељима би велику ствар учинило и свега неколико полазака, типа ка Београду око 5, 6, 11, 16, 20 из Београда око 7, 11, 14, 16, 20. Ту и тамо још један пар полазака ујутру, због навике тог становништва да све што требају у граду обаве ујутру.

Чак и на Обреновачком правцу сам приметио да је Ласта оријентисала чак 2/3 полазака на локални 860 и само трећину на експрес. Ту треба узети пропаст свега у Обреновцу што није ТЕНТ, док у Лазаревцу страашно пуно људи ради у Колубари. Платити детету студенту смештај у Београду за Лазаревчане је много мање луксуз него за Обреновчане и Младеновчане, на пример. Ако би се направио нормални 581Е уместо овог, са логичним редом вожње, то би било 6-20 радним даном на сат времена, викендом на два сата + 2-3 пара додатних полазака петком и недељом увече, и то је то. Квалитетнија услуга железницом може генерисати потиснуту тражњу, али то није вишеструко повећање тражње. Опет, брзи воз у густом реду вожње би путовао 60 минута Прокоп/Карађорђев парк - Лазаревац, а локални 70, у односу на аутобуских 90+застоји на путевима.
 
Сада је касно да едитујем. Тако да измене у новом посту:

Шопић и Божидаревац: одустајем.

Вреоци и Степојевац: они би могли бити прескочени, јер не значе чак ни за укрштавање. Вреоци град духова, од Степојевца на север почиње зона где је у већини случајева аутобус погоднији од воза. Станица јако забачена у насељу које има аутобус у центру. Ако им одговара комбинација локални аутобус-воз, већ сада постоји фреквентан превоз Степојевац - Велики Црљени.

Ненадовац, Велики Борак: не одустајем,

Завод: Само у сменама у Колубари, 7, 15, 23.

Велики Црљени, Лесковац Колубарски, Барајево центар: Ту смо се усагласили.

Бела Река: Ту нисам сасвим сигуран. Већини насеља је много ближа Рипањ Колонија, а на којој врло дуго није било неког стандардизованог превоза железницом.

Локални: Ваљево центар - Ваљево - Иверак - Лукавац Колубарски - Дивци - Млађево - Словац - Лајковац - Лазаревац - Велики Црљени - Лесковац Колубарски - Велики Борак - Барајево центар - Барајево укрсница - Ненадовац - Ресник - Раковица - Карађорђев парк - Вуков споменик - Панчевачки мост - Крњача мост - Панчево главна - Панчево варош - Панчево Стрелиште - Панчево Војловица.

Брзи: (Ужице, Пријепоље, Чачак) - Пожега - Косјерић - Ваљево - Лајковац - Лазаревац - Барајево центар - Раковица - (негде северније, свеједно уколико је северније од Прокопа).
 
А шта је са деловима града где је пруга због ремонта тотално одсечена, да ли ико зна да малтене нико и не користи БГ Воз са Новог Београда, да аутобуски подсистеми у виду 73, 706 из Батаје, 708 и 709 из Земун Поља то више не могу поднети... Блок 42 и Тошин Бунар је у колапсу све време... Још сама помисао на хорор филм у 95 ме тера на размишљање, да барем неки воз са Панчевца иде барем до Блока 42, а рецимо да 706Е уместо сада на Кеј, да иде до Блока 42 или гараже Нови Београд, јер би имао више људи, и не би се донекле осетило изостајање Бг воза на критичној деоници....
 
Да не дужим. Слажем се са изречима једино не знам зашто си избацио Белу реку. Понављам тамо већ постоји линија која иде од Старе Липовице и зове се 407Л. Исто тако у Ненадовцу постоји линија 405Л. Дакле, то више нису места где аутобус иде као антибиотик па сад треба воз. Уместо тога имају две целодневне линије које повезују места са неком од железничких станица.
 
Ovo je aktuelni red vožnje:

bg-voz-1-1-09.12.18-1.png


bg-voz-1-2-09.12.18-1.png


Meni se nedavno desilo da sam u Prokopu (smer ka Vuku) , polazak oko 18h , jedva ušao. Toliko je bilo ljudi da sam stajao na stepenicama do Vuka , a niti je poadala kiša , niti je bilo neko vanredno stanje.
 
Зависи када идеш. Ако идеш овим у 13 тај је пун али није гужва у њему.
 
Na Vukovom spomeniku trenutno u toku postavljanje onih kapija, rampi, kako god, za naplatu/validiranje. Postavljaju ih gore na nivou gde je blagajna i šalter za informacije, nekih 5 metara od pokretnih stepenica za silazak na peron. Koliko sam uspeo da vidim 6 komada za sad, jutros ih nije bilo, trenutno su radovi u toku.
 
Pokušao sam mastercardom na pančevcu ali je validator ne prepoznaje.. Radnik busplusa me je isprva ubeđivao da "ne može time".. Ali na moje insistiranje me je pustio.. Nadam se da će ovde instalirati validatore koji prepoznaju master
 
Jako mi je cudno sto bg vozovi sada idu na sat vremena, retko kad mogu da ih uhvatim. Danas sam igrom slucaja prolazio kada je voz nailazio i na stanici NBG je u vec pun voz uslo ljudi koliko je komotno moglo da napuni jos jednu kompoziciju, znaci sardine style. Vozovi bez ventilacije, smrdljivo, lesonit ploče koje su pri remontu stavili sve izgrebane, da ne podsecam na stanje stanice NBG???????!!

Sta se to događa sa javnim prevozom u Beogradu, zasto sve izgleda kao da je redukovano do granica nepodnosljivosti? Deluje kao da se broj stanovnika duplirao preko noci... Ili broj vozila/polazaka desetkovan, dokle cemo ovako?
 
Insajderska info,tako da je uzmete sa dozom rezerve.
Srbija voz dobio kredit od 100 milki eura za kupovinu novih elektromotornih garnitura za potrebe BG:VOZ-a.
Kao mogući proizvođači se spominju par evropskih firmi ali i Kinezi.
O5,još ništa nije zvanično, ali nešto se valja iza brega.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589474#p589474:18bm4hei je napisao(la):
jlaki » Uto Dec 18, 2018 8:19 pm[/url]":18bm4hei]Jako mi je cudno sto bg vozovi sada idu na sat vremena, retko kad mogu da ih uhvatim. Danas sam igrom slucaja prolazio kada je voz nailazio i na stanici NBG je u vec pun voz uslo ljudi koliko je komotno moglo da napuni jos jednu kompoziciju, znaci sardine style. Vozovi bez ventilacije, smrdljivo, lesonit ploče koje su pri remontu stavili sve izgrebane, da ne podsecam na stanje stanice NBG???????!!
Zbog radova na rekonstrukciji pruge od Prokopa do Inđije , voz saobraća na 1h i samo do 19h , odnosno 21h , zavisno od smera.
Zbog nerekonstruisanja starih šina na Pančevačkom mostu , već samo postavljanja drugog koloseka , kada je rađena pruga Pančevački most - Pančevo , voziz Resnika saobraća samo do Pančevačkog mosta , i tako će biti sve dok se ne odradi ono što je u startu trebalo , obzirom da je situacija takva da je postalo opasno ići nerekonstruisanom prugom.
 
пало ми напамет што не куплују ганитуре за Батајницу, али се сетих да онда не би могли да стану на већину стајалишта

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589503#p589503:ww5njz9p je napisao(la):
mvbg1 » 18 Дец 2018, 20:45[/url]":ww5njz9p]Insajderska info,tako da je uzmete sa dozom rezerve.
Srbija voz dobio kredit od 100 milki eura za kupovinu novih elektromotornih garnitura za potrebe BG:VOZ-a.
Kao mogući proizvođači se spominju par evropskih firmi ali i Kinezi.
O5,još ništa nije zvanično, ali nešto se valja iza brega.

да видимо и то чудо. али у том случају морају да спусте пероне на ВС и ПМ
 
Pitah sad gospodju sa blagajne sta da radim kad idem za Vrsac od Vuka, kaze pa kupi BusPlus :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589503#p589503:emc3f2do je napisao(la):
mvbg1 » 18 Dec 2018, 20:45[/url]":emc3f2do]Insajderska info,tako da je uzmete sa dozom rezerve.
Srbija voz dobio kredit od 100 milki eura za kupovinu novih elektromotornih garnitura za potrebe BG:VOZ-a.
Kao mogući proizvođači se spominju par evropskih firmi ali i Kinezi.
O5,još ništa nije zvanično, ali nešto se valja iza brega.
Ako se ispostavi da je tačno i pravovremeno budu vukli taj kredit, to neće biti nimalo loša varijanta.
Iskreno, ja bih možda forsirao da se ti vozovi proizvedu u "Simensu" u Kragujevcu, ako uopšte bude postojala takva mogućnost.
 
Sinisa Mali na predstavljanju novog budzeta u skupstini je izjavio da su odvojena sredstva za kupovinu novih vozova pre 10-tak dana .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590219#p590219:2zko1mz1 je napisao(la):
Darko78 » 21 Dec 2018 11:07 pm[/url]":2zko1mz1]Sinisa Mali na predstavljanju novog budzeta u skupstini je izjavio da su odvojena sredstva za kupovinu novih vozova pre 10-tak dana .
Како влада страшна нетранспарентност, само ћу вам пренети разлог зашто мислим да је то за "брзу пругу", а не БГ:ВОЗ:
- Да се купују за град, куповало би их новоосновано предузеће "Београдски метро и воз", а из буџета града.
- За две-три године, "брза пруга" ће бити завршена од Београда до Новог Сада, а за њу немамо композиција које могу 200.
- Генерално, ово што имамо Штедлера и Горбачова, то је јако мало и развлачи се као Панта питу. Једва се чека да се нека деоница пруге ради, како би те композиције докрпиле саобраћај на некој другој прузи.
- За оригинални Кантар план, Батајница-Овча и Прокоп-Ресник на 15 минута имамо довољно композиција.
- Нема најаве унапређења инфраструктуре са ширењем мреже (Карабурма, Железник), што је додатан разлог за сумњу. Такође нема најаве спуштања перона у Вуку и на Панчевачком.
 
Све у свему фали ће доста возних средстава за целу Србију, а не само за БГ воз.
 
Ok.bolje si upoznat ali je u svakom slucaju dobro da se opet kupuju novi vozovi.
 
Ne da je dobro nego je neophodno ako hoćemo iole da sredimo međumesni transport ljudi. cela evropa forsira svoju železnicu samo mi ukidamo, ograničavamo i putujemo 80km 3 sata
 
Vrh