За време свог кратког боравка у Србији пренећу вам запажања:
Воз у 16:59 са Карађорђевог парка, поподневни шпиц, имао је по око 60 путника за Раковицу и Кијево, 15 за Кнежевац и 4 за Кијево. Укупно око 140 путника. Премало. За Раковицу разумем, али за Ресник и Кнежевац мислим да кампања није одрађена како треба. Чак и са овако лошим системом "фидер" линија, ове станице би требале имати више путника.
На распутници "Г", колосеци су остали у правац ка центру Београда, а у скретање ка Прокопу. Чудно са обзиром да је предвиђено више возова ка новим деловима Београдског железничког чвора!
Пре реконструкције, постојао је један у саобраћајном смислу лош реликт прошлости, а то је да се на Бар(ајев)ску пругу могло изаћи искључиво у скретање са смањењем брзине. Након реконструкције: ИСТО! Ако би о оптималним решењима, широки перон је требало ставити између 4. и 5. а не задржати између 3. и 4. У том случају, воз из Бара(јева) би улазио у правац, и већ постигао брзину пре успона ка Белој реци. Како је будућа главна двоколосечна пруга за Ниш предвиђена на 2. и 3. колосеку, ка Раковицу је за прилазак 4. колосеку требало уградити скретницу са 3. за брзину 80км/с, као и скретничку везу између 2. и 3. за ту брзину. У том случају би када се изгради двоколосечни правац Ресник - Мали Пожаревац - Мала Крсна - Велика Плана, брзи возови за Пожаревац (Зајечар), Смедерево, Крагујевац (Краљево), Ниш (Софија, Скопље) ишли у правац преко колосека без перона, док их стојећи на 5. колосеку пропушта неки од локалних возова. Такође, док нема тога, БГ:ВОЗ не би заузимао један од главних пролазних колосека за терминирање.
Иако је било сасвим довољно простора, јефтино и лако изводљиво, није обезбеђен никакав прилазак подземном пролазу на точковима. Ка западној страни станице, степенице је радио Нумеробис из стрипа Астерикс и Клеопатра. Подземни пролаз је тако лепо могао бити урађен са рампом са благим успоном ка једној страни перона за бицикле, дечија и инвалидска колица, али нико мислио није.
На први колосек јужно се везује нека нова железничка хала за нешто. Иста задире у слободан профил простора, који би у будућности требао да се користи за други колосек ка Нишу.
Све у свему уместо да су преписали затечено стање, било би лепо да су неког инжењера ангажовали да направи пројекат у складу са захтевима у 21.веку.