Direktor
I da jeste i da nije utegnuta, opet treba bar jedan sat sigurno. Mladenovac ne može mnogo da inkasira od železnice, što se vremena putovanja tiče, ali može da se spase guranja u prepunim autobusima. Idu u špicu u intervalu manjem i od 10 minuta, al to ništa ne vredi. Da su zglobna vozila, bilo bi drugačije, a sa druge strane bi se još dodatno produžilo vreme putovanja. Sad im treba oko 45 minuta do Franša, što uopšte nije mnogo s obzirom na kilometražu.
Nešto nevezano za železnicu, a moglo bi mnogo da znači za prigradska naselja, koja imaju vezu sa gradom preko autoputa. Naš zakon o bezbednosti saobraćaja je pomalo nakaradan, a i kao takvog ga malo ko poštuje. Za gradske autobuse, predviđeno je ograničenje od 70km/h, ako nema stajaćih putnika, a 50km/h sa putnicima koji stoje. SOR-ovi onako puni idu stotku, što im je i maksimum. Znači debelo prekoračenje. S druge strane, moderni niskopodni zglobni autobusi se sputavaju bez ikakve potrebe. Dosta snage, nisko težište, uglavnom kvalitetno vešanje, uz snažne kočnice i uvek prisutan retarder, a vuku se ko mrcine po autoputu, jer su ograničeni na 60km/h (važi za autobuse GSP-a). Time ugrožavaju i bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju, stvarajući velike gužve u srednjoj traci. Imao sam prilike da i zglobna vozila u inostranstvu vidim da se kreću većim putnim brzinama na autoputu. Dovoljan broj zglobnih autobusa sa prenosom podešenim za veće putne brzine, spasao bi Mladenovac velike torture. Naravno, za prigrad bi železnica u većini bila daleko prikladnija od autobusa, al eto ima i jedno rešenje koje nije niti tako komplikovano, niti skupo, a mnogo bi pomoglo pomentom naselju.
Koristim i linije koje idu za Vrčin autoputem. OTOKAR-i nisu limitirani na 60km/h, ali ih sputavaju menjači sa skraćenim prenosom. Međutim, voze ih i brzinama oko 80km/h, što je u principu i dovoljno za zglobno gradsko vozilo. Nema tih gužvi, kao prema Mladenovcu. Naravno, ne treba divljati po svaku cenu kad je autobus dobro popunjen, ali smatram da brzine do 90km/h ne mogu ugroziti bezbednost putnika, ništa više nego kod autobusa prigradskog tipa, koji neretko voze i preko 80 putnika.