Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Такође заборавио сам рећи да увек остаје оно проверено решење а то је да се додају нови колосеци... :mrgreen:
 
Mислим да би скраћивање возова до Земуна и Раковице довело до гашења истих, пошто би сви путници прешли на аутобус. Већ имамо пример скраћења Овча-Панчево и колико је то било катастрофално по бивши БГ воз. У БЖЧ треба просто организовати три старе линије Беовоза до Ваљева, Инђије и Панчева, са разумним тактом, евентуално неке краће, локалне чешће возове у шпицу (Батајница-Овча, Ресник-Овча, Батајница-Ресник), и у будућности додати линију Карабурма-Аеродром када се пруга прошири. И то треба да буде основа јавног масовног превоза за најшире подручје Београда и најближих околних општина које ка њему теже. За уже градско подручје (зоне 1 и 2) треба развити метро у деловима града где су очајне гужве и где фали сваки вид функционалне саобраћајне инфраструктуре као и по насељима која су грађена сателитски са идејом да их покрије метро. За најужи центар треба учинити трамвај функционалнијим, а то се постиже исправљањем пруга, значи да од Ташмајдана пруга настави право на Теразије, трг до Калемегдана, а од Славије право низ Краља Милана исто на Теразије и трг до Калемегдана. Такође треба добро размислити и видети да ли ће метро ићи остављеним широким коридорима по булеварима (Деспота Стефана-Вишњичка, булевар АВНОЈА, Миланковићев булевар, Трговачка) или не , а ако не, онда туда пустити трамвај.
 
Mислим скраћивање возова до Земуна и Раковице довело до гашења истих, пошто би сви путници прешли на аутобус.
Већ имамо пример скраћења Овча-Панчево и колико је то било катастрофално по бивши БГ воз.

Istina
 
A хоћете ли да прекините да мешате БГ:ВОЗ и покојну региоалну железницу познату као Беовоз? БГ:ВОЗ никад неће ићи изван територије Београда осим ако не фунционише по принципу уговореног превоза као 711,110... То је линија градског превоза аман заман људи као 73, 95, 581 ... :dil: Мислим да стварно треба да се БГ:ВОЗ означава бројевима, да се форсирају бројне ознаке и да се једном ставим тачка на ову бесмислицу дакле...

У том случају према мом плану овако би били:
100 Батаница-Овча
99 Ресник-Сурчин
98 Железник-Борча

Једноставно, нашем народу треба некако уфиксирати да је то ГРАДСКИ превоз и да је вожња са поменутим линија исто као да се возиш трамвајем, аутобусем или тролом ГСП-а. Ово нарочито важи за оне које долазе са стране.

Друго, не би дошло до никавог гашења јер би постојао Метро и то би могло да буде само као привремено решење као што сада неки возови саобраћају само до Земуна. Но разлика између сада и онога је огромна! Сада је Земун једна недођија и пустара. У мојој мапи Земун односно Београд-Запад имао би Метро + 10 минута БГ:ВОЗ. На пример данас многи људи из центра долазе на железницу станицу НБГ јер није недођија! Јер види, када имаш лепо организаовано превоз, можеш да помераш како ти воља иште. Када немаш, можеш само да се надаш да ти воз не дође у неку забит попут Топчидера. :kafa:

А што се тиче Панчева. Линија је била угашена јер је имала тотално неразуман ред вожње и то сам чуо лично од путника прошле године, ишла је као антибиотик а не зато што је ишла до Овче.
 
Ок, ако мора да буде строго градски превоз, онда треба тежити линијама до крајњих стајалишта на подручју града Београда, занчи до Батајнице, Овче (као што већ имамо), Лазаревца и Младеновца. Мислим да су и бројеви за сада беспотребни докле год влада хаос у нумерисању свих постојећих линија.

Мени се искрено више свиђа идеја о проточном чвору, да возови са југа завршавају на северу и обрнуто, него да добијамо три-четири удаљене чеоне станице повезане метроом и градском железницом.
Наш народ не воли преседање. Зато сви и путују аутобусом а не возом или трамвајем који су нажалост обесмишљени.
 
Наравно. Погледај план. :gobb:

Зато ни немамо метро и не требамо да га планирамо а камоли да га правимо јер погоди нашта се метро системи базирају. :mrgreen:

Не смем ни да замислим тај хорор када се буде изградилиа прва метро линија па на Park and Ride-у у Макишу скрате све приградске аутобусе који иду обреновачким а у метро да се шверцујеш нећеш моћи ни по дану, ни по ноћи. :laugh:
 
Видећемо како ће се развијати ситуација по том питању. Нажалост, данас нико нема навику нити замисао да нпр. од Војводе Степе до Панчевца стигне брже преседајући на Бг воз код Карађорђевог парка, већ ће се пре одлучити за аутобус 33. Мора доста да се уради по питању информационог система, људи морају да знају на време нпр. код Тошиног бунара да ли имају времена да изађу из аутобус, попну се уз станицу и стигну на воз како би брже стигли до Аутокоманде или да наставе даље путовање аутобусом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563625#p563625:n3gjvafv je napisao(la):
JohnnyLee » 31 Aug 2018 12:48 pm[/url]":n3gjvafv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563473#p563473:n3gjvafv je napisao(la):
Karlo del Ponte » 30 Авг 2018, 21:27[/url]":n3gjvafv]Било је постављено питање капацитета. Нисам баш неки стручњак, али дај да као нешто напишем. Конкретно, поставља се питање саобраћајног, а не транспортног капацитета, и то искључиво за путничке возове....

и таман лепо кренеш

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563473#p563473:n3gjvafv je napisao(la):
Karlo del Ponte » 30 Авг 2018, 21:27[/url]":n3gjvafv]...Хтео бих нешто да напишем о Старом савском мосту и Топчидерској прузи, али не, не нећу добити довољно плусева, а плусеви су најважнија ствар у животу...

и зас**** на крају
Нек си ти мени жив и здрав.

Правац пруге Нови Београд - Стари железнички - Сајам је такав да малтене уопште не задире у Београд на води. Неки крајњи обод на граници иначе затвореног комплекса Сајам. Ако им је стало до пешачког моста, који би био уз то држач за кафиће, имају брате овај мост што га демонтирају. Ако бисмо о капацитету система, као и потреби да било који БГ:ВОЗ са десне обале пређе реку, са Старим железничким ево га ту, макар је прешао Саву. А остане простор за по неку додатну трасу за убрзану градску железницу (типа, поласци на сваких пола сата из Инђије на пола сата, који прескачу Алтине и Земун поља, па после стају свугде по граду).

За Топчидерску пругу до Сајма већ постоји основа чак и у овом на муфте измењеном ГУП-у, да остаје могућност да се направи неки озбиљнији саобраћај ка југу без форсирања Дедињског тунела.

И РЖД ВВЛАБ је у праву за Сајам на мосту. Технички изводљиво. Не баш јефтино, али имало би путника толико да се оправда. А утицај на капацитет пруге? Смањује се пропусна моћ у возовима на сат. Е садм по ШББ КББ принципу, да се задрже потпуно "стари" и "нови", чвор, и да се све распореди у оба, ни то не би био проблем... али ШББ КББ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563908#p563908:1j3zuafx je napisao(la):
Дошљак » Суб Сеп 01, 2018 7:04 pm[/url]":1j3zuafx]Видећемо како ће се развијати ситуација по том питању. Нажалост, данас нико нема навику нити замисао да нпр. од Војводе Степе до Панчевца стигне брже преседајући на Бг воз код Карађорђевог парка, већ ће се пре одлучити за аутобус 33. Мора доста да се уради по питању информационог система, људи морају да знају на време нпр. код Тошиног бунара да ли имају времена да изађу из аутобус, попну се уз станицу и стигну на воз како би брже стигли до Аутокоманде или да наставе даље путовање аутобусом.

Заправо кад је Весић прошле године са својом масовним обновама направио хаос у граду и када су биле ненормалне гужве у центру маса је то радила и то на много краћој релацији Карађорђев парк - Вуков споменик, све у нади да избегне стање Mad Max-a у граду. Међутим, народ неће користи воз ако иде на 30 минута или на сат времена далеко било или ако чује да иде по принципу "чекај ме ја ћу сигурно каснити" па још на 30 минута ко Космај у златном добу... :lool: међутим ако воз иде на 15 минута приметио сам да тада има путника. Шта то значи? То значи да би се нешто промовисало мора да постоји маркетишка кампања! У овом случају то су моје трансфер линије од 10 минута! :kk: Ђилас је то знао! Зато је уништио распали Беовоз и направио маркеткишки план за БГ ВОЗ. Сећате се "БГ ВОЗ нови градски превоз!"? БГ ВОЗ је захваљјући успешном маркетингу бренда постао синоним за брзину и тачност! :kk:
 
Заборавио сам рећи зашто народ неће корисити воз као градски превоз на 30 минута или 60 минута? Па из истог ралога зашто не користе линије од 30 минута. Џаба возу што је бржи од аутобуса када мораш да водиш рачуна да набодеш време. Набодавање времена је за грађене Београда синоним за неки сељобус и то вам је жива истина. На пример ти изађеш на Карађорђевем парку из трамваја и сада ти оде воз исрпед носа па се сликај 30 минута. Са таквим тактом није нити може бити градски превоз за кратке дестинације... :kafa:

Е сад... пазите сад јер ово мора да се промовише а не кошта ништа у поређењу са осталим баханалијама...

10 мунута такт на:

Земун-Прокоп
Карађорђев парк-Панчевачки мост


+ Метро линија 1 која са својом трасом може да буде брзо изграђена.

Обездио би се констатан трансфер путника на две веома важне стране града. Када имаш превоз који је чест и за који ЗНАШ да ће доћи за разлику од аутобуса који иако је чест не знаш да ли ће увек доћи онда знаш где ће ићи победа. Пресање на Сајму са Метроа било би чиста зезанција у поређењу са чекањем аутобуса или трамваја на пример јер ће ти воз увек наићи до 10 минута. Са таквим сазнањем мислим да нико није луд да чека аутобус већ да га користи само кад мора. Не мораш да будеш бојазан кад ће ти превоз доћи, не мораш ништа да темпираш, кад сиђеш на станици све ти је на дохват руке јер СТВАРНА чекање ДО 10 минута (стварни такт) су мизарна за београдска чекања превоза и спадају у веома честе и фунционалне линије попут 511 на пример. :)
 
А шта између Карађорђевог парка и Прокопа? Па то је тип превоза чији су првенствен циљ дужа градска кретања, те приградска кретања. Ту опет слаб такт од 20 минута? Истовремено, не може се поредити оптерећење Панчевац - Батаја са Паневац - Ресник и Ресник - Батаја. Није могло ни у време врхунца развоја Беовоза 1995.-1997. Оснос, рецимо, 3:2:1 колико је оптерећен сваки од ових праваца појединачно.

А чак и за такт 15 минута Батаја-Панчевац би нам требало да набавимо нове гарнитуре бољих динамичких карактеристика (пре свега убрзање), ниво уласка у воз једнак перону, већи број врата. Поред тога, већи број места за стајање, мањи број места за седење. Било би прихватљиво набавити и двоспратне гарнитуре, као једно од решења, уколико су врата широка толико да се омогућава улазак и излазак по три путника истовремено на једним вратима. И опет нам се враћа као бумеранг потреба да полупамо перон на Вуку да га спустимо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563911#p563911:ii53a07g je napisao(la):
Karlo del Ponte » 01 Сеп 2018, 19:32[/url]":ii53a07g]
Нек си ти мени жив и здрав.

хвала, и ти мени пресвјетли велики падишаху

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563911#p563911:ii53a07g je napisao(la):
Karlo del Ponte » 01 Сеп 2018, 19:32[/url]":ii53a07g]Правац пруге Нови Београд - Стари железнички - Сајам је такав да малтене уопште не задире у Београд на води. ...

и је л' то било тешко да се од старта напише? заиста Карло, некада си гори од детета од 3 године
 
На крају опет долазимо до закључка да је следеће што предстоји набавка нових гарнитура за БГ воз. Штета што онолики РВР пропадоше.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563938#p563938:2q5dgstd je napisao(la):
Karlo del Ponte » Суб Сеп 01, 2018 9:22 pm[/url]":2q5dgstd]А шта између Карађорђевог парка и Прокопа? Па то је тип превоза чији су првенствен циљ дужа градска кретања, те приградска кретања. Ту опет слаб такт од 20 минута? Истовремено, не може се поредити оптерећење Панчевац - Батаја са Паневац - Ресник и Ресник - Батаја. Није могло ни у време врхунца развоја Беовоза 1995.-1997. Оснос, рецимо, 3:2:1 колико је оптерећен сваки од ових праваца појединачно.

Јесте намњен али ја овде причам о алтернативном решењу који може да се сагради са малом сумом новца без да градимо додатне метро линије које би коштале ко светог Петра кајгана! Но, 20 минута је сасвим ОК такт имајућу у виду ако ме памћење добро не служи да БГ:ВОЗ линија 1 у нормалмим околностима иде ту на 15 до 30 минута. Дакле уместо 4 или 2 поласка по сату било би 3 поласка по сату! Сасвим довољно :kafa:

Што се тиче оптерећења. Оптерећење од Земуна до Сајма би се иугубило јер се рачуна да 80% људи ишло би одатле на Метро (значи рачунај не степен отерећености 3 него 1 до Панчевца) но то је само један од примера. Дакле, није као код сада све равномерно оптерећење него људи имају избор да се крећу, да бирају алтернативне правце а то кад има једна мрежа или кад мреже ради на томе онда је то добра мрежа. Прва линија метроа је одлична као НОСАЧ самог система јер повезује толико ненасељена места (чак има и алтернативе поред себе :kk: ) а самим тим може да прими капацитет односно стално да се пуни и празни. Највеће оптерећење било би на релацији Сајам-Панчевачки мост јер:

Сајам: метроом већ би долазили сви са Југа а онда би на Сајму настала општа размена путника, излази би људи који иду са Прокоп, Земун, НБГ, Сурчин, Аердром, Батају и улазили исти људи који иду даље према Дорћолу односно Бановом брду.

Панчевачки мост: долазак из Борче, Овче према граду. Такт од 10 минута омогућава на пример да човек који иде Борча-Железник да се за 10 минута на једној од станица пребаци на воз за НБГ.

Да појасним примером, рецимо ја идем из НБГ за Вишњичку бању. Ово је пример који сам чуо из купеа. Сада човек мора да чека воз 15 до 30 минута, некад и 60 минута да дође до Панчевачког моста. Према мом систему човек може да бира да чека 20 минута воз или да чека шта му прво наиђе па 10 минута па на Сајам па до Панчевачког моста а касније даље. То је слобода избора, бирање алтернативне руте, као аутомобил да возиш, помоћу које се "распршује гужва" и управо због тога метро системи су најбољи. :)

Рим је један од приемера где тај дифузиони систем у метро систему не постоји! Немаш слободе избора. Линија А све трпи јер и НОСАЧ целог система и иде кроз најгушће делове града. Ући унутра је као да улазиш у неки концетровани логор у сваком смислу те речи. :twisted:

Е то је нешто што се жели избећи. :kk:
 
Доброћудни град и злоћудни град и његова урбана околина са исте висине.
Погодите који град користи аутобуски превоз као главни транспорт. :mrgreen:

DmCvo2sW0AEfepP.jpg:large
 
Дошљак":1jg4b0dk je napisao(la):
На крају опет долазимо до закључка да је следеће што предстоји набавка нових гарнитура за БГ воз.

Kako li si to zaključio? Nadam se da nije isto kao što je zaključeno da posle remonta i izgradnje drugog koloseka Beograd - Pančevo predstoji kvalitetan taktni prigradski saobraćaj na toj relaciji...
 
Ako je već takva situacija , zašto onda uopšte rekonstruišemo pruge , pretvaramo ih u pruge za 200km/h , i radimo slične stvari , kada ćemo tim prugama da kotrljamo Bg: voz na 30 min na relaciji Batajnica - Ovča - Resnik?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564033#p564033:30a4tgma je napisao(la):
WLABmz » Нед Сеп 02, 2018 12:52 am[/url]":30a4tgma]
Дошљак":30a4tgma je napisao(la):
На крају опет долазимо до закључка да је следеће што предстоји набавка нових гарнитура за БГ воз.

Kako li si to zaključio? Nadam se da nije isto kao što je zaključeno da posle remonta i izgradnje drugog koloseka Beograd - Pančevo predstoji kvalitetan taktni prigradski saobraćaj na toj relaciji...
Ма јок друже, од тебе сам на више тема прочитао да нема ништа у железници генерално без већег броја воних среддтава, а осебно ништа од јачег БГ воза. :D Што се тиче другог колосека ка панчеву, искрено нисам имао никаква очекивања, али ме увек разочара чињеница да нису могли да уведу класичан воз нпр. Земун-НБГ-Прокоп-Карађорђев-Вук-Панчевац-Панчево ван система јавног превоза Бепграда са обичном наплатом карата као у свим другим стандардним возовима. Сећам се једно вече, рођендан код другарице у студењаку, и једна другарица мора да крене раније бусом за Панчевац да чека АТП или комбије до Панчева, а БГ воз ту пред носом, али иде само до Овче.
 
^^ Putnicki voz Pancevo-Vuk-NBGD-Novi Sad na svakih sat vremena je u 21. veku misaona imenica za Zeleznice Srbije.
 
Беше ограничење за тако нешто висина перона?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564089#p564089:9zjndg71 je napisao(la):
zidar » Ned Sep 02, 2018 11:52 am[/url]":9zjndg71]^^ Putnicki voz Pancevo-Vuk-NBGD-Novi Sad na svakih sat vremena je u 21. veku misaona imenica za Zeleznice Srbije.

21. vek je misaona imenica za ŽS...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564069#p564069:2vui910i je napisao(la):
Дошљак » Ned Sep 02, 2018 10:56 am[/url]":2vui910i]али ме увек разочара чињеница да нису могли да уведу класичан воз нпр. Земун-НБГ-Прокоп-Карађорђев-Вук-Панчевац-Панчево ван система јавног превоза Бепграда са обичном наплатом карата као у свим другим стандардним возовима.
I onda lepo mogu da ukinu ATP pošto neće imati šta da radi.
 
Дошљак":1nhi7y5h je napisao(la):
Беше ограничење за тако нешто висина перона?
Pa nek polupaju perone.
O tome se priča kao o nekom nemogućem poslu, a u stvari je izgovor za konstantni nerad i bol u preponama.
 
Kad srede prugu zrenjanin orlovat ns mogu i kruznu liniu
Ns-pa -bg -Ns
 
Нажалост изгледа неће електрификовати пругу у Банату. А то би била сјајна линија, таман би Банат живнуо.
 
Vrh