Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Meni samo nije jasno, pošto je očigledno da metro nikada neće doći do Lazarevca, Mladenovca, Obrenovca, zašto se onda uglavnom ignorišu i kada je u pitanju voz, svaka čast pojedincima.
 
Неће бити игнорисани, барем не код мене! То је друга фаза кад се укључује и друга метро линија. Линије до Лазаревца и Младеновца ићи ће до Београд Центра и тиме се директно уливати у НБГ Трансфер на онда МЕТРО ко хоће ка Центру или Бановом брду! Идемо корак по корак. Ако се следи мој мастер план могуће је градња линије воза до Гроцке и Обреновца. :)

Но колико је ово моје решење ефикасно можете само погледати само ово:

Хоћеш са Тошиног бунара на Дорћол?
НБГ Трансфер (10 минута) до Сајма + Метро

Хоћеш из Миријева на Вождовац?
Метро + Центар Трансфер (10 минута) до Карађерев парка - Трамвај/Аутобус

Напомена: Ово је само само једном метро линијом! Кад се укључи и друга онда настаје песма.

Мапа следи ускоро. :gobb:
 
Norexan":9n52vv10 je napisao(la):
Мапа следи ускоро. :gobb:

Juhuuuu, još jedna SF mapa na beobuildu :kafa:

Дошљак":9n52vv10 je napisao(la):
Онда такав ред вожње треба и направити. А следећа фаза да буде обнављање возног парка, продужетак линија до Лазаревца и Младеновца, и трећа линија, Ресник-Батајница. А после, како се буде развијала инфраструктура, уводити полако и линије до Карабурме, Аеродрома и тд.

Takav red vožnje i gotovo da jeste, samo što je linija za Batajnicu proređena na sat vremena zbog radova Beograd Centar - Zemun do aprila sledeće godine.

Nabavljanje voznog parka je izgleda najkomplikovanija stvar. Srbija Voz jedino što planira u narednih 5 godina je eventualno nabavka novih 15-20 Flirtova za međugradski saobraćaj, dakle ništa za BG voz. Grad Beograd nema drugog operatera za obavljanje putničkog transporta železnicom osim Srbija Voza. Koliko znam Grad Beograd nema u planu da osniva sopstvenu železničku firmu za prevoz putnika, tako da sve ostaje na milosti i nemilosti Srbija Voza koji se blago rečeno raspada po šavovima. Tako da neka realna perspektiva u narednih 5 godina za razvoj BG voza ne postoji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563473#p563473:11essnc2 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 30 Авг 2018, 21:27[/url]":11essnc2]Било је постављено питање капацитета. Нисам баш неки стручњак, али дај да као нешто напишем. Конкретно, поставља се питање саобраћајног, а не транспортног капацитета, и то искључиво за путничке возове....

и таман лепо кренеш

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563473#p563473:11essnc2 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 30 Авг 2018, 21:27[/url]":11essnc2]...Хтео бих нешто да напишем о Старом савском мосту и Топчидерској прузи, али не, не нећу добити довољно плусева, а плусеви су најважнија ствар у животу...

и зас**** на крају
 
А какве су могућности да се уведе неки приватни оператер из иностранства са довољним бројем гарнитура и да обавља линије или неку од линија/потенцијалних Бг воза?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563643#p563643:2rluy5n9 je napisao(la):
Дошљак » Pet Avg 31, 2018 3:01 pm[/url]":2rluy5n9]А какве су могућности да се уведе неки приватни оператер из иностранства са довољним бројем гарнитура и да обавља линије или неку од линија/потенцијалних Бг воза?

Kao prvo, ne znam da li je uopšte uvedena liberalizacija na planu putničkog železničkog saobraćaja u Srbiji. Neke države, kao Hrvatska (gde recimo vrvi od privatnih teretnih operatera) su odložile liberalizaciju na planu putničkog saobraćaja, ne znam kako je kod nas.

Drugo, pod uslovom da postoji liberalizacija, strani (ili domaći) privatni operater bi morao prvo da osnuje firmu na teritoriji Srbije, zatim da dobije dozvolu za rad u sektoru železničkog putničkog saobraćaja, zatim da dovede te vozove u Srbiju kako bi se izvršila homologizacija, pa onda mora da zaposli mašinovođe i ostalo osoblje i izgradi svoj depo za čuvanje i održavanje vozova, za koje bi morao da kupi i zemljište uz prugu. Takođe, teško da ijedan operater ima tek tako slobodnih 20-30 garnitura za 25kV koje bi mogao da dopremi u Srbiju. Dakle i oni bi morali da nabave određen broj novih ili polovnih vozova.

Treće, sve ovo pod stavkom dva je ogromno početno ulaganje, pre koga bi operater morao znati da ima sigurnu zaradu. A takođe, procedura za sve gore nabrojano je jako duga, u najmanju ruku nekoliko godina bi bilo potrebno za tako nešto. Jedino neko blizak sadašnjoj vlasti bi mogao osnovati ovakvu privatnu železničku putničku kompaniju u Srbiji i na taj način prazniti budžet grada Beograda. Jer privatniku je jedini cilj zarada, a grad Beograd bi mogao sam osnovati svoju železničku putničku kompaniju koja bi obavljala isti posao po ceni manjoj od zarade privatnika.

Trenutno, kao najrealnija opcija mi deluje da Grad Beograd zajedno sa Srbija Vozom sufinansira nabavku novih ili polovnih EMV za BG voz, a da operater ostane Srbija Voz, kao što je urađeno i sa 9 remontovanih garnitura za BG voz i krpljenje pruge od Novog Beograda do Batajnice kao pripreme za uvođenje BG voza.
 
I pritom da garniture budu sa vise vrata nego ovi FLIR-ovi, jer je za gradsku zeleznicu potrebna brža izmena velikog broja putnika da ne bi stajao voz u stanici 2 minuta.....

Ja i dalje cekam da vidim koji je master-plan za kradju oko ove cele price. Ideja sa privatnim operaterom deluje kao jako kvalitetan model za to.... Svakako ce nam se samo kasti...
 
Може ФЛИРТ да се наручи и у верзији са више врата и другачијим ентеријером, да кажем градска верзија. ВЛАБмз лепо написа да за сада није реално за очекивати било каквог приватног оператера за превоз путника (прво сва правна заврзлама, затим депо и сама возна средства, није то нешто што се може набавити преко ноћи). Ја сам лично за набавку те верзије ФЛИРТа са више врата за БГ воз, пошто треба тежити унификацији ради лакшег одржавања и да се понови добар модел сарадње града и железнице, али да сам град мало ту више поради, и то финансијски, за набавку нових гарнитура, али и много више организационо и оперативно, прво интегрисањем стајалишта БГ воза са осталим видовима превоза, бољим информационим системима, изградњом јавних паркинга и гаража код свих станица БГ воза где је то могуће, приближавањем линија јавног превоза и организовањем фидера, преузимањем одржавања (чистоћа да чисти пероне и станице, зеленило и водовод да одржавају тоалете, комунална полиција да чува ред и мир, јавна расвета да одржава расвету...). Има ту много што шта на чему може да се поради, поред набавке нових возова, што је за сада императив за било какву прочу о даљем развоју БГ воза.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563613#p563613:ymtg5z67 je napisao(la):
WLABmz » Пет Авг 31, 2018 12:56 pm[/url]":ymtg5z67]
Norexan":ymtg5z67 je napisao(la):
Мапа следи ускоро. :gobb:

Juhuuuu, još jedna SF mapa na beobuildu :kafa:

metro1.jpg


Не видим због чега је ово SF мапа када је све у складу са тренутним амбицијама, можда чак и испод тренутних! Исправи ме, ја сам бу****. :mrgreen:



И сам си рекао да возови могу да иду 15 минута, Карло је потврдио да могу да иду 3 па на 12 , значи 10 минута оптимално може! А додатне гарнитуре свака бу**** може да купи али да изгради систем е то већ не може. :dil:
 
Као сваки зраворазуман човек ишао сам у корак са тренутним стањем и како то стање да унапредим. Гледао сам да сваки део урабног Београда да добије што пре брзи превоз а то пре свега мислим на места која су ужасно повезана са градом а имају коснстантан раст становника попут Калуђерице на пример. Идући том логиком ишле су и фазе. Не кажем да је ово оствариво али као сваки рационани човек волим да гледам у светлу будућност и перпективу самог плана и како исти једног дана унапредити. Фаза I ступала би одмах на снагу и она је најрелније нешто што МОЖЕМО да урадимо за наш град. М1 линија није тешка за градњу па не требамо да будемо бојази да добијемо опет Прокопија II део или барем да вудемо колико толики сигурни да можемо ово да урадимо.

Напомена: Занемарите на тачност мапе јер је мала слика с којом радио био па ако сам нешто омашио знате шта је узрок. Хоћу рећи немојте да цепидлачите на детаље већ погледајте план у целости! :D

BGMETRO.jpg
 
Karlo potvrdio? Super. Kad kreće? Ovaj fase III i IV BG voz je najveći SF među SF-ovima. A za to vreme u realnosti, kao i na forumu izgradnja metroa nije dogurala dalje od crtanja šarenih pravih i krivih linija na satelitskom snimku ili mapi Beograda...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563724#p563724:3r85ndwo je napisao(la):
WLABmz » Пет Авг 31, 2018 8:45 pm[/url]":3r85ndwo]Karlo potvrdio? Super. Kad kreće? Ovaj fase III BG voz je najveći SF među SF-ovima.

Па ти си рекао да може да иде на 15 минута са ТРЕНУТНИМ стањем! :D

Карло је на питање да ли може на 7.5 минута рекао да може овако 3 минута па на 12 минута. Значи оптимално може 10 минута! :D

То је реална потреба имајући у виду демографију становника а не SF! :dil:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563725#p563725:2uqvpdk4 je napisao(la):
Norexan » Pet Avg 31, 2018 8:48 pm[/url]":2uqvpdk4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563724#p563724:2uqvpdk4 je napisao(la):
WLABmz » Пет Авг 31, 2018 8:45 pm[/url]":2uqvpdk4]Karlo potvrdio? Super. Kad kreće? Ovaj fase III BG voz je najveći SF među SF-ovima.

Па ти си рекао да може да иде на 15 минута са ТРЕНУТНИМ стањем! :D

Карло је питање да ли може на 7.5 минута рекао да може овако 3 минута па на 12 минута. Значи оптимално може 10 минута! :D

Super. Mogu i ja na svaka 2,5 minuta da odem do kontejnera i da odnesem đubre. Ali ne mogu da napravim toliko đubreta.
 
Norexan":1moke3rw je napisao(la):
То је реална потреба имајући у виду демографију становника а не SF! :dil:

Ne pričam ja o potrebi nego o tome šta se uradilo, šta se radi i šta će se raditi na planu realizacije tih potreba. Dugo ćemo mi biti još u teranju znojavi u Solarisima na +50 stepeni.
 
Мени је некако мрско да разговорам са особом који гледа само садашњост а што је тотално бескорисно кад су у питању метро планови где се гледа на дугорочна решења па макар била тренутно SF. Нисам песимиста! :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563685#p563685:bpmhrc9n je napisao(la):
Дошљак » Pet Avg 31, 2018 5:18 pm[/url]":bpmhrc9n]Може ФЛИРТ да се наручи и у верзији са више врата и другачијим ентеријером, да кажем градска верзија. ВЛАБмз лепо написа да за сада није реално за очекивати било каквог приватног оператера за превоз путника (прво сва правна заврзлама, затим депо и сама возна средства, није то нешто што се може набавити преко ноћи). Ја сам лично за набавку те верзије ФЛИРТа са више врата за БГ воз, пошто треба тежити унификацији ради лакшег одржавања и да се понови добар модел сарадње града и железнице, али да сам град мало ту више поради, и то финансијски, за набавку нових гарнитура, али и много више организационо и оперативно, прво интегрисањем стајалишта БГ воза са осталим видовима превоза, бољим информационим системима, изградњом јавних паркинга и гаража код свих станица БГ воза где је то могуће, приближавањем линија јавног превоза и организовањем фидера, преузимањем одржавања (чистоћа да чисти пероне и станице, зеленило и водовод да одржавају тоалете, комунална полиција да чува ред и мир, јавна расвета да одржава расвету...). Има ту много што шта на чему може да се поради, поред набавке нових возова, што је за сада императив за било какву прочу о даљем развоју БГ воза.

Pre nego što se išta naruči mora se rešiti problem neunificiranosti perona i voznog parka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563728#p563728:16zo9k7w je napisao(la):
Norexan » Pet Avg 31, 2018 8:52 pm[/url]":16zo9k7w]Мени је некако мрско да разговорам са особом који гледа само садашњост а што је тотално бескорисно кад су у питању метро планови где се гледа на дугорочна решења па макар била тренутно SF. Нисам песимиста! :kafa:

Budućnost se pravi sada, zar ne? Pogledaj šta se i kako se radi sada. Da li se radi išta drugačije u odnosu na poslednjih 20-ak godina? Ne radi se. Iste priče, ista obećanja, isti rezultati. Jedino što se menja su planovi i vlast, a princip i rezultat ostaju isti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563731#p563731:392fzn97 je napisao(la):
WLABmz » Пет Авг 31, 2018 8:56 pm[/url]":392fzn97]

Budućnost se pravi sada, zar ne? Pogledaj šta se i kako se radi sada. Da li se radi išta drugačije u odnosu na poslednjih 20-ak godina? Ne radi se. Iste priče, ista obećanja, isti rezultati. Jedino što se menja su planovi i vlast, a princip i rezultat ostaju isti.

Прочитај поново текст изнад мапе који сам написао а који очигледно ниси прочитао. :kafa:
 
Ех да за поменуту SF линију Гроцка-Обреновац односно у трећој фази Вуков споменик-Лештане оператер био би БГ:Метро а не Србијавоз али сам га тако бренидриао јер се људи лакше сналазе према познатим стварима. Иначе то је тзв. Супервоз бренд Београдског метроа који би на Прокупу користио предвиђене касете и зато је означен на карти другачијом бојом. Говорио сам већ о томе и драго ми је да сада читам причу о још једном оператеру! :)

Клинички центар и Славија су такође могуће станице Супервоза у центру поред Вука, након чега нигде не би стајао до Устаничке.
Ко хоће локал има трамваје. :kk:


Update да не буде забуне. :sesir:

BGMETRO.jpg
 
Мислим да су многи овде изгубили перспективу тј све гледају из садашњег угла а не из угла саме мапе (говоримо само о ПРВОЈ фази)! Јер са постојањем трансфера на 10 минута промениила би се и РЕАЛНА слика града као и загушење пруга односно потреба свих возова да иду што даље уместо да иду само до главног чворишта, тако би рецимо сви регионални возови (категорије RE) за Север могли да полазе из Земуна док би регионални возови за Југ могли би II фази да полазе из Раковице. Са постојањем БГ Воза за Лазаревац и Младеновац сви возови категорије RE саобраћали би као БРЗИ до Лазаревца односно Младеновца а од њих све редовне станице. :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563756#p563756:2tk0gitt je napisao(la):
Norexan » Pet Avg 31, 2018 11:21 pm[/url]":2tk0gitt]тако би рецимо сви регионални возови (категорије RE) за Север могли да полазе из Земуна док би регионални возови за Југ могли би II фази да полазе из Раковице.

:bash: :laugh: :bash: :laugh:

Izvini, ali ti ne poznaješ osnovna načela funkcionisanja modernih železničkih čvorova. Pogledaj kako je u Varšavi i Berlinu.
 
Говорим о Регионалним возовима (не о Брзим и IC) Дакле о возовима које стају у свако село. Зашто не би они стајали на Београд-Југ односно Раковици? Опет гледаш из садашњег стања где је силазак у Раковици као да си дошао у Чернобил a не са стање мапе у другој фази, о трећој где постоји Метро нећу трошити речи. Наравно да је нелогично радити овако нешто сада али према мапи то је нешто сасвим нормално и очекивано да би се и догодило!

О Земуну где би постојао трансфер на 10 минута мимнум + Метро у другој фази нећу трошити речи. :kafa:

Што се тиче начела, и да знам не бих примењивао као што обично и не примењујем... :lool:
 
Čoveče, poenta prolaznog čvora je da voz prolazi kroz ceo dvomilionski grad i kupi putnike na par stanica usput, a ne da se putnici kojekakvim metroima i bgvozovima cimaju do kraja grada i onda presedaju. Ne vidim koja je poenta toga. Tako nešto ne postoji nigde!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563761#p563761:2lyjfq0r je napisao(la):
WLABmz » Суб Сеп 01, 2018 12:24 am[/url]":2lyjfq0r]Čoveče, poenta prolaznog čvora je da voz prolazi kroz ceo dvomilionski grad i kupi putnike na par stanica usput, a ne da se putnici kojekakvim metroima i bgvozovima cimaju do kraja grada i onda presedaju. Ne vidim koja je poenta toga. Tako nešto ne postoji nigde!

И да дођеш до града, ти МОРАШ негде да преседаш и да се "цимаш", једноставно је ниминовно, барем у БГ-у. Не можеш ништа пешке. Друго сумњам да већина људи долази у туристички обилазак града неко иде путем посла или факултета... Треће, станице Раковица и Земун су главне станице за југ и север и сасвим је логично да регионални возови, барем ови који стају у свако село и који иду до Новог Сада , Сремске митровице, Шида итд да полазе с њих. :)

А туристи, ко туристи јако воле да плаћају карте и да се возе метрооооима. :kk:
 
Vrh