Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Da, novobeogradska poslovna zona je danas ključna za saobraćaj u čitavom Beogradu, posebno u špicevima, i mora se neodložno rešavati.

Po meni, prvo treba uložiti u metro-takt BG:voza (dodavanje koloseka i stajališta, uz dovođenje njih i vozova na daleko viši estetski i tehnički nivo), jer se time drastično popravlja kvalitet veze (novo)beogradskog CBD (Central Business District) sa nekim od glavnih naselja na desnoj obali Save (Vračar, Zvezdara, Palilula), što je, zapravo, najveća "ispomoć" Gazeli i Brankovom mostu.

Poprečnu vezu Čukarica - Blokovi - CBD - Opština NB - Zemun na duži rok planirati kao tramvajsku; truditi se, takođe, da i budući krak metroa ka Blokovima ima što više stanica u CBD.
 
Ima veze kad je spomenuta Altina sa Kamendinom i Zemun Poljem...
 
Ljudi, shvatite ta BG:voz ne može imati metro takt. Može se samo napraviti paralelna metro linija, a to je već besmisleno.
 
^^ koji je najaci moguci takt u novom cvoru u trouglu Pancevacki most-Zemun-Rakovica?

Sa trenutnom signalizacijom?
- za mesoviti saobracaj bg:voz+putnicki vozovi
- za saobracaj iskljucivo bg:voza

Sa unapredjenom signalizacijom (potencijalni maksimum)?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561663#p561663:1hm7yplg je napisao(la):
zidar » Pet Avg 24, 2018 10:50 am[/url]":1hm7yplg]^^ koji je najaci moguci takt u novom cvoru u trouglu Pancevacki most-Zemun-Rakovica?

Sa trenutnom signalizacijom?
- za mesoviti saobracaj bg:voz+putnicki vozovi
- za saobracaj iskljucivo bg:voza

Sa unapredjenom signalizacijom (potencijalni maksimum)?

Šta podrazumevaš pod unapređenom signalizacijom? Protočnost zavisi od brzine voza i razmaka između signala. EMV serije 412 koji saobraća na BG:vozu ne može ići preko 95 km/h u Beogradskom čvoru zbog procenta kočenja. U odnosu na sadašnje stanje, prostora za unapređenje što se toga tiče praktično i nema.

Sa raspoloživim garnutrama moguće je Ovča - Batajnica na 30 minuta i Ovča - Resnik na 30 minuta (što daje na delu Ovča - Karađorđev Park na 15 minuta).

Druga opcija za saobraćaj isključivo BG:voza nije opcija, pošto postoje drugi vozovi, a četiri koloseka na starobeogradskoj strani se sigurno neće nikad graditi.
 
Dodavanje koloseka na šumadisjkom delu Beograda nije ni potrebno, ne računaući zapadno od Prokopa do reke. Kada međugradski vozovi budu kretali iz Zemuna i Rakovice to će na toj relaciji delimično da popuni potrebu za linijom 2 Bg:Voza, pa će njegova frekvencija moći da se smanji.

Možda bi imalo smisla dodati još dva koloseka od stanice Rakovica do stanice Topčider, oko 1200m, jer bi to omogućilo nezavisnu trasu od Makiša kroz tunel do Rakovice i dalje do Sajma. Ako bude gužva u Dedinjskom tunelu i Bg: voz bi mogao da se prebaci na trasu Resnik-Topčider-Sajam. Naravno, bila bi potrebna i gornja stanica Sajam na trasi Prokop-Most.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561679#p561679:3apo2rn2 je napisao(la):
WLABmz » 24 Aug 2018 09:41 am[/url]":3apo2rn2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561663#p561663:3apo2rn2 je napisao(la):
zidar » Pet Avg 24, 2018 10:50 am[/url]":3apo2rn2]^^ koji je najaci moguci takt u novom cvoru u trouglu Pancevacki most-Zemun-Rakovica?

Sa trenutnom signalizacijom?
- za mesoviti saobracaj bg:voz+putnicki vozovi
- za saobracaj iskljucivo bg:voza

Sa unapredjenom signalizacijom (potencijalni maksimum)?

Šta podrazumevaš pod unapređenom signalizacijom? Protočnost zavisi od brzine voza i razmaka između signala. EMV serije 412 koji saobraća na BG:vozu ne može ići preko 95 km/h u Beogradskom čvoru zbog procenta kočenja. U odnosu na sadašnje stanje, prostora za unapređenje što se toga tiče praktično i nema.

Sa raspoloživim garnutrama moguće je Ovča - Batajnica na 30 minuta i Ovča - Resnik na 30 minuta (što daje na delu Ovča - Karađorđev Park na 15 minuta).

Druga opcija za saobraćaj isključivo BG:voza nije opcija, pošto postoje drugi vozovi, a četiri koloseka na starobeogradskoj strani se sigurno neće nikad graditi.

Ja nisam strucnjak za zeleznicki saobracaj zato postavljam pitanje strucnijima jer nas sve ovde zanima, pokusacu preciznije da formulisem pitanja.

- U situaciji mesovitog saobracaja (bg:voz+putnicki vozovi) koji je maksimalni moguci takt u novom cvoru?
(broj kompozicija je neogranicen, ne pricam o postojecim garniturama vec o potencijalnoj buducnosti)

- U situaciji da se iz nekog razloga ukinu putnicki vozovi, skroz, nema ih, koji bi bio najjaci moguci takt bg:voza u novom cvoru?

- Da li unapredjenjem signalizacije sadasnji najjaci moguci takt moze da se pojaca?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561660#p561660:6jr9yrof je napisao(la):
WLABmz » 24 Aug 2018 09:41 am[/url]":6jr9yrof]Ljudi, shvatite ta BG:voz ne može imati metro takt. Može se samo napraviti paralelna metro linija, a to je već besmisleno.

E, pa, kako ne može? Kako ima bečki S-bahn metro-takt na glavnoj trasi, koju deli više linija? Ta glavna trasa gradske železnice u slučaju Beograda već postoji, to je Vračarski tunel, koji će u budućnosti imati nešto teretnog saobraćaja, možda i nekoliko pari daljinskih vozova, ali, to je smešno za njegovu propusnu moć. Sve što treba učiniti to je da se glavna trasa produži, dupliranjem koloseka od Prokopa do Zemuna (da, to bi koštalo jedno 300 miliona evra, ali, da dovedeš novu metro liniju do Gornjeg Zemuna, treba milijardu evra).
Iza Zemuna je planirano račvanje nove pruge za Surčin. A, ako je voz za Batajnicu pun sa taktom od 15 minuta, biće i voz za Surčin pun sa istim taktom (najnovijim Smartplanom je pruga planirana do ulaska u naselje, i u tom slučaju 601 gubi putnike). To znači da je od Zemuna do Vukovog spomenika takt 7,5 minuta. A lako može da bude i manji.

Ne znam šta je tu sporno i šta je nerealno?
 
Najkraci interval za metro: 90 sekundi
Najkraci interval gradske zeleznice: 3 i po minuta.
 
U Beogradskom čvoru ili generalno teoretski najkaći interval? U BG čvoru ova 3 minuta deluju kao ozbiljna naučna fantastika. :D
 
Pa da voz ide na tri lii skromnije na 5 minuta, ja ne znam ko bi uopste koristio autobus. Inace mi nije jasno zasto se voz ne moze voziti kao sto je saobracaj u gradu, u koloni. Stavis GPS u svaki voz i tacno u milimetar znas polozaj svake kompozicije plus bi se izbegla ona glupost od sudara koju smo skoro imali.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=562741#p562741:1yhl9gwc je napisao(la):
B.Vladimir » Уто Авг 28, 2018 9:15 am[/url]":1yhl9gwc]Pa da voz ide na tri lii skromnije na 5 minuta, ja ne znam ko bi uopste koristio autobus.

Реално. :laugh:
 
Ја мислим да је и 15 минута сасвим задовољавајући такт, али онда треба видети колико је потребно гарнитура, прво за постојеће две линије, а онда и за максималне три, мада бих ја инсистирао на продужетку на југу ка Младеновцу и Лазаревцу.
 
ако би такт из Батајнице био чешћи од 15 минута, морало би да се реши питање пружног прелаза код Земун Поља. Чак и такт од 15 минута предсатавља коришћење овог прелаза прилично иритантним. Ако узмено у обзир да возови иду у оба смера то овај такт чини дупло краћим, 7,5 минута ако занемаримо ситуације када се возови мимоиђу баш код пружног прелаза. Ту треба додати и остале возове (међуградске, међународне теретне). Ако узмемо у обзир да трајање спуштене рампе заједно са светлосним сигналом забране траје најмање пола минута а некад и значајно дуже за пролазак сваког воза, рачуница говори све.
 
Постоји велика диспропорционалност у попуњености Бгвоза у шпицу и ван њега тако да је уместо сваких 15 боље да у шпицу буде нпр на сваких 10 а ван шпица на 20 мин
 
Што се тиче прелата у Земун пољу, ваљда је пројектом модернизације пруге Београд-Будимпешта предвиђено денивелисање свих прелаза.
 
Za to vreme u Kini:
4MtYjjS.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=562843#p562843:3p9qnjil je napisao(la):
Дошљак » Uto Avg 28, 2018 6:41 pm[/url]":3p9qnjil]Ја мислим да је и 15 минута сасвим задовољавајући такт, али онда треба видети колико је потребно гарнитура, прво за постојеће две линије, а онда и за максималне три, мада бих ја инсистирао на продужетку на југу ка Младеновцу и Лазаревцу.

Za sadašnje dve linije ima dovoljno garnitura za takt od 30 minuta (zbirno na 15 minuta na delu Ovča - K. Park).
 
Онда такав ред вожње треба и направити. А следећа фаза да буде обнављање возног парка, продужетак линија до Лазаревца и Младеновца, и трећа линија, Ресник-Батајница. А после, како се буде развијала инфраструктура, уводити полако и линије до Карабурме, Аеродрома и тд.
 
Sistem tri kraka kao za vreme Beovoza i bog da nas vidi.
 
Било је постављено питање капацитета. Нисам баш неки стручњак, али дај да као нешто напишем. Конкретно, поставља се питање саобраћајног, а не транспортног капацитета, и то искључиво за путничке возове.

Прво, говорити о капацитету, а прећутати квалитет је исто што и тапшање једном руком. Са појачаним саобраћајним коришћењем железничке инфраструктуре продужује се време вожње, повећава број заустављања из саобраћајних разлога, смањује поузданост комплетног саобраћаја. На двоколосечним пругама, овакве појаве постају учесталије када коришћење саобраћајног капацитета прелази 60%. Међутим, код метро саобраћаја, то буде на 80%. Зашто? Зато што је метро саобраћај хомоген.

На капацитет двоколосечне пруге утичу:
- Максимална дозвољена брзина. Главни разлог зашто се метро системи у свету планирају за максималне брзине 70-80км/с је то што при већим брзинама капацитет пада (заштитно растојање расте са квадратом брзине).
- (не)хомогеност типова возова (стаје на сваком стајалишту, регио који по нешто прескаче, брзи и експресни).
- (не)хомогеност саобраћајних карактеристика возова у истој категорији: брзина уласка и изласка путника на станицама, карактеристике убрзања и кочења. Рецимо, на једној линији неки, рецимо, Стедлери, а на другој Горбачови. Једни друге "гуше".
- дужа задржавања на критични оптерећеним стајалиштима. због измене путника.
- (не) груписање возова истих саобраћајних карактеристика. Рецимо, један од начина да линије и за Сурчин и Батајницу иду на по 15 минута је да ти возови иду један за другим на 3-4 минута, па да између остане "прозор" за трасу неког бржег воза. Дакле, не 7,5-7,5-7,5-7-5 већ 3-12-3-12 минута.
- Систем сигнализације. Могуће је уградити АПБ са блоковима по 500 метара и трозначну сигнализацију. Такву сигнализацију користи доста метро система.
- Разноврсност дестинација са којих возови долазе (различити извори поремећаја), као и да ли постоје системи "пеглања" кашњења на местима спајања пруга. Под тим се подразумева могућност једновременог уласка возова у спојну станицу, и да у тој станици буде намерно предвиђено дуже бављење ради надокнаде мањих поремећаја пре уласка на критично оптерећену деоницу, и касније уласка на исту тачно у минут.
- Диспечерски систем. Успешнији системи имају диспечере плаћеније од контролора лета. У Србији је ТК диспечер кажњени отправник возова.

Мислим да ово питање поставите сваких 6 месеци, и да сваких 6 месеци одговорим исто. А између тога се накупи по 50-так страница графитираних возова, са стотинама амандмана на кривични закон за овакав случај. Нема везе, одговорићу и за 6 месеци. :wink:

Знам, сада ћете питати: "А колико је то тачно?" А ја ћу поновити: Ако би на свим постојећим пругама усмереним ка централним деловима чвора+планирана пруга за Аеродром имали минималне стандардне интервале, између Земуна и Прокопа би имали 13 пари возова, а у Дедињском тунелу 14 пари возова. Са толиким обимом саобраћаја, и Холанђани и Немци муку муче уколико имају мешовит саобраћај путничких возова. По том плану би 4 линије са по 4 поласка на сат ишле у Врачарски тунел, што је подношљиво оптерећење уколико је возни парк по саобраћајним карактеристикама хомогенизован. Додатна напомена да би долазило до честих стајања возова на мостовима на колосецима усмереним на Карађорђев парк, јер има само један колосек за пријем возова ка Вуковом споменику. Централни Ѕ-БАН у Минхену има 30 пари возова, али за то је предуслов да све прилазне линије ка централној секцији буду издвојене у односу на остали железнички саобраћај. И наравно, диспечери генијалци.

Хтео бих нешто да напишем о Старом савском мосту и Топчидерској прузи, али не, не нећу добити довољно плусева, а плусеви су најважнија ствар у животу...
 
A овако нешто?

Ово је према мом плану за БГ ВОЗ!

Батајница-Овча 20 мин
Ресник-Сурчин 20 мин (док се не изгради иде за Батајницу)
Железник-Борча 20 мин (док се не изгради иде за Овчу)

На ова начин постојао би такт од 10 минута на важним деловима и то Земун-Београд Центар (НБГ трансфер) и Крњача мост-Карађорђев парк (Центар трансфер), док би на периферији воз би ишао на 20 минута што је мислим сасвим разумно решење.

Заједно са Метро линијом према ПОСТАЈЕЋЕМ плану на линији Макишко поље-Баново брдо- Сајам -Belgrade Waterfront-Центар-Панчевачки мост-Ада хуја-Миријево!

На Сајму постајао би НБГ трансфер за НБГ, Земун и Железничку станицу на 10 минута! :shock:
На Панчевцу би постојао Центар Трансфер на 10 минута такт пребациње од Дорћола или Миријева на пример до Вука!
:shock:

Мрзим што ћу ово рећи али коначно ова скарадна линија ДОБИЈА СМИСАО! :kum:

Oво је мислим најреалније решење од свих фикција! :vops:
 
A zašto recimo Surčin, koji nije ni izgrađen, i Železnik (misliš valjda na teretnu stanicu Makiš), a nigde nema ništa južnije od Resnika?
 
То је правац за Аеродром који би продужио даље за Сурчин јер греота. Да, на њега мислимо. Он постоји у текућем плану. :dil:

Закључак: Метро линија добија смисао ако се правилно регулише да БГ ВОЗ на ВАЖНИМ деловима преузме улогу метроа а што ови с власти нису добро урадили! Две муве једним ударцем! :kk:
 
Vrh