rvr412 wrote .....procena je da ta linija ne može da zaživi pre 1. marta.
A mi do tada imamo priliku da uradimo nulti rebalans budžeta sa prenosom sredstava iz 2017. godine.
Ali ozbiljno razmišljamo da probamo da vidimo kolika je ekonomska isplativost toga.
U tom modelu prihode od karata bi ubirao lokalni budžet.....
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504990#p504990:17p3on9q je napisao(la):DzonTravolta » 02 Jan 2018 01:41 pm[/url]":17p3on9q]Moram prokomentarisati tvrdnju korisnika RailSerbia sa foruma Skyscrapercity (reč je naravno o cenjenom Karlu) - pa neka ovo ostane zabeleženo kao moj lični stav.
Naime, vest o eventualnom puštanju u rad linije Pančevo-Batajnica pripisuje (parafraziram) "našim vapajima sa strana 'Politike', društvenih mreža, blogova i foruma".
Pod "mi" se, standardno, podrazumeva "Udruženje ljubitelja železnica", što predstavlja veoma kreativno tumačenje onoga što je zaista rađeno. Naime, što se tiče Pančeva, "ULJŽ" je predlagalo uvođenje (tj. vraćanje) linije za Valjevo i to pre gotovo dve godine! To će reći da bi ova linija (po prirodi stvari) zaobišla i Prokop i levu obalu Save, te bi išla direktno na barsku prugu. Od tada se više nisu bavili ovom problematikom.
Po pitanju linije Pančevo-Beograd (do bilo koje stanice), kao što je poznato, mnogi drugi su svojim tekstovima na ovom forumu uložili znatno veće napore da uvere nadležne kako je bitno da opstane železnički saobraćaj između dva grada, nudeći pritom različita racionalna rešenja, između ostalog i ovo koje sada figurira u medijima. Čak je i Beobuild posvetio jednu reportažu tom problemu!
Istovremeno, u tekstovima Udruženja ljubitelja železnica se u prethodnih godinu i po dana ni jednom nije razmatran ovaj problem, uprkos ovdašnjim apelima da se dotični manu ćorava posla po pitanju Glavne železničke stanice, već da se bace na rešavanje objektivnih i akutnih problema.
Пре неколико дана је објављена студија у којој се износи закључак како је исплативије укључити у "Бус-Плус" аутобуску линију Панчевачки мост – Панчево центар него продужити БГ:ВОЗ од Овче до Панчево Војловице. Студију су званично урадили Саобраћајни факултет и фирма "Паблик транспорт консулт" (ПТЦ). Све би било регуларно да закључци нису донесени у супротности са подацима добијеним у студији!
Тако се помиње податак како је трошак за у студији поменутих 7.300 путовања аутобусом 9,6 милиона динара, а возом 18 милиона, готово 2 пута више, али се при обрачуну трошкова предвиђа приближно 8 пута већи капацитет места у возовима ! При планирању јавног превоза се обично предвиди обезбеђење већег капацитета, због тога што број путника варира, али никада 8 пута. Толики број возова, који кошта толико много, не само да није потребан, него ни једноколосечна пруга источно од станице Панчево главна нема толики капацитет! Студија, заснована на бројању и анкетирању садашњих путника, показала је да чак 83% путовања чине путовања на посао, у школу или на факултет. То указује да путују само они који морају, и да постоји велика потиснута тражња. У студији се, даље, наводи да 89% путника аутобуса, када дођу до Панчевачког моста, преседа на неки други јавни превоз у Београду. Ако се зна да се на свако преседање троши време, да увек постоји ризик да се закасни на преседачки полазак, да би се БГ:ВОЗ-ом директном и брзом везом биле повезане 4 локације у Панчеву са чак 7 међусобно удаљених важних локација у Београду, што је аутобусом немогуће, остаје отворено питање како нема у студији различитих података о преседањима са возом и аутобусом? У студији се наводе приходи од продаје карата, који би били мање више једнаки садашњим приходима од продаје карата за аутобус, док аутобуске линије у систему наплате "Бус плус" већ губе битку са ефикасном наплатом превоза. У целом систему "Бус плуса", једина места где је успостављена потпуно ефикасна наплата карата су три станице градске железнице: Панчевачки мост, Вуков споменик и Карађорђев парк. Железничка станица Панчево главна је већ одавно ограђена на сличан начин као сада Панчевачки мост, и генерално, на прометним железничким линијама је могуће и исплативо имати потпуно затворен систем наплате, са електронским очитавањем карата.
И на крају, озбиљна студија оправданости се не може спровести без анализе индиректних ефеката, са оценом финансијског ефекта. Да ли возови или аутобуси улазе у застоје на друмовима? Да ли возови или аутобуси чине загушене улице још загушенијим, а загађен ваздух загађенијим? Да ли је возом или аутобусом већина путовања бржа, поготову сада, после реконструкције пруге за Панчево? Не постоји земља у којој се двоколосечна пруга између Београда и Панчева не би користила за интензиван приградски превоз путника!
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505002#p505002:j7nrbfgk je napisao(la):JohnnyLee » Uto Jan 02, 2018 3:48 pm[/url]":j7nrbfgk]као што рекох некада давно, Панчево-Београд-Нови Сад на сваких сат времена, кроз Београд као БГВ, најисплативија и најпопуњенија линија у Србији
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505047#p505047:wqgw7wzl je napisao(la):direktor » Uto Jan 02, 2018 5:56 pm[/url]":wqgw7wzl]Skupi vagonu vidis stvari pogresno svasta bi moglo kad bi neki drugi ljudi sjedili u gumenjari
Čemu onda poenta takvog voza koji ne može da staje u Vukovom spomeniku i Pančevačkom mostu? Takođe, u špicu je na liniji BG-NS je često potrebna dupla garnitura, što znači da voz ne bi mogao ni u Karađorđevom parku da staje zbog dužine perona. A zamisli tek naguravanje putnika BG-NS i putnika BG:voza u špicu u majušni Karađorđev park, plus problem oko bus-plus validatora.Дошљак":wqgw7wzl je napisao(la):Онда да се та линија дода као стандардни пт воз ван система БГ воза и да не користи станице где перони нису прилагођени Флирту док се исти не прилагоде.
Зар није идеја садашње власти да се путници из свих путничких возова који за сада завршавају на прокопу гурају у препуни БГ воз? И ваљда је у плану да се сва стајалишта у чвору прилагоде Флирту? Што би валидатори били проблем? Ако се добро сећам до скоро су нпр. возови НС-БГ од Батајнице до ГЖС саобраћали по тарифи Беовоза. Није да хоћемо ТЖВ да протерамо као што Мрка и другови три деценије сањаре већ стандардне гарнитуре које саобраћају на нашим пругама.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505131#p505131:33lqek2b je napisao(la):WLABmz » Уто Јан 02, 2018 10:08 pm[/url]":33lqek2b][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505047#p505047:33lqek2b je napisao(la):direktor » Uto Jan 02, 2018 5:56 pm[/url]":33lqek2b]Skupi vagonu vidis stvari pogresno svasta bi moglo kad bi neki drugi ljudi sjedili u gumenjari
Vidim stvari onakvim kakvim jesu.
Bilo bi isto, jedino su se i ljudi menjali u poslednjih 25 godina ali sistem nije...No to je druga priča.
Čemu onda poenta takvog voza koji ne može da staje u Vukovom spomeniku i Pančevačkom mostu? Takođe, u špicu je na liniji BG-NS je često potrebna dupla garnitura, što znači da voz ne bi mogao ni u Karađorđevom parku da staje zbog dužine perona. A zamisli tek naguravanje putnika BG-NS i putnika BG:voza u špicu u majušni Karađorđev park, plus problem oko bus-plus validatora.Дошљак":33lqek2b je napisao(la):Онда да се та линија дода као стандардни пт воз ван система БГ воза и да не користи станице где перони нису прилагођени Флирту док се исти не прилагоде.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505172#p505172:1lfswihh je napisao(la):direktor » Sre Jan 03, 2018 1:35 am[/url]":1lfswihh]Nemora svaki voz da staje u svakoj stanici na celu gumenjare se mjenjaju ljudi ali oni koji nose cijeli sistem su isti svasta bi moglo ali nece zato sto nekog mrzi da se iscima makar malo
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505176#p505176:bg3j2lhh je napisao(la):Дошљак » Sre Jan 03, 2018 2:24 am[/url]":bg3j2lhh]
Зар није идеја садашње власти да се путници из свих путничких возова који за сада завршавају на прокопу гурају у препуни БГ воз? И ваљда је у плану да се сва стајалишта у чвору прилагоде Флирту? Што би валидатори били проблем? Ако се добро сећам до скоро су нпр. возови НС-БГ од Батајнице до ГЖС саобраћали по тарифи Беовоза. Није да хоћемо ТЖВ да протерамо као што Мрка и другови три деценије сањаре већ стандардне гарнитуре које саобраћају на нашим пругама.