Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Dobar deo uspeha linije bilo da je polu privatna ili drzavna varijanta je u kvaltetu stanica, pristupa, parkinga i veze sa drugim saobracajem.
Drugi deo se odnosi na dodatne vozove, kvalitet putovanja i odrzavanja.
Ne vidim da bilo ko u vlasti misli da je ovo potrebno. Privatnik sigorno ima motiv da ovo popravi, jer od toga zavisi prihod.
 
Slazem se s Dosenom. A u kontekstu ovog i opcija za stanicu Rakovica, spominjanih na prethodnoj stranici, napravio sam par ilustracija. Mislim da ovo prikazano na njima nije neizvodljivo a bitno je zbog znacaja koji ova stanica treba da ima za juzni dio Beograda.

Pogledajte prilog 4

Pogledajte prilog 3

Pogledajte prilog 2

Pogledajte prilog 1



Nadam se da ne gusim temu slikama a mozemo post i prebaciti u temu o Rakovici

P.S.
Ispred prva dva kolosjeka sam docrtao peron sa nadstresnicom koji zapravo ne postoji ali bi bilo zgodno napraviti ga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493686#p493686:2cnf5aa0 je napisao(la):
solecar » 18 Nov 2017, 19:25[/url]":2cnf5aa0]E da , zaboravih da napomenem da je dobro što su usvojili neke naše predloge.
Nas dvojica prvi treba da nazdravimo u to ime. :vops:
 
Rio BL BRAVO DRUZE!!! TI SI NAJBOLJI FORUMAS BRE MAJKE MI ! e ovakvih bi trebalo da ima vise da doprinose ovako forumu! svaka cast druze, svaka podrska!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493756#p493756:1e18chn1 je napisao(la):
DzonTravolta » November 19th, 2017, 12:44 am[/url]":1e18chn1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493686#p493686:1e18chn1 je napisao(la):
solecar » 18 Nov 2017, 19:25[/url]":1e18chn1]E da , zaboravih da napomenem da je dobro što su usvojili neke naše predloge.
Nas dvojica prvi treba da nazdravimo u to ime. :vops:
Ja već uveliko nazdravljam , i to baš sa smiley - evim pićem.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493760#p493760:1e18chn1 je napisao(la):
KartmenBG » November 19th, 2017, 1:07 am[/url]":1e18chn1]Rio BL BRAVO DRUZE!!! TI SI NAJBOLJI FORUMAS BRE MAJKE MI ! e ovakvih bi trebalo da ima vise da doprinose ovako forumu! svaka cast druze, svaka podrska!
Ume on kad se potrudi. :)
 
Informacija za putnike beogradskog čvora

S obzirom na povremene nedoumice putnika u vezi naziva stanica u cvoru Beograd, obaveštavamo Vas da Glavna železnicka stanica u Beogradu (Savski trg broj 2) nosi naziv Beograd, a stanica Prokop je Beograd Centar.

izvor: srbvoz.rs
 
U osnovi Riova ideja je dobra ali misim da niko ne bi bio spreman da dodatno ulozi u izgradnju pasarele i prosirenja o kojima je rec. Mozda je jedno od resenja uvodjenje nove stanice koja bi bila bliza posto vec postoje stepenice sa jedne strane ali da se urade i na drugoj i stanica dodatno priblizi putnicima.
Pozicija novih stajalista
9ec846eb-a235-436e-be15-ca8eafc3f30d.png

Pozicija novih stepenica
36e58eb3-c07a-4c3d-b013-125bde1a958d.png
 
Lep predlog RioBL, međutim, teško izvodljiv. Visina sadažnjeg nadvožnjaka je takva da prelazi tik iznad kontakne mreže, te pešačka pasarela koju predlažeš ne bi bila moguća, jer bi presecala žice kontaktne mreže. Jedino rešenje bi bilo da se sadašnji nadvožnjak sruši, napravi novi na višem nivou, a pešačka pasarela izgradi na nivou u kojem je nadvožnjak trenutno. Naravno, to drastično povećava cenu celog poduhvata...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493779#p493779:9b25igyq je napisao(la):
Igor » Sun Nov 19, 2017 12:37 am[/url]":9b25igyq]U osnovi Riova ideja je dobra ali misim da niko ne bi bio spreman da dodatno ulozi u izgradnju pasarele i prosirenja o kojima je rec. Mozda je jedno od resenja uvodjenje nove stanice koja bi bila bliza posto vec postoje stepenice sa jedne strane ali da se urade i na drugoj i stanica dodatno priblizi putnicima.

Mislim Igore da si upravu.
Sad sam vidio da s jedne strane mosta u ulici Kraljice Jelene postoje stepenice i da bi samo trebalo iste takve stepenice i s druge strane, prema Domu Zdravlja.



Izmedju Doma Zdravlja i mosta postoji prolaz koji bi se mogao iskoristiti da se pridje pjesackom mostu koji bi se dodao kao veza sa peronima. Tako bi se ustedjelo na izgradnji onog "Istocnog prilaza" koji sam crtao. Istocni prilaz peronima ako bi i bilo potrebe za njim, bi mogao ici u nivou ulice Patrijarha Dimitrija. Ali, cini mi se da bi bilo dovoljno, za pocetak imati samo ovaj jedan prilaz iz ulice Kraljice Jelene sa pjesackom pasarelom i sjeverni koji postoji kroz podhodnik.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493863#p493863:3su6vwi0 je napisao(la):
WLABmz » Sun Nov 19, 2017 12:25 pm[/url]":3su6vwi0]Lep predlog RioBL, međutim, teško izvodljiv. Visina sadažnjeg nadvožnjaka je takva da prelazi tik iznad kontakne mreže, te pešačka pasarela koju predlažeš ne bi bila moguća, jer bi presecala žice kontaktne mreže. Jedino rešenje bi bilo da se sadašnji nadvožnjak sruši, napravi novi na višem nivou, a pešačka pasarela izgradi na nivou u kojem je nadvožnjak trenutno. Naravno, to drastično povećava cenu celog poduhvata...

Pa u svjetlu ovog sto je Igor primjetio mislim da bi bilo dovoljno izgraditi pasarelu a ona bi mogla ako je potrebno biti i u nivou postojeceg nadvoznjaka. Teren kod Doma Zdravlja je dovoljno visok za lak prilaz toj pasareli. Ne bi se nista moralo rusiti ni nadogradjivati.
 
Rio, odlicna ideja i svaka cast za ulozeni trud i vreme :kk: + medjutim, mislim da je dovoljan pristup samo pasarelom iz pravca Doma zdravlja, i onom rampom koju si povezao za nadvoznjak. Nije dobro ni potrebno da se prave stepenice jos jedne sa nadvoznjaka i jos jedan ulaz. Prvo mora da bude kontrola pristupa stanici obezbedjena, a drugo mora postojati negde blagajna, info pult i druge pratece funkcije za kupovinu karata. Nije optimalno kada postoje dva ulaza/izlaza, za ovakvo resenje, na potpuno suprotnim krajevima, jer se sve te pratece funkcje moraju duplirati.
 
Tako je , putokazi su najbitniji i uredjeni prilazi u celoj prici je 90 posto njih ne zna kako da najlakse i najbrze da dodju do stanice, svi misle da se ulazi samo sa rakovackog puta na stanicu a moze i sa druge strane.
 
Zgrada zeleznicke stanice Rakovica bi trebala da bude iznad svih perona odmah do mosta tako sto bi putnici usli sa mosta, kupili i overili karte u stanicnoj zgradi i onda se spustali do perona slicnim stepenicama kakve je osmislio Rio.
 
Kako misle da reše problem ulaska na perone sa busplus karticama dok paralelno staju i vozovi u međugradskom saobraćaju? Pritom ovde mislim na sve stanice i stajališta gde staju i BG:voz i međugradski vozovi.
 
Pokazaces cikici u kucici voznu kartu i udjes na peron i dobijes bgvoz dzabalesku
 
A zamisli kad krene neki prepunjeni dupli Flirt za Novi Sad, taj čikica će imati puno posla, a ljudi u redu postati nervozni da ne zakasne na voz...mislim da mora da postoji neko održivije rešenje, jer na većini stanica i stajališta nije moguće odvojiti perone za BG:voz i međugradske vozove.
 
Pa omoguciti citanje karata srb voza na automatima koji su na ulazu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493918#p493918:jpakb276 je napisao(la):
milanche » Sun Nov 19, 2017 4:43 pm[/url]":jpakb276]Nije dobro ni potrebno da se prave stepenice jos jedne sa nadvoznjaka i jos jedan ulaz. Prvo mora da bude kontrola pristupa stanici obezbedjena, a drugo mora postojati negde blagajna, info pult i druge pratece funkcije za kupovinu karata.

Slazem se Milanche ali treba imati na umu da je stanica velika. Od njenog sjevernog do juznog kraja ima skoro 500m. Zato mislim da je za pocetak najbolje napraviti dva ulaza u stanicu.

Ulaz A iza Doma Zdravlja sa pristupom novim autobuskim stajalistima i pjesackom pasarelom okrenut prema Ceraku
Ulaz B preko pothodnika koji postoji nekih 250m dalje sa pristupom tramvajima i autobusima u ulici Patrijarha Dimitrija
To bi za pocetak vjerovatno bilo dovoljno.



Sto se tice stanicne zgrade na mjestu pasarele, sto kaze Spatio, to bi vjerovatno bilo dobro ali znatno skuplje rjesenje. Time bi se otvorila mogucnost dodavanja komercijalnih sadrzaja. A mozda jednog dana budemo vidjeli i tramvaj preko nadvoznjaka na liniji Miljakovac - Cerak :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493863#p493863:3iku74eu je napisao(la):
WLABmz » Sun Nov 19, 2017 12:25 pm[/url]":3iku74eu]Visina sadažnjeg nadvožnjaka je takva da prelazi tik iznad kontakne mreže...

Hm, odakle ti taj podatak?

Svi znamo da nadvožnjak ide uzbrdo, krećući se ka Vidikovcu, konstantnim nagibom, koji je nekih 3%. On prvo prelazi tramvajsku prugu, zajedno sa ožičenjem, pa kolovoz, pa prazan prostor do pruga, i konačno nekoliko koloseka. Rastojanje (visinsko) od trotoara nadvožnjaka do perona najbližem samom naselju Rakovica je možda čitavih 9m...
 
Ovako izgleda pocetak perona.

Cak i da se uradi pasarela kakvu je Rio predlozio potrebno je pesaciti prakticno isto kao i sada na mesto gde staje voz. Time se delimicno gubi smisao skuplje intervencije. Misim da je dovoljno uvodjenje novih stepenica na mestu koje sam predlozio, otvaranje novih stajalista javnog prevoza kao i adekvatno i neophodno obelezavanje koje je pomenuto na forumu. Trudim se da nam predlozi ostanu u nivou realnih tj izvodljivih.
171109-stanica-rakovica-01.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493975#p493975:wuj0uxsy je napisao(la):
Aleksandar1 » Ned Nov 19, 2017 7:45 pm[/url]":wuj0uxsy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493863#p493863:wuj0uxsy je napisao(la):
WLABmz » Sun Nov 19, 2017 12:25 pm[/url]":wuj0uxsy]Visina sadažnjeg nadvožnjaka je takva da prelazi tik iznad kontakne mreže...

Hm, odakle ti taj podatak?

Pa pogledaj sliku u Igorovom postu. A postoji i stvar koja se zove strujni luk, zbog koje su ginu deca po Srbiju koja se igraju penjući se na teretne vagone ne dotičući kontaknu mrežu...
 
Vrh