Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ja sam samo osvrnuo na izjavu da je neshvatljivo da imaš dve stanice i to čeone. Mogu da tražim po guglu neke gradove koji funkcionišu baš tako. Ali ogroman je broj gradova sa više glavnih stanica i to čeonih. Budimpešta da ima promet vozova koliko Beograd održavala bi ih malim prstom.

@Sole, ne moramo da čekamo metro, ali Prokop time što ima krov i koloseke i perone nije ni 15% zavšrena centralna stanica milionske evropske prestonice. Prebacivanje vozova na Prokop je samo maltretiranje putnika. A kada budu prebačeni svi vozovi sa ovakvim stanjem pruge (brojem koloseka ka i iz Prokopa) ja nisam siguran da BG voz može da nastavi da postoji u ovom taktu, a kamoli sa 2 ili više linija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491019#p491019:endnad6l je napisao(la):
Kokos » Pet Nov 10, 2017 12:51 pm[/url]":endnad6l]Budimpešta da ima promet vozova koliko Beograd održavala bi ih malim prstom.

Budimpešta da ima promet vozova kao Beograd, bilo bi joj potrebno 1 stanica sa pola kapaciteta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491019#p491019:bzeji04h je napisao(la):
Kokos » November 10th, 2017, 12:51 pm[/url]":bzeji04h]@Sole, ne moramo da čekamo metro, ali Prokop time što ima krov i koloseke i perone nije ni 15% zavšrena centralna stanica milionske evropske prestonice.
Tačno , ali to ne znači da ne može da se napravi da i u sadašnjem obliku bude kol'ko tol'ko funkcionalan , makar to bilo i minimalno , za početak.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491019#p491019:bzeji04h je napisao(la):
Kokos » November 10th, 2017, 12:51 pm[/url]":bzeji04h]Prebacivanje vozova na Prokop je samo maltretiranje putnika. A kada budu prebačeni svi vozovi sa ovakvim stanjem pruge (brojem koloseka ka i iz Prokopa) ja nisam siguran da BG voz može da nastavi da postoji u ovom taktu, a kamoli sa 2 ili više linija.
Evo zašto se vrtimo stalno u krug. Kada se prebace vozovi na Prokop , treba i gradski prevoz prilagoditi vozovima , tako da ne bude maltretiranje putnika. Prosto , jednostavno i logično. A zašto je takvo rešenje neprihvatljivo pojedincima , e to je već drugo pitanje. Pri tom mislim na bolje povezivanje Prokopa sa gradskim prevozom.
Što se tiče BG: voza i druge linije , koja bi išla Resnik - Prokop , ona i nje planirana da ima jak takt , barem sam ja to tako protumačio , tako da ona ne bi mnogo uticala na međugradske vozove i obrnuto. Što se tiče linije Ovča - Batajnica , ona će možda da bude redukovana , ali videćemo šta će biti kroz par godina kada sve što je realno da se desi , zaista i desi (prebacivanje vozova sa GŽS na Prokop i rekonstrukcija pruge od Prokopa do Pazove).
 
@Sole: Ne zaboravi na ovo privremeno rešenje dok traju radovi na pruzi BG-Budimpešta: prva linija na sat vremena, druga na 15 minuta, ali zaobilazi Prokop i ide za Ovču ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490988#p490988:1kqqjx4k je napisao(la):
solecar » 10 Нов 2017, 10:08[/url]":1kqqjx4k]Ako već mećeš 44 da ide preko Prokopa , onda nema potrebe da ti 36 ide u oba pravca kružno , zato što ga pokrivaš sa 44 na delu od Prokopa do Slavije. Bolje je u tom slučaju staviti da 36 ide dvosmerno do GŽS , uz okretanje na Savskom trgu ili produžavanje do NBG. I obavezno uvesti stanicu ka Prokopu kod Rudog za 34 i 36. Pre izgradnje nove saobraćajnice , Mostar je imao vezu sa Preokopom , a sad je odsečen ...
Plus što bih i 51 preusmerio preko Prokopa i Autokomande do Slavije , po Karlovom predlogu.


или то. али поента поста је била да то може врло лако и врло брзо да се уради, само да се хоће
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491029#p491029:2qeyprdg je napisao(la):
DzonTravolta » November 10th, 2017, 1:14 pm[/url]":2qeyprdg]@Sole: Ne zaboravi na ovo privremeno rešenje dok traju radovi na pruzi BG-Budimpešta: prva linija na sat vremena, druga na 15 minuta, ali zaobilazi Prokop i ide za Ovču ;)
Nisam zaboravio , samo sam govorio o periodu posle tih radova , jer normalno je da neće BG: voz na 1h da smeta regionalnim vozovima kada budu prebačeni na Prokop.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491111#p491111:2muq2l2r je napisao(la):
solecar » Pet Nov 10, 2017 5:04 pm[/url]":2muq2l2r]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491029#p491029:2muq2l2r je napisao(la):
DzonTravolta » November 10th, 2017, 1:14 pm[/url]":2muq2l2r]@Sole: Ne zaboravi na ovo privremeno rešenje dok traju radovi na pruzi BG-Budimpešta: prva linija na sat vremena, druga na 15 minuta, ali zaobilazi Prokop i ide za Ovču ;)
Nisam zaboravio , samo sam govorio o periodu posle tih radova , jer normalno je da neće BG: voz na 1h da smeta regionalnim vozovima kada budu prebačeni na Prokop.

Neće da smeta ni ako ide na 15 minuta, jer jednostavno nema dovoljno regionalnih vozova, niti se ima para da se kupi u količini u kojoj bi BG:voz mogao da im smeta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490967#p490967:3nvzgnlp je napisao(la):
Kokos » Пет Нов 10, 2017 8:22 am[/url]":3nvzgnlp]
1. i 2. Budimpešta ima 2 glavne čeone stanice.
3. Treba sprečiti da tu prođe metro pravcem Sajam - Kalemegdan. A i sasvim je normalno, čak i neophodno da metro opslužuje železničku stanicu, bilo da je međunarodnog ili regionalnog karaktera.
4. Elitno naselje može da nam..., u paketu sa Njujorkom

Зато што размишљаш једнодимензионо и затуцано у прошлости без осврта на оно што је већ изграђено и како даље то исто развити, зато ти није јасно о чему причам а што се тиче Београда он би требало да има три главне станице: Београд-запад(Нови Београд), Београд-центар и Београд-југ(Раковица). :kafa:
 
Па то је простор који је постао намењен да ту буде нешто друго и ја не знам шта вам није јасно?
Нормално да железница неће више моћи да пролази кроз такво место али то не значи да ће зграда морати да се руши.
 
А какво то место? Централно? Елитно? Астрономска цена некретнина? Најскупљи хотели? Највећи шопинг центри? И све то нај нај, једног великог европског града, светски познатог центра, са јаком економијом, или тежњом ка јакој економији? Управо то је опис локација највећих и најважнијих железничких станица, европског значаја, убодеш на карти шестар у станицу, и направиш круг 1000 метара!

Наравно, најважније, или једно од најважнијих чворишта градске железнице. :gobb:
 
Све је то тачно али требало би да узмеш у обзир и простор који баш и није издашан да можеш да се разбацујеш.
Већ је оно, величина једног блока на Новом Београду али то је нека друга и пренадувана прича фамозног сведржећег пројекта због којег ми се повраћа...
 
Posto imamo javnu upravu kakvu imamo i narod i preslikanu vlast kakavu imamo - jedino preostalo zalosno resenje je dati sve stanice pod fransizu. I dozvoliti privatnicima da kupe i operisu dodatne vozove, tako da taktovi budu normalni. RVR bi mogao da bude kicma sistema, dodatni kompatibilni vozovi da ucine da sistem bude upotrebljiv. Sve to upakovati u jedinstvenu cenu karte, koja bi bila visa nego sadasnja. Drzava bi mogla da naplacuje neku cenu infrastrukture i odrzavanja, i imalabi prihod od povecanja prometa kao ucesnik u poslu. Beovoz bi bio dovoljno isplativ da bude interesantan privatniku, pogotovo sto relativno malo treba da se doda i da sve proradi. Problemi Bg-Beovoza nisu pare, vec upravljanje.
Sve bi to izgledalo kao vasar na Goresnjak (nista nalik Zapadu), ali drugo i ne zasluzujemo.
 
Ma kakva privatizacija. Sta ti pada na pamet. Pa ko ce onda biti vlasnik kilometara zemljista i objekata? Neki nedaj boze stranac?
Nije ova vlast pala s kruske. Znaju oni da im je najbolje da budu vlasnici propale zeljeznice, polako ju sakate i ubiru kintu na pretvaranju saobracajnih povrsina i objekata u gradjevinsko zemljiste.

Osim toga, da bi privatna (ili neka strana) kompanija usla u biznis sa vozovima ona mora da bude sigurna da ima infrastrukturu i da ima putnike. U Beogradu nema ni jedno ni drugo.
 
Rio, operateri i infrastruktura su već odavno odvojena preduzeća. Ne bi privatnik kupovao prugu ili pravio svoju, nego bi osnovao kompaniju za prevoz putnika, plaćao infri za korišćenje pruga, kao što to sad rade Srbija Voz, Srbija Kargo, Kombinovani Prevoz i Despotija, a sam zarađivao od prodatih karata i eventualnih državnih subvencija.

No, iskreno ne verujem da ćemo u skorijoj budućnosti videti privatne putničke železničke operatere u Srbiji jer je u ovom trenutku to neisplativo. Ogromna ulaganja u vozni park, izgradnja depoa, održavanje. Mnogo je isplativije kupiti par autobusa...No s druge strane teretni operateri polako dolaze...
 
Негде сам читао да је дал крајем 90их или почетком 80их неки приватник хтео да откупу неколико расходованих Ганц гарнитур и оживи их и пусти у саобраћај у источној Србији али је то тада све било веома закомпликовано од стране ЖТПа тако да су нажалост гарнитуре исечене.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491741#p491741:1z2o6q17 je napisao(la):
RioBL » 12 Nov 2017 08:59 pm[/url]":1z2o6q17]Ma kakva privatizacija. Sta ti pada na pamet. Pa ko ce onda biti vlasnik kilometara zemljista i objekata? Neki nedaj boze stranac?
Nije ova vlast pala s kruske. Znaju oni da im je najbolje da budu vlasnici propale zeljeznice, polako ju sakate i ubiru kintu na pretvaranju saobracajnih povrsina i objekata u gradjevinsko zemljiste.

Osim toga, da bi privatna (ili neka strana) kompanija usla u biznis sa vozovima ona mora da bude sigurna da ima infrastrukturu i da ima putnike. U Beogradu nema ni jedno ni drugo.

Nista od infrastrukture i zemljista ne mora da pripadne dadatnom operateru. Infrastruktura moze da se iznajmi. Ulaganja mogu da se ofsetuju.
Sve je to jako komplikovano resiti ugovorima, i po obicaju nastrada drzava. Sto je neminovno za zaostalu drzavu i narod. Davanje dozvole nekom dodatnom operateru ne bi vlast nikako ogranicavala da pljackaju.

Iskustvo stranih privatizacija za linije koje su isplative pokazuje da se broj putnika i cena karata povecava, kao i potreba odrzavanja i unapredjenja infra. To moze da se izracuna. Jedina dobra stvar je sto bi zeleznica bila verovatno vecinski ucesnik u dodatoj vrednosti.

Kada bi beogradski voz malo licio na normalne prigradske vozove - mislim da bi bilo iznenadjujuce mnogo putnika, cak i sa vecom cenom karte.
Ovde je problem sto drzava ( ili njeni uzurpatori) nece da ulaze ni u sta sto je potrebno gradjanima - dodatni vozovi, stanice, sadrzaji, pristup, kvalitet, presedanje. Potreba postoji, isplativost takodje. Mozda treba napraviti anketu ili neki neobavezujuci javni poziv.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491822#p491822:1s2i2uar je napisao(la):
dosen » Pon Nov 13, 2017 6:10 am[/url]":1s2i2uar]Infrastruktura moze da se iznajmi.

Kakvo crno iznajmljivanje infrastrukture? Infrastrukturi se plaća korišćenje i to je to. To se i sad dešava u Srbiji. Operater dobija slotove za svoj voz i red vožnje. Ako infra ne može da obezbedi da voz prođe po ugovorenom redu vožnje, ona operateru plaća penale, a ako operater svojom krivicom ne ispoštuje red vožnje on plaća infri penale jer blokira prugu.
 
а управљање станичним зградама? типа, приватник добије концесију на одређен временски период за одређену станичну зграду, задатак му је да је реконтруише и обнови, редовно одржава, а приходује од издавања простора унутар те зграде
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491950#p491950:2p5t3a8a je napisao(la):
JohnnyLee » 13 Nov 2017, 14:43[/url]":2p5t3a8a]а управљање станичним зградама? типа, приватник добије концесију на одређен временски период за одређену станичну зграду, задатак му је да је реконтруише и обнови, редовно одржава, а приходује од издавања простора унутар те зграде
I ja sam došao na tu ideju. Problem je što Infrastruktura nije sposobna da prihoduje ni od onoga što ima, a što objektivno može da joj donese profit (npr. lokali u "Vukovom spomeniku").
Jedna napomena za par ranijih postova: podzemni prolazi oko stanice "Vukov spomenik" nisu u nadležnosti "Infrastrukture", već pripadaju Gradu Beogradu. Nadajmo se da je tačna najava da će ih na godinu srediti. :roll:

Neka moja ideja je bila da se napravi mala stanična zgrada i iznad "Karađorđevog parka" (može čak i montažna), pa da se ukloni ona nadstrešnica i tu naprave 2-3 manja lokala. Naravno, uz obavezno sređivanje same stanice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490894#p490894:2c9d41w1 je napisao(la):
WLABmz » Thu Nov 09, 2017 10:09 pm[/url]":2c9d41w1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=490853#p490853:2c9d41w1 je napisao(la):
Дошљак » Čet Nov 09, 2017 9:42 pm[/url]":2c9d41w1]Прокоп није нова главна станица, већ нова централна станица. У новом чвору имамо 6 пролазних станица - Батајница, Земун, Нови Београд, Београд-центар (Прокоп), Раковица и Ресник.

Tačnije 4, jer su Batajnica i Resnik izvan TPS-ova. Dakle iz Zemuna (TPS Zemun) se kreće za jug, a iz Rakovice (TPS Kijevo ili Makiš) za sever.


Prosle godine sam renovirao kupatilo u stanu i sad, prvi deo posla, ono lupanje plocica i svega ostalog sam radio sa prijateljima. Na kraju tog dela posla, stojim u prostoriji iz koje je sve izneto i ostali samo olupani zidovi i kroz glavu mi prolazi "Jbt, ovde kupatilo vise nikad biti nece, nema sanse".

Tako mi je i sad kada cujem da ce nekad, neki medjugradski vozovi da terminiraju u Rakovici. Stanici gde je poslednji red voznje na tablu okacen 2014, o ostalim stvarima (tipa odrzavanje i slicno) je stvarno izlisno trositi reci.

Nadam se da ni za ovo necu biti u pravu kao i za kupatilo. :)
 
Ceo taj remont deluje kao da je u stilu "samo ono sto mora"...
 
Ne znam. U Resniku je već dosta toga urađeno. U Rakovici i ne baš, samo se spuštaju peroni, a stanica i dalje izgleda kao iz Černobila.
 
Sto je najgore i samim projektom je navedeno da ce se na stanici raditi samo spustanje perona i remont 2 prolazna koloseka.
 
Vrh