mvbg1
Advanced
- Učlanjen(a)
- 14.10.2011.
- Poruke
- 3.665
- Pohvaljen
- 10.685
Neutralne sekcije(NES) sluze da se ostvari nesmetani paralelni rad dve ili vise elektrovucnih podstanica(EVP).[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488577#p488577:1ev32u2z je napisao(la):spatiotecte » 01 Nov 2017 12:27 pm[/url]":1ev32u2z]Imam pitanje za mvbg1:
Oduvek sam znao da postoje te neutralne sekcije pa bi voleo da znam:
-cemu sluze?
-da li se prolaze sa spustenim pantografom?
Hvala unapred.
EVP su postrojenja koja sluze da se napon od 110KV(prenos se vrsi dalekovodima) snizi na napon od 25KV/50HZ koji se koristi na nasoj zeleznickoj mrezi.
Neutralna sekcija (NES) se nalazi na sredini izmedju napojnih vodova kontaktne mreže dve susedne podstanice.Na nasim prugama razmak izmedju EVP je otprilike izmedju 20 i 50 km. Taj razmak ume da bude i manji kao na primeru Beogradskog zeleznickog cvora gde se vise pruga na malom prostoru ukrsta. Takodje, sama razdaljina EVP-a varira od pruge do pruge u zavisnosti od toga da li je pruga ravnicarskog ili brdskog tipa.
Neutralna sekcija je dužine od 5 m do 50 m, zavisi kako je izvedena,i normalno kod nje neutralni vod nije pod naponom. Elektrovučno vozilo prolazi ispod neutralne sekcije s isključenim glavnim prekidačem. U slučaju da se elektrovučno vozilo
zaustavi ispod neutralne sekcije, tada se neutralni vod stavlja pod napon.Kada se ukaze potreba za tim, dezurni dispecer CDU-a tada na pultu moze neutralni vod dovesti u stanje pod naponom i voz moze nesmetano da napusti taj deo.
Sve neutralne sekcije se kod nas sada prelaze sa podignutim pantografom ali iskljucenim glavnim prekidacem na vucnom vozilu.
Ranijih godina kada su RVR-ovi pre modifikacije vozili sa oba pantografa podignuta je moralo na ovim mestima iste spustiti pa kada se ona predju onda ponovo podici i ukljuciti glavne prekidace.
Priprema i rukovanje vucnim vozilom na neutralnim sekcijama se odredjuju tzv. "Signalima za elektro vucu" i one su plave kvadratne ploce sa belim rubom u uspravnom polozaju zakrenute za 45 stepeni i sa ucrtanim belim oznakama na njima.
Signalni znak 44 Signalnog pravilnika 1
pripremi se za iskljucenje glavnog prekidaca.
Pogledajte prilog 2
signalni znak 45
iskljuci glavni prekidac
Pogledajte prilog 1
signalni znak 46
ukljuci glavni prekidac
To su samo neki od signala elektrovuce koji nas opominju i nalazu kako da se ponasamo prilikom nailaska i prelaska "Neutralne sekcije".
Ovo sa zaustavljanjem voza na neutralnoj sekciji je ono sto sam uzeo kao argument nemogucnosti uvodjenja stajalista Kosutnjak u saobracaj.Jedini nacin da se ovaj potencionalni problem resi je totalno izmestanje neutralne sekcije na neko drugo mesto ali je problem gde i zasto?