Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488577#p488577:1ev32u2z je napisao(la):
spatiotecte » 01 Nov 2017 12:27 pm[/url]":1ev32u2z]Imam pitanje za mvbg1:
Oduvek sam znao da postoje te neutralne sekcije pa bi voleo da znam:
-cemu sluze?
-da li se prolaze sa spustenim pantografom?

Hvala unapred.
Neutralne sekcije(NES) sluze da se ostvari nesmetani paralelni rad dve ili vise elektrovucnih podstanica(EVP).
EVP su postrojenja koja sluze da se napon od 110KV(prenos se vrsi dalekovodima) snizi na napon od 25KV/50HZ koji se koristi na nasoj zeleznickoj mrezi.
Neutralna sekcija (NES) se nalazi na sredini izmedju napojnih vodova kontaktne mreže dve susedne podstanice.Na nasim prugama razmak izmedju EVP je otprilike izmedju 20 i 50 km. Taj razmak ume da bude i manji kao na primeru Beogradskog zeleznickog cvora gde se vise pruga na malom prostoru ukrsta. Takodje, sama razdaljina EVP-a varira od pruge do pruge u zavisnosti od toga da li je pruga ravnicarskog ili brdskog tipa.
Neutralna sekcija je dužine od 5 m do 50 m, zavisi kako je izvedena,i normalno kod nje neutralni vod nije pod naponom. Elektrovučno vozilo prolazi ispod neutralne sekcije s isključenim glavnim prekidačem. U slučaju da se elektrovučno vozilo
zaustavi ispod neutralne sekcije, tada se neutralni vod stavlja pod napon.Kada se ukaze potreba za tim, dezurni dispecer CDU-a tada na pultu moze neutralni vod dovesti u stanje pod naponom i voz moze nesmetano da napusti taj deo.
Sve neutralne sekcije se kod nas sada prelaze sa podignutim pantografom ali iskljucenim glavnim prekidacem na vucnom vozilu.
Ranijih godina kada su RVR-ovi pre modifikacije vozili sa oba pantografa podignuta je moralo na ovim mestima iste spustiti pa kada se ona predju onda ponovo podici i ukljuciti glavne prekidace.
Priprema i rukovanje vucnim vozilom na neutralnim sekcijama se odredjuju tzv. "Signalima za elektro vucu" i one su plave kvadratne ploce sa belim rubom u uspravnom polozaju zakrenute za 45 stepeni i sa ucrtanim belim oznakama na njima.

Signalni znak 44 Signalnog pravilnika 1
pripremi se za iskljucenje glavnog prekidaca.
Pogledajte prilog 2

signalni znak 45
iskljuci glavni prekidac
Pogledajte prilog 1

signalni znak 46
ukljuci glavni prekidac


To su samo neki od signala elektrovuce koji nas opominju i nalazu kako da se ponasamo prilikom nailaska i prelaska "Neutralne sekcije".

Ovo sa zaustavljanjem voza na neutralnoj sekciji je ono sto sam uzeo kao argument nemogucnosti uvodjenja stajalista Kosutnjak u saobracaj.Jedini nacin da se ovaj potencionalni problem resi je totalno izmestanje neutralne sekcije na neko drugo mesto ali je problem gde i zasto?
 
Mvbg1 +1
Hvala na detaljnom objasnjenju, pravo je uzivanje citati i otkrivati sve te tehnicke detalje za nas neupucene.
 
Hvala Spatio.
Kao sto napisah negde gore,tu sam da uvek odgovorim na sva vasa pitanja.
 
Hvala tebi, puno sam putovao zeleznicom kao dete krajem 80ih i 90ih i vidjao te signale i uvek se pitao sta znace. Eto posle toliko godina sada znam :)
 
@mvbg1

Koji je razlog zašto se mora isključiti glavni prekidač? U Rusiji recimo je potrebno samo isključiti vuču tokom prolaska neutralne sekcije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488586#p488586:1bthzpb4 je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sre Nov 01, 2017 1:51 pm[/url]":1bthzpb4]
У Генералном урбанистичком плану су успели сачувати пругу Распутница Г - Сајам, што значи да у Урбанистичком заводу и даље има иоле урбанистички и саобраћајно писмених који спашавају што се спасити може. Ако се заиста сматра да треба имати било какав просторни и регионални развој како на територији Београдског округа, тако и за целу Србију, само 2 колосека између Распутнице Г и Раковице ће бити премало.

GUP je u Srbiji mrtvo slovo na papiru ili zbirka bajki za decu predškolskog uzrasta. I sam znaš koje su sve pruge po Srbiji raznim UP-ima planirane, a nikad se neće izgraditi. Drugo, pruga do Sajma je apsolutna budalaština. Koja je svrha pruge do Sajma koja neće dalje ka centru ili preko starog mosta ka NBGD? Dodatno zagušenje ionako zakrčene Mostarske petlje?
 
Каква је сврха? Па, ко остави објекат попут Сајма без везе са железницом, тај је евидентна бу****; уз то, коме Београд остане повезан са читавом Србијом јужно од Саве и Дунава једном једином двоколосечном пругом кроз Дедињски тунел (тј. једним колосеком кад се ради каква оправка или ремонт), тај је још много већа бу****. Тај није нормалан.

Срећом, пруга ће остати. Док је уцртана у ГУП, нико не може да је почупа.
 
Možda sam se pogrešno izrazio. Zadržaće oni prugu do Sajma i do Jugopetrola, ali putnički železnički saobraćaj teško da ima budućnost tu. Naročito ako se ostvare planovi da metro ide tuda...
 
Па, у случају да остане овакав план метроа, Железничка станица Сајам једина би могла да има додира са метро-мрежом...
 
I Sajmu i Jugopetrolu treba pruga. Ali, kad se ukine putnicki saobracaj, za godinu dana, izmjesti NIS-ovo skladiste i izmjesti teretni saobracaj sa topciderske pruge ostace samo pitanje trenutka do potpunog uklanjanja pruge. To je moja bojazan i razlog zbog kog govorim da pruga treba da ima namjenu putnickog saobracaja. Jer ce jedino ulaganje u tu prugu znaciti iskrenu namjeru da se ista sacuva a uvodjenje gradskog putnickog saobracaja ce donijeti naklonost javnosti.

I bas tu naklonost javnosti, aktuelna vlast ne zeli, vec zeli da ostane slika prljave, stetne, neefikasne i preskupe zeljeznice da bi istu mogla rasprodati i zaraditi na prodaji zemljista bez protivljenja javnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488562#p488562:1j8nsmkr je napisao(la):
WLABmz » Wed Nov 01, 2017 11:27 am[/url]":1j8nsmkr]
Ti predlažeš nekakav BG:voz do Savskog trga koliko sam shvatio. Dakle, da bi došao do Trga Republike moraš peške! U slučaju BG:voza do Karađorđevog Parka, Vukovog spomenika ili buduće Makenzijeve ako se izgradi imaš dalji prevoz do Trga Republike. Potpuno je irelevantno to što je Savski trg fizički najbliži Trgu Republike kad nepostoji prevoz do njega!

Prvo. Nije Trg Republike neko sveto mjesto da svi putevi moraju tamo da vode. Ima Beograd i drugih trgova.
Drugo. I da jeste sveto mjesto i da moramo bas tamo da idemo, nisu Karadjordjev Park i Vukov Spomenik najbolje lokacije da se krene prema Trgu. Dok ti uhvatis trolu, tramvaj ili bus sa Vuka, pa dok se kroz saobracajnu guzvu probijes do njega, neko bi mogao pjesice od Savskog Trga do Trga Republike. Ja sam to radio vise puta.
Trece. Vracarska pruga prolazi 2km od Trga Republike i ode u Banat a Topciderska ide direktnu u pravac na Trg Republike i zaustavlja se 800m prije trga. Kad jednog dana Beograd bude vise od mafijsakog poligona moze neko htjeti da Trg Republike poveze sa zeljeznicom ali ce se iznenaditi kad vidi da pruga vise nije nadohvat ruke.

Po tvom predlogu taj voz do Savskog trga bi imao stajališta gotovo koliko i tramvaj br. 3. Tvoja predložena linija Makiš - Savski trg će ići Makiš - Karaburma i rešen problem. Kome treba veza do Topčidera, Sajma, Mostarske petlje, Savskog trga, presešće u Rakovici na tramvaj i to je to. Taman eto da se malo popuni kapacitet tramvaja br. 3 koji inače zvrji prazan.

Nisam nabrajao stajalista vec samo lokacije i naselja koja mogu ili imaju vezu sa prugom.
Tramvaj 3 zvrji prazan jer prolazi kroz slabo iskoristena stajalista od Sajma do Rakovice, spor je, ima ucestala stajanja, itd.
Bas zbog toga, voz sa dva-tri stajalista bi bio bolje rjesenje.

primera radi, BG voz: Ovca - Pancevacki Most predje za 17 minuta uz 3 stajanja. Toliko otprilike iznosi i rastojanje Rakovica - Glavna.
Sta mislis sta bi se desilo kad bi putnici iz Rakovice mogli do Savskog Trga za 17 minuta? Koliko im treba tramvajem? Da li bi stajalista Krnjaca i Sebes povlacila vise putnika od Sajma i Topcidera?
 
Prvo. Nije Trg Republike neko sveto mjesto da svi putevi moraju tamo da vode. Ima Beograd i drugih trgova.

Upravo, zato te BG:voz po novom čvoru razveze na razne delove grada.


Dok ti uhvatis trolu, tramvaj ili bus sa Vuka, pa dok se kroz saobracajnu guzvu probijes do njega, neko bi mogao pjesice od Savskog Trga do Trga Republike. Ja sam to radio vise puta. Vracarska pruga prolazi 2km od Trga Republike i ode u Banat a Topciderska ide direktnu u pravac na Trg Republike i zaustavlja se 800m prije trga.

Pešice, sa koferima, uzbrdo? Isto se onda može reći i za Prokop zar ne? U krugu od dosta manje od 800 metara od Prokopa možeš doći do linija za sve smerove.

Kad jednog dana Beograd bude vise od mafijsakog poligona moze neko htjeti da Trg Republike poveze sa zeljeznicom ali ce se iznenaditi kad vidi da pruga vise nije nadohvat ruke.

Na koji način bi ti povezao Trg Republike sa Savskim trgom? Kao što sam već mnogo puta rekao, stanica na Savskom trgu je odlična, onda kada postane prolazna sa tunelom koji je povezuje sa Dunav stanicom i podzemnim stajalištem Trg republike. Onda bi BG:voz Makiš - Rakovica - Beograd glavna - Beograd Dunav - Karaburma bilo rešenje iz snova. Na žalost, polovično rešenje od Makiša do Sajma je promašaj.

Tramvaj 3 zvrji prazan jer prolazi kroz slabo iskoristena stajalista od Sajma do Rakovice, spor je, ima ucestala stajanja, itd.
Bas zbog toga, voz sa dva-tri stajalista bi bio bolje rjesenje.

Po tvojoj teoriji voz koji bi prolazio istom trasom sa manje stajališta bi bio pun? Svašta. Drugo, tramvaj 3 je na delu od Sajma do Rakovice brz isto kao i voz, više puta sam čak stigao od Mostara do Rakovice pre voza koji prolazio baš kad sam ulazio u tramvaj, a to je bio brzi barac, koji nigde ne staje. Tramvaj ima neuporedivo bolje ubrzanje i usporavanje od voza, a na tom delu jako malo ukrštanja sa drumskim saobraćajem.
 
Чињеница је да је грађанима трамвај једноставнији за употребу од воза, као што је и аутобус једноставнији од трамваја. Оно што по мени фали на свим стајалиштима БГ воза јесу семафори који показују време до доласка следећег воза на улазима/прилазима станицама. То би доста значило порасту броја корисника БГ воза, потшо често многи људи нпр. прођу поред улаза у станице Вуков Споменик или Карађорђев парк иако би можда возом брже стигли, зато што морају да приђу самим улазним вратима и снађу се на табеларном реду вожње како би видели да ли им наилази воз у скорије време.
 
Ja sam to rešio tako što sam ubacio u mobilni red vožnje BG: voza i u svakom trenutku imam uvid u to kad mi dolazi voz , tako da mogu i da isplaniram da se vratim vozom , ako idem negde u blizini stanice ili ako se vraćam sa prevozom koji prolazi pored ŽS , pa uspem da uklopim da stignem na voz.
 
Иако је забележен тренд раста корисника интернета и паметних телефона у нашој земљи, морамо имати на уму да многи грађани исто користе за фејзбук, вибер, ју тјуб или неки портал неких домаћих новина. Семафори са временом доласка следећег воза по смеровима (и линијама када заживи више њих) на улазима/прилазима стајалишта би могли да буду фини портали који би допринели униформности стајалишта БГ воза. Овако су сама стајалишта веома неупадљива, и неупућени људи за њих углавном сазнају из приче других.
 
Reč "isto" treba zameniti sa "prevashodno" kako bi se dobio pravi smisao onoga što si hteo da kažeš. Meni nikad neće biti jasno kako mnogi ljudi jedinu ambiciju imaju da vise na društvenim mrežama , postavljaju selfije , dele lajkove i ostavljaju komentare do besvesti , pri tom non stop buljeći u mobilni da im slučajno ne promakne neka nova poruka (komentar) i da internet ne koriste ni za šta drugo što bi moglo da im koristi. Čak i da imamo te displeje istaknute ispred ulaza , opet to ne bi mnogo pomoglo , jer mnogi potencijalni korisnici ne bi koristili tu usalugu. Pogledaj samo gomilu srednjoškolaca i studenata koji kod Karađorđevog parka presedaju sa autobusa na autobus , a dosta njih ni ne zna da je tu ŽS i da bi sa vozom brže stigli.
 
Zeleznicku stanicu na savskom trgu treba povezati sa Stanicom Beograd dunav tunelom i napraviti stajaliste na trgu republike ako je mogao da se kopa vukov spomenik ne vidim problem u kopanju Stanice Trg republike i tako povezati karaburmu sa sajmom i dalje rakovicom, a sa druge strane taj tunel bi bio mnogo bolje resenje od drumskog tunela koji povezuje stari savski most sa despota stefana jer tu dolazimo do sizofrene politike sa jedne strane gradski oci pozivaju gradjane na koriscenje javnog prevoza i kako su oni postavili na hijerarhiji to visoko cak i pre automobila a onda prave tunel za automobile u centru grada, pa braco dogovorite se, to je ok napraviti ako se planira onda ukidanje one magistrale po sred donjeg grada na Kalemegdanu ako je to cilj i ako je cilj suzavanje pariske ulice i karadjordjeve .
 
Da ne gusim temu citiranjima, probacu da skratim.

1. Da li je lakse s koferima do Trga Republike od sa Savskog Trga ili Vukovog Spomenika ili sa Prokopa!?
Mislim da je pitanje najprije besmisleno jer malo ko ide na Trg Republike s koferima. Nit mu trebaju za pozoriste nit za muzej. Ako neko na pomenutim stanicama ipak izlazi s koferima, znaci da mu treba ili hotel u blizini ili zivi u blizini. Hotela ima vise nego dovoljno na Savskom Trgu a bice ih jos u BNV. Ako neko ipak ide domu svome, ima na raspolaganju 4 tramvajske linije u pravcu Nemanjine, Karadordjeve i Savske plus veliki broj autobusa i taksi vozila na Savskom Trgu. Vuk i Prokop imaju svoje podrucje pokrivanja za putnike s koferima a u tom podrucju sigurno nije Trg Republike.

2.Veza zeljeznicom od Savskog Trga do Trga Republike
Planirana prije drugog svjetskog rata ali nije realizovana. Kako da se u buducnosti realizuje? Pa na isti nacin na koji se planira realizacija metroa na istom pravcu. Sad je rastojanje koje treba savladati oko 800m odnosno oko 1,5km za cijeli tune, ali ako se kolosjeci uklone do Sajma ili jos gore do Kosutnjaka onda je ta razdaljina tolika da se zeljeznicka veza nikad nece realizovati.

3. Tramvaj 3 i/ili zeljeznica kroz Topcider
Tramvaj i zeljeznica su dva razlicita vida javnog prevoza. Svaka sa svojim prednostima i manama. Najgore bi bilo biti potpuno iskljuciv i svu buducnost podrediti samo jednom vidu saobracaja pogotovo sto oba vida vec decenijama funkcionisu. U ovom trenutku iskljucuje se zeljeznica a ostavlja tramvaj. Zasto nije dobro iskljuciti zeljeznicu?

Zato sto se linija tramvaja ide samo do Knezevca a zeljeznicki kolosjeci idu i do Zeleznika ali i do Resnika i dalje.
Zato sto linija tramvaja ide do Omladisnkog Stadiona a zeljeznica bi spajanjem sa dunavskom prugom mogla ici i do Panceva a produzetkom od Zeleznika i do Obrenovca.

Najgore sto moze da se desi je da se pruga ukine. Onda svako moguce povezivanje zeljeznice postaje nemoguce a sve se svodi na tramvaj u gradu koji ima sve vise automobila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488635#p488635:10bypw3b je napisao(la):
Пантограф » Wed Nov 01, 2017 4:35 pm[/url]":10bypw3b]Каква је сврха? Па, ко остави објекат попут Сајма без везе са железницом, тај је евидентна бу****...

Kakve su posljedice toga sto ce Posta na Savskom Trgu ostati bez vozova? Ne znam da sam negdje citao o tome.
 
За пошту никакве, поштански вагони су касирани пре неких 10ак година, а логистички центар поште је пресељен из Савске улице у Земун код Пупоновог моста.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488264#p488264:3dokbpvr je napisao(la):
mvbg1 » Tue Oct 31, 2017 10:28 am[/url]":3dokbpvr]Sada dolazi do izražaja ono osnovno,a to je tvoje elementarno nepoznavanje organizacije železničkog saobraćaja.
Košutnjak(da postoji nacin da se aktivira) bi mogao biti samo stajalište i ništa drugo. Nikakvi dodatni "zaustavni koloseci" ne mogu da se dodaju zato što jednostavno nema mesta za njih. A i kada bi mogli da se uguraju,oni bi morali ići celom dužinom od rasputnice "G" do stanice Rakovica,što bi onda dovelo do potrebe da se promeni cela kolosečna situacija i na rasputnici i u Rakovici. Monogo posla,još više para,bez nekog ekonomskog i saobraćajnog opravdanja.
Da dodam ono što sam ranije već objasnjavao...
Rasputnica "G" se nalazi na kilometarskom položaju 7+100 a sama stanica Rakovica 8+600 pruge Beograd-Niš
Što dalje dovodi do činjenice,da je potencijalno stajalište Košutnjak previše blizu Rakovice(nešto više od 1000metara).
Da li je opravdano na tako malom rastojanju uvoditi stajalište? Siguran sam da u organizacionom i tehničkom smislu sigurno ne.
Dalje...
Na samo 100 metara ka stanici Rakovica od mesta gde bi moralo biti mesto oznake zaustavljanja vozova "S",se nalazi "neutralna sekcija" na kontaktnoj mreži koju vozovi moraju proći pod zaletom i isključenim glavnim prekidačem. Tako da bi to veoma zakomplikovalo samo pokretanje garnitura i prelazak neutralne sekcije i povećalo rizik da vozovi ostanu ispod nje.
PS.
A što se tiče mojeg mahanja "saobracajnim pravilnikom 2",kako ti kažeš.
Izvini druže,ali on je sveto pismo u funkcionisanju železničkog saobraćaja i njegove organizacije. Pa sam morao posegnuti za njim kako bi neukom čoveku(u smislu železnice) kakav si ti,crno na belo prikazao razliku izmedju stanice i stajališta.
Ako te još nešto bude zanimalo ili budeš osetio potrebu da naučiš nešto oko železničkog saobraćaja slobodno pitaj, ja ću veoma rado da odgovorim i objasnim ono što ne znaš.
Pozdrav za BL iz BG-a.

Upravo tako, previse je blizu a i pruga je previse promentna da bi se na njoj napravilo stajaliste.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488778#p488778:2hdnyifm je napisao(la):
RioBL » 02 Nov 2017 09:09 am[/url]":2hdnyifm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488635#p488635:2hdnyifm je napisao(la):
Пантограф » Wed Nov 01, 2017 4:35 pm[/url]":2hdnyifm]Каква је сврха? Па, ко остави објекат попут Сајма без везе са железницом, тај је евидентна бу****...

Kakve su posljedice toga sto ce Posta na Savskom Trgu ostati bez vozova? Ne znam da sam negdje citao o tome.

Као што написа Дошљак, Пошта је направила дистрибутивни центар - и то без прикључка на железничку мрежу, иако испрва није планирано да буде тако.
Сад у Пошти кукају како им одоше сви шофери за већом платом. Па, пошаљите возом, генијалци...

Аналогија ГСП-аутобуси-трамваји-недовољно коришћење пруга... сама се намеће.
 
To jeste idiotski urađeno.
A što se tiče odlaska šofera iz Pošte... Ono, čim su se pojavili razni DHL-ovi, City-ji, AKS-ovi, BEKS-ovi...
Logično je bilo i očekivati da će javno preduzeće da ispašta. Ne samo zbog železnica.
 
Johnny: ja sam gotovo i odustao od ideje da napominjem kako za time nema više potrebe.
 
Vrh