Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Рио већ је речено да три крака новог чвора могу да приме воз на свака 3 минута ако стају сви на свим станицама, а на 5 ако.су разнородни возови (брзи изнеђу осталих). Дакле техничке карактеристике чвора су задовољавајуће изузев што негде треба колосеци да се спусте, а фале нове гарнитуре и дефинитивно здрава логика код бирократа које одлучују о овим стварима. А мој став је да би у новом чвору сваки воз требао да саобраћа као градска железница пошто је од користи за све путнике међуградских линија да могу да изађу на свим деловима града где постоји станица а њихов воз саобраћа туда. Онда би био потребан мањи број гарнитура за искључиво градску железницу и нпр. возови Нови Сад-Прокоп-Раковица и Шид-Прокоп-Раковица као и Земун-Ниш, Земун-Пријепоље(Бар) и други ка југу би једним делом покрили крак Батајница-Ресник те ту не би било потребно више гарнитура градске железнице које би биле распоређене на крацима Батајница-Панчево и Ресник-Панчево.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464214#p464214:ykbdcedt je napisao(la):
JohnnyLee » 07 Jul 2017 12:33 pm[/url]":ykbdcedt]ја сам то споменуо, јер је тако мени рекао финансисјки директор железница у то време. а и када погледате Беовоз, период када је он почео да пропада се тачно уклапа у причу да је Богдановић све засрао, и да је рекао глупост попут те

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464155#p464155:ykbdcedt je napisao(la):
Urke » 07 Јул 2017, 10:43[/url]":ykbdcedt]Koji bi to model EMU bio dobar za BG Voz kao zamena za RVR?
Simens ..., Bombardier ..., CAF ..., Steadler ..., ..., ...?
Pre par godina mislim da je Simens Desiro bio predstavljen železnici i gradskim vlastima.

у овом моменту само РВР. да би могао неки други модел да се уведе, мора да се спусте перони на Вуковом споменику и Панчевачком мосту

E Džoni sad ga pretera.

http://www.412emvbeovoz.com/Dokumenti/Generalni Projekat/Generalni projekat.pdf

Izvor: http://www.412emvbeovoz.com

^^^Generalni projekat nabavke novih EMV je još pre puštanja u rad sistema BG:Voz predvideo između ostalih i UT446/7.

U zavisnosti od toga kakva bude bila odluka Grada, odnosno da li će vozni park nabavljati Srbijavoz ili Grad Beograd, te da li će biti predviđeno postepeno podizanje perona u zoni GUP ili standardizacija na niske perone rušenjem postojećih visokih zavisiće i zahtevi tendera za nabavku novih EMV. Ukratko od namere nadležnih zavisiće da li će novi vozni park biti visokopodni sa stepenicama i niskopodnom zonom ili niskopodan sa grbama/rampama i visokopodnim delovima iznad motornih postolja sa stepenicama.

Dakle kao što vidiš RVR ER31 412/416 nisu obavezni jer gradu može da pukne film pa da naruči 20 CAF-ova ili čega već (CAF je najjeftiniji od zapadnoevropskih proizvođača i važi za ponuđača sa najboljim odnosom cena-kvalitet) sada odmah iz prostog razloga što tehničke i finansijske prepreke ne postoje. Za niskopodne prepreke postoje a to je visina perona na 4 važne stanice. S obzirom na relativno mali broj stanica nije na odmet razmisliti o potencijalnom podizanju delova perona u dužini samostalne garniture od 75m. Na taj način bi se u gradu (prva zona ili zona GUP) ulazilo u nivou a u regionu putem stepenica. Novi visokopodni vozovi mogu da se koriste u celom mogućem ujedinjenom sistemu BG i Beovoza.

UT447 u izvornom stanju izgleda ovako:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zpIbRYLxqpg[/youtube]

Sa druge strane modifikovani UT447 PMR (Persona de movilidad reducida/Osoba sa otežanim kretanjem) izgleda ovako:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DbdyR5Jlkf8[/youtube]

^^^UT447 PMR ima uočljivu niskopodnu zonu kod srednjih vrata prikolice.

Visina poda od GIŠ je 1150mm tako da u kombinaciji sa standardnim peronima visine 550mm pristup je omogućen sa 3 stepenika ukupne visine 600mm (svaka visinska razlika gazišta je 200mm). Treći stepenik je na izvlačenje kao kod Flirta III 413/417 dok su preostala dva fiksna, uz to sa unutrašnje strane vrata kako bi se sprečilo taloženje leda u zimsim uslovima koje može dovesti do povreda putnika.

Dužina kompozicije u M-P-M konfiguraciji je oko 75m.

Postoji i varijanta izvežena u Meksiko bez stepenica sa ravnim stranicama sanduka:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CDfUfO3wrM4[/youtube]

Osim Meksika u Sao Paulu postoji i verzija sa više vrata:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yW64K1yI7Mw[/youtube]

Ukoliko se odluče za "grbave niskopodne" vozove sa rolerkoster putničkim salonom (tri različite visine poda poput rešenja Štadler Flirt ili već pomenuti Newag 45We) rušenje visokih perona bi bilo neizbežno. Moje lično mišljenje je da s obzirom na to da nadležni ne nameravaju da iskoriste maksimalni potencijal šinskog sistema podizanje svih perona nije obavezno, mada istovremeno ni standardizacija na niske nije nužna iz prostog razloga što bi na važnijim stanicama sa visokim peronima zadržavanje bilo nešto kraće te kao takvo čak i poželjno u sistemu sa već mešovitom visinom perona.

Bez obzira na to za kakvo rešenje se odluče sistem će biti značajno unapređen u odnosu na postojeće stanje sa neprimerenim voznim parkom za postojeće, odnosno buduće potrebe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464329#p464329:3s46vq6v je napisao(la):
Дошљак » Sub Jul 08, 2017 9:24 am[/url]":3s46vq6v]Рио већ је речено да три крака новог чвора могу да приме воз на свака 3 минута ако стају сви на свим станицама, а на 5 ако.су разнородни возови (брзи изнеђу осталих). Дакле техничке карактеристике чвора су задовољавајуће изузев што негде треба колосеци да се спусте, а фале нове гарнитуре и дефинитивно здрава логика код бирократа које одлучују о овим стварима. А мој став је да би у новом чвору сваки воз требао да саобраћа као градска железница пошто је од користи за све путнике међуградских линија да могу да изађу на свим деловима града где постоји станица а њихов воз саобраћа туда. Онда би био потребан мањи број гарнитура за искључиво градску железницу и нпр. возови Нови Сад-Прокоп-Раковица и Шид-Прокоп-Раковица као и Земун-Ниш, Земун-Пријепоље(Бар) и други ка југу би једним делом покрили крак Батајница-Ресник те ту не би било потребно више гарнитура градске железнице које би биле распоређене на крацима Батајница-Панчево и Ресник-Панчево.

Već je rečeno da bi to uništilo sistem gradske železnice zbog kašnjenja. Gradska železnica je pouzdana samo kad ide na vreme!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464060#p464060:3246udv4 je napisao(la):
DzonTravolta » 06 Jul 2017 09:03 pm[/url]":3246udv4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464044#p464044:3246udv4 je napisao(la):
tragac » 06 Jul 2017, 20:55[/url]":3246udv4]Kome uopšte treba linija Prokop-Resnik? Hoćemo voz do centra, a ne do urbane verzije stanice Jatare.
I ja to mislim. Ali gledaj sled radnji:
-Da bi se pustila druga linija do centra grada, potrebno je da ima gde da se okrene posle vračarskog tunela
-Kad smo ustanovili da to ne može da bude na Pančevcu, konstatovano je da to mora da bude na levoj obali Dunava, što je sa jedne strane kul (jer ima bolji domet bez presedanja)
-Prostom računicom se ispostavlja da imaš na raspolaganju pet garnitura, sa kojima je takt od 15 minuta (prihvatljiv kako ljudi ne bi koristili autobus) faktički nemoguć za toliku rutu
-Logični zaključak: treba kupiti nove garniture
-Odgovor: "Žalim, Pero, al` nema se para".
-Rešenje: Resnik-Prokop ili ništa.
Onda bolje neka ostave ovako. Bolje ništa nego još jedna presedačka linija. Ceo život presedam iz busa u bus da bih se domogao centra, uvođenje šinskog sistema na ovaj bi većini uveo samo još jedno presedanje. Umesto bus-bus imamo "napredak" bus-voz-voz ili bus-voz-bus. Juče sam putovao sat i po iz centra, trolu sam čekao 20 minuta a 48cu 25 minuta. Ali kao što rekoh, navikli smo. Ovaj voz bi mi ponudio opciju da sednem na minibus do voza, koji bi me doveo do mesta gde hvatam neki treći prevoz do centra. Da li je to nešto što ikome treba? Shvatiće kad vide da se linijom Prokop-Resni,k vozi u preseku deset ljudi, a onda će morati ili da je produže ili ukinu. Ipak, ova linija će ispuniti svoju glavnu namenu, biće odrađen dobar PR za aktuelnu gradsku vlast. Političari su samo kurve publiciteta kojima je bitna jedino dobra prezentacija narodu, a ne i efekat.
 
Мени уопште није битно да се купују нове гарнитуре, могу да набаве неке старе само нека иду на време. Добар (обавезно страни) менаџмент би решио проблем превише корумпираног система. Додао бих још апликацију за мобилне телефоне која би давала обавештења о реду вожње, тренутној локацији воза који пристиже (GPS) и свему везано за градску железницу.

Што се тиче линије Ресник-Прокоп она нема смисла ако се не продужи до Панчевца или већ где де може да се окреће.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464329#p464329:1c93yiky je napisao(la):
Дошљак » Sat Jul 08, 2017 8:24 am[/url]":1c93yiky]Рио већ је речено да три крака новог чвора могу да приме воз на свака 3 минута ако стају сви на свим станицама, а на 5 ако.су разнородни возови (брзи изнеђу осталих).

Ne znam ko je to rekao ali 3 minute su ne moguce i u teoriji.
5 minuta bi bilo moguce u teoriji kad bi svi vozovi bili istih voznih karakteristika, ALI naravno da nisu. Na ova dva jadna kolosjeka kroz NBG se nakacilo sve i svasta pa cak najavljuju i nekakve High Speed Rail vozove. Kad se jos i to nakaci ima da se BG voz istopi ko sladoled.

Ja jesam za to da bude sto vise linija BG voza, sa sto vecim taktom i na sto vise pravaca ali to je jednostavno ne moguce postici na infrastrukturi koja nam preostaje nakon demoliranja u savskom amfiteatru i Dorcolu.

Jedino razumno rjesenje moze biti ostavljanje pomenutih kolosjeka u funkciji. Ili za Bg voz ili za daljinski saobracaj. (a moze i jedno i drugo). Jer jedino ako imamo pruge u funkciji, mozemo planirati i saobracaj na njima. Bez pruga nema saobracaja.
 
@RioBL
A ja cu te jos jednom podsetiti na uzrok toga sto se cupaju sine u SA i na Dorcolu:
Beograd NA VODI!!!
Pa posto sam obecao ljubaznost, necu kaciti linkove u kojima smo mi 'hejteri' ukazivali na pogubne posledice celog projekta i u kojima smo etiketirani da pisemo politicki motivisano, a ne razumom.

Realnost:
Sistem danas funkcionise, kako funkcionise. Od dugolinijske zeleznice ostace nam po svoj prilici samo osovina 'sever-jug' sa stajalistima rakovica, prokop, NBG .
Na Novom Beogradu ce se svakako morati duplirati koloseci...
Picice bgvoz ili beovoz, (ili ce imati neko novo 'zvucnije ime'. Prodace nam to kao deo metro sistema i unapredjenja prevoza uz obaveznu "prvi put u istoriji" iako mi (malo) stariji dobro pamtimo slican sistem Beovoza pre vise decenija...
I to je to!
Ko je kriv?
Zakljuci sam

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Nece se sistem gradske zeleznice prodavati kao metro, nisu ljudi sisali vesla.
Izgradice se metro kad tad ali moracemo da se nacekamo jos koju godinu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464329#p464329:2qrj9n5q je napisao(la):
Дошљак » 08 Jul 2017 08:24 am[/url]":2qrj9n5q]Рио већ је речено да три крака новог чвора могу да приме воз на свака 3 минута ако стају сви на свим станицама, а на 5 ако.су разнородни возови (брзи изнеђу осталих). Дакле техничке карактеристике чвора су задовољавајуће изузев што негде треба колосеци да се спусте, а фале нове гарнитуре и дефинитивно здрава логика код бирократа које одлучују о овим стварима. А мој став је да би у новом чвору сваки воз требао да саобраћа као градска железница пошто је од користи за све путнике међуградских линија да могу да изађу на свим деловима града где постоји станица а њихов воз саобраћа туда. Онда би био потребан мањи број гарнитура за искључиво градску железницу и нпр. возови Нови Сад-Прокоп-Раковица и Шид-Прокоп-Раковица као и Земун-Ниш, Земун-Пријепоље(Бар) и други ка југу би једним делом покрили крак Батајница-Ресник те ту не би било потребно више гарнитура градске железнице које би биле распоређене на крацима Батајница-Панчево и Ресник-Панчево.
Хајде и сто први пут да решавам дилеме капацитета. Везано за даљинске возове, разлог зашто би било погубно да стају баш свугде:
- Требали би се продужавати перони безвезе, док је за градске и приградске возове довољно 150 метара чак и дугорочно.
- Време убрзања и успорења даљинских возова, веће него код градских.
- Потреба за дужим задржавањем на стајалишту-станици због путника са кабастим пртљагом, различите висине перона, и мањег броја врата.

Неки реални циљни стандард за линију за Батајницу би требао бити 10 минута интервал, и то са делом полазака који продужавају за Пазове. Ако се набаве "метролике" композције, то је већ огроман капацитет. На другој теми сам већ помињао алтернативна решења за Аеродром, да на овој прузи не дође до загушења. А, за већи капацитет за регионалне и даљинске брзе возове, делимична градња 4 колосека, тамо где то није прескупо. У Холандији, има делимично четвороколосечних пруга за свега 4 пара локалних + 4 пара брзих + по неки теретни. Четвороколосечна деоница се користи за сустизање.
 
Sto se tice remotna pruge i potencijalne stanice Kosutnjak (pominjano pre 10ak strana) ocekivano ne radi se to sad (nije ni bilo zvanicno obuhvaceno ovim projektom) vec se stena obija zbog izlivanja potpornog zida (vec je "nikao" nekih metar u vis).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464060#p464060:c70urwhx je napisao(la):
DzonTravolta » 06 Jul 2017 09:03 pm[/url]":c70urwhx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464044#p464044:c70urwhx je napisao(la):
tragac » 06 Jul 2017, 20:55[/url]":c70urwhx]Kome uopšte treba linija Prokop-Resnik? Hoćemo voz do centra, a ne do urbane verzije stanice Jatare.
I ja to mislim. Ali gledaj sled radnji:
-Da bi se pustila druga linija do centra grada, potrebno je da ima gde da se okrene posle vračarskog tunela
-Kad smo ustanovili da to ne može da bude na Pančevcu, konstatovano je da to mora da bude na levoj obali Dunava, što je sa jedne strane kul (jer ima bolji domet bez presedanja)
-Prostom računicom se ispostavlja da imaš na raspolaganju pet garnitura, sa kojima je takt od 15 minuta (prihvatljiv kako ljudi ne bi koristili autobus) faktički nemoguć za toliku rutu
-Logični zaključak: treba kupiti nove garniture
-Odgovor: "Žalim, Pero, al` nema se para".
-Rešenje: Resnik-Prokop ili ništa.
- Када смо установили да не може да буде на Панчевцу, установили смо да може да буде у Панчево Војловици.
- Независно истраживање, које је спровело Удружење љубитеља железнице, показало је да би само Ресник генерисао 500 путника на сат у вршном сату у оптерећенијем смер, ако би воз ишао на сваких пола сата кроз Врачарски тунел. Повећање тражње са интервалом 15 минута је тек 15%. За разлику од Батајнице и Земун Поља, Ресник нема полу-експрес аутобуса, нема ни пута по којем би брзо ишли, ни аутопутеве. Рипањ би генерисао око 300 путника на сат у вршном сату са интервалом сваких сат времена, са исто малим повећањем у случају интервала пола сата. То значи да тада Ресничани стајали до Карађорђевог парка.
- Технички, уско грло је леви колосек преко Панчевца. То је минимум две године тендера :dil: и максимум два дана уградње да се удвосручи пропусна моћ пруге. Чак и када је у питању Овча, терминални капацитет се може повећати са паром скретница на половини перона. Са 5 гарнитура се може одржавати Панчево Војловица - Ресник на пола сата са возовима за Рипањ сваких сат.
- Жалим Перо, али смо неспособни да правимо паре! Са интервалом пола сата, ценом карте 89 динара, која омогућава преседања по Београду, и сталном контролом "Бус плус" између Овче и Панчево главне, за просечну попуњеност 200 путника, приход Града Београда је на "позитивној нули" све преко тога је профит. По тој комерцијалној основи, град може смањити интервал за Панчево на сваких сат после 18, и немати уопште возове за Панчево после 21, викендом доста осакатити сем у време рада Бувљака ако му се не исплати. Нисмо вршили детаљна истраживања колико би Пачеваца прешло на воз у том случају, али било би довољно само 20% садашњег тока путника да таква линија ( за разлику од остатка целог система превоза) директно враћа паре у буџет Београда.
 
@Karlo del Ponte
Moram da budem "lokalpatriota", pa da kazem da bi u Resniku u slucaju postojanja gradskog voza (zvao se on Bg ili Beo ) znacajan broj zitelja Rusnja, ulazio i putovao do centra, bez obzira na ignorisanje zahteva direkcije za uvodjenje autobuske linije ili produzenje neke od postojecih.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464452#p464452:2jmbborq je napisao(la):
laki72 » Sun Jul 09, 2017 12:15 am[/url]":2jmbborq]@RioBL
A ja cu te jos jednom podsetiti na uzrok toga sto se cupaju sine u SA i na Dorcolu:
Beograd NA VODI!!!

Znam ja to Laki ali nema potrebe da mene podsjecas kao da sam ja nekakav branitelj projekta BNV. Meni se projekat BNv ne svidja bas iz tog razloga sto saobracajno unistava grad a narocito zeljeznicu. A oni koji s tim nemaju problem vec im je problem sto je promenada siroka 70cm il sto je neka zgrada uz obalu visoka ovoliko ili onoliko nisu nikakvi kriticari projekta BNV.
 
Сањам о томе да уђем у воз Реснику и изађем у Вуковом Споменику. Иначе по Реснику одавно круже приче како су нам воз укинули да би драли становнике приградских насеља са Ластом-пре свега мислим на Младеновац и сва насеља кроз коју пролази пруга.
 
Što se, ujedno, priča i svuda gde (više) voz ne ide. Negde je "Lasta", negde AP
 
Koga interesuje, jutros mi je stigao vrlo opsežan odgovor od Direkcije za javni prevoz (ako ovo čitaju, a imam utisak da prate forum, zahvaljujem im se :sesir: ) :

Поштовани,

Грешком је при презентацији СМАРТ ПЛАН-а наведено да друга линија БГ: воза полази од Вуковог споменика што сами знате да технички није могуће. Званичне информација коју је већ две године Дирекција за јавни превоз, сада Секретаријат за јавни превоз, износи је: Друга линија БГ: воз-а је од станице Београд Центар до станице Ресник. Стајалиште Кошутњак је у нашим плановима али Инфраструктура железница Србије а.д. је није ставила у плану реконструкције пруге од распутнице Г (2 км испред станице Раковица) до станице Ресник. Радови на реконструкцији пруге су у току и треба да буду завршени до априла 2018 г.. Изградња стајалишта Кошутњак је остала за наредни средњорочни план.
За реализацију ове линије БГ: воза одобрен је кредит Европске банке за реконструкцију и развој (из истих средстава се финансира и реконструкција пруге) за ремонт 5 електромоторних гарнитура. Четири гарнитуре су потребна да би се остварио такт на 15 минута у вршним оптерећењима аједна гарнитура би била додатна резерва за систем БГ: воза. Времена долазака и полазака друге линије у станици Београд Центар ће се усагласити са временима долазака и полазака возова на првој линији БГ. Воза.

Разматра се и могућност отварања линија за Младеновац и Лазаревац. Ремонт пруге Ресник-Лазаревац ће бити завршен до краја године. По завршетку реконструкције пруге до Ресника створили би се услови да се отвори линија Бг: воза до Лазаревца са тактом од 30 минута у јутарњим и поподневним сатима. Најкритичнији део пруге до Младеновца је ремонтован али да би се отворила линија БГ: воза са тактом на 30 минута треба проверити да ли пруга задовољава овај услов у оваквом стању каквом је ( грубо су пописани елементи пруге који треба да се унапреде, ремонтују или поправе). Основни проблем отварања ове две линији је недостатак електромоторних гарнитура јер више нема расположивих старих ЕМГ за ремонт. За даљи развој БГ: воза треба ло би почети набавку нових ЕМГ. Ово подразумева и постепену замену постојећих ремонтованих ЕНГ.

У случају да је могуће покретање обе линије рзмотрила би се могућност да обе линије иду до Београд Центра тако да такт БГ: возова од станице Ресник буда на 15 минута. У том случају би се у ствари друга линија БГ: воза раздвајала на два крака Младеновац и Лазаревац.

Надамо се да смо отклонили Ваше дилем и остајемо на располагању за сва питања.

Секретаријат за јави превоз

Jedino ako smem da dodam: "greška=kampanja".
 
Drugim recima, kroz medije je plasira informacija koja je LAŽ !!!
I to se navodno desilo greskom, mada je i vrapcima beogradskim jasno da je to cista namera, da bi cela prica prosla sa sto manje negativnih reakcija stanovnistva.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Znam da ovo predstavlja debelo razočaranje (i za mene), ali je uz solidan takt bolje išta nego ništa. Pošto, tvrdim, metro sigurno neće skoro. Dok dođe na red, ovaj projekat, kao ni trenutna vlast, sigurno neće biti aktuelni.
 
Nije sporan bg voz do momenta kada ostali zeleznicki saobracaj kroz cvor postane redovniji i jaci sto se kaze. Problem je sto to nije uzeto u razmatranje niti postoji bilo kakva strategija sta u tom slucaju.
 
...niti postoji bilo kakva strategija sta u tom slucaju...
Pa nije pitanje vrste strategije nego je pitanje vremena ...jednine moguce
naime
kao sto se sada radi drumski prsten oko Bgda
izgradnjom mosta sa prugom kod Vinče i Bataje, dobijamo i železničku obilaznicu
koja bi prugu kroz grad oslobodila teretanjaka i tako povecala kapacitet za sve oblike putničkog žel. transporta
a nadzemnim ukopima i ,,krtičnim,, probijanjima se samo pruga razgranavala u granicama Bgda
 
Теретњаци су за сада најмањи проблем. Ако већ буду и морали да пролазе тунелима новог чвора испод града због најављеног чупања шина од станице Дунав до Сајма, то се може одрадити и ноћу када нема полазака градске железнице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464711#p464711:34vazoop je napisao(la):
Дошљак » Pon Jul 10, 2017 10:02 pm[/url]":34vazoop]Теретњаци су за сада најмањи проблем. Ако већ буду и морали да пролазе тунелима новог чвора испод града због најављеног чупања шина од станице Дунав до Сајма, то се може одрадити и ноћу када нема полазака градске железнице.

Teretnim vozovima sa opasnim materijama je zabranjen prolazak kroz vračarski tunel.
 
Igor":20coff2q je napisao(la):
Nije sporan bg voz do momenta kada ostali zeleznicki saobracaj kroz cvor postane redovniji i jaci sto se kaze. Problem je sto to nije uzeto u razmatranje niti postoji bilo kakva strategija sta u tom slucaju.

Apsolutno tako.
Dodao bih samo jos nesto.
Nastavlja se kod nas toliko prisutna, a SULUDA praksa, da "sve od nas pocinje.
Ok, jasno je da se vremenom menjaju okolnosti, prioriteti i slicno. Ne sporim ja to. Ali, ovde imamo na delu pristup kao da grad ne postoji vec vekovima. Kako se koja "nova" garnitura pojavi, ona nipodastava sve sto su prethodne odluke i planove. Upravo "ONI" su najpametniji. Tako cemo paradoksalno imati na dve zeleznicke stanice metro kasete ostavljene prilikom izgradnje, kroz koje po novim 'planovima' nikada nece protutnjati metro. Ironija sudbine, ili glupost onih koji odlucuju?

Takodje, iako ne sporim "razvojni faktor" metro cemo spustiti u makisko polje, ali cemo za stanovnike jugozapadnog dela Beograda praviti stanicu na velikoj dubini na JEDNOKOLOSECNOM TUNELU, koji vodi do ranzirne stanice, koja je silom prilika postala (ili postaje) i teretna, pretovarna, manevarska itd...

Da se ne lazemo.
Nema od toga nista!!!
To je laz i mazanje ociju narodu da proguta "zabu"!
Pri tom, suludo, osim na NBG, Uupravo tu kroz cukaricu je jedini prostor u gradu gde vec postoji ostavljen prostor za trasu metroa!
Dakle, secemo de je uz najmanje ulaganje moguca najveca korist.
Zarad cega???
A alternativa, ne postoji. Da se razumemo, nemam ja nista protiv razvojne funkcije metroa.
Ali ako taj razvoj treba da ide opet na ustrb stotine hiljada stanovnika koji su decenijama uskraceni za sve i svasta, pa i za kvalitetan prevoz... E pa onda imam mnogo protiv!
Tim pre, sto je ponudjeno resenje samo mazanje ociju.

I uopste, cela prica o kompletnoj zeleznici i beogradskom zeleznickom cvoru je krajnje haoticna i kao takva vise je zastrasujuca nego obecavajuca.
Prica se o desetinama novih garnitura, o novim trasama, o jakom taktu, dok se istovremeno vise od 5 godina nije nista uradilo na aktiviranju druge linije BgVoz-a.
Pa zasto da im onda verujemo???

Na dalje, imam jednu veliku dilemu.
Dal je Beograd zaista toliko veliki i bitan privredno, kulturno, ekonomski centar
Pa da se "brza pruga" gradi samo do njega???
Ili je neka globalna (ili mozda manja, evropska strategija) brzih pruga ipak da se preko balkana poveze centralna evropa ja juznom i dalje preko bliskog istoka sa azijom (ili makar turskom)???
I sta, ako (makar hipoteticki) dodje do takve situacije?
Ako dodje do porasta, kako medjugradskog, tako i medjunarodnog saobracaja kroz Beograd?
Sta onda, ako se pojavi usko grlo u na primer Dedinjskom tunelu?
Ili na novom zeleznickom mostu?

Mene ovi "najnoviji" planovi neodoljivo podsecaju na 6-toclanu porodicu koja ima 3 generacije i zivi u dvosobnom stanu od 50m2. pa odlucuje da zastakli terasu i time "resi" stambeni problem.

Jednom recju, 'secem usi, krpim dupe'....



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464733#p464733:3sxejo0k je napisao(la):
laki72 » Pon Jul 10, 2017 11:43 pm[/url]":3sxejo0k]
I sta, ako (makar hipoteticki) dodje do takve situacije?
Ako dodje do porasta, kako medjugradskog, tako i medjunarodnog saobracaja kroz Beograd?
Sta onda, ako se pojavi usko grlo u na primer Dedinjskom tunelu?
Ili na novom zeleznickom mostu?
Odmah da ti kazem da oni nemaju plan za tako nesto niti da veruju u mogucnost da nam se zeleznica razvije. Da ne bude zabune apsolutno podrzavam da se sto pre iskoriste postojeci kapaciteti za bg voz. Prakticno da nema gore stvari nego da skupa infrastruktura stoji neiskoriscena.
 
Vrh