Igor":20coff2q je napisao(la):
Nije sporan bg voz do momenta kada ostali zeleznicki saobracaj kroz cvor postane redovniji i jaci sto se kaze. Problem je sto to nije uzeto u razmatranje niti postoji bilo kakva strategija sta u tom slucaju.
Apsolutno tako.
Dodao bih samo jos nesto.
Nastavlja se kod nas toliko prisutna, a SULUDA praksa, da "sve od nas pocinje.
Ok, jasno je da se vremenom menjaju okolnosti, prioriteti i slicno. Ne sporim ja to. Ali, ovde imamo na delu pristup kao da grad ne postoji vec vekovima. Kako se koja "nova" garnitura pojavi, ona nipodastava sve sto su prethodne odluke i planove. Upravo "ONI" su najpametniji. Tako cemo paradoksalno imati na dve zeleznicke stanice metro kasete ostavljene prilikom izgradnje, kroz koje po novim 'planovima' nikada nece protutnjati metro. Ironija sudbine, ili glupost onih koji odlucuju?
Takodje, iako ne sporim "razvojni faktor" metro cemo spustiti u makisko polje, ali cemo za stanovnike jugozapadnog dela Beograda praviti stanicu na velikoj dubini na JEDNOKOLOSECNOM TUNELU, koji vodi do ranzirne stanice, koja je silom prilika postala (ili postaje) i teretna, pretovarna, manevarska itd...
Da se ne lazemo.
Nema od toga nista!!!
To je laz i mazanje ociju narodu da proguta "zabu"!
Pri tom, suludo, osim na NBG, Uupravo tu kroz cukaricu je jedini prostor u gradu gde vec postoji ostavljen prostor za trasu metroa!
Dakle, secemo de je uz najmanje ulaganje moguca najveca korist.
Zarad cega???
A alternativa, ne postoji. Da se razumemo, nemam ja nista protiv razvojne funkcije metroa.
Ali ako taj razvoj treba da ide opet na ustrb stotine hiljada stanovnika koji su decenijama uskraceni za sve i svasta, pa i za kvalitetan prevoz... E pa onda imam mnogo protiv!
Tim pre, sto je ponudjeno resenje samo mazanje ociju.
I uopste, cela prica o kompletnoj zeleznici i beogradskom zeleznickom cvoru je krajnje haoticna i kao takva vise je zastrasujuca nego obecavajuca.
Prica se o desetinama novih garnitura, o novim trasama, o jakom taktu, dok se istovremeno vise od 5 godina nije nista uradilo na aktiviranju druge linije BgVoz-a.
Pa zasto da im onda verujemo???
Na dalje, imam jednu veliku dilemu.
Dal je Beograd zaista toliko veliki i bitan privredno, kulturno, ekonomski centar
Pa da se "brza pruga" gradi samo do njega???
Ili je neka globalna (ili mozda manja, evropska strategija) brzih pruga ipak da se preko balkana poveze centralna evropa ja juznom i dalje preko bliskog istoka sa azijom (ili makar turskom)???
I sta, ako (makar hipoteticki) dodje do takve situacije?
Ako dodje do porasta, kako medjugradskog, tako i medjunarodnog saobracaja kroz Beograd?
Sta onda, ako se pojavi usko grlo u na primer Dedinjskom tunelu?
Ili na novom zeleznickom mostu?
Mene ovi "najnoviji" planovi neodoljivo podsecaju na 6-toclanu porodicu koja ima 3 generacije i zivi u dvosobnom stanu od 50m2. pa odlucuje da zastakli terasu i time "resi" stambeni problem.
Jednom recju, 'secem usi, krpim dupe'....
Sent from my LG-D320 using Tapatalk