Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Imaš na temi o železnicama: ako zaživi centralni sistem prodaje karata (sa bar kodom), možda će biti ipak po jedna karta.
 
Kk nadam se da ce ubaciti taj sistem na vreme, dok i ovo malo putnika ne odustane.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414148#p414148:3c4edw5o je napisao(la):
RioBL » 02 Nov 2016 10:06 pm[/url]":3c4edw5o]Pa nisu bas babe i zabe. Cini mi se da su nekad vozovi isli na relaciji Batajnica - Pancevo i da se to zvalo Beovoz. Pa su onda to redukovali i uveli BG voz koji ide samo do Pancevo Mosta. Za mene je to skraćivanje.
Замолио бих овде неке људе да не мешају бабе и жабе, односно да не мешају мајку и маћеху. Потпуно исто дете ће на сасвим други начин бити третирано од мајке и од маћехе.

Дакле, Беовоз је био добро конципиран и уништен маћехинским односом. БГ:ВОЗ је у односу на ограничене ресурсе лоше конципиран, али се према њему град односи мајчински. Било је и остало оно увек отворено питање зашто се систем не шири на свим расположивим пругама, и зашто се воз поставља као једино превозно средство којим је забрањено ићи ван Београдског округа, онако како се то ради у целом разумном свету, директно?

Примера ради, за разлику од Београда у другој половини 20. века и на почетку 21. века, Загреб никада није сакатио своје приградске железнице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414280#p414280:2j9cbvt6 je napisao(la):
Karlo del Ponte » November 3rd, 2016, 4:50 pm[/url]":2j9cbvt6]Примера ради, за разлику од Београда у другој половини 20. века и на почетку 21. века, Загреб никада није сакатио своје приградске железнице.
To ti je tamo malo drukčije. Kod njih ne preovladavaju "šinofobija" i "auspuhofilija" , kao što neko reče.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414201#p414201:3gy0w9x0 je napisao(la):
DzonTravolta » Thu Nov 03, 2016 8:37 am[/url]":3gy0w9x0]Rio, nekada me oduševe tvoje građevinske ideje, a onda odvališ nešto, za šta bi detetu od 13 godina bilo jasno da je mešanje baba i žaba. Nije bitno koja je nalepnica, slažem se. Ali nekome ko živi na teritoriji Beograda jeste bitno da li će kupovati dodatnu kartu i da li je voz tačan.

Naravno Travolta. To ja i kazem.
I babe i zabe su dio sistema gradske zeljeznice. Prije pojave zaba, babe su bile jedini sistem i bolje su funkcionisale od sadasnjih zaba. Babe su maknute u stranu i sad se zabe establiraju kao sistem gradske zeljeznice ali jos uvijek nisu ni do koljena babama. Da stvar bude jos gora, u medijima se zabe predstavljaju kao nesto sasvim novo i kao uspjeh gradskih vlasti, kao da babe nisu nikad ni postojale. To je samo zato sto se ova vlast prema babama inace odnosi...macehinski.

Nadam se da se razumjemo :wink:
 
Karlo i zg je ukidao pruge doduse uskog kolosjeka za samobor kao sto je bg za obrenovac itd
 
Загреб је укинуо приградски воз само за Самобор, и то је било оно време притиска ММФ за "тржишно оријентисано пословање". Али за Загорје, ка Копривници, Карловцу, Сиску, Кутини је увек било и остало много полазака возова са којима су путници путовали и сада путују сваки дан.

Ако ћемо премотати филм на 2000./2001. тада смо имали:
- Панчево Војловица - Нова Пазова на 45 минута. 4 гарнитуре
- Панчево Војловица - Ресник (Рипањ) на 90 минута. 2 гарнитуре
- Нова Пазова - Ресник (Рипањ) на 90 минута, 2 гарнитуре
Плус неколико полазака који су продужавали за Стару Пазову, Смедеревску Паланку и Велику Плану.
У међувремену су у систем укључени правци ка Лајковцу и Ваљеву, и ка Умчарима и Пожаревцу.
Године 2011. смо на располагању имали чак 14 гарнитура, али све линије осим Ваљевске су биле засечене негде безвезе, односно са преседањима.

Да се 2000-тих логично наставио систем, са оним помоћним колосеком у Прокопу кога није било 13 година (1997-2010). имали би:
- Панчево Војловица - Батајница сваких 30 минута, сваки други продужава за Инђију, 6 гарнитура.
- Панчевачки мост - Ресник (Рипањ) на 40-45 минута, 2 гарнитуре.
- Земун - Врчин - Умчари - Пожаревац сваких 2,5-3 сата, 2 гарнитуре укључујући и ону исту која се сада користи Београд-Пожаревац.
- Земун - Младеновац на свака 2 сата. Карте које важе у осталих 5 локалних возова који иду за Лапово у 3:00, 7:30, 10:30, 15:30, 19:30 из Младеновца 4:50, 7:00, 11:20, 16:30, 20:00. 2 гарнитуре.
- Панчевачки мост - Ваљево: 8:00, 16:30, 21:30 Ваљево Панчевачки мост: 5:00, 10:30 (Земун), 19:00, у комбинацији са локалнима за ужице, сличан ред вожње као Београд - Лапово. 1 гарнитура.

Остају 2 гарнитуре у резерви као 2011. Ако се нека гарнитура више резервише, појачавати одређене линије, али имати покривеност целог ситема непрекидно.

Систем наплате у Загребу је не "преседачке маркице" које је имао ГСП, већ доплатна маркица која важи и у возовима. Са тим системом, Загреб у приградским возовима који често касне због загушења у самом железничком чвору, има 70.000 путника дневно у приградским возовима. Возови су ишарани, ГАНЦ-ови имају техничких проблема сваки пут кад падне киша, касно увече није безбедно због разних опасних бу**** око станица и у возовима, недовољно добра интеграција са градом свих станица осим Главног и Западног Колодвора, али 70.000 путника дневно, а да чисто трамвајска маркица не важи у возу.

Да је постојало добре воље, све би било решено, али није.
 
Pancevo se moze integrisati u Bus plus bez problema kroz naplatu kao treca ili cetvrta zona. ATP treba da opsluzi Pancevo i okolna naselja tj da fiduje glavnu stanicu.

Takodje izmerio sam i razdaljine:

Batajnica je od Prokopa udaljena 18.6km a od Vukovog spomenika 21.5km
Pancevo glavna do Vukovog spomenika 17.5 a do Prokopa 20.2

Dakle neophodno je zbog populacije od oko 120 hiljada ljudi koja je imala razvijenu naviku da koristi Beovoz uvesti Pancevo u sistem bus plusa a pre svega iskjluciti presedanja.

ZONE-veliki.png
 
Sasvim je jasno da je ovo tehnički izvodljivo. No, pitanje je zašto je ponestalo političke volje - ovo mi je čak i nejasno, jer očito je da ona politička osoba koja vrati "Beovoz" (ili BG:Voz) u Pančevo može da prigrabi ogromne poene.
 
Taman su zamenili one polaske Beovoza. Na to dodati i kombi trange-fange prevoz.
 
Grad Beograd ne zeli da koristi neposrednu blizinu luke Pancevo vec hoce da gradi svoju luku. Kako onda mozemo ocekivati da ce taj isti grad produziti liniju gradske zeljeznice do Panceva!?

Ja vjerujem da imaju dil sa zeljeznicama. Gradu zeljeznica na podrucju grada a ostatak drzavnoj zeljeznici.

Zato mi se cini da bi jedino rjesenje bilo da medjugradski vozovi Beograd - Pancevo i Beograd - Vrsac produze u vracarski tunel.
 
Београд-Вршац тешко да ће ставити у тунел због дизел вуче, али Београд (центар)-Панчево Војловица је кориснији и логичнији потез него овај врљави покушај успостављања Беовоза од Овче до Панчева па макар био то и "обичан" воз у којем не важи бус плус.
 
Ta priča oko dizel vuče se "vuče" već godinama i u suštini nije toliki problem da se reši, potrebna je mala investicija u PTP zaštitu, kako mi rekoše neki iz Železnica.
 
Pa dobro bi bilo i da dizelase ostave da terminiraju na stanici Dunav a da EMV ubace u vracarski tunel. Ionako stalno isticemo kako je stanica Vukov Spomenik nedovoljno iskoristena.
 
Pa to rade i sada: voz iz Vršca dođe do Dunav stanice, u nastavku se ide BG:Vozom.
 
Mislis presjeda se na stanici Pancevo Most. Koja je onda razlika...presjedao u Ovci ili na Pancevo Mostu? Valjda je cilj da se vozom dovezemo od Panceva do centra Beograda bez presjedanja....nekako.
 
Ја нажалост из низа лоших искустава са истима на железници.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415066#p415066:jdrswi3x je napisao(la):
direktor » Ned Nov 06, 2016 11:11 pm[/url]":jdrswi3x]Sto se svi boje presjedanja
Nije samo sto se preseda vec i gde se preseda. Svakako da je nesto povoljnija opcija da se preseda na Pancevcu ali u pustosi kod Ovce to nema smisla, da ne pominjem logiku i iskoriscenje pruge i investicije.
 
али тај воз из Панчева може да иде до Панчевачког моста (као раније), па нека преседа ко где хоће од Овче до Моста
 
Ne vidim problem u presedanju u Ovči, mislim da je bitnija stvar kakav će biti red vožnje. Ako bude takav da se poklapa u 5-7 min. za presedanje sa voza koji saobraća radnim danima, subotom i nedeljom i da ima interval od 60 minuta, ceo dan, to je OK
 
Битан је психолошки моменат код преседања. Људи ће се просто одлучити пре за аутобус само из тог разлога.
 
Nije problem presjedanje kad je opravdano iz tehnickih razloga. Recimo, na raskrsnici puteva kad nije moguce obezbjediti direktnu vezu u svim pravcima. Onda se dodje iz jednog pravca i presjeda na drugi.
Ali ovde se radi o jednoj jedinoj pruzi i postoje svi tehnicki uslovi da se saobraca od tacke A do tacke B bez presjedanja. Saobracaj se odvija po jednom jedinom pravcu. Zato je presjedanje besmisleno i u Ovci, Krnjaci, Pancevo Mostu, Vukovom Spomeniku. E, dalje, od Karadjordjevog Parka i Prokopa, mozemo razmisljati o presjedanjima jer se tu pojavljuju novi putni pravci...
 
Vrh