Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Železnica je jedino planirana preko Pančevačkog mosta i mosta u Vinči, nije planirana na Ada Huja mostu. Takođe, novi železnički je planiran da se može nadograditi za još dva koloseka ali to je toliko skupa rabota da je vrlo verovatno nećemo videti ikada.
 
dex87":259sfvf8 je napisao(la):
kruuki":259sfvf8 je napisao(la):
Mozda ce preko novog mosta ako se u opste i bude gradio napraviti prugu nisam u toku da li neko od vascima projekat? I onda preko pancevca da puste samo automobile i buseve?
Odakle ti ta informacija?!

Rekoh mozda zato sam i pitao da li neko ima plan usput Vucko je odgovorio :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ja i dalje ne shvatam kako se servira ova prica da ne moze, usko grlo itd. Zasto jednostavno ne puste mrezu Beovoz linija iz '97, nek iskopiraju red voznje samo ako mora bas? Ako je probelm broj garnitura / vreme na relaciji Rakovica-Resnik, nek stave da svaki drugi polazak ide do Resnika, ostali do Rakovice.
 
hiavata":1bomun1n je napisao(la):
Ja i dalje ne shvatam kako se servira ova prica da ne moze, usko grlo itd. Zasto jednostavno ne puste mrezu Beovoz linija iz '97, nek iskopiraju red voznje samo ako mora bas? Ako je probelm broj garnitura / vreme na relaciji Rakovica-Resnik, nek stave da svaki drugi polazak ide do Resnika, ostali do Rakovice.
U Srbiji mnogo toga zavisi od politicara i njihove volje.
 
Paradoksalno, ovde je ta deonica manje sporna, jer treba da se radi pruga od Rasputnice u Košutnjaku do Resnika. Sporno je ovo seckanje linija generalno.
 
Iz ugla putnika (dakle, ne stručnjaka), sistem bivšeg Beovoza nasuprot sistema BG:Voza + šta dalje

Beovoz
Prednosti:
-Visoka dostupnost na teritoriji gotovo celog grada Beograda, sa prigradskim naseljima i susednim gradovima (Pančevo, Stara Pazova, Valjevo).
-Integrisanost većine gradskih stanica u sistem.
-Veliki broj putnika.
-Visoka komercijalna potreba.
-Izuzetan marketing, naročito u prvim godinama (ko se seća!). "Beovoz" je 1995-96. godine bio predstavljen u medijima kao svojevrsni gradski metro i privukao je ogromnu pažnju.

Mane:
-Niska taktnost.
-Netačnost.
-Estetski izgled garnitura (naročito u završnoj fazi, isti problem je nasledio i BG:Voz). :laugh:
-Nije bio integrisan u tarifni sistem beogradskog javnog prevoza.
-Očajno stanje pojedinih stajališta.

BG:Voz
Prednosti
-Visoka taktnost.
-Tačnost.
-Visoka komercijalna potreba.
-Integrisan u sistem beogradskog javnog prevoza.

Mane
-Očajan marketing: nije nebitno, jer imam utisak da bi uz malo reklame barem 5-10% putnika više koristilo ovaj prevoz umesto drugih.
-Za sada postoji samo jedna linija.
-Nije rešeno pitanje tarifiranja.
-Pokriva samo teritoriju grada Beograda.
-Očajno stanje pojedinih stajališta+niska iskorišćenost stajališta koja imaju dobre mogućnosti ("Vukov spomenik").
-Estetski izgled garnitura (nasleđen od Beovoza).

Šta dalje
Trenutno aktuelna ideja o kombinovanju dve linije BG:Voza (Batajnica-Ovča i Resnik-Prokop) sa prigradskim "ostacima" nekadašnjeg Beovoza (Vojlovica-Ovča, još ranije najavljena Mladenovac-Resnik i - pretpostavljam po toj logici - Stara Pazova-Zemun) nije dobra. Moj predlog bi bio da se upotrebi bečki model funkcionisanja S-Bahn-a, gde pojedine linije imaju različit terminus na svaka 2-3 polaska. Tako bi recimo aktuelna linija od Ovče do Batajnice na svaka tri polaska mogla da povezuje Staru Pazovu i Pančevo, a druga linija bi se "račvala", u smislu da bi jedan od tri polazaka "zaobilazio" Prokop i išao direktno u Vračarski tunel. Ovo bi, naravno, smanjilo taktnost, ali bi povećalo broj putnika. Nezavisno od BG:Voza, mogla bi se uvesti i jedna linija, koja bi povezivala Pančevo i Valjevo (kao u vreme "Beovoza"), ali uz uslov da ima nižu taktnost.
Naravno, rešenje za tarifiranje bi moglo da bude to da se Mladenovac, Pančevo i Pazova proglase nekom trećom zonom.
Na ovaj način bi se optimizovala upotreba svih centralnih gradskih stanica, pre svega govorim o "Vukovom spomeniku", koji - što reče neko - trenutno koristi možda 10% svojih kapaciteta, ali bi svakako povećao i taktnost "Prokopa", koji zaista u ovom trenutku ni izbliza ne ispunjava zacrtane kapacitete.
Ovo što dalje govorim je shodno trenutnim najavama. Već je najavljeno da će se rekonstruisati pruga od Rasputnice G do Resnika, što, ako bude rađeno kao pruga do Pančeva, treba da obuhvati i revitalizaciju stanica, a sličan plan postoji i za smer do Pazove. Kako je rekonstrukcija stanice na Novom Beogradu predviđena projektom o izgradnji multifunkcionalnog objekta na tom mestu, ostaje jedino da se "nezavisno" reši pitanje "Karađorđevog parka" i "Pančevačkog mosta", koje su u očajnom stanju.

Ovo bi sve moglo da se uradi postepeno, ali svakako u velikoj meri ovaj sistem može biti postavljen tako da se i dalje razvija nezavisno od (eventualnog) metroa. Ključna prednost u tom pogledu je da infrastruktura već postoji i da vozovi već postoje.

I ključno: ŽESTOKA marketinška kampanja da se ljudi kojima bi to odgovaralo, prebace na BG:Voz.
 
Ok ako bi npr ja iz Vojlovice do Ovce, koliko bi cekao onda Bg voz?
Ebes voz u kom moram da pazim na svaku drugu stanicu, ne moze covek da odspava ko covek, zna se tacno kao pre kad ulazi Beovoz u stanicu Pan most a on mili pa trucka, to je bio znak da je stigao na odrediste, a ja lepo od Vojlovice do Mosta odspavao 40min Like a Boss.
 
Ovo je pre za "Modernizaciju železnica", ali "pre roka"... pošto su jednom probili rok i izgradili pogrešno :D
 
http://www.danas.rs/beograd.39.html?news_id=331007
U planu je da se u naredne tri godine sve stanice pokriju rampama, a razlog za tako dug period realizacije leži u činjenici da će već tokom 2017. godine sadašnja linija Bg voza biti produžena sve do Ovče, a u 2018. se očekuje i puštanje druge linije u pogon i to na relaciji Beograd Centar - Resnik. Na taj način će Bg voz pokrivati znatno veće područje grada kojim će saobraćati, pa se shodno toj činjenici očekuje i dodatni porast putnika koji koriste voz kao prevozno sredstvo - ističu u tom preduzeću.

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :lool: :lool: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:
 
Bolje da nista nisu govorili kako glupo zvuci ovo u danasu
 
Nevjerovatno kakvi tekstovi.
Prvo skrate liniju do Pančevo Mosta, navodno zbog rekonstrukcije pruge i mosta a onda najave produžetak do Ovče. Čovjek bi na prvi pogled rekao kako se BG voz konstantno razvija od svog pokretanja.
 
O kakvom skraćivanju prićaš,Rio? Ne mešaj babe i žabe.
 
Pa nisu bas babe i zabe. Cini mi se da su nekad vozovi isli na relaciji Batajnica - Pancevo i da se to zvalo Beovoz. Pa su onda to redukovali i uveli BG voz koji ide samo do Pancevo Mosta. Za mene je to skraćivanje.
 
Pa jeste mešanje baba i žaba. Razlika izmedju BEOVOZA i BG:VOZ-a je više nego očigledna. Počevši od takta pa preko organizacije saobraćaja i tarifiranja do pouzdanosti,odnosno redovitosti izvršenih vožnji. Ovakve paušalne i neistinite tvrdnje dovode u zabludu one ljude koji nisu upućeni u tematiku a koji prate forum s vremena na vreme.
 
Meni a vjerujem i putnicima, potpuno je nebitna razlika izmedju BG VOZA i BEOVOZA koju si naveo. Bitno je da li vozovi idu i odakle dokle i kad. A da li taj voz ima jednu ili drugu naljepnicu, da li njim upravljao Pera ili Zika, gdje se kupuje karta i slicno, nebitno je.

Ranije su vozovi isli ucestalo na liniji Batajnica - Pancevo. Sad idu skraceno samo do Pancevo Mosta. Mislim da se od Vukovog Spomenika moglo i do Rakovice i do Panceva. Vise ne moze. Je li to napredak? Nek me neko ispravi ako grijesim.
 
Rio, nekada me oduševe tvoje građevinske ideje, a onda odvališ nešto, za šta bi detetu od 13 godina bilo jasno da je mešanje baba i žaba. Nije bitno koja je nalepnica, slažem se. Ali nekome ko živi na teritoriji Beograda jeste bitno da li će kupovati dodatnu kartu i da li je voz tačan.
Što naravno ne znači da nije bilo moguće postići međugradski dogovor za posebnu tarifu do Pančeva ili Pazove.
 
Mene zanima sledece, posto mi je vec nebulozno sto iz Panceva idem a vec presedam u Ovci.
Da li cu na neki nacin morati da platin kartu kada udjem u Ovci tj predjem u Bg voz, npr idem za Bg centar ili Vuk..
 
Morati ili moći? Iskreno, ta stanica u Ovči je nova, videće se kako su je koncipirali.
 
Kk, debilizmu nikada kraj, to nece niko koristiti barem ne Pancevci koji su navikli da karta voza bude upola karte autobusa, da se ne lazemo to je oduvek bila povoljnost za Beovoz korisnike.

Ovo do sada sto smo culi i videli, daj boze da vrati 50% putnika koji su se pre 2,3 godine vozali..
 
Vrh