Siniša":29rphj4a je napisao(la):
Siguran sam da su novinari iz Novosti čitali naše postove
Пантограф":29rphj4a je napisao(la):
Кад је о продужетку до Роспи ћуприје реч, мени паде на памет да би се шине могле потерати нагоре Миријевским булеваром (денивелисани ЛРТ), као што су у "Ежисовој" студији предлагали за другу линију метроа. Тако бисмо довели БГ:воз у Миријево!
Ja sam davno negde video da je bio neki plan povezivanja železničke pruge sa Mirijevom, dali GUP iz 1950, ne mogu da se setim. U svakom slučaju, mislim da bi jedan kolosek do Mirijeva mogao da se provuče.
BTW, DB serija 425/426 bi bila super za gradsku železnicu
Mada ni Flirt ne bi bio loš.
Nemci ocigledno imaju 3 kategorije S-Bahna a samim tim i vozne parkove:
1: Metro tip sa sve trecom sinom, tehnicki metro voz sa robusnijom maskom Vmax=100km/h (ET480, ET481, ET485 Berlin, ET472, ET474, buduci ET490 Hamburg)
Slika ET481:
2: Hibrid, iskljucivo se koristi u S-Bahn sistemima, prilagodjen gradu, 3 para vrata, visok ravan pod, isti broj modula i vrata kao kod metro tipa ali ima deljena postolja kao recimo FLIRT, Vmax=140km/h (ET422 Rajna-Rur; ET423 Minhen, Keln, Frankfurt, Stutgart; ET430 Rajna-Rur, Rajna-Majna, Stutgart)
Slika ET430:
3: Najobicniji regionalni voz sa 2 para vrata po vagonu, spada u kategoriju u koju spada i FLIRT, Vmax=160km/h (ET424, ET425/426)
Slika ET424:
Na ovim linkovima je lista linija na kojima se vrsi eksploatacija regionalnih S-Bahn vozova:
http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_425_(1999)
http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_424
^^^Uglavnom DB-
Regio osim S-Bahna Rajna Nekar i Hanover, dakle izuzetak. Samim tim ET425/426 nije S-Bahn voz vec regionalni koji se u izuzetnom slucaju koristi u sistemu S-Bahna. To vazi i za ET424.
Pored toga vise o sistemu u kojem se koristi ET425/426 mozete saznati ovde:
http://de.wikipedia.org/wiki/S-Bahn_RheinNeckar
^^^Tipicna Elektricka sa 100 i vise km dugim linijama brendirana kao S-Bahn. Takvi parametri predstavljaju Beovoz inace - ne BG:Voz.
Po brzini i tipu konstrukcije/visini poda i broju vrata moze se zakljuciti kakve su karakteristike sistema u kojem voz radi.
Recimo metro tip se koristi u najvecim gradovima sa najvecim brojem putnika, najmanjim medjustanicnim rastojanjima pa zbog toga ima maksimalnu brzinu od 100km/h jer mu ni ne treba vise.
Hibrid je tehnicki na bazi regionalnog ali osnovni koncept zadrzava po modelu metroa (visok pod, vise vrata). Posto prelazi srednje udaljenosti i nesto veca medjustanicna rastojanja ima vecu brzinu od 140km/h no i dalje van domasaja regionalnog. Kao takav predstavlja savremeni S-Bahn voz koji se koristi u najvecem broju sistema, te samim tim koriscenje ovog tipa gradskog voza jeste pravilo a ne izuzetak. Radi u sistemima koji predstavljaju BG:Voz a ne Beovoz.
Regionalni ima nizi pod i vecu maksimalnu brzinu od 160km/h pa se kao takav koristi u manjim mestima ili u regionima izmedju manjih gradova istovremeno prelazeci velike udaljenosti. Takvi sistemi su sa patronazom o polasku u domenu regionalnog, komparabilnim taktom uz integraciju tarifnog sistema. Na taj nacin on je izuzetak i ne predstavlja sinonim izvornog (van Nemacke ne racunam) S-Bahn sistema. Ovakav sistem predstavlja vise Beovoz nego BG:Voz.
Kao zakljucak imamo cinjenicu da regionalna vozila mogu efektivno da se koriste u sistemima sa malim brojem putnika po kilometru, taktom 30, 60min u prigradskom okruzenju sto lici na Beovoz. BG: voz sa druge strane prevozi prosecno vise od 1400 putnika po kilometru trase u oba smera dnevno. Na 24km trase preveze 34.000 putnika radnim danom opsluzujuci svega 9 stanica i stajalista.
Voz koji radi u takvim uslovima mora ispuniti totalno razlicite uslove eksploatacije od onog na trasi Beovoza.
Minimum minimuma sto grad moze da uradi za samog sebe (da smanji eksploataciju autobusa pretvarajuci ih u fidere skracivanjem trasa ustedevsi novac/smanjivsi razbacivanje) jeste da ulozi u podizanje perona i kupovinu vozova na bazi S-Bahn vozova sa 3 para vrata.