Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Karlo del Ponte":nfoe2tim je napisao(la):
Овакву станицу је могуће изградити, али то не значи да би била јефтина. Вероватно би коштала 5-6 милиона евра.
Konkretno, šta bi se tu trebalo izgraditi i koliko je to zahtevan posao?

Karlo del Ponte":nfoe2tim je napisao(la):
Ту нисам уцртао везу за метро, трамвај, и такозвани "ековоз", нека врста шинског превоза која би требала да иде од "Наводног Београда" до Дорћола око Калемегдана, предвиђена у изменама ГУП, које би требало да следе ускоро.
"Ekovoz"?? O čemu se tu radi? To prvi put čujem. Ili nisam u toku....
 
Moguce je pretvoriti dvokolosecni novi Zeleznicki most u cetvrokolosecni pa cak i sestokolosecni izgradnjom prepusta resetkastog tipa od celika poput onog koji postoji na mostu preko ade. Novi zeleznicki most koliko znam je i predvidjen da bude prosiren produzetkom Bulevara Mira preko Save sto bi znacilo da su planirali da izgrade sa leve i desne strane po 2 kolovozne trake.

Takodje na izlazu iz Prokopa prema Novom Beogradu postoji tunel duzine 200 metara koji je predvidjen za 4 koloseka.
 
Pancevo glavna. Voz br.2163

10253948_702656379777931_5810471857831891300_n.jpg
 
direktor":2zluq7p2 je napisao(la):
Za stajaliste sajam zidar je uradio montazu 3d vizuelizaciju imate ga ovdje na forumu samo treba malo prelistati

Evo te stare brzinske fotomontaze :

108_sajam-most.png



i dodatni crtez koji objasnjava polozaj stanice na mostu iznad bulevara Vojvode Misica.
Pozeljna je naravno i veza sa postojecom prugom uz Sajam.

108_sajam-1.jpg
 
Sve je to oko tog stajalista Sajam lepo i stvarno bi bilo pun pogodak ali me nesto kopka. :?
Koja je visinska razlika od moguceg perona buduceg stajalista i autobuskog stajalista ispod?
Tu bi sa klasicnim stepenistem bilo izuzetno tesko popeti se. Jedino da se postave pokretne stepenice kao na Vukovom Spomeniku ili par ultra brzih liftova velikog kapaciteta. :kafa:
 
Ako je stvarno moguće proširiti Novi železnički most, to bi bilo više nego korisno. Uostalom, buduća stanica Sajam bi imala daleko više putnika nego Prokop.
 
Siniša":2ftjdt9g je napisao(la):
Ako je stvarno moguće proširiti Novi železnički most, to bi bilo više nego korisno. Uostalom, buduća stanica Sajam bi imala daleko više putnika nego Prokop.

Tacno i to pokazuje koliko je Prokop besmislen kad ce obicno stajaliste imati vise putnika od buduce najvece zeleznicke stanice u drzavi.
 
Da sam ja neko, spakovao bih sav ovaj zeleno oivičen prostor u jednu full arhitektonski osmišljenu celinu. Stanica plus pijaca plus mali trg, mesto je dušu dalo da se jednom za sva vremena sredi.

Na mestu gde je sada autobuska okretnica 43-ojke visina do mosta je sasvim umerena, ne bi bile potrebne nikakve mega-stepenice...

BG+voz_sajam_PUBLIC.jpg
 
Stanica mora da bude iznad sajma jer je tu autobuska i tramvajska stanica ali najvise zbog presedanja sa buducom donjom stanicom Sajam gde prolazi pruga koja vodi do glavne pa ce moci u buducnosti da se preseda sa jedne linije BG-Voza na drugu.
 
U pravu si, taj detalj sam smetnuo s uma. U tom slučaju bilo bi interesantno nalepiti gore jednu ovalnu platformu, a preko nje krov koji 'imitira' krov neke od sajamskih hala. Zapravo sav taj prostor ispred sajma vapi za jednim totalnim re-stajlingom, da ne širim temu. Time hoću samo da kažem kako bi optimalno rešenje bilo, kada bi eventualna stanica bila deo jednog šireg pogleda na taj prostor.
 
Stepenice trebaju da budu sa obe strane zbog prkticnosti , za pijacu senjak odavno je bio konkurs ali JP pijace nemaj para ,mislim da najveci dio zelenog bloka pripada njima
 
Ma stepenice nek' idu na sve strane, a pijaca je nekada bila 4 x veća. Podvlačim da posmatram sav taj prostor koji je na slici, kao sjajnu mogućnost, naravno za nas utopijsku, da se stvar odradi u jednom sveobuhvatnom arhitektonskom projektu velikog saobraćajnog čvorišta, plus ulaz u sajam, i kao kolateralna dobit sređivanje donje kapije Senjaka.
 
Мој предлог основе за израду решења.

Циљеви:
- Омогућити улаз на Сењак из правца Савске и излаз са Сајма у правцу Београда.
- Омогућити што пре прилаз Београду на води, Дилду и Шопинг молу, без железничких рампи и без обзира на динамику изградње Контејнерског терминала, обилазне теретне пруге, техничке путничке станице, Прокопа итд.
- Обезбедити повезивање свих видова јавног превоза, градске железнице, трамваја, аутобуса са минимално пењања и спуштања. По свим предлозима метро линије ка Бановом брду, и Јовин 1976, и Ежис 2012 и "Имамо план 2012" постоји излазак линије од Прокопа до Сајма, а најбезболнији излазак из тунела је на јужном делу садашње Сењачке пијаце.
- Обезбедити уљудну пешачко-бициклистичку комуникацију сењачког брда и приобаља.
- Трајно решење денивелисаног прелаза преко Булевара војводе Мишића чак и ако сви колосеци из "Београда на води" буду уклоњени.
- Добит од локала који се могу накалемити на пешачки део овог објекта, са обзиром да је надземни и да би требао имати 30.000 до 60.000 корисника дневно.

Црвеном бојом су означени перони, наранџастом пешачко-бициклистички простори са степеништима, жутом правац пружања денивелисане друмске саобраћајнице, светложуто минимални потребни лифтови.
5f5jxv.jpg


Сугеришем групи "Имамо план" да припреми нешто овако за Миксер, наравно нашминкано и секси. Надам се да сте сагласни са концептом, а на Сењаку можемо направити неку "пијацу-трг". :gobb:
 
Napraviti perone na mostu je relativno lako, postaviti liftove za vezu sa autobusko/tramvajskim stanicama ispod takodje.

Ostaje da se osmisli stanicni prostor na mezaninu, na pola visine, gde se rasporedjuje protok putnika ka peronima na gore, ka autobusima na dole, ka sajmu i staroj pruzi na zapad i ka Senjaku na Istok.

Kao sto stanicu treba vezati sa Senjakom i pijacom tako je takodje treba vezati i sa Sajmom kako bi posetioci direktno sa perona silazili u Sajamski prostor.

@Karlo

Projektovanje ovakve stanice je ozbiljan posao.
Mikser je za samo dve nedelje.
Smisao grupe Imamo Plan je da poklanja gradu korisne i temeljno razradjene projekte, kao uvek do sada, ne sminku.
 
Slazem se sa tobom Zidar ali mislim da je nabitnije da ti kosnici koji se budu dodavali sa svake strane mosta, da mogu da izdrze tezinu platforme a i jos jednog koloseka jer apsolutno mora na izlazu Prokopa da bude 4 koloseka kako bi 2 koristila gradska zeleznica a da ova 2 postojeca se koriste za ostale vozove koji ne staju na stanicu.

U takvom slozenom sistemu se mora izbeci cep.
 
@spatiotecte

Realno nema potrebe duplirati most, osim ukoliko se ne dupliraju i tuneli ispod Vracara i Dedinja :) bilo bi to samo pomeranje cepa par stotina metara ka istoku.

Jednostavno novi cvor na potezu NBGD-Prokop-P. Most-Rakovica je ogranicen, napravljen je kao dvokolosecni i ostace takav jer nikome ne pada na pamet da kopa nove zeleznicke tunele paralelne sa postojecim.

Ipak kapacitet celokupnog Beogradskog sistema moze se jednostavno povecati:

- Dupliranjem pruge van iznad spomenute zone (sremski nasip na NBGD i pruga Kosutnjak-Rakovica-Resnik)
- Koriscenjem starog cvora unutar spomenute zone to jest postojece pruge NBGD-Topcider-Rakovica

Time na magistralmnom potezu Batajnica-NBGD-Rakovica-Resnik imamo ukupno cetvorokolosecnu prugu bez kopanja novih tunela ni gradnje novih mostova ili dupliranja postojeceg (doduse rekonstrukcija starog zeleznickog mosta je neminovna :))

Na potezu Beograd-Banat 2 koloseka su sasvim dovoljna za celokupne potrebe putnickog Saogbracaja, kako gradskog tako i prigradsko-regionalnog.


Crtez od pre 2 godine koji to ilustruje:

83_izlozba-gsp-8-zeleznicki-cvor.png
 
zidar":2rsjx7s8 je napisao(la):
@Karlo

Projektovanje ovakve stanice je ozbiljan posao.
Mikser je za samo dve nedelje.
Smisao grupe Imamo Plan je da poklanja gradu korisne i temeljno razradjene projekte, kao uvek do sada, ne sminku.
Поштовани Јуже,

Увек сам ценио твој рад, енергију и таленат, нарочито оптимизам и визионарство. Уз све то, морам ти озбиљно замерити што неки пут и превише тераш по своме доносећи непромишљене одлуке. Схвати да, иако те можда иритирају, одређене критике које ти упићујемо и ја, и још неки форумаши су добронамерне, иако можда делују иритирајуће. Људи смо и грешимо.

Конкретно, "Имамо план" никада није представљао целовите пројекте, већ идејна решења. Сам знаш да су за целовит пројекат потребне хиљаде радних сати, али за представљање идеје не. До улазних података је могуће доћи на лицу места, простим пребројавањем полазака и анкетирањем мањег броја путника (око 100). Грешка у процени броја корисника би била тек 20%. Баш зато што нас за текве ствари нико не плаћа, ни не треба да презентујемо пројекте већ идејна решења.

По питању процене трошкова, само стајалиште Сајам на вијадукту би коштало око 2 милиона, друмска саобраћајница око 4 милиона, стајалиште Сајам ка Топчидеру око пола милиона, а вишенаменски мезанин би коштао 1-3 милиона, у зависности од опреме и комерцијалних садржаја, који би ту били изграђени.

Наравно, уколико немаш времена, а имаш друге планове, свакако ћу то испоштовати, као и сваку другу критику и оповргавања нечега што тврдим.
 
Daj Karlo mani me tih formalnih fazona "postovani bla bla", kakav si odgovor ocekivao na poziv da se za samo 2 nedelje spremi projekat, dovoljno dobar da moze da se izlozi, i to na festivalu ciji je program odavno zakljucen. Nemoj se praviti naivan.

I da izvines svaka "ideja" koju je Imao Plan do sada predlagao ne samo da je temeljno razradjena diskusijama na forumu i vani vec su na nju utroseni sati i sati radi na prezentaciji. U tom radu lezi razlika izmedju ozbiljnog projekta i sminke i zaista nije u redu da ga nipodastavas na ovaj nacin.

Jedno je imati ideju, a potpuno drugo uspeti prikazati je i ubediti publiku.
Do sada smo bili prilicno uspesni u tome jer radimo temeljno i kvalitetno, godinama, bez zaletanja.

i da, ne menjam se u vokativu :)
 
Добро, Југ, дошло је до неспоразума. :wink:

Нисам знао да си под појмом пројекат сматрао представљање идеје, а не пројекат у смислу грађевински, са тимом инжењера и осталих пратећих стручњака.

Пројекат представљања неке идеје зависи највише од публике за коју се спрема, али не мислим да је публика Миксера захтевна по том питању. Много озбиљнија припрема би требала, на пример, за представљање пред Инжењерском комором и слично. Наравно, формалну процедуру Миксер фестивала не познајем, па утолико сам суздржан да то коментаришем. Наравно да постоје и друга места где се могу представљати идејна решења, на пример, чворишта јавног превоза Сајам.
 
А што се ви сада препуцавате који мој ?!

Ти Карло, много луташ брате. Скачеш са идеје на идеју а да ни једну ниси довршио. Ја сам помогао колико сам могао а ти си онда себи дозволио да се нађеш у сред идиотске расправе становника Степе хоће ли цркву или не а желео си само да гураш идеју трамваја до тог несрећног новоизграђеног гета без основне инфраструктуре.

После оног летошњег спина поганог жвалавог гебелса којим су нас покопали тса идејом очувања макар два колосека за некакв трамвај ти сада имаш нову идеју која подразумева не два него четири колосека. То је готова прича. СА је отуђен од грађана и биће грађен само под условима који нам наметне жвалави гебелс и његови бахати шеици. Сад предлажеш чудеса код Сајма...

А ти Зидар, ај ми представи један озбиљни пројекат групе "Имамо План" који је технички разрађен? Не кажем да предлози за Славију,савски трг или укрштени мост нису фантастични али где је ту макар један идејни пројекат ? Где су ту техничка решења тих замисли, укрштеног моста нпр? Процена трошкова? Који је то озбиљан архитекта предложио мост па још овако несвакидашњи и компликован без било каквог техничког податка, идејног пројекта конструкције, макар и оквирног статичког прорачуна? А шта ћемо тек са цртањем шарених метро линија ? На основу чега? Којих података о земљишту, саобраћајним токовима, дневним миграцијама ,цени и исплативости линија, станица, деоница?

И један и други сте загризли више од својих реалних могућности.

По мени, Карло је инжењерски поткованији од тебе али и за две класе мање елоквентан, харизматичан и неспособан да анимира људе.

Док ово пишем партијски пацови лају на ртс-у и надмећу се ко ће више да разори и опљачка Београд. Мени више не пада на памет да трошим време и живце јер је очигледно да без политичке подобности нема ни шансе да се наш глас чује било где. Ено три милијарде само што нису. А ни не желим да се спуштам на ниво и доведем у позицију да сарађујем са партијским пацовима који воде овај град. Са таквима ћу се ако бог да једног дана суочити на тргу попуњеном бесном руљом или у запаљеној скупштини.
 
до последњег пасуса ми је твој пост имао смисла. а онда си се покопао. чему толика задрта мржња? ајде опусти се мало, нађи неки хоби, бави се неким спортом да избациш мало ту мржњу из себе. и то ти кажем из добре намере, јер нећеш ни до тридесете доћи а притисак ће ти отићи у три п.м.
 
Мој стил писања, оштра и искрена критика као и презир према партијској пошасти нема никакве везе са мојим емоцијама и приватним животом.

Бавим се спортом цео живот, радим у струци и што сам старији, искуснији а и образованији моје гађење према овим партијским нерадницима који нам сатиру град и цело друштво је веће.

Мислим да је то сасвим нормална реакција на једног Весића,(аааалооо људи Весић) Малог, Алимпића, Вучића, до скора Ђиласа и остале невероватно способне лопове, издајнике и опортунисте.
 
Problem je sto drustvo "imamo plan" nema skoro nikakav uticaj na gradsku upravu i njene odluke.
 
Vrh