Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Мени просто звучи бесмислено отварати линију градске железнице Ресник - Прокоп. Као да су отворили деноцу неке метро линије. Градска железница је нешто што у најмању руку покрива крајња насеља онога што се води као Београд (да изузмемо Обреновац, Младеновац и Зрењанин из приче као неке екстреме и нелогичности) Та линија би имала ужасно мало станица и тешко да би икада превозила већи број путника.

Иначе, колико год презирао Малог, снс па и све партије ово је нешто најлогичније што је неки партијски пацов изјавио у вези јгп-а последњих 15 година:

Купићемо три нове композиције БГ воза и изградити железничке станице, у то ћемо уложити девет милиона евра. Тај новац биће издвојен из кредита од 120 милиона евра који је претходна градска власт већ узела од Европске банке за обнову и развој. До септембра следеће године Београђани ће се возити новом линијом БГ воза од Прокопа до Ресника. Проблем је што аутобуске линије не пролазе близу станица београдске железнице, па ћемо и тај проблем решавати у ходу. Недостају и паркинзи у близини железничких станица, па планирамо да их изградимо. Грађани би ту остављали аутомобиле, а даље настављали путовање БГ возом. Његова предност је што просечно годишње касни девет секунди!

Дакле, неки трагови разума постоје и можда не би било лоше да се мало активирамо (и имамо план и уљж) и предложимо извлачење неког максимума за градску железницу из постојећег жел чвора и ових намера Малог.
 
Prva glupost je sto postoje 2 sistema Beovoz i Bg-voz a trebao bi to da bude jedan isti sistem.
 
Polako ljudi prokop / resnik to je prva faza kao sto je linija bg voza prvo isla od pancevca do nbg takoi ovo cilj je kasnije produziti liniju kad se steknu uslovi
 
На пола сата Пaчeвaчки мост - Ресник и са истим тактом Панчевачки мост - Железник. Тако добијамо такт од 7,5 минута у Врачарском тунелу, тј. метролики саобраћај на траси Панчевачки мост - Вуков споменик - Карађорђев парк, који би привукао велики број путника.
(у будућности, изградњом подземних станица Чубура и Цвијићева, уз везу са М1 код Вука, то би била сјајна основа новог саобраћајног система Београда)
 
Ja i ne mislim da bi linija BG:VOZ-a Resnik-Prokop bila idealna.Ali za pocetak kada se uzme da bi vozno vreme posle remonta bilo 12 minuta,i kada tu jos dodamo kvalitet i komfor koji nudi voz. Onda se tako i ponistava taj problem sa presedanjem. Trenutno sa Slavije do Resnika linijom 47 treba u idealnim uslovima 40. minuta. Plus,kada tome dodamo velike guzve i stajanje uz sipku siguran sam da ce se veliki broj gradjana pre odluciti za to jedno presedanje na Prokopu i cekanje od 5. min. Jos ako se ostvare najave da ce uvesti autubusku liniju iz Rusnja do Zel.stanice u Resniku,eto velikog potencijala za tu drugu liniju BG:VOZ-a.
 
dsc08395.jpg
 
mvbg1":3o7uoasc je napisao(la):
Ja i ne mislim da bi linija BG:VOZ-a Resnik-Prokop bila idealna.Ali za pocetak kada se uzme da bi vozno vreme posle remonta bilo 12 minuta,i kada tu jos dodamo kvalitet i komfor koji nudi voz. Onda se tako i ponistava taj problem sa presedanjem. Trenutno sa Slavije do Resnika linijom 47 treba u idealnim uslovima 40. minuta. Plus,kada tome dodamo velike guzve i stajanje uz sipku siguran sam da ce se veliki broj gradjana pre odluciti za to jedno presedanje na Prokopu i cekanje od 5. min. Jos ako se ostvare najave da ce uvesti autubusku liniju iz Rusnja do Zel.stanice u Resniku,eto velikog potencijala za tu drugu liniju BG:VOZ-a.


Па, види, кад сабереш трајање чекања и путовања фидер-аутобусом, чекање воза, путовање возом, чекање аутобуса на Прокопу (који, реално, и не постоји) или другог воза, па путовање тим превозним средством, добијеш и дуже време путовања него да се возиш макар и таквом 47-цом. Веруј ми, правио сам такве експерименте; живим на Бежанијској коси и, уз потребна преседања, БГ:воз не може да потуче чак ни бедну 74-ку која се заглави у Кнеза Милоша.

Са друге стране, Врачарски тунел и станице у њему су убедљиво највреднији капитал београдског железничког чвора, када је у питању приградски/регионални саобраћај. То треба искористити, а не да нам Вуков споменик и Карађорђев парк раде са 20% капацитета, а да нам возови самују без (довољно) путника у Прокопу.
 
Odavno nisam cuo pozitivniju vest iz Beograda, iskreno sam se plasio da bi nova gradska vlast mogla da ukine bg:voz ili da ga prebaci u nadleznost Zeleznica Srbije sto bi se svelo na isto.

Na svu srecu su prihvatili cinjenicu da ne samo da je bg:voz zaziveo i ima svoje redovne putnike vec je napokon barem delimicno iskoriscena ogromna i skupocena amortizovana zeleznicka infrastruktura novg cvora tuneli/most/stanice.

Nova linija je takodje dobra vest, odavno je planirana ali je stajala na stand-byu. Nazalost daleko je od savrsene jer je fakat da presedanje na Prokopu cak i sa uskladjenim taktom sa prvom nije nimalo privlacno ali se barem simbolicno sistem razvija i buduce investicije u remont/dupliranje pruge i nabavku novih garntura bice opravdane.

Bilo bi bolje da linja iz Resnika okrece na NBGD ili Pancevackom mostu, nazalost to danas nije moguce zbog uskih grla na koja vec godinama ukazujemo: fali 200 m koloseka od vijadukta za stari Zel. most do stanice NBGD sa jedne strane a mogucnost okretanja na P. Mostu ili dupliranje pruge preko mosta do Krnjace sa druge strane.

Mozemo samo da se ponadamo da ce otvaranje nove linije pomoci da se ova dva pitanja rese i inija time dobije pun smisao.

Sa najavljenih 9 miliona predvidjeno je da se odrade neophodne stvari da sistem gradske zleznice krene da se razvija:

- Remont 5 EMV garnitura za juznu liniju (4 u saobracaju, 1 u rezervi)
- Pravljenje 4 nove stanice: Kamendin, Altina, Kosutnjak (tamo gde i dan danas stoji stara zgrada stanice "Kosutnjak" u Lisicjem potoku kod Vareske) i , mada pitanje da li ce se odmah realizovati ali sama ideja je napokon prihvacena, SAJAM !
- Neophodne adaptacije pristupa postojecim stanicama, stepenice, ograde itd
- Uskladjivanje visina perona kao poseban slucaj, danas postoje 3 sulude razlicite visine sa preko 60cm ukupne razlike :)

Podrzavam Delijin poziv da se po ko zna koji put ponovo aktiviramo, mozda je trenutno malo prostora za razvoj same linije dok se ne saniraju uska grla ali barem mozemo da razmislimo o feeder linijama kako za juzne stanice (Kosutnjak, Rakovica, Kijevo, Knezevac, Resnik) tako i za Prokop. Cenim da bi dobro postavljene feeder linije za Kanarevo Brdo, Rakovicu pa cak iSkojevsko naselje ili Vidikovac i te kako pomogle, a najvise bi pomoglo da se napravi nacin da se putnici iscupaju iz prokopa i dobiju alternativu koja moze da kontrira sadasnje 37/47/48/59: ili presedanj na bg:voz dalje za NBGD/Vuka ili presedanje na kakav autobusko/trolejbuski saobracaj pravo do Centra/Autokomande

PS: Nije me bilo neko vreme na forumu, spremao sam i objavio dugogodisnji projekat mapiranja velikih svetskih metro sistema
http://www.inat.fr

:vops:
 
Stanicu Pančevački most bi trebalo izmestiti na obližnji završetak završenog tunela ka Karaburmi
 
Могло би се уложити неких 5 милиона евра да се направи терминус за приградске возове Карабурма, или Роспи Ћуприја (како је раније било предвиђено), али свакако ускоро прелазимо на леву обалу Дунава. За почетак рада те друге линије би требало најмање годину дана, а у зависности од динамике радова, можда је могуће већ тада пустити преко Панчевачког моста више возова, са потпуним затварањем за желенички саобраћај викендима.

Иначе, овако изгледају колосечне везе, које омогућавају терминус за две фреквентне линије градских железница:
2u4rgpu.jpg


Иначе, за озбиљан систем би нам требало:
- Линија Батајница - Роспи ћуприја на 15 минута, 7 композиција.
- Линија Панчево Војловица - Железник/Ресник на 15 минута (по пола сата за Железник и Ресник), 9 композиција
- Линија Инђија-Рипањ-Младеновац (после Рипња према Младеновцу на сат времена) 8 композиција.
- Линија Сајам (Савски трг) - Лазаревац (Ваљево) сваких 60 минута. Најмање 3 композиције.
- Линија Сајам (Савски трг) - Умчари (Пожаревац) сваких 60 минута. Минимално 3 композиције.
Дакле, бар 30 композиција, бар 3 у резерви, и бар 2 на средњим и великим оправкама. Дакле 35 или више, уколико желимо појачати такт на неким линијама. Окрени обрни, треба нам или неки дугорочни план, или спустити стандарде на неким линијама, како би сви добили иоле пристојан железнички превоз. Ако уз то желимо да нешто паметно урадимо и за остатак Србије, долазимо до преко 100 композиција, и хиљаде километара пруга у које треба инвестирати.

Ови мањи пројекти реда цене 10 милиона евра су брзо исплативи, али се у највећој мери односе на економски амортизована средства. Када неко помене милијарду уложену у железницу, у Србији, али малтене само у Србији се чуде људи, јер не постоји свест везана за милијарде које губимо због лошег транспортног система.
 
значи требају две скретнице за тако нешто. ово је по мени шта би требало покренути, а и могуће је у наредне две до три године:
Б1: Крњача – Батајница; 26 км; 5 возова на сат
Б2: Панчево Варош – Велика Плана; 109 км; 2 воза на сат + 2 воза на сат Младеновац – Панчево Варош
Б3: Ваљево – Београд центар; 90 км; 2 воза на сат + 2 воза на сат Лазаревац – Београд центар
Б4: Београд главна – Смедерево; 83 км; 4 воза на сат
Б5: Овча – Ресник; 23 км; 4 воза на сат
Б6: Дунав станица – Падинска скела; 26 км; 3 воза на сат

Карло и остали стручнији да ли је то могуће и колико би возова било потребно'?
 
Имамо доста ограничења, због којих би овакав концепт довели у питање:
- Пропусна моћ пруга, која зависи од врсте возова, броја колосека, сигнализације и начина управљања саобраћајем.
- Прихватљивих циљних стандарда. За краће вожње у централном делу града је и 15 минута превише ретко, а за Лазаревац и Младеновац је 60 минута интервал нешто са чиме би ти људи били више него задовољни.
- Стварна потражња за превозом. Ка Лазаревцу би са тактом сваких сат времена имали пуне возове само у вршним сатима, док би у осталим сатима били углавном полупопуњени (последица доста лошег положаја железница у односу на насеља).
- Пишеш о вези Смедерева преко Мале Крсне, која је готово дупло дужа од пута. Апсолутно није реално очекивати путнички саобраћај Београд-Смедерево, ако се не изгради нека нова краћа пруга. Исто важи и за Београд-Падинска скела.
- Капацитет и тип композиције. Једна композиција може да буде за 150-1500 путника, а пракса је да што више људи у једној композицији, то економичнији превоз. У Јапану, Индији, Кини постоје композиције које у један мах превозе по 3500 људи.

Ипак за линију, на пример, Батајница-Панчево, где би имали у најоптерећенијем сату 5000 путника, то можемо покрити и возовима са карактеристикама метро возова дужине 200 метара са капацитетом 1500 путника имали би учесталост полазака сваких 15 минута. Са возовима нешто мањег капацитета повећавамо квалитет услуге, али повећавамо и трошкове. Као економски најоптималнији концепт се показало саобраћај двоструких композиција у вршним сатима, а једноструких ван вршних сати.

По фикс идеји "Наводног Београда" са остављањем само два колосека према југу, једино технички изводљиво решење су возови екстремно великог капацитета који иду ређе.

Ево петиције за Ваљево:

http://www.peticije24.com/vratiti_beovoz_za_valjevo
 
Карло, имам два амандмана :)

Прво, Смедерево - ако би ишао колима за Београд, возио би аутопутем, а путања кретања тиме постаје готово једнако дугачка као и пруга. Верујем да би неки експресни регионални воз, без стајања између Мале Крсне и Раковице (а Смедерево је велики град и то би имало смисла), са комерцијалном брзином од 70-ак километара на сат могао да потуче аутобус.
Наравно, то не значи да треба одустати од нових пруга. Ја бих већ за ближу будућност сугерисао лаку железницу Коњарник - Гроцка - Смедерево (сад ће некима да се дигне коса на глави - метарски колосек, ради компатибилности са трамвајем) и тешку железницу Панчево - Ковин - Смедерево, чиме бисмо добили екстремно атрактивну регионалну линију, али и драгоцен прелаз преко Дунава (а са тиме и могућност да транзитне теретне возове ка северу пребацимо из београдског чвора у Банат - чиме расте и одрживост тамошњих пруга).

Друго, апропо Падинске скеле - без обзира што би воз кружио, директна веза са Карађорђевим парком, Новим Београдом, Земуном... уместо преседања код Богословије, нагнала би немало мештана да га користе.
 
шта је ту лоше што је метарски колосек? Карло је то исто предлагао и до Обреновца, тако да је то ок варијанта
 
Разговарао сам са једним чуваром. Прича ми он како је једном приликом наватао и налупао 4 клинца, и да је за то наредна 4 месеца имао 20% мању плату. јер је требао да "позове и сачека полицију, према правилима службе". На питање како би се решио проблем, он је рекао просто: "Више чувара док ја дођем са краја на крај буде 4-5 минута, а то је прекасно." Сугерисао сам још нешто што се тиче рада са керовима, како би се реаговало довољно брзо, а човек у мањој мери излагао ризику.
 
Наравно да није смео да их "налупа", у другим земљама би још горе прошао.
 
direktor":2cy58nhz je napisao(la):
bg voz isaran za medalju danas
dsc08495.jpg


Па ја видим познат ми мотив са воза. Кад оно лик из киндер јаја... ето са ким имамо посла. Балавурдија што нос не зна да обрише. Васпитање заказује, не помаже ту анти вандал и брисање одмах...

uploading pictures
 
Karlo del Ponte":9hxmr6h7 je napisao(la):
Имамо доста ограничења, због којих би овакав концепт довели у питање:
- Пропусна моћ пруга, која зависи од врсте возова, броја колосека, сигнализације и начина управљања саобраћајем.
- Прихватљивих циљних стандарда. За краће вожње у централном делу града је и 15 минута превише ретко, а за Лазаревац и Младеновац је 60 минута интервал нешто са чиме би ти људи били више него задовољни.
- Стварна потражња за превозом. Ка Лазаревцу би са тактом сваких сат времена имали пуне возове само у вршним сатима, док би у осталим сатима били углавном полупопуњени (последица доста лошег положаја железница у односу на насеља).
- Пишеш о вези Смедерева преко Мале Крсне, која је готово дупло дужа од пута. Апсолутно није реално очекивати путнички саобраћај Београд-Смедерево, ако се не изгради нека нова краћа пруга. Исто важи и за Београд-Падинска скела.
- Капацитет и тип композиције. Једна композиција може да буде за 150-1500 путника, а пракса је да што више људи у једној композицији, то економичнији превоз. У Јапану, Индији, Кини постоје композиције које у један мах превозе по 3500 људи.

Ипак за линију, на пример, Батајница-Панчево, где би имали у најоптерећенијем сату 5000 путника, то можемо покрити и возовима са карактеристикама метро возова дужине 200 метара са капацитетом 1500 путника имали би учесталост полазака сваких 15 минута. Са возовима нешто мањег капацитета повећавамо квалитет услуге, али повећавамо и трошкове. Као економски најоптималнији концепт се показало саобраћај двоструких композиција у вршним сатима, а једноструких ван вршних сати.

ок, размишљао сам мало на твоје одговоре, па ево модификованог предлога:
Б1: Крњача – Батајница; 5 возова на сат (без промена)
Б2: Панчево варош – Ресник; 4 воза на сат
Б3: Ваљево – Београд центар; 1 воз на сат (Ваљево - Лазаревац све станице, после експрес до Ресника, и онда опет све станице) + 1 воз на сат Лазаревац – Београд центар (све станице)
Б4: Београд главна – Смедерево; 2 воза на сат (1 стаје на свакој станици, 1 експрес Смедерево - Врчин, после стаје на свакој)
Б5: Нови Београд – Велика Плана; 1 воз на сат + 1 воз на сат Нови Београд - Младеновац
Б6: Дунав станица – Падинска скела; 3 воза на сат (не одустајем од ове линије јер Глогоњски и Јабучки рит имају пуно простора за даље ширење, а немају никакву везу са градом). ту чак може да им се стави ово

као што рече Пантограф, иако је километража Београд-Смедерево пругом дупло дужа него путем, ако се пруга доведе у добро стање (брзина до 100 км/х) воз би био бржи него бус/ауто. а да не говоримо о безбедности и другим аспектима.

а ни овај његов предлог није лош:
Пантограф":9hxmr6h7 je napisao(la):
Ја бих већ за ближу будућност сугерисао лаку железницу Коњарник - Гроцка - Смедерево (сад ће некима да се дигне коса на глави - метарски колосек, ради компатибилности са трамвајем)
с тим да бих ја то терао до Таша, када се већ предлаже метарски колосек да буде компатабилно са трамвајем
 
U narednom periodu BG voz dobiće još jednu, novu liniju od Prokopa do Resnika dok će postojeća od Batajnice do Pančevačkog mosta biće produžena do Ovčanskog sebeša, najavljuju u Direkciji za javni prevoz.

Da bi BG voz moglo da koristi što više putnika biće izgrađene i četiri nove stanice - Kamendin, Altina, Sajam i stanica u Košutnjaku, na novoj liniji ka Resniku.

Grad će kažu u Direkciji nabaviti i nove železničke kompozicije.

izvor: studio B

P.S.

Ako sam dobro razumeo , linija za Resnik će ići preko Sajma.
 
Мислим да неко од градских челника чита форум и лупета. Док је Камендин колико-толико смислен, Сајам је превише компликован и скуп за неки краћи период, Алтина има потешкоће због захтева за несметан рад ТПС Земун у будућности (потребно је саградити што пре аутомобилско-пешачко-бициклистички надвожњак преко западног дела будуће ТПС). Даље, Кошутњак је чист губитак, ем занемарљива насељеност, постојећи одличан градски превоз за такву (не)насељеност, и потреба за забраном било какве градње из урбано-еколошких разлога, ем гушење саобраћаја, на ионако јадна два колосека од Раковице према северу. Једва су шинофобне архитекте и политичари оставили и та два колосека у фазону: "Шине? Може, али вукопустахији, што даље од насеља и подручја нашег лендграбинга." И још бајке о продужењу на Леву обалу Саве, читаве 3 године пре завршетка радова?

А наравно, ти политичари што читају форум, никада неће одустати од крајње станице Прокоп, колико год свима била сулуда, као у оној новели, где нико не сме да каже да је цар го.
 
Odlična vest za sajam. Sajam će postati hub gde će se ukrštati tramvaji, autobusi, prigrad, a uskoro i gradska zeleznica. Ako bude sreće pa u daljoj budućnosti da tu bude i metro.

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
 
MilisaV":n16c9hcg je napisao(la):
Odlična vest za sajam. Sajam će postati hub gde će se ukrštati tramvaji, autobusi, prigrad, a uskoro i gradska zeleznica. Ako bude sreće pa u daljoj budućnosti da tu bude i metro.

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
Имам једну добру вест везано за Сајам. У оквиру захтеваних измена везаних за Београд на води, предвидели су да постоји јужна станица приградских железница Сајам. То што је јужно од Новог железничког моста Арапе апсолутно не занима. То значи да јужни, најоптерећенији део железничког чвора, неће бити загушен. :vops: Ипак по Урбанистичким заводима постоје паметни људи који спасавају оно што се спасити може! Када будем сазнао више информација, јавићу...
 
Vrh