Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Pa 15 minuta jeste ok za čekanje, ali je pitanje kapaciteta garnitura za koju godinu
 
Ako se bude uvodio metro ili BG:voz za aerodrom, onda mora da ide do Surčina, u auprotnom smisla nema. Nikako ne mislim da je to važan pravac, osim što je fensi. A i naš aerodrom je tako jadan i mali da bi bilo smešno da ga opslužuje voz. A1 ide prazan, a 72 je dovoljan na 30 minuta
 
Glavno je bg voz na 15 minuta i van spica.Bas i ljudi danas pominju na blic komentarima.A zadnje vest je da bg voz koristi 24 000 ljudi dnevno!
 
Trebalo bi i subotnji red voznje promeniti tako da bude kao i svakog radnog dana.
 
mvbg1":2z26s6hz je napisao(la):
Trebalo bi i subotnji red voznje promeniti tako da bude kao i svakog radnog dana.

Svakim danom isti takt 15min od 6h do 24h. A mogao bi i nocni da se uvede na svakih sat vremena.

Ako vec imamo samo jednu liniju neka bude optimalno iskoriscena.
 
Матеја Бељан":17ifz5c2 je napisao(la):
Ako se bude uvodio metro ili BG:voz za aerodrom, onda mora da ide do Surčina, u auprotnom smisla nema. Nikako ne mislim da je to važan pravac, osim što je fensi. A i naš aerodrom je tako jadan i mali da bi bilo smešno da ga opslužuje voz. A1 ide prazan, a 72 je dovoljan na 30 minuta

Прошлог понедељка сам ишао са А1 са аеродрома и био је пун, а видео сам да су људи остали да чекају и следећи, који се појавио чим смо ми кренули. Летос сам неколико пута ишао 72 и било је доста људи у њој, поготово су је туристи користили. Претпрошле среде, када сам ишао на пут сам користо 72 и нисам могао да поверујем какав су распали бус послали да иде до аеродрома. Вероватно је то у склопу оне приче да кршеве стављају на периферне линије а аеродром је ионако покривен са А1.

Наравно, ови примери не говоре ништа сами за себе. Немамо навику да користимо јавни превоз за одлазак до аеродрома јер је летење авионом до укидања виза и пре увођења јефтиних летова углавном била забава имућнијих грађана и пословних људи. А њих је углавном неко довозио/одвозио или су ишли таксијем. Аеродром јесте мали али се развија, а расте и број путника и то значајно. Ваљда ће тако и наставити. Увођењем јефтиних летова постаје апсурдно да за 20-30 евра можеш да стигнеш до европских градова а да те толико кошта и долазак до аеродрома таксијем. С друге стране, одлазак до аеродрома колима или бусом у условима потенцијалног колапса у граду, као што је случај ових дана, је ризичан посао. Уколико би се бг:воз продужио до аеродрома, уз даљи развој мреже на подручју града, верујем да би се временом све већи број људи пребацио на овај вид транспорта. Продужење линије до Сурчина би био само додатни плус, уколико је то технички оптимално.

Иначе, садашњи ред вожње викендом потпуно обесмишљава коришћење воза по граду, евентуално добро дође становницима Батајнице да се пребаце до центра. Имали смо случај колапса у граду прошле суботе нпр. када би воз макар делом растеретио гужву. Плус, апсолутно га треба продужити до поноћи, дешавало нам се да се враћамо са стадиона после вечерњих утакмица, када би нам воз био идеалан до П. моста (а исто тако и онима који иду у другом смеру), али је већ прошло радно време. Ноћни воз, макар на сат и по, би такође био сјајна ствар, знам колику муку имају становници села око Панчева за повратак кући у вечерњим сатима, верујем да је тако и у Батајници или Земун пољу.
 
Потписујем ово. Треба имати у виду да аеродром не користе само грађани БГ. Замислите која је компликација неком из НС, да не спомињем друге градове да путује авионом. Не треба ово питање посматрати у складу да тренутним стањем јер нас је нужда натерала да не користимо железницу. Линија која повезује Сурчин и Батајницу би сигурно допринела развоју аеродрома.
Ево на примр БГвоз још није ни заживео а број путника је изненадио и највеће оптимисте.
 
Trebalo bi krenuti u ozbiljnu rekonstrukciju postojećih stanica,kao i izgradnju novih,a treba uzeti kao primer neki Evropski grad recimo; Beč ili Minhen ili jednostavno ponovo angažovati Siemens da uradi nove projekte s obzirom da je 90'radio postojeće.. :kafa:
 
Neko ko radi na stanici Batajnica mi je pokazao vagone u kojima su peroni, ali, kako kaže „nema ko da ih postavi"! Da podsetim, u Batajnici fali jedno 30 m perona, pa ljudi skaču metar kad izlaze iz voza. Takođe, peroni bi mogli da se postave i na 6. kolosek i, kako kaže, to je odlično za Inđijca. Nema ko da postavi. Ljudi, jeste za radnu akciju? :gobb:
 
To sa peronima u Batajnici je veliki problem kada se ulazi na treci kolosek kao sto rece Mateja! I dalje mi ne ide u glavu kako su mogli da previde tako nesto kada vec postoje elementi namenjeni za to! Nemar ili nesto drugo prosudite sami...
 
мали оф, када поменусте 72. колико сам видео пре неки дан, и Веолија пичи на тој линији
 
Kad je prosirenje BG-voza u pitanju, moglo bi se lako prosiriti mreza sa postojecim kapacitetom.

Na primer, mogli bi sa Glavne da krecu vozovi jer postoji cetvorokolosecna pruga skoro do Rakovice pa ne bi ometalo ostali saobracaj, sa nekim minimalnim ulaganjima da se napravi stajaliste Sajam i da se obnovi stajaliste Topcider i Bog da nas vidi.

To bi, kao prvi korak bilo jos jeftinije uraditi nego pruga do aerodroma a dobijas jednu novu liniju gde je moguce imati takt na svakih 15 minuta.
 
Враћао сам се са посла данас бг:возом први пут након неких месец дана. Журио сам, па сам мислио да ми је у условима данашњег распада саобраћаја у Београду то најбржа опција за долазак до П. моста. Воз који из Карађорђевог парка треба да пође у 17:02 је каснио. НИје ми јасно да ли је на крају он дошао или је једноставно прескочен, јер се први појавио тек око 17:25. Стање у њему ме је подсетило на ''златно доба'' :blah: Беовоза, када није могао да пође од бувљака јер нису могла да се затворе врата од људи који су висили из њега. Изашла је енормна количина људи а унутра је остало свега 5% празних седишта па ви видите колико је био пун. У међувремену је по реду вожње отишао бг:воз за Батајницу у 17:10 из Парка, попуњен отприлике 90% од ''седећег капацитета''. Док се није појавио мој воз, станица се поново напунила у делу ка НБГ и то баш, баш. С обзиром да је и на Вуку и П. мосту било људи а да ниједан воз није прошао у међувремену, што значи да су вероватно сви они сачекали да се овај, којим сам ја дошао, окрене и врати, могу мислити колико се још путника прикупило за тих двадесетак минута и како је изгледало путовање за НБГ и даље.

Стварно ми је драго да су људи ''открили'' овај воз, јер ми се много допада концепт, а њиме се возим од другог дана његовог увођења сећам се да ми се дешавало да сам сам на станици, а да нас је по двоје-троје укупно у возу, али ако кашњење постане правило (дај Боже да је ово само изузетак), ова лепа прича ће пропасти. Поред тога, бојим се да ће проблем капацитета композиција врло брзо постати озбиљан, ако се овај тренд настави.

Једно питање: Да ли је дозвољено да се у истом тренутку нађу два воза који иду у супротним смеровима на деоници између П. моста и Вука или између Вука и К. парка?
 
@Zidar,Svakim danom isti takt 15min od 6h do 24h. A mogao bi i nocni da se uvede na svakih sat vremena.Ako vec imamo samo jednu liniju neka bude optimalno iskoriscena.
:kk: :kk: :kk:

@Spatiotecte, Kad je prosirenje BG-voza u pitanju, moglo bi se lako prosiriti mreza sa postojecim kapacitetom.

Na primer, mogli bi sa Glavne da krecu vozovi jer postoji cetvorokolosecna pruga skoro do Rakovice pa ne bi ometalo ostali saobracaj, sa nekim minimalnim ulaganjima da se napravi stajaliste Sajam i da se obnovi stajaliste Topcider i Bog da nas vidi.

To bi, kao prvi korak bilo jos jeftinije uraditi nego pruga do aerodroma a dobijas jednu novu liniju gde je moguce imati takt na svakih 15 minuta :kk: :kk: :kk:
 
spatiotecte":2l4kfb5u je napisao(la):
Kad je prosirenje BG-voza u pitanju, moglo bi se lako prosiriti mreza sa postojecim kapacitetom.

Na primer, mogli bi sa Glavne da krecu vozovi jer postoji cetvorokolosecna pruga skoro do Rakovice pa ne bi ometalo ostali saobracaj, sa nekim minimalnim ulaganjima da se napravi stajaliste Sajam i da se obnovi stajaliste Topcider i Bog da nas vidi.

To bi, kao prvi korak bilo jos jeftinije uraditi nego pruga do aerodroma a dobijas jednu novu liniju gde je moguce imati takt na svakih 15 minuta.

Nazalost brzina je veooooma ogranicena na ulazu u glavnu Z. St. (10km/h) a i sama pruga je prilicno opterecena puntickim i teretnim zeleznickim saobracajem, odatle usko grlo na ulasku u Rakovicu, tako da takt 15min nije nikako izvodljiv, plafon 1h.

Cak i bez medjustanica Sajam(nepostojeca) i Topcider(postoji), shuttle voz Rakovica-Z. St. imao bi smisla ali ja se ipak principijelno zalazem da se odvoje gradska pruga i ostatak zeleznice barem u centru grada kako bi sistem bio iole pouzdan.

BG:voz na Novi Z. Most i u tunele, zeleznica na stari most i kroz Topcidersku dolinu.


Barkley":2l4kfb5u je napisao(la):
Једно питање: Да ли је дозвољено да се у истом тренутку нађу два воза који иду у супротним смеровима на деоници између П. моста и Вука или између Вука и К. парка?

na celom potezu NBGD-Pancevacki Most-Rakovica vozovi saobracaju odvojenim kolosecima i naravno mogu da se nadju na istoj deonici na tim paralelnim kolosecima. Cvor kod Prokopa je denivelisana petlja sto znaci da vozovi, kao automobili na autoputu, prolaze jedni iznad drugih i nema skretnica ni cekanja, cuda su nasi inzenjeri pravili u doba SFRJ.
 
zidar":17zh9yhl je napisao(la):
Nazalost brzina je veooooma ogranicena na ulazu u glavnu Z. St. (10km/h) a i sama pruga je prilicno opterecena puntickim i teretnim zeleznickim saobracajem, odatle usko grlo na ulasku u Rakovicu, tako da takt 15min nije nikako izvodljiv, plafon 1h.

Cak i bez medjustanica Sajam(nepostojeca) i Topcider(postoji), shuttle voz Rakovica-Z. St. imao bi smisla ali ja se ipak principijelno zalazem da se odvoje gradska pruga i ostatak zeleznice barem u centru grada kako bi sistem bio iole pouzdan.

Slazem se da pruga od Glavne do Rakovice nije u dobrom stanju, ali za tih par kilometra bi mogao grad da izdvoji pare da remontuje tu deonicu.

Inace se ne slazem sa tobom kad kazes da bi tu takt bio 1H. Pa znas li ti koji je kapacitet jedne cetvorokolosecne pruge??? Dvokolosecna moze da primi 120 vozova dnevno!!!! Znaci 240 vozova sa 4 koloseka!


2 koloseka bi bila namenjena BG-Vozu a 2 ostala za druge vozove. (Danas nema cak ni 80 polazka sa glavne tako da je potpuno moguce imati i gradsku zeleznicu na toj deonici koja (potencijalno posle remonta) ima najvecu propusnu moc u Srbiji.

Treba iskoristiti taj potencijal!
 
Barkley":3vk53yjr je napisao(la):
Једно питање: Да ли је дозвољено да се у истом тренутку нађу два воза који иду у супротним смеровима на деоници између П. моста и Вука или између Вука и К. парка?

Naravno, pruga je ispod dvokolosečna celom dužinom.
 
spatiotecte":1ox180m4 je napisao(la):
Inace se ne slazem sa tobom kad kazes da bi tu takt bio 1H. Pa znas li ti koji je kapacitet jedne cetvorokolosecne pruge??? Dvokolosecna moze da primi 120 vozova dnevno!!!! Znaci 240 vozova sa 4 koloseka!

Pruga jeste cetvorokolosecna jednim delom:
Glavna Z. St- Sajam: 2 koloseka
Sajam-Petlja Radnicka: 3 koloseka od kojih jedan vodi na NBGD
Petlja Radnicka-Topcider: 4 koloseka, jedan kolosek je teretni i vodi izmedju Save i Sajma za Luku Beograd

To je u sustini dvokolosecna pruga a cak i de facto dvokolosecna od ranzirne Topcider do Rakovice a poslednjih 1,5km deli sa prugom novog cvora (tunel Dedinje). Kao sto nam je poznato na pruzi najslabija deonica ogranicava celokupnu prugu tako da potez Glavna Z. St. - Rakovica ima kapacitet poteza Rakovica-Topcider koji je vec danas na gornjoj granici propusne moci (punicki + teretni vozovi) i tesko je uglaviti dodatne vozove, eventualno na svakih 1h.
Isti problem se postavlja za koriscenje tunela Dedinje i juzne linije.

Sagledao sam situaciju na terenu poslednji put kada sam isao Iz Rakovice ka Lisicjem potoku, da bi se dodala jos dva koloseka cupavo je jedino na samom izlasku iz stanice Rakovica kod Vareske, tu ili mora da se zasece brdo ili da se ulica pomeri na tramvajsku trasu a tramvaj protera kroz IMR (ili ukine, ali onda radnici iz Rakovice nece moci tramvajem do Zdanove u 21. vek), na ostatku trase nije neki problem.



Valjda je sada kada je BG:voz popunjen i kada vidimo da ce u dogledno vreme (kada se osposobi Pancevac i stanica Krnjaca) takt biti pojacan na maksimum koji tuneli dozvoljavaju (oko 7 min) jasno da u novom cvoru nece biti prostora i za ostatak putnickog zeleznickog saobracaja vec da ce sluziti iskljucivo za BG:voz (Novi Zeleznicki Most nema kapacitet za BG:voz na 5-7 min + drugi saobracaj a ne moze da se siri).

S'tim je hitno obustaviti svako ulaganje u Prokop i zaboraviti na zastarelu ideju glavne Z. St. na toj lokaciji i osposobiti nezavisan Zeleznicki cvor NBGD-Stari Zeleznicki Most-Sajam-Topcider-Rakovica sa Glavnim stanicama na NBGD i Rakovici.
Uz naravno dupliranje pruke na ulazu u Rakovicu (1,5 km) i u NBGD (400 m) i pravljenje cetvorokolosecne trase na sremskoj strani od NBGD do Batajnice (ili barem od Zemuna sa sve novim tunelom). Sve to moze da se odradi, pa cak i novi most, sa novcem koji zeleznica ima nameru da pozajmi od Rusa da bi nestao u Prokopu.
 
zidar":wqb2m5ur je napisao(la):
spatiotecte":wqb2m5ur je napisao(la):
Inace se ne slazem sa tobom kad kazes da bi tu takt bio 1H. Pa znas li ti koji je kapacitet jedne cetvorokolosecne pruge??? Dvokolosecna moze da primi 120 vozova dnevno!!!! Znaci 240 vozova sa 4 koloseka!

Pruga jeste cetvorokolosecna jednim delom:
Glavna Z. St- Sajam: 2 koloseka
Sajam-Petlja Radnicka: 3 koloseka od kojih jedan vodi na NBGD
Petlja Radnicka-Topcider: 4 koloseka, jedan kolosek je teretni i vodi izmedju Save i Sajma za Luku Beograd

To je u sustini dvokolosecna pruga a cak i de facto dvokolosecna od ranzirne Topcider do Rakovice a poslednjih 1,5km deli sa prugom novog cvora (tunel Dedinje). Kao sto nam je poznato na pruzi najslabija deonica ogranicava celokupnu prugu tako da potez Glavna Z. St. - Rakovica ima kapacitet poteza Rakovica-Topcider koji je vec danas na gornjoj granici propusne moci (punicki + teretni vozovi) i tesko je uglaviti dodatne vozove, eventualno na svakih 1h.
Isti problem se postavlja za koriscenje tunela Dedinje i juzne linije.

Sagledao sam situaciju na terenu poslednji put kada sam isao Iz Rakovice ka Lisicjem potoku, da bi se dodala jos dva koloseka cupavo je jedino na samom izlasku iz stanice Rakovica kod Vareske, tu ili mora da se zasece brdo ili da se ulica pomeri na tramvajsku trasu a tramvaj protera kroz IMR (ili ukine, ali onda radnici iz Rakovice nece moci tramvajem do Zdanove u 21. vek), na ostatku trase nije neki problem.



Valjda je sada kada je BG:voz popunjen i kada vidimo da ce u dogledno vreme (kada se osposobi Pancevac i stanica Krnjaca) takt biti pojacan na maksimum koji tuneli dozvoljavaju (oko 7 min) jasno da u novom cvoru nece biti prostora i za ostatak putnickog zeleznickog saobracaja vec da ce sluziti iskljucivo za BG:voz (Novi Zeleznicki Most nema kapacitet za BG:voz na 5-7 min + drugi saobracaj a ne moze da se siri).

S'tim je hitno obustaviti svako ulaganje u Prokop i zaboraviti na zastarelu ideju glavne Z. St. na toj lokaciji i osposobiti nezavisan Zeleznicki cvor NBGD-Stari Zeleznicki Most-Sajam-Topcider-Rakovica sa Glavnim stanicama na NBGD i Rakovici.
Uz naravno dupliranje pruke na ulazu u Rakovicu (1,5 km) i u NBGD (400 m) i pravljenje cetvorokolosecne trase na sremskoj strani od NBGD do Batajnice (ili barem od Zemuna sa sve novim tunelom). Sve to moze da se odradi, pa cak i novi most, sa novcem koji zeleznica ima nameru da pozajmi od Rusa da bi nestao u Prokopu.

Potpuno se slazem sa tobom da Novi zeleznicki cvor sa tunelima i mostom ne moze da primi BG Voz plus ostali saobracaj te bi trebalo razmisljati o nekim drugim varijantama. A novi cvor bi trebalo da se koristi samo za gradsku zeleznicu.

Znam da od Glavne do Rakovice nije potpuno Cetvorokolosecna pruga i da fale deonice ali uz neka mala ulaganja mogu da se dodaju ti koloseci tu gde fale (kod Sajma i da se probije ono brdo pre Rakovice.)

Ja samo kazem da u ovom trenutku to nam je najlakse osposobiti sa stajalistem Sajam i revitalizacijom stajalista Topcider.

Steta je da tako interesantna deonica ostane bez gradske zeleznice a Glavna kao krajnje odrediste tih lokalnih vozova je lokacija u samom centru pa bi ljudi imali koristi od takve linije.
 
@Зидар и @Александар, хвала да одговору, вероватно нисам био довољно прецизан са питањем. Знам и ја да је пруга двоколосечна на том потезу, међутим никад нисам приметио да нпр. један воз крене са Вука за парк а да знам да други управо долази у другом смеру. Приметио сам да и по садашњем реду вожње, обично воз креће са П. моста минут-два након што пристигне други у станицу (заврши вожњу), или се мимоиђу у К. парку и то тако да малтене дођу у исто време и чекају време за полазак. заједно у станици. Било ми је мало чудно зашто је то тако, па отуд и моје питање.
 
Uglavnom se poklope u Karadjordjevom parku bg vozovi u suprotnim smerovima,ponekad se to desi i u Prokopu.
 
zidar":7w41azqu je napisao(la):
Sagledao sam situaciju na terenu poslednji put kada sam isao Iz Rakovice ka Lisicjem potoku, da bi se dodala jos dva koloseka cupavo je jedino na samom izlasku iz stanice Rakovica kod Vareske, tu ili mora da se zasece brdo ili da se ulica pomeri na tramvajsku trasu a tramvaj protera kroz IMR (ili ukine, ali onda radnici iz Rakovice nece moci tramvajem do Zdanove u 21. vek), na ostatku trase nije neki problem.
а да колосеци иду на другу страну, а не ка улици? мени се чини да је то најлакше решење

zidar":7w41azqu je napisao(la):
Valjda je sada kada je BG:voz popunjen i kada vidimo da ce u dogledno vreme (kada se osposobi Pancevac i stanica Krnjaca) takt biti pojacan na maksimum koji tuneli dozvoljavaju (oko 7 min) jasno da u novom cvoru nece biti prostora i za ostatak putnickog zeleznickog saobracaja vec da ce sluziti iskljucivo za BG:voz (Novi Zeleznicki Most nema kapacitet za BG:voz na 5-7 min + drugi saobracaj a ne moze da se siri).
довољно је да ставе 10 минута до Крњаче (мада би ја пре до Овче, и то је Београд)

zidar":7w41azqu je napisao(la):
S'tim je hitno obustaviti svako ulaganje u Prokop i zaboraviti na zastarelu ideju glavne Z. St. na toj lokaciji i osposobiti nezavisan Zeleznicki cvor NBGD-Stari Zeleznicki Most-Sajam-Topcider-Rakovica sa Glavnim stanicama na NBGD i Rakovici.
Uz naravno dupliranje pruke na ulazu u Rakovicu (1,5 km) i u NBGD (400 m) i pravljenje cetvorokolosecne trase na sremskoj strani od NBGD do Batajnice (ili barem od Zemuna sa sve novim tunelom). Sve to moze da se odradi, pa cak i novi most, sa novcem koji zeleznica ima nameru da pozajmi od Rusa da bi nestao u Prokopu.
ок, а шта да радимо са досадашњим Прокопом? није да сам против те идеје, сасвим супротно, али шта даље када је оволико изграђено? да се руши?

vucko":7w41azqu je napisao(la):
Uglavnom se poklope u Karadjordjevom parku bg vozovi u suprotnim smerovima,ponekad se to desi i u Prokopu.
деси се некада и у Вуковом споменику, и на НБГ (једном сам тамо видео два комада)
 
Kamendin! :vops:

18. 10. 2011.| 11:41
"BG voz" uskoro do Kamendina - "Železnice Srbije" traže izvođača radova za izgradnju stajališta u zemunskom naselju

Quote:
"BG voz" uskoro će saobraćati i do zemunskog naselja Kamendin. "Železnice Srbije" objavile su javni poziv za izvođača radova na izgradnji stajališta "Kamendin" za potrebe saobraćaja "BG voza", kao i za izvođenje radova na rekonstrukciji putnog prelaza na pruzi Beograd- Šid- Državna granica.

Rok za dostavljanje ponuda je 14. novembar 2011. Pravo učešća u javnom pozivu imaju sva domaća i strana lica koja ispunjavaju uslove iz konkursne dokumentacije.

Izbor najpovoljnije ponude vršiće se prema kriterijumima ponuđene cene i roka za izvođenje radova. Odluka o odabiru izvođača radova biće doneta u roku od 30 dana od javnog otvaranja ponuda.
 
E' sad su našli da grade kada počinje zima..šta su radili celoga leta?.. :rolleyes:
 
Vrh