Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Kad se budu dodale obe stanice Altina i Kamendin i kad se budu resili za takt od 10 minuta, jedino pravo resenje bi bio prelaz na cetvorokolosecnu prugu od Novog Beograda do Batajnice.
 
mvbg1":2q1fwzhp je napisao(la):
Tesko da ce moci da se smanji takt kretanja vozova ispod 15 min. najvise zbog obrta garnitura u Batajnici i na Pancevackom mostu. Jedina solucija je da se u doglednoj buducnosti uvedu cesci polasci van tzv.spiceva!

BG:voz je dokazao kao sto se i ocekivalo da je najbrze i najpouzdanije prevozno sredstvo u Beogradu
Treba uvesti polaske na 15 min u toku celog dana, pojam spica nema smisla u sistemu gradske zeleznice.

Takt bi mogao vec danas da se smanji, uprkos nezgodnom okretanju na Pancevackom Mostu, na 7/8 minuta, tuneli to dozvoljavaju, ipak problem ostaje usko grlo na ulasku u stanicu NBGD gde BG:voz dolazi u konflikt sa ostatkom zeleznickog saobracaja.

ZS za sada uspevaju da odrze pouzdan takt BG:voza, inace padaju penali, ali sa taktom manjim od 15 min u sadasnjim uslovima to bi bilo tesko izvodljivo.

Linija ce moci da saobraca sa pouzdanim taktom 10min tek kada se produzi do Krnjace preko renoviranog Pancevca, jer tamo ima prostora za okretanje i regulisanje saobracaja, i kada se otkloni usko grlo na ulazu u NBGD to jest napravi 300 m koloseka kako vozovi ne bi cekali zeleno svetlo na otvorenoj pruzi.

Ove dve stavke su takodje neophodne kako bi buduca juzna linija za Resnik mogla da vozi do Vuka (Krnjace) ili NBGD umesto samo do Prokopa.

Mozda bi vec danas juzna linija mogla da se uvede na tim trasama i da se pojaca takt BG:voza ali to bi moglo da dovede u pitanje pouzdanost celog sistema i narusi mu kredibilitet sto nije pozeljno.
Strategija Stanka Kantara iz Direkcije da se za pocetak uvede samo jedna pouzdana linija kako bi se dokazalo da sistem moze da funkcionise pokazala se kao dobitna i valja nastaviti tako, samo sigurni potezi koji ne dovode u pitanje pouzdanost.

Ipak, uvodjenje polaska na 15min na liniji 1 tokom celog dana i uspostavljanje juzne linije sa pouzdanim taktom 1h (jedna garnitura je dovoljna a prostor za te vozove postoji) su vec danas moguci i ne moraju da cekaju.
 
Ona bi mogla da se uvede linija Prokop - Ripanj na 1h, siguran sam da bi se napunila. A nije neizvodljivo uvesti i Ovča - Ripanj.

Kako vam se čini ideja da se izgradi pruga do Borče, na stubovima iznad zrenjaninskog puta. Čitav Dunavski venac bio bi rešen što se prevoza tiče, sukcesivnom izgradnjom 4 koloseka od Batajnice do Borče, to bi bila zaista metro linija sa EMV vozovima
 
Sve mi se svidja sto pomenuste.

Nazalost nema prostora za tu deoicu pored zrenjaninskog puta,bas ima brdo nelegalne gradnje koja se prosirila do zrenjaniskog puta.Bas prolazih skoro.A i problem je sto su glavna naselja u nazovimo trecem beogradu van zrenjaniskog puta i tesko da bi neko isao autobusom nekoliko stanica da bi se pentrao na bg voz kod zrenjaniskog puta/.
 
Матеја Бељан":qm683wr8 je napisao(la):
to bi bila zaista metro linija sa EMV vozovima

Jedna mala ispravka, BG voz sa taktom od cak 10 min nece nikad biti metro linija jer je to gradska zeleznica.

Metro ne koristi EMV garniture vec roller coster vozila (sa napajanjem preko trece sine na 750V ili preko pantografa) sa taktom koji moze da bude cak i 90 sekundi izmedju 2 voza.
 
Не слажем се да не би било могуће продужити на стубовима пругу дуж Зрењанинског пута, јер његова источна страна није превише изграђена. Три кратке аутобуске фидер линије (као 46, 95 и 96 до Зрењ. пута), честог такта и поуздане, би лако повезале делове Борче и Котежа који нису близу пруге.

Брзина којом је БгВоз достигао пун капацитет показује колико је потребно дуплирање броја колосека на потезима НБг-Батајница и Кошутњак-Ресник.
 
Матеја Бељан":1sz5jwaq je napisao(la):
Ona bi mogla da se uvede linija Prokop - Ripanj na 1h, siguran sam da bi se napunila. A nije neizvodljivo uvesti i Ovča - Ripanj.

Kako vam se čini ideja da se izgradi pruga do Borče, na stubovima iznad zrenjaninskog puta. Čitav Dunavski venac bio bi rešen što se prevoza tiče, sukcesivnom izgradnjom 4 koloseka od Batajnice do Borče, to bi bila zaista metro linija sa EMV vozovima

Ovca-Ripanj tesko moze danas da se izvede zbog ogranicenja brzine na Pancevcu i jednokolosecne pruge, cak i sa taktom 1h.
Prokop-Ripanj ce ionako da bude, ali bolje bi bilo da nastavi do NBGD ili Pancevackog Mosta, presedanje u Prokopu na GSP je katastrofa, a i ostace tako. Sa pouzdanim taktom 1h, sto je za pocetak zadovoljavajuce s'obzirom da bi se iz Rakovice stizalo do Vuka za 15 min, okretanje bi moglo da se uglavi na Pancevcu a mozda bi bilo lufta i na NBGD. Ja sam pre za vezu sa Vukom jer ce otvaranjem novog mosta Rakovica i jug dobiti direktnu vezu sa NBGD preko Kosutnjaka (a i uvek moze da se preseda na K. Parku)

Sto se Borce tice, priroda zemljista na Banatskoj obali Dunava i visok nivo podzemnih voda (posledica akumulacije u Djerdapu) cine da su svi inzenjerski radovi prilicno slozeni, verovatno je mnogo lakse napraviti nasip nego pobijati stubove.

A i ne mora da se ide preko Zrenjaninskog puta, ima oko naselja dovoljno praznog prostora da se povuce klasicna pruga za veoma malo eksproprijacije.

Varijanta A:


Sa postojece pruge za Pancevo trasa skrece severno ka Ovci, nova stanica na ulazu u naselje Ovca (postojeca stanica je prilicno daleko od samog naselja), zatim skrece ka zapadu i pravom linijom ide do Zrenjaninskog puta i Borce III.

Varijanta B:


Pruga sa Pancevca skrece zapadno pa oko Koteza i Stare Borce do Borce III i Zrenjaninskog puta

52_beovoz-borca.png



Arnorian":1sz5jwaq je napisao(la):
Брзина којом је БгВоз достигао пун капацитет показује колико је потребно дуплирање броја колосека на потезима НБг-Батајница и Кошутњак-Ресник.

Jos samo da ubedimo nadlezne da se rublje iz kredita iskoriste za to umesto za Bazar na Prokopu :cool:
 
@zidar
Проблем са варијантом А је што траса превише кружи и има само једну станицу у Борчи, а са варијантом Б то што је неизводљиво да пруга са моста директно скрене ка западу, а и било би потребно доста рушења.

Мислим да би било боље да траса изгледа овако. Црвено је нова пруга на стубовима са источне стране Зрењанинског пута са станицама, плаво су аутобуске линије, зелено је терминус линија према северу, цијан је депо, а магентом је обележена површина потенцијалног новог насеља са јефтиним становима.

vozborca.jpg
 
а једноставно је лакше набити стубове у средину Зрењанинског пута и од њега направити булевар, не мора ништа да се руши, а има простора :)
 
Где има простора? Зрењанински пут нема разделно острво.
 
Ako treba da se ulaze u prosirenje mreze BG:Voza, onda prvo treba uraditi krak ka aerodromu.
 
spatiotecte":25rsnjzs je napisao(la):
Ako treba da se ulaze u prosirenje mreze BG:Voza, onda prvo treba uraditi krak ka aerodromu.

то под обавезно

Arnorian":25rsnjzs je napisao(la):
Где има простора? Зрењанински пут нема разделно острво.

погрешио сам. мислио сам да је Зрењанински пут 3+3 па да се унутрашње траке искористе, али није :) онда могу стубови да се подбоду са стране а да шине иду директно изнад пута
 
vucko":3snpf3qb je napisao(la):
A i problem je sto su glavna naselja u nazovimo trecem beogradu van zrenjaniskog puta i tesko da bi neko isao autobusom nekoliko stanica da bi se pentrao na bg voz kod zrenjaniskog puta/.

Све зависи у ком правцу тај неко иде. Ако иде само до центра, онда је вероватније да ће користити 95/96 или 43, али у осталим случајевима свеједно мора да се преседа, код Панчевачког моста или код Богословије. А и за одлазак на НБГ лакше је пресести у воз па после 20 минута опуштене вожње опет хватати нешто на станици НБГ него се 95 пробијати преко два моста, пакао 29. и кроз тунел. Мислим да би продужавање пруге и на ту страну био прави потез, наравно, након што се реше технички проблеми.
 
Vidim spominjete izgradnju kraka prema aerodromu i nesto razmisljam o isplativosti celog poduhvata. Da li neko ima informaciju o broju putnika koji u toku dana koristi aerodrom Nikola Tesla? Pozdrav svima!
 
Taj krak ka aerodromu bi bio koristan jer bi se mogla napraviti treca linija jednog dana produzavanjem ka Obrenovcu.Dakle Obrenovac-Aerodrom-Zemun Polje i.t.d. do Krnjace.Mislim da bi linija bila pun pogodak.Samo sto je necemo videti bar 10 godina.
 
mvbg1":1oybq7o5 je napisao(la):
Vidim spominjete izgradnju kraka prema aerodromu i nesto razmisljam o isplativosti celog poduhvata. Da li neko ima informaciju o broju putnika koji u toku dana koristi aerodrom Nikola Tesla? Pozdrav svima!

Пази, колико се сећам, а мрзи ме да тражим, прошле године је било око 2,8 милиона путника са аеродрома, ваљда. У просеку, то је око 7.600 дневно, наравно уз сезонске варијације. Додај ту пратиоце и оне који дочекују путнике, запослене на аеродрому и у пратећим службама, затим планирано повећање обима саобраћаја, па види потенцијал овакве линије. По мени, има основа за њу, али као што Вучко каже, нећемо је скоро видети.
 
Ma to je jednostavno prvi krak koji treba da se nadogradi jer je izuzetno perspektivan zbog aerodroma a i kasnije zbog Obrenovca.

Nije skupo izgraditi par kilometra dvokolosecne pruge koliko je skupo napraviti podzemnu intermodalnu platformu ispod aerodroma... :rolleyes:

Ali vredelo bi, zamislite samo taj hub na aerodromu sa direktnom vezom do Vuka na svakih 15 minuta!
 
A sto se tice takta vozova ispod 15 min. to nije moguce. A sad cu i da objasnim zbog cega!
1. Posto u tzv. spicu garniture idu na 15 min. po dolasku na P.Most imamo otprilike 10-12 min. da odemo u tzv. "stulc" (tako mi u zeleznickom zargonu zovemo slepi kolosek ka mostu) da promenimo komande i da izadjemo na peron ka Batajnici.
2. Sama promena komandi odnosi oko 5 min. (Duzina voza od oko 100m.,promena pantografa,itd...)
3. Zatim odradjivanje skracene probe kocnica (Kod svake promene komandi obavezno je radjene skracene probe kocnica) 3-4 min.
4. vreme ulaska i izlaska u "stulc" od oko 2 min.
Sama otprema voza zahteva jos nekoliko radnji koje odnose odredjeno vreme tako da je sadasnjih 15 min. izmedj.u vozova po mom misljenju optimalno kako zbog redovitosti tako i zbog bezbednosti zel.saobracaja!
 
mvbg1":3clko1rv je napisao(la):
A sto se tice takta vozova ispod 15 min. to nije moguce. A sad cu i da objasnim zbog cega!
1. Posto u tzv. spicu garniture idu na 15 min. po dolasku na P.Most imamo otprilike 10-12 min. da odemo u tzv. "stulc" (tako mi u zeleznickom zargonu zovemo slepi kolosek ka mostu) da promenimo komande i da izadjemo na peron ka Batajnici.
2. Sama promena komandi odnosi oko 5 min. (Duzina voza od oko 100m.,promena pantografa,itd...)
3. Zatim odradjivanje skracene probe kocnica (Kod svake promene komandi obavezno je radjene skracene probe kocnica) 3-4 min.
4. vreme ulaska i izlaska u "stulc" od oko 2 min.
Sama otprema voza zahteva jos nekoliko radnji koje odnose odredjeno vreme tako da je sadasnjih 15 min. izmedj.u vozova po mom misljenju optimalno kako zbog redovitosti tako i zbog bezbednosti zel.saobracaja!

Da su skretnice za prelazak sa jednog na drugi kolosek pre stanice Pancevacki most, ne bi bilo potrebe da se ide u stulc vec bi garniture direktno kretale u drugi smer sa stanice i prestrojile bi se na dobar kolosek odmah nakon ulaza u tunel. A kapacitet stanice bi bio 2 garniture i dalje (naravno pod uslovom da postoji kolosecna veza sa desnog na levi i sa levog na desni)

Time bi se dobilo dosta na vremenu
 
Interval od 10 min ne bih ni uvodio dok se ne izgradi normalna stanica u Krnjači
 
Mislim da bi bili prezadovoljn,i da se uvede 15 min takt tokom celog dana sve do 22h.
 
Ma 15 minuta je sasvim ok. Toliko se i autobusi prosečno čekaju..
 
требало би размишљати о ограђивању станица или бар оне које се праве нове да се планирају тако да се може само са са картом ући на перон :kafa:
 
требало би оградити све станице од Новог Београда до Батајнице
 
Vrh