Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

MEni se svidja najava na Karadjordjevom parku, prvo ti odvale uši dizanje mikrofona zatim sledi najava. ¨¨BG Voz za batajnicu dolazi na (pauza)............ stajalište drug prvi kolosek, BG Voz za pancevacki most dolazi na ............. (pauza) stajalište........... (pauza) prvi kolosek¨ i onda tresnu onu slušalicu da ti ponovo probiju uši :)
 
Ma svašte se tu dešava...meni zvuči kao sex na poslu... :p
 
Treba automatski sistem i da bude ista teta što priča u novom tramvaju, baš je prijatan glas
 
kopmania":nizkvx9c je napisao(la):
MEni se svidja najava na Karadjordjevom parku, prvo ti odvale uši dizanje mikrofona zatim sledi najava. ¨¨BG Voz za batajnicu dolazi na (pauza)............ stajalište drug prvi kolosek, BG Voz za pancevacki most dolazi na ............. (pauza) stajalište........... (pauza) prvi kolosek¨ i onda tresnu onu slušalicu da ti ponovo probiju uši :)

Tako i na Novom Beogradu :lol: Ja čekala posle milijardu godina voz za NS, i taman se unela u neki članak u novinama kad zaurla snaša u mikrofon i isto tako posle najave raspali onom slušalicom, ma idi bre, odmah aritmiju dobiješ od njih... Doduše ovoj su 3 BG voza promakla, tek četvrti je najavila :laugh:
 
Da samo da stanice ne nazovu stajalištima,tu reč niko ne koristi :kafa:
 
Na železnicama se jasno zna šta je stajalište, a šta stanica, pa te termine i koriste u najavama
 
Stajaliste tosin bunar ,vukov spomenik itd.Stanica novi beograd,rakovica,itd. :kafa:
 
Koliko sam ja skontao kod zeleznice razlika izmedju stanica i stajalista je to sto na stanici imas mogucnost da kupis kartu, zar ne!?
 
dusan":72jhor0h je napisao(la):
Koliko sam ja skontao kod zeleznice razlika izmedju stanica i stajalista je to sto na stanici imas mogucnost da kupis kartu, zar ne!?
Мислим да је разлика у броју колосека, стајалиште их има колико и пруга, а станица више, па је потребно особље због скретница. Неке станице по селима су сада практично стајалишта, јер нема радника, и скретнице не раде. Чак је и Вуков Споменик у ужем смислу стајалиште, иако има раднике. Ако грешим нека ме неко исправи.
 
dusan":269aon4x je napisao(la):
Koliko sam ja skontao kod zeleznice razlika izmedju stanica i stajalista je to sto na stanici imas mogucnost da kupis kartu, zar ne!?

Nope, ja mislim da je stajališe zaustavno mesto na jednokolosečnoj/dvokolosečnoj, tj. gde ne postoje alternativni koloseci koji mogu obezbediti manevrisanje i sl. Po toj logici sve tramvajske stanice su zapravo stajališa :)

E, sada mnogi tvrde da je Vukov Spomenik stajalište, a ne stanica kako se ustalilo. To jeste tačno, ali zbog svojih karakteristika i u cilju bezbednosti putnika ima otpravnika i drugo osoblje, pa se zato koristi termin stanica. Neka me neko ispravi, ako grešim :)
 
STAJALIŠTE - mesto na OTVORENOJ pruzi namenjeno za izmenu putnika. Može a i ne mora da ima putničku blagajnu.

STANICA - službeno mesto koje je namenjeno osim za izmenu putnika i za utovar / istovar tereta, ukrštanja vozova, preticanje vozova, manevrisanja ( sklapanje kompozicija ), obrtanje smera vožnje, putnička i robna blagajna, održavanje vozila, . . .


Osnovna razlika je dakle što zaustavljanjem na stajalištu voz blokira prugu i na njemu se ne obavljaju nikakvi sobraćajni poslovi. Odnosno voz se zaustavi, putnici uđu i izađu i voz krene.

Na stajalištu nije potrebno prisustvo otpravnika vozova.
Na nekim stajalištima BG voza ih ima zbog broja putnika i specifičnosti samih stajališta ( podzemna )

Vukov spomenik je samim tim u saobraćajnom smislu stajalište, ali se donekle može smatrati i stanicom zbog svojih specifičnosti ( ukopana, bezbednosni problemi i nadzor stanice, putnička blagajna, otpravnik, policija, . .)
 
Hmm :/ interesantno,a kako je onda pravilno nazvati tramvajsko stajalište ili stanica? Metro stajalište ili stanica? :/
 
Možda je Vukov spomenik i stanica, ako postoje neka ukrštanja, ili mogućnost ukrštanja koloseka. Mada mislim da nema. S druge strane, tu postoje otpravnici koji daju signale i prate vozove, a toga na stajalištima nema.
 
2012":1bmow3l2 je napisao(la):
Hmm :/ interesantno,a kako je onda pravilno nazvati tramvajsko stajalište ili stanica? Metro stajalište ili stanica? :/

Kao što se za autobus kaže autobusko stajalište tako je isto i za tramvaj tramvajsko stajalište tj. samo stajalište. Kod nas u narodu se ustalio termin stanica pa tako ljudi i stajalište nazivaju pogrešnim nazivom stanica.

Матеја Бељан":1bmow3l2 je napisao(la):
Možda je Vukov spomenik i stanica, ako postoje neka ukrštanja, ili mogućnost ukrštanja koloseka. Mada mislim da nema. S druge strane, tu postoje otpravnici koji daju signale i prate vozove, a toga na stajalištima nema.


Kao što kaže Vrlenija, Vukov spomenik je u saobraćajnom smislu stajalište (nema kapacitete za ukrštavanje vozova) ali je zbog svojih specifičnosti (podzemno, veliki broj putnika, bezbednost) stanica pa je samim tim i posednuta (ima otpravnika vozova).

Železničke stanice su službena mesta na pruzi koja regulišu saobraćajuzastopnih i suprotnih vozova i obavljaju celokupan ili ograničen prijem i otpremu putnika, prtljaga i stvari.

Stajališta su službena mesta koja služe samo za ulazak i izlazak putnika u vozove sa prevozom putnika koji imaju zadržavanje, enema odreženih tehničkih sredstava osim, u najboljem slučaju, peron, nadstrešnicu za putnike i prostoriju za radnike koji prodaju karte. Ako je saobraćaj putnika mali, onda je stajalište neposednuto.
 
Tipično „neposednuto" stajalište: Ripanj - kolonija :D

Zbog čega se na mostovima i nadvožnjacima postavljaju još po dve šine u koloseke? Ima li to neke veze sa mogućnosću da voz iskoči iz šina pa da ga zadrži ili ima potpuno drugačiju svrhu?
 
Није због искакања, него неке силе, отпори, резрве, нешто тако инжињерски, нисам тачно схватио па тиме ни запамтио.
 
In railroad use, guard rails are placed parallel to regular running rail along areas of restrictive clearance, such as a bridge, trestle, or tunnel. These have the effect of keeping the wheels of rolling stock in alignment in case of derailment. It also helps to minimize damage to the structure and allow easier post-accident cleanup.
http://en.wikipedia.org/wiki/Guard_rails_(railroad)
 
Eto, moja pretpostavka je tačna:D Vrate ga nazad na šinu i ne daju mu da pobegne i ubije još i one dole:)
 
Матеја Бељан":2yxomty3 je napisao(la):
...
Zbog čega se na mostovima i nadvožnjacima postavljaju još po dve šine u koloseke? Ima li to neke veze sa mogućnosću da voz iskoči iz šina pa da ga zadrži ili ima potpuno drugačiju svrhu?
To su sigurnosne šine i sa njima se obezbeđuju vozna sredstva od iskliznuća. Ugrađuju se na mostovima dužine veće od 20m, zatim kada je otežan prilaz mostu zbog krivine ispred mosta ukoliko je poluprečnik manji ili jednak od 300m, zatim u krivinama radijusa manjeg ili jednakog od 500m, i kada je prilaz mostu podužnog nagiba većeg od 15 promila. Sigurnosne šine prelaze dužinu mosta za 3m računajući od parapetnog zida mosta, a na krajevima se savijaju u ukupnoj dužini od 10m obostrano.
To bi bilo to, otprilike.
07082011136.jpg
 
@Rile
+1 :) na znanje i sličice , svaka čast :)
Vec mi je neko odgovorio da nema dovoljno mesta - radius skretanja sa buduceg Zemunskog mosta, za šine kod Galenike
U odnosu na zavidno pokaznao znanje, možeš li to potvrditi da je beznadežno
ili ipak nešto bi moglo da se izvede :rolleyes:

A tramvajske ? :D
 
A koliko bi kostalo da se srede one skretnice kod ulaska bg voza sa novog mosta ka stanici NBG gde dolazi do usporenja i gubitka 2-3 minuta?Verovatno znate na sta mislim/.
 
Ali nije uvek zaustavljanje zbog nekog na pravcu stanice Beograd. Nekada se jednostavno čeka u lazni signal, to, ispravite me ako grešim, može biti i ako voz stigne prerano na stanicu, ili skretnice nisu spremne, ili iz bilo kog razloga i do sada uglavnom nije remetilo red vožnje BG:voza - uz neki izuzetak, posebno na ulazu u Batajnicu
 
boca-ica":2lqt1xqh je napisao(la):
...
Vec mi je neko odgovorio da nema dovoljno mesta - radius skretanja sa buduceg Zemunskog mosta, za šine kod Galenike
... možeš li to potvrditi da je beznadežno
ili ipak nešto bi moglo da se izvede :rolleyes:
A tramvajske ? :D
Ono što mogu da kažem je da, na primer, za garniture serije 412, koje su sada na gradskoj železnici, minimalni poluprečnik krivine iznosi 150 m pri brzini od 10 km/h. Poređenja radi, za one vojvođanske šinobuse taj minimalni poluprečnik iznosi 90 m a mislim da je tu negde i za onaj novi ruski voz koji smo kupili. Ako se sve ovo zna i ako se zna tačan položaj mosta, za građevince ne bi trebalo da bude problem da utvrde mogućnost koju si pomenuo.
 
Saznao sam nešto o redu vožnje od decembra, biće striktno 15/30 min takt. Nadam se da to znači i vikendom i uveče. Umesto 8 radiće 7 garfnitura pa neće biti toliko problema zbog defekata, koji su, izgleda česti, ali se to ne vidi u saobraćaju jer dobro organizuju zamenu. Rakovica nije izvesna, a možda bez novih garnitura i ne bi trebalo ići na jug, jer očito manjkaju :( Uvek se setim onih koje suu završile u Bugarskoj kad pišem ovo.
 
Vrh