Šta je novo?

Beogradski Sajam

Mislim da se investitori jako zure.
 
Може ли анкета да се стави на форуму са питањем да ли би сте ишли у Сурчин на сајам књига/аутомобила/намештаја/туризма...
Zapravo naveo si manje više sve sajmove kojima je potrebna veća površina za izlaganje uz naravno sajam građevinarstva. Pitanje koliko sajamska delatnost uopšte ima smisla u formi kako je nekada praktikovana. Kongresne dvorane da ali beskonačni sajamski prostor koji će se koristiti isto koliko i nacionalni stadion je besmislen a još ako su jedno do drugog onda su propast :)
 
Sajam ima problem, to sto nije besplatan.

Lepo ovo izgleda

02-21-843x1024.jpg



samo sto je u realnosti izmedju ograda.

Prostor sajma je neiskoriscen, a setaliste je prazno i bez sadrzaja - ograda, biciklisticka staza, splavovi i nigde nikoga.

Ipak, ta ograda mora da stoji tu jer ne moze svako tek tako da udje na sajam, ali onda se gubi sav potencijal prostora koji se na vidi na slici gore.

Tako da, nisam iskljuciv po pitanju izmestanja sajma.

Samo sto je ovde problem, kao i za vecinu stvari, sto nisam ni da ova vlast ista dira i ona rusi i gradi.

Nama trebaju po dve teme za ovakve objekte 😁 Jedna o tome kako bi zeleli u idealnim uslovima, druga o realnosti.

Jer ja bih premestio sajam, ali sam u realnosti protiv toga da ga naprdnjaci izmestaju na nacin kako samo oni znaju.
 
Одсеченост сајма од обале је последица постојања некада пруге у приобаљу. Сада кад је нема, комплекс сајма може да се отвори ка реци, па да се нпр. на Сајам аутомобила лепо прошета од Галерије реком. Треба само да се уклоне млађе неугледније хале и објекти ка реци и замене монументалнијим објектима и да се осмисле пешачке комуникације променада-сајмиште.
Гурање стамбењака овде би било погубно по саобраћај.
 
Sta bi dao da se srusi sajam i da naprave novi negde van grada a pozeljno na liniji metroa! Ideja o tome da se rusi sajam nije nova i mislim
da sam je ja prvi podelio na forumu (odavno) ali mislim da mi je post obrisan.

Svakako ce to biti jedan od najboljih poteza ove garniture vlasti ako uklone Sajam. Ono sto jeste neki problem koji treba da se resi je za Vilsonov Bulevar kako da se uklopi u nastavak.
Dosljak je objasnio da ne moze tako lako da se uklopi u Bulevar kod Sajma ali sam nesto razmisljao sta ako nastavak bulevara iskopaju da ide ispod zemlje pa ispod Save da izadju na NBG stranu. Koji bi to hit bio. Na taj nacin dobije grad vise korisnih kvadrata koji placaju porez na imovinu a putevi ispod zemlje.
 
Колико би коштао друмски тунел испод Саве? На коју дубину би морао да се спусти? Колико је дубока Сава? Колико би требала дугачка да буде "рампа" спуштања?

Да ли идеш на сајам? Да ли си икада био на сајму и на ком? Да ли си икада био у Сурчину, али насељу, не на аеродрому? Ако да, како си путовао до њега? Колико ти је требало времена?
 
Колико би коштао друмски тунел испод Саве? На коју дубину би морао да се спусти? Колико је дубока Сава? Колико би требала дугачка да буде "рампа" спуштања?

Да ли идеш на сајам? Да ли си икада био на сајму и на ком? Да ли си икада био у Сурчину, али насељу, не на аеродрому? Ако да, како си путовао до њега? Колико ти је требало времена?
Ne znam za Savu ali s obzirom da postajemo polako burzoazija onda vala i jedan tunel ispod Save nije smak sveta. Ako su mogli tamo ispod mora da prave tunel mozemo i mi ispod Save. Iskreno ne idem na sajam. Propale zgrade, sve se raspada i zrelo za rusenje. U Surcin idem samo ako zalutam a to je retko ali ako bi napravili novi moderan sajam onda bi isao.
 
Каква црна буржоазија?
Сава је дубока око 10-15 метара на том делу, е сад замисли тунел који иде испод те дубине, колико дугачка треба да му буде рампа. Физички нема простора за то.
Како успеш да залуташ у Сурчин? Како си се провео у том лутању? Колико ти је требало времена до града?
 
Каква црна буржоазија?
Сава је дубока око 10-15 метара на том делу, е сад замисли тунел који иде испод те дубине, колико дугачка треба да му буде рампа. Физички нема простора за то.
Како успеш да залуташ у Сурчин? Како си се провео у том лутању? Колико ти је требало времена до града?
Pogresno sam skrenuo kod Alburkerkija. Pa dok sam se snasao sa saobracajem ne znam tacno pola sata-45 min?

Evo moze ovakav lep ulaz
 
Нема места за то. Десна обала Саве је изузетно стрма, плус је дно муљевито тако да би тунел морао да иде још неколико метара дубље. Крајње нереална и ирационална замисао на сву кризу која нас погађа.
 
Нема места за то. Десна обала Саве је изузетно стрма, плус је дно муљевито тако да би тунел морао да иде још неколико метара дубље. Крајње нереална и ирационална замисао на сву кризу која нас погађа.

Radikali su velik mastari. Ne treba potcenjivati njihov potencijal za gluposti.
 
Toliko ima faktora koji utiču na to da li je nešto dobro ili loše.

Evo recimo Prokop - jeste, dobro je prebaciti ga tamo, ali uz to prebacivanje mora da idu i promene GSP linija, parkinzi, metro koji će tamo da prolazi. U stvari, samo premeštanje treba obaviti tek kada se sve ostalo navedeno završi i tek tada treba ukinuti postojeću Glavnu stanicu.

Evo recimo i Sajam. Ok je premestiti ga u Surčin, ali tek kada se napravi voz do tamo, prateći objekti, pa čak i Stadion i tek tada možemo da rušimo postojeći Sajam.

Ali ne, naši prvo poruše, prodaju zemljište (uzmu pare), pa onda narednih godina polako rade ono što je prvo trebalo uraditi.
 
Zapravo naveo si manje više sve sajmove kojima je potrebna veća površina za izlaganje uz naravno sajam građevinarstva. Pitanje koliko sajamska delatnost uopšte ima smisla u formi kako je nekada praktikovana. Kongresne dvorane da ali beskonačni sajamski prostor koji će se koristiti isto koliko i nacionalni stadion je besmislen a još ako su jedno do drugog onda su propast :)
To je specijalan fenomen da imamo jedan tako dobar prostor za razne događaje, što poslovne što zabavne, tako dobro pozicioniran i srastao sa gradom, a da ga tako malo koristimo. Beograd je ipak kakva-takva metropola, grad Balkanskog značaja. Malo sajmova znači malo poslovne aktivnosti i slabu ekonomiju. Odnosno, tvorci ideje uklanjanja sajma to rade sa vizijom slabe poslovne aktivnosti i ekonomije.

Ako ćemo zdravo:
1) Sačuvati železničku trijanglu Sajam (Obrenovac, Šumadija)-pozicija Starog železničkog mosta (Novi Beograd, Srem, aerodrom)-centar Beograda. Most preko reke nadzemno, pored Bulevara vojvode Mišića površinski ka centru podzemno, za rampe ka podzemnim delovima koristiti zonu Mostarske petlje. Železnička stanica Sajam, sa grananjem ka centru Beograda, Novom Beogradu, Rakovici i Obrenovcu. Ka centru, Obrenovcu, Rakovici frekventno, a ka aerodromu regionalac Valjevo-Obrenovac-Sajam-aerodrom-Novi Sada na svakih sat vremena.
2) Drumsko-železnički most na poziciji Starog železničkog mosta. Drumski trougao Vudrua Vilsona, Milutina Milankovića i nova ulica kroz sajamsko područje do petlje Radnička. Na prizemnom nivou petlje Radnička je kružni tok, povezan sa svim pravcima kretanja, i do njega treba još samo drumski nadvožnjak preko pruge.
3) Povezati celu zonu na biciklistički mrežu, posebno ka Autokomandi i Rakovici bez liftova, stepenica, preoštrih krivina i rampi nagiba preko 6%.
4) Tramvajska veza Mostar-Prokop-Autokomanda (nije nimalo jeftina ni jednostavna infrastruktura, ali je strateški važna).
5) U zoni Sajam razvoj isključivo sajamsko-izložbenih i ugostiteljskih sadržaja, uz poštovanje/unapređenje arhitektonsko-estetske celine. Splavove ukloniti, a ugostiteljstvo zabraniti i na prvih 25 metara od obale, u zoni pešaka, biciklista i zelenila.
6) Kul naselja sa pogledom na reku praviti u zoni između Umke i Ostružnice i Obrenovcu nakon gradnje obaloutvrde i pruge.
 
На тих 113 хектара за Експо који се помињу биће, заправо, махом зграде стандардних габарита, уз нешто већих павиона. Те зграде би по завршетку Експа биле претворене у пословни или стамбени простор, а не би сва површина остала сајму, како говоре ови наивни и неупућени саговорници Н1.

То и стадион су заправо зачеци Трећег Београда (пандан пројекта Dubai South) на простору Сурчина. Могуће је да ће, осим репрезентације, на том пашњаку играти и неки будући београдски Башакшехир, можда Јединство из Сурчина са 24 странца и у власништву шејка Мухамеда. Таман може и да промени име у United.

Дакле, станови тамо, станови вамо. Вин-вин. Два народа, две државе, један град, један инвеститор.
 
На тих 113 хектара за Експо који се помињу биће, заправо, махом зграде стандардних габарита, уз нешто већих павиона. Те зграде би по завршетку Експа биле претворене у пословни или стамбени простор, а не би сва површина остала сајму, како говоре ови наивни и неупућени саговорници Н1.

То и стадион су заправо зачеци Трећег Београда (пандан пројекта Dubai South) на простору Сурчина. Могуће је да ће, осим репрезентације, на том пашњаку играти и неки будући београдски Башакшехир, можда Јединство из Сурчина са 24 странца и у власништву шејка Мухамеда. Таман може и да промени име у United.

Дакле, станови тамо, станови вамо. Вин-вин. Два народа, две државе, један град, један инвеститор.

To me podseca na arapske investicije u francuskoj, tj u Parizu, kao sto kad su prosecni evropski klub PSG pre 20 godina pretvorili u ozbiljnu borbenu masinu dovedevsi najbolje svetske igrace uz pomoc arapskog kapitala.

Meni to govori da Beograd polako postaje jedan kosmopolitski grad (iako je on to oduvek bio u nekoj odredjenoj meri) ali sad na nekom mnogo visem nivou.
Imacemo sve vise ljudi iz inostranstva koji ce dolaziti kod nas prvo po raznim tim sajmovima i kongresima a posle ce se i strane firme nastaniti kod nas sa sedistima i kreiranjem poslovnih kvartova. Za ocekivati je i da nakon toga imamo dolazak stranih drzavljana koji ce raditi kod nas u raznim sektorima. Sve u smemu potencijalno priliv stranog stanovnistva za razne elite a i raznu radnu stagu. To ce se videti na ulici polako sa sve vecim brojem ljudi stranog porekla.
Postacemo klasicno zapadno drustvo sa mesavinom nativnih srba i stranaca koje cemo morati da asimilujemo u nase drustvo.
Od prilike ista prica koja se odvija u zapadnoj evropi u poslednjih 50 godina.
Sve to sa sobom donosi i dobre i lose stvari nazalost.
 
Recimo da su u pravu navodi i stavovi da moderni sajmovi menjaju oblike i načine izvođenja i da više ne traže toliko otvorenog prostora kao pre (osim ako govorimo o izuzecima i unikatima, poput IDEXa)

U nekoj normalnoj zemlji, kulturna blaga bi se čuvala, i to ne sad, nego još ranije, na vreme, i skupljala koliko mogu, gde mogu, dok se jednog dana ne oslobode adekvatni prostori za njih.

Pa bismo tako u zgradi nekadašnje Ložionice imali ovako nešto:
roundhouse-turntable-kyoto-railway-museum-japan-155004668.jpg

U jednoj od montažnih hala sajma bismo imali ovo:
muzej-automobila-beograd-05.jpg

U drugoj montažnoj hali bismo imali ovo:
2_Museum_of_Public_transport_Prague.jpg

Na jednom delu celokupnog ogromnog otvorenog prostora Sajma bismo imali ovo:
tanks-kalemegdan.jpg

28-9.jpg


U preostalim montažnim halama bi isto tako npr bio Muzej policije (imaju oni neku svoju postavku koju seljakaju i vade povremeno), Muzej grada Beograda (svakako bolje tu nego u onoj nesreći u Resavskoj), a pored njih u preostalim malim halama neki drugi kulturološki sadržaji, restorani, igraonice... Pa i omraženi mali samostalni trgovci i radnje, što da ne, kao do skora.

A u samim ''glavnim'' halama od Hale 4 (najjužnija) pa sve do Hale 3 (najsevernija) bi ostalo prostora da se održavaju svi drugi potrebni sajmovi. Sajam knjiga, sajam automobila, sajam komercijalnih vozila, Partner, sajam Poljoprivrede, itd itd itd... ima mesta više nego dovoljno.

Time bi svi ovi nabrojani muzeji dobili prostore kakve zaslužuju i čekaju već decenijama. Uz to bi postali i bolji, posećeniji i profitabilniji. Jer neverovali ili da, ne može da se pravi muzej u stambenoj zgradi ili u dvorištu bivše fabrike, pogotovu ne kada su ciljna grupa i strani turisti. Takođe bi bili profitabilniji jer kad god bi se pravio bilo kakav međunarodni sajam bilo čega, posetioci i izlagači sa istih bi rado u pauzama otišli da obiđu te muzeje okolo. I za kraj, Beograd bi postao nadaleko poznat po velikom muzejsko-rekreativnom kompleksu uz reku, u kome bi posetioci kupovinom neke grupne kolektivne karte, mogli da obiđu nekoliko muzeja i vide mnogobrojna srpska kulturna ili istorijska blaga. I Beograd bi time postao u svetu poznat po još nečemu osim po dobroj hrani, jeftinim damama i ludim pijančenjima i drogiranjima na splavovima. Zapravo bi imao da ponudi (još neki) kulturološki sadržaj, a ne da veći deo bude kičeraj, seljanija, bahanalisanje i štap-i-kanap istorija i kultura razbacana na 20 lokacija u sramotnim i presmešnim izvedbama i postavkama.

Umesto toga, mi od kulturološki vrednih građevina i eksponata u njima, imaćemo ovo:
_121930837_imagefromios-6.jpg

_121930839_imagefromios-13.jpg

ovo:
937474_trolaV.jpg

i ovo:
vojni-muzej-topovi-(3).jpg
 
Poslednja izmena:
Ali kome to treba naravno. J'š sve to. Pored kičeraja, seljanije i bahanalisanja, ono što je najpotrebnije Beogradu na mestu današnjeg Sajma je ovo:
novogradnja-beograd-na-vodi-bw-sensa-savski-venac.jpg

Lepo. Skladno. Humano. Primamljivo za turiste iz celog sveta. Potrebno. Saobraćajno i urbanistički besprekorno. I najbitnije od svega - kulturološki neprocenjivo. 👌


Hajde sad kad smo prošli kroz to, možemo da se vratimo suštini - iznošenju predloga ko bi šta razrušio od tog prostora i kompleksa Sajma, ko bi šta gde posadio, koliko bi nabio cenu kvadrata, koliko visoku kanjončinu zgrada napravio, koliki tržni centar posadio, koliko ''rustik'' napravio Ložionicu, koliko hipstera sa laptopovima smestio u nju...


Off you go, knock yourselves out.
giphy.gif
 
Poslednja izmena:
To me podseca na arapske investicije u francuskoj, tj u Parizu, kao sto kad su prosecni evropski klub PSG pre 20 godina pretvorili u ozbiljnu borbenu masinu dovedevsi najbolje svetske igrace uz pomoc arapskog kapitala.

"Prosecni evropski klub PSG" je pocetkom i sredinom devedesetih imao vise uspeha u Evropi, nego nakon "arapskih investicija", a i ove sezone ce biti ista prica.
Verujem da ne znas mnogo o fudbalu, ali zadatak je zadatak... Nije ti lako...
Ostatak pamfleta ne zelim da komentarisem.

Svaka okupacija ima svoj kraj, proci ce i njihovo...
 
Vrh