Šta je novo?

Beogradski izbori (očekivanja, planovi, ideje)

ЕУ има кризу сврхе постојања као политичко тело. Очекује се реорганизација са географско-културно-економском стратификацијом.
 
Да видимо листе које имамо до сада у Београду за градске изборе:

1. Александар Вучић - Београд не псме да стане - СНС, ПУПС, Српска радикална странка, СДП Србије, СВМ, Покрет социјалиста

2. Ивица Дачић - пемијер, Тома Фила - градоначелник - СПС, Јединствена Србија

3. Коалиција Србија против насиља - ССП, Зелено-леви фронт, Народни покрет Србије, Србија центар, ДС, Не давимо Београд, Еколошки устанак, ПСГ, Заједно, Ново лице Србије, Покрет за преокрет, синдикат Слога

4. Национално окупљање - Заветници, Двери

5. Нада за Београд - НДСС, ПОКС

6. Руска странка - Слободан Николић
Да допуним ову листу:

7. Народна странка - Вук Јеремић

8. Да се војска на Косово врати - Миша Вацић

9. Добро јутро Београде - Доста је било, СДС, удружење Отете бебе

10. Промена је победа - Усаме Зукорлић

11. Србија на западу - Зоран Вулетић, Немања Милошевић, Владимир Ковачевић - Да се струка пита
 

Шапић: Другима мора да се верује на реч, иза мене стоје конкретне мере и резултати


Социјална политика и социјалне мере један су од најуспешнијих сегмената мог рада на челу Београда, јер смо донели одлуке које у будућности нико неће хтети, а ни смети да укине, рекао је за „Јуроњуз” председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић.

– То су одлуке чије би укидање изазвале гнев грађана, без обзира на то шта грађани мислили о мени. Ту пре свега мислим на укидање плаћања било које услуге социјалне заштите, појефтињење карата за јавни превоз, бесплатне базене током лета, бесплатне вртиће и уџбенике, као и повећање плата васпитачицама. Социјалне мере се реализују одлукама, док је код других пројеката потребно време. Укупна вредност социјалних мера које су донете у време мог мандата јесте око сто милиона евра на годишњем нивоу. Не би требало заборавити ни бесплатне ваучере за децу и запослене у образовном систему, чија подела почиње управо ових дана, а који такође не коштају мало – око 17-18 милиона евра. Сав тај новац морали смо да „пронађемо” у буџету, који је ове године био мањи него претходне јер је инфлација, попут кућних буџета, „појела” и део градског – рекао је Шапић, гостујући у емисији „Центар” на овој телевизији.

За неке пројекте потребно је време, постоје процедуре које се морају испоштовати и прави пример тога је уређење Савског шеталишта, навео је он.

– Иако је одлука о уклањању једног дела сплавова стара више од годину и по дана, власници су нас успорили жалбама, али то је сада у процесу реализације. На том делу савске обале биће уклоњено седамдесетак сплавова, а већ сада смо близу бројке од 40 уклоњених. Урађена је лицитација за сплавове на Дунавском кеју, а постоји и одлука да од ушћа Саве у Дунав до Бранковог моста не буде ниједан сплав. Дакле, постоје ствари за које се некоме чинило да стоје у месту, али су се баш сада „распетљале” и почиње њихова реализација – нагласио је Шапић.

Све што сам имао намеру да спроведем као своје стратешке пројекте у Београду за ових годину и по дана, углавном сам и започео, а то су, у суштини, социјалне мере и брига о људима, инфраструктура и јавни превоз, односно увођење реда у Београду, додао је он.

– Мени људи не морају да верују на реч, јер иза мене стоје конкретни резултати и ствари које сам урадио. Мислим да је Београд након осамнаест месеци мог мандата функционално и инфраструктурно бољи, а да се највећи ефекат побољшања осећа у сфери социјалне заштите – рекао је Шапић.

Шапић је истакао да је финансијска конструкција за набавку нових возила за јавни превоз практично заокружена, те да је са Владом Србије усаглашено да ће носилац набавке трамваја бити Секретаријат за јавни превоз, а не ГСП, како би било купљено дупло више од планираног.

– Очекивања су да ће крајем ове или почетком следеће године бити расписана јавна набавка за три стотине аутобуса и можда чак педесет трамваја, а с обзиром на то да је пре неколико година обновљена и тролејбуска електромрежа, у коју је уложено скоро десет милиона евра, размишља се и о набавци тролејбуса – навео је Шапић.

Након раскида уговора са Кенткартом, број продатих карата је повећан за 60-70 одсто, а најважније за грађане јесте то што је карта знатно јефтинија. Уз то, читав систем је драстично промењен и иновиран – дупла контрола возила путем џи-пи-еса, могућност плаћања свим картицама и куповина папирних карти на трафикама, сертификација возила, што значи да свако мора да испуњава стандарде, а на више од деветсто стајалишта ускоро ће бити постављене инфо-табле, што представља револуцију за наш јавни превоз, навео је Шапић.

Председник Привременог органа подсетио је да су радови на изградњи нове Главне аутобуске станице коначно настављени, те да је након пет година распетљан „Гордијев чвор”.

– Очекујемо да већ почетком 2024. ту пребацимо сав аутобуски саобраћај, иако станица неће бити потпуно готова, зато што ће имати много садржаја уз станичну зграду и треба да се споји са железничком станицом. Али, сада је извесно да ће се то десити и да ће та станица према пројекту који су ми предочили бити једна од најбољих у Европи – казао је Шапић.

Бесплатни уџбеници за све основце и средњошколце једна је од најважнијих донетих социјалних мера, а Шапић је нагласио да се по угледу на Французе размишља о давању новца родитељима у вредности нових уџбеника, који би били намењени за децу пред почетак сваке школске године.

– То се ради када имате довољно уџбеника у промету и онда родитељ бира да ли ће купити нове или половне, или ће новац искористити да купи нешто што је детету неопходно за нову школску годину. Други то сигурно не би радили да није сврсисходно и паметно. Мислим да добре примере треба користити и зато ћемо да разрадимо ту опцију – рекао је Шапић.

 
 
@svi

Na kojim ste sve lokacijama primetili postavljene paone sa najavljenim rekonstrukcijama tih prostora? Mislim na ovo što se pojavilo tokom predizborne kampanje. Znam za Hram, Bulevar patrijarha Pavla, Savski kej i "tunel" ispod železnice koji povezuje Bulevar Umetnosti i Dr Agostina Neta. Čini mi se da je bilo na još nekoj lokaciji, ali ne mogu da se setim.​
 
Ima li igde da se nađe neko istraživanje za BG izbore (a da nije NSPM)?

Da napravimo neku akciju da #7 i #9 predju cenzus, ako su na >2.5 %.

(Prvih bih se žrtvovao ako im fali jedan glas, iako ne mogu očima da vidim ni jedne ni druge)
 
Борба против СНС-а њиховом реториком. То је нешто што ће заинтересовати потенцијалне бираче. Ретко ко у Србији воли да чује голу истину.
Pa valjda je poenta da budes promena koju zelis da vidis. Ako se sluze istim trikovima i lazima nista drugaciji nisu.
 
Pa eto rekli su da se BNV neće rušiti i da se na to može zaboraviti jer bi to bio sulud potez, parafrazirano. Ali su isto tako rekli i da neće dozvoliti rušenje Sajma. A za ovo se niko ne kači nego za neku manje bitnu izjavu vezano za BNV. I opet ova iskrenost nije po volji jednog dela ljudi koji i dalje žive u ubeđenju da će se BNV (s)rušiti sa promenom vlasti, sa ili bez dodatka o vraćanju pruge kroz Savski amfiteatar i funkcija zgrade GŽS, a definitivnog sahranjivanja Prokopa.​
 
@svi

Na kojim ste sve lokacijama primetili postavljene paone sa najavljenim rekonstrukcijama tih prostora? Mislim na ovo što se pojavilo tokom predizborne kampanje. Znam za Hram, Bulevar patrijarha Pavla, Savski kej i "tunel" ispod železnice koji povezuje Bulevar Umetnosti i Dr Agostina Neta. Čini mi se da je bilo na još nekoj lokaciji, ali ne mogu da se setim.​
Postavili su i dva šarena laža panoa kod Hipodroma, na mestu gde se put ukršta sa trasom tramvaja 3.
 
@svi

Na kojim ste sve lokacijama primetili postavljene paone sa najavljenim rekonstrukcijama tih prostora? Mislim na ovo što se pojavilo tokom predizborne kampanje. Znam za Hram, Bulevar patrijarha Pavla, Savski kej i "tunel" ispod železnice koji povezuje Bulevar Umetnosti i Dr Agostina Neta. Čini mi se da je bilo na još nekoj lokaciji, ali ne mogu da se setim.​
Petlja Krnjača na silasku sa Pančevačkog mosta, manji bilbord sa renderom biciklističke staze i ispod piše: Izgradnja pešačko-biciklističke staze duž obale Dunava.

Uzgred savet za opoziciju, ko god da čita, može i @vucko da prenese, udarite malo kampanju po levoj obali, što zbog kanalizacije, a imate i odličan primer diskriminacije, gde pola Beograda dobija displeje na stajalištima, maltene i stanice na kojima niko živ ne čeka, al zato građanima leve obale 0 displeja.
 
Poslednja izmena:
Vrh