Šta je novo?

Beogradske reke - rečni saobraćaj

Након пар година живота у Холандији видим да не бацају паре на мостове сваких пар километара на великим рекама и каналима, или тунела испод истих, него је јако активан скеларски саобраћај. У централном делу Амстердама су скеле, јер се на Северноморском каналу налази само један мост, и то покретни са 1+1 траком. Оне служе пешацима и бициклистима, а сви остали прелази су тунелски. Између Амстердама и Харлема се налазе три скеле које превозе и друмска возила, са интервалом 20 минута укључујући и ноћ. Овде улазе прекоокеански бродови, али на реци Лек има много мањих скела. Има и доста скела на звонце.

Конкретно у Београду требају нам следеће пешачко-бициклистичке скеле:
1. Дорћол - Крњача
2. Земун - Црвенка
3. Ада - Блок 70
Прва и друга би могле прихватити и аутомобиле, а много важније је усклађивање реда вожње са аутобуским превозом са обе стране. А може бити и неки минибус, типа Скела на Ади - Чукаричка падина - Баново брдо окретница.
 
Ada ce da dobije most o druga dva treba izanalizirati kost benefit ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=583091#p583091:6vp61h1e je napisao(la):
Вожд » 21 Нов 2018 06:45 pm[/url]":6vp61h1e]
file.php
Седамдесетих година се у Београду, на Дунаву, испред хотела Југославије, одржавало Европско пвенство формуле 1 на води. Једна од "водених формула" Волво-Пента на тренингу на реци Сави.
 
Poštovani,
Ne znam da li je ova tema (Beogradski javni feri) već razmatrana pa molim upućene da me obaveste.
Beograd je grad oko dve velike reke i izgleda mi čudno da nema razvijen feri sistem javnog saobraćaja, poput onog u Budimpešti, Bangkoku, ili čak morskim gradovima kao Sidneju i Rio de Heneru. Poznam ljude koji su nabrojane ferije sa zadovoljstvom koristili i najbolju sliku o tim gradovima dobili baš sa njihovih ferija. Verujem da bi feri bio od jednake koristi i za razvoj turizma i za olakšanje beogradskog problema gužve u zemaljskom javnom saobraćaju.
Pošto je vodeni saobraćaj najekonomičniji jer nam "izgradjeni" put daje priroda, pravljenje feri sistema mi, kao slabo-upućenom laiku, zvuči racionalnije od gondola. Nadam se da će stručnjaci i upućeniji laici moći nešto više napisati o ovoj temi.
Naprimer, za početak, linije bi mogle spajati Novi Beograd (park Ušće) i stari grad (Kalemegdan, SC “25. maj”), uključujući Adu Ciganliju i Veliko Ratno Ostrvo (Lido) tokom kupališne sezone.
Pozivam ostale da daju svoje predloge linija i stanica ferija, kao i ostale detalje.
Hvala na pažnji,
Dr
 
Draga/i, nadam se da nećeš zameriti, ali na srpskom se kaže trajekt. :)

Postojalo je tako nešto za vreme rekonstrukcije Gazele. Loše isplanirano i povezano, pa je malo ko koristio. Ima na forumu..

Moram da priznam da je javni prevoz trajektom u Budimpešti vrlo dobar, koristio sam više puta. Naravno važi njihov BusPlus.
 
Pa imamo neki oblik, od blokova do Ade. A ja bih uveo i Crvenka-Zemun samo to traži dosta nekih promena
 
Ovo je odlicna ideja. Ali sevverovatno ne isplati. Ne verujem da se bas niko za sve ovo vreme nije setio. Relacija ada blokovi se obavlja camcima, to nije ozbiljan sistem
 
Već je pisano naširoko o ovoj temi. Nekako smo došli do zaključka da prevoz nizvodno još i može da bude vremenski isplativ (korisnicima prevoza), ali uzvodno jednostavno nema rezona (ostali vidovi prevoza su brži). Duž obala nema velikog potencijala za direktne linije, već bi ogroman broj korisnika morao da preseda na drugi vid prevoza.

Naravno nikome se ne isplati da radi prevoz u jednom smeru, a gradu ne pada na pamet da još i ovo subvencioniše. Jedini rezon može da bude čisto turistički.
 
Za GOJE: Da li možete dati neku stranicu gde je pisano o ovoj temi? Zanima me da pročitam. Možda je u to vreme bilo neisplativo, ali se sa Beogradom na Savi (a uskoro i na Dunavu) situacija menja. U prethodnim postovima se govori većinom o medjugradskom i privatnom saobraćaju (naprimer Beograd-Djerdap), a malo o beogradskom javnom, iako wuchina spominje liniju "Zemun - Dorćol - Pančevački most". Što smatram vrlo mudrim i produžio bih polazište južno, jer mnogi ljudi sede sat vremena zakrčeni naprimer u Takovskoj ulici da bi došli od zapada do Pančevačkog mosta, što je posebna bolna tema beogradskog saobraćaja.
Želeo bih videti više takvih predloga za linije i stanice. Svrha mnogih diskusija na Beobild forumu je vizionarska - razmatranje nečeg što ne zvuči realno ove godine ali može biti iduće ili za 10 godina.

Ova diskusija možda više spada u temu "Javni gradski saobraćajni prevoz"- "Metro na vodi", koju upravo pronadjoh.
viewtopic.php?f=18&t=288&start=150
Možda će biti više kreativnih komentara ako se javimo tamo, gde su ljudi već raspravljali o rečnim linijama i isplativosti, iako, nažalost, pesimisti i tamo dominiraju.

Za jovanovm, koji piše: "Draga/i, nadam se da nećeš zameriti, ali na srpskom se kaže trajekt."
Reč feri je skraćeno od reči feribot, koja se u srpskom jeziku (za one koji ga šire shvataju ili shvaćaju pošto svi nismo išli u iste škole u isto vreme) upotrebljava jednakopravno kao trajekt.
Pogledajte https://sr.wikipedia.org/sr-ec/%D0%A2%D ... 0%BA%D1%82
gde se trajekt definiše:
"Трајект или ферибот је назив за путнички, односно теретни брод специјализован за редовни превоз путника и робе на краћим релацијама."
Nisam koristio reč trajekt jer me više asocira na jednolinijski prevoz, naprimer od obale do nekog ostrva, nego na gradski javni sistem. Iako Vam je reč feri nepoznata ili neobična, dobro je da ste razumeli o čemu se radi. Ako je većina ovde ne razume, mogu koristiti reč trajekt - hvala Vam na predlogu.

Dr
 
Колика је потршоња оваквог хидроглисера? Пада ми на памет линија Обреновац-Остружница-Београд-Винча-Гроцка.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=632863#p632863:2zk01b60 je napisao(la):
Дошљак » 23 Jun 2019 03:04 pm[/url]":2zk01b60]Колика је потршоња оваквог хидроглисера? Пада ми на памет линија Обреновац-Остружница-Београд-Винча-Гроцка.


Kapiram da je ogromna potrošnja... i da je sama kupovina hidroglisera ogromna investicija.

Nažalost, mislim da će ova cela priča ostati na nivou bajke. Bar dok mi ne postanemo MNOGO bogatije društvo.
 
I tad će ostati na nivou bajke, jer ćemo, kad budemo veoma bogati, izgraditi prugu za Obrenovac.

Hidrogliseri, brzi katamarani, hoverkrafti svi odreda gutaju gorivo i nikako ne mogu biti ekonomičniji prevoz ni od autobusa, osim ako drastično ne skraćuju put između dva mesta. A mi upravo gradimo autoput za Obrenovac...

Dakle, lepo bi bilo da koristimo hidroglisere na Dunavu (i Savi) u turističke svrhe, ali za prigradski saobraćaj... E, to je ono kad gradove (državu) vode ljudi velikog životnog i poslovnog iskustva, pa imaju bujnu ali beskorisnu maštu.
 
Izmedju dva rata je u Bg postojao redovan prevoz brodskim putem, koji je Dunavom spajao Palilulu i Zemun. Verujem da bi ta ruta za razliku od ove SNS Obrenovačke bajke i danas bila zanimljiva.

PS - Daleko smo od NYC po svim kriterijumima, ali tamo su recimo mini trajektima vrlo lepo rešili prelaz sa Long Islanda i Bruklina do Menhetna.
 
Трајект је једно - ни сам не знам зашто у последњих 50 година није постојао између Борче и Земуна нпр. - хидроглисер друго.

Иначе, максимална брзина великих хидроглисера је око 60 км/час, узводно сигурно још мања, а Чучковић то помиње као, ваљда, експресну везу Обреновца и Београда, у тренутку када се између њих гради аутопут са ограничењем од 130 км/час...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=633070#p633070:z47ksdyf je napisao(la):
Пантограф » Pon Jun 24, 2019 10:07 am[/url]":z47ksdyf]
Dakle, lepo bi bilo da koristimo hidroglisere na Dunavu (i Savi) u turističke svrhe, ali za prigradski saobraćaj... E, to je ono kad gradove (državu) vode ljudi velikog životnog i poslovnog iskustva, pa imaju bujnu ali beskorisnu maštu.
Upravo tako, ovo nema veze s vezom, ovo je samo ''brain fart'' još jednog člana Pragnjeće brigade. Šetao čovek po netu, video pompezne vesti iz voljene mu Rusije, oduševio se sklepanim renderima i odlučio da je to ono što nama treba. Niđe veze.

Ideja da Hidrogliser vozi od Beograda do Obrenovca rekom je kao kad bi neko predložio da se Pančevo gondolom spoji sa Beogradom. Ono... druže, ajde malo lakše s opijatima i fokusiraj se na normalne i konstruktivne stvari, a ne fantazije i dečje snove. :roll:

P.S.
Da ne pričam što su prevaziđeni, skupi i komplikovani za održavanje. Postoji razlog što se danas retko gde viđaju osim po bivšem SSSRu. Ali eto, naša Pragnjeća brigada zna bolje... Sve će da učine, samo da ne razvuku kršten autobus ili ne d'o bog gradsku železnicu/metro do Obrenovca... I naravno - do Pančeva.
 
@Pantograf, slažem se - ja i govorim o trajektu. Relativno jednostavno rešenje koje može brzo da se implementira. Ove naprdnjačke vlažne snove ne bih komentarisao.
 
Vesić: Beograd uvodi javni prevoz rekom

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao je da će Beograd u narednom periodu uvesti rečni prevoz kao deo javnog prevoza, i da će za ovaj prevoz važiti pretplatne karte za javni prevoz.

– Kako bismo znali šta ćemo da tražimo od budućeg partnera u ovom poslu, kao i gde će biti stanice budućeg rečnog javnog prevoza, odnosno kojom frekvencijom će saobraćati brodovi, raspisali smo tender za izradu studije opravdanosti rečnog javnog prevoza u Beogradu – rekao je Vesić i dodao da je rok za izbor stručnjaka koji će da rade studiju 12. februar.

On je napomenuo da Beograd ima skoro 200 kilometara rečnih obala i da nema grada u Evropi sa takvim pristupom vodi, a da nema razvijen rečni prevoz putnika.

– Ulaganja u rečni prevoz mnogo su manja od ulaganja u puteve. Ovakav prevoz bio bi brži i efikasniji u situaciji kada su u Beogradu sve veće saobraćajne gužve zbog skoro 740 hiljada vozila. Od tog broja vozila, skoro 540 hiljada su automobili, što je 90 hiljada više nego pre šest godina. Rečni prevoz je brži, efikasniji i ekološki isplativiji – objasnio je zamenik gradonačelnika.

Vesić je dodao kako veruje da svojim položajem, a posebno orijentacijom u prostornom razvoju, od Obrenovca do Zemuna i Grocke, Beograd ima uslove za razvoj rečnog prevoza putnika.

Precizirao je da će studija opravdanosti biti osnov za raspisivanje tendera za javno-privatno partnerstvo u kome će Grad da traži partnera za obavljanje rečnog prevoza.

izvor: beograd.rs
 
P O Z I V za podnošenje ponuda za javnu nabavku usluga: ''Izrada studije opravdanosti rečnog prevoza putnika“ (javna nabavka broj 19/19)


Naziv, adresa, internet stranica Naručioca:

Grad Beograd, Gradska uprava grada Beograda, Sekretarijat za javni prevoz

ul. 27. Marta 43-45, Beograd

Internet stranica: www. bgprevoz.rs, https://nabavke.beograd.gov.rs

Vrsta naručioca: organ jedinice lokalne samouprave
Vrsta postupka javne nabavke: predmetna javna nabavka se sprovodi u otvorenom postupku u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama (''Službeni glasnik RS'' br. 124/12, 14/15 i 68/15) i podzakonskim aktima kojima se uređuju javne nabavke, a u cilju zaključenja ugovora u javnoj nabavci.
Vrsta predmeta javne nabavke: usluge - ''Izrada studije opravdanosti rečnog prevoza putnika“, ORN: 71241000-9 studije izvodljivosti, savetodavbne usluge, analiza.
Kriterijum za ocenu ponuda je: najniža ponuđena cena. Prilikom ocene ponuda kao relevantna uzimaće se ukupna ponuđena cena bez PDV. Ukoliko nakon pregleda i ocene ponuda, dve ili više ponuda budu imale istu ponuđenu cenu, ugovor će biti dodeljen ponuđaču koji je ponudio duži rok važenja menice za dobro izvršenje posla.
Opis predmeta javne nabavke – Predmet javne nabavke je: ''Izrada studije opravdanosti rečnog prevoza putnika“, ORN: ORN: 71241000-9 studije izvodljivosti, savetodavbne usluge, analiza.
Način preuzimanje konkursne dokumentacije, odnosno internet adresa gde je konkursna dokumentacija dostupna: na Portalu uprave za javne nabavke Republike Srbije i na internet stranici naručioca www.bgprevoz.rs, https://nabavke.beograd.gov.rs
Način podnošenja ponuda i rok za podnošenje ponuda: Ponude se pripremaju i podnose u skladu sa konkursnom dokumentacijom i pozivom za podnošenje ponuda.
Ponuđač podnosi ponudu neposredno ili putem pošte na adresu: Grad Beograd, Gradska uprava grada Beograda – Sekretarijat za javni prevoz, Beograd, ul. 27.marta 43-45 – pisarnica, šalter br.9, sa naznakom: ''PONUDА ZА JАVNU NАBАVKU USLUGА ''Izrada studije opravdanosti rečnog prevoza putnika“, JАVNА NАBАVKА BROJ 19/19 – NE OTVАRАTI''. Na poleđini koverte ili kutije navesti naziv i adresu ponuđača. Ponude se dostavljaju u zatvorenoj koverti ili kutiji, zatvorenoj na način da se prilikom otvaranja ponuda može sa sigurnošću utvrditi da se prvi put otvara. U slučaju da ponudu podnosi grupa ponuđača, potrebno je na koverti naznačiti da se radi o grupi ponuđača i navesti nazive i adrese svih učesnika u zajedničkoj ponudi. Ponuda mora da važi minimum 90 (devedeset) dana od dana javnog otvaranja ponuda.
Ponuda se smatra blagovremenom ukoliko je primljena od strane naručioca do 12.2.2020. godine do 10 časova.
Mesto, vreme i način otvaranja ponuda: Javno otvaranje ponuda obaviće se dana 12.2.2020. godine, u 10,30 časova, u prostorijama Sekretarijata za javni prevoz, kancelarija 242a, II sprat, ul. 27. marta 43-45, Beograd.
Uslovi pod kojima predstavnici ponuđača mogu učestvovati u postupku otvaranja ponuda: otvaranju ponuda mogu prisustvovati sva zainteresovana lica, a aktivno učestvovati samo ovlašćeni predstavnici ponuđača, koji će svoja ovlašćenja predati Komisiji pre otvaranja ponuda. Ovlašćenje mora da bude zavedeno kod ponuđača, overeno pečatom i potpisano od strane odgovornog lica ponuđača.
Rok za donošenje odluke: Naručilac će doneti odluku u roku od 25 dana od dana otvaranja ponuda.
Kontakt – komunikacija u postupku javne nabavke odvija se pisanim putem, odnosno putem pošte, dostavljanjem pismena na adresu Sekretarijat za javni prevoz, ul.27. marta 43-45, 11000 Beograd, elektronskom poštom na email adresu: sjp.javnenabavke@beograd.gov.rs, ili faksom na telefon 011/2752-582, svakog radnog dana u periodu od 7,30 do 15,30 časova.

Preuzmite tekst POZIV ZА PODNOŠENjE PONUDE: ovde
Preuzmite tekst KONKURSNE DOKUMENTАCIJE: ovde

izvor: beprevoz.rs
 
Grad Beograd je obustavio javnu nabavku „Izrada Studije opravdanosti rečnog prevoza putnika“ iz formalno pravnih razloga, odnosno iz razloga što ponuđač koji se javio na javni poziv nije u potpunosti dokazao zahtevane uslove iz konkursne dokumentacije.

Grad Beograd nije odustao od ideje uvođenja rečnog prevoza putnika kao još jednog vida prevoza koji će građanima Beograda omogućiti novi, atraktivniji i ekološki prihvatljiv prevoz.

Postupak javne nabavke biće ponovo sproveden u najkraćem mogućem roku, u skladu sa zakonskom regulativom.

izvor: bgprevoz.rs
 
Evo u Oslu imaju vodeni saobracaj u okviru gradskog prevoza. Sa mesecnom za prvu zonu koristite ove plave linije, za drugu zonu B10 i B11, dok za ove zelene linije morate da imate markicu trece ili cetvrte zone ili da doplatite ako imate vec markicu prve ili i prve i druge. Kod njih nije u pitanju reka ali mogli bi i ovi nasi malo da ukljuce mozak i da se organizuju...

111.png
 
Vrh