Постоји и једноставно и јефтино решење. Оно не решава све и одмах, али је лако и брзо спроводиво. Већ сам га изнео овде једном.
Део између Узун-Миркове и Грачаничке би постао пешачки и уредио се на одговарајући начин.
Сем тог пешачког дела и повезивања КМ с Калемегданским парком, предности су следеће:
- мало изнад Грачаничке би био полукруг с проширењем где би се излазило из таксија и туристичких аутобуса - такси-станица и стајанка за аутобусе.
- из Узун-Миркове у Тадеуша-Кошћушка и обрнуто би се ишло брзо,
без семафора.
- уместо трамваја, од Цара Душана с једне стране, и од Карађорђеве с друге, ишле би
успињаче. Трамвајске окретнице код Бека и Бетон-хале би се растеретиле, исто тако и оближње
аутомобилске раскрснице кроз које би саобраћај брже текао јер их трамвај не би више секао ради пењања узбрдо.
- Како је успињачи довољан
један колосек, добила би се већа ширина улице Тадеуша К. и тиме боља пропусност саобраћаја кроз њу, или, као друга могућност, откопавање и излагање Римске улице испод непотребног колосека ближег Парку - она је ту већим делом у косом, узбрдном делу према њему.
Тамо где постоји значајан објекат испод, могао би да се открије и испод колосека успињаче с те стране, тако да буде у
удубљењу испод њега. Има таквих решења по свету, где су свуда око откривеног дела улице и зграде - код Лавље капије у Верони, на пример (
https://www.google.com/search?q=Porta+L ... Jv7hg4_IGM.)
- Успињаче би успешно надоместиле трамвајски превоз, на тој деоници нема много путника. Измештањем Железничке и Аутобуске станице биће их још мање.
- Успињача са Савске стране би могла да иде од паркиралишта на Бетон-хали преко новог моста на који би се настављала постојећа подзидана траса трамвајске пруге. Мост би имао висину као оближња Пасарела.
- Ако се оствари спровођење трамваја од Славије до Калемегдана, она би могла да се повеже с постојећом пругом у Тадеуша К. и завршава на окретници код Бека. Постоје и друге могућности, да окреће у Душанову улици и иде њоме. У том случају с те стране не би била потребна успињача. Раскрсница Узун-Миркова - Тадеуша Кошћушка би била једноставнија и бржа, као што сам горе написао. Не би било потребе за трамвајском окретницом на самом Калемегдану.
- Булевар Војводе Бојовића би се проширио на четири траке додавањем још једне, што је једноставно урадити. Сметња даљој пропусности је што је Карађорђева у последњој обнови урађена са само две траке. Али, и овако она прима исти обим саобраћаја, па не би било ништа горе.
У саобраћајном смислу се не би много изгубило: остала би веза од Цара-Душана до Узун-Миркове и од Карађорђеве до Грачаничке, изгубио би се само пролазак с једне на другу страну, који се надокнађује обиласком Булеваром с бржим пролазом кроз горе наведене раскрснице, без губљења додатног времена.