Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

@ bulevarac
Na Vidikovac se ide da bi se pojela najbolja pljeka u gradu. Na Vozdovcu si kad si na Avali, a za Kumodraz mogu samo da ti kazem da tu stvarno propustas mnogo. Na primer, koliko ja znam najcistiji vazduh u Beogradu je upravo za uzivati u Kumodrazu, jako lepu biciklisticku stazu iz Kumodraza ka Jincima ces tuda isto naci i naravno tamo na putu prema ( sta mu to tamo dodje tacno ) VML, ili MML ( veliki i mali mokri lug ), jedan od najspektakularnijih pogleda na Beograd uopste. Dakle mogu samo da te posavetujem da sednes odma na biciklo i stustis se s bulevara, preko VML, MMl u Kumodraz da se nagledas Beograda i nadises svezeg vazduha, pa u spomen park Jainci da odas postu logorasima koji su tamo streljani, pa Avala, naravno bez tornja nista, a onda obilaznicom na naj pljeku na Vidikovcu, koja ce ti definitivno posle takve rute trebati. I ponesi foto aparat :D Sto se miljakovca tice tu i meni ponestaje ideja.

@relja
Avioni u sred grada. Malo skakljivo za izvesti zbog dimenzija istih. Najbolji nacin za transportovati avion, a da pritom ne moras da pomeras brda ili rasturas isti nitnu po nitnu, je vazduhom. Prosto doletis i ostavis ga tu gde si sleteo. Sto je malko tesko za izvesti u sred nekog naselja, a da ne ispadne nesto tipa jedanesti septembar. :p

I naravno da se malo dotaknemo i kalisa. Inace cu uci u ginisovu knjigu rekorda po kolicini napisanih of topica. :D
Mislim da su stare ratne masine na kalisu nasle sebi jedan vrlo lep habitat. I mislim da ih ne treba uklanjati ni po koju cenu. narocito sto su svi stranci koje znam bili upravo odusevljeni takvim detaljem na kalisu ( naravno pored sveg ostalog ). Nekako se meni to tamo u potpunosti uklapa u sredinu. Cak i simbolicki iz vise razloga.
 
@kole moguce da si u pravu, ali ja ne vozim bicikl, setam se ili vozim kola, motor. Necu sigruno zbog jedne plejskavice da idem na Vidikovac, mozda bi otisao da tamo ima 20 pljeskara u jednoj ulici, ili da vozdovac poseduje Pizza street, u kojoj bi se nalazilie samo picerije, pa da odem tamo, ovako me zabole. Kumodraz i Jajinci su mozda lepi, ali iz kola, odnosno tu je najlepsa priroda, obzirom i da nemas nista drugo sem priroda i da vidis, a lepe prirode imas i na blizim mestima - barem meni blizim.
Dopadaju mi se gradovi koji nemaju samo 1 "centar", a Beograd mi najvise lici na taj grad sa strogim centrorm i periferijom.
Jedino se NBGD popravio rekao bih, sve ostalo je manje vise isto kao i pre 30 godina.
 
Otvaranje kule Nebojša u petak

Studio B | 27. 04. 2011. - 13:10h | Foto: J. Vučetić
Kula Nebojša, najobimniji i najzahtevniji projekat u oblasti očuvanja i zaštite kulturnog nasleđa u Srbiji, biće otvorena u petak 29. aprila u podne.
92184_nebojsina-kula-foto-jvucetic-24_hf.jpg

Radove koji su počeli 2009. godine, pored Grada i JP Beogradska tvrđava finansirala je i grčka vlada sa milion i 300 hiljada evra.

Kula će tokom maja za posetioce biti otvorena svakog dana, osim ponedeljkom, od 10 do 18 sati, a od juna do 20 sati.

Crvenu vrpcu na otvaranju presećiće predsednici Srbije i Grčke, Boris Tadić i Karolos Papuljas i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.

info sa - http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/250641/Otvaranje-kule-Nebojsa-u-petak
 
@Kole
Pa kolekcija MJV se selila po Beogradu: Kalemegdan, Zemunski aerodrom, Surčin. Naravno, usput je i rasla, stizali su novi eksponati.
Osim Karavele i možda Il-14, sve ostalo može da se natovari na šleper ako se skinu krila ili rotori.
Prototp Orla je šlepovan autoputem, a mislim da je isto rađeno nedavno sa Iračkim migovima. Jednom sam video i Utvu 66 na kamionu :) kako je voze ka aerodromu.

Najveće prednosti položaja su naravno, blizina aerodroma i radionica JAT-a u kojima su i vršene restauracije i priprema za izlaganje.
Al da je daleko, daleko je. Kad sam bio mlađi i entuzijasta pešačio sam od stanice 601 u Surčinu do muzeja :)
Danas, kada, svojim kolima, odem do aerodroma i muzeja, tužno mi je kada vidim po 3-4 posetioca. Sigurno bi ih bilo više da je izložba na mestu starog aerodroma. Uostalom, Smitsonijan je u samom centru Vašingtona, to šta tamo ima nema nigde u svetu, DC-3 i još što šta im visi sa plafona. Samo hoću da kažem da je izvodljivo.
Ni MJV sigurno neće pomerati niti tražiti dodatni prostor u gradu, kada su već odbili ponudu da koriste sada već srušene zgrade na mestu Airport Cityja.
odosmo u off.
 
13. Maj. 2011
Projekat povezivanja Kalemegdanskog parka sa savskim priobaljem

U holu Skupštine grada danas su predstavljeni prvonagrađeni radovi za idejno rešenje projekta Centra na vodi kod „Beton hale", koji treba da poveže Kalemegdanski park sa Savskim priobaljem.
prezentacija13052011.jpg


Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas istakao je da je ideja da se pomoću predloga istaknutih arhitekata dođe do najboljeg rešenja kako spojiti reku sa Beogradskom trvrđavom.

On je, u prisustvu predsednika Skupštine grada Beograda Aleksandra Antića, podsetio da će izgradnjom mosta Zemun-Borča i preseljenjem autobuske stanice na Novi Beograd biti potpuno uklonjen kamionski i autobuski saobraćaj iz Karađorđeve ulice i tog dela grada,.

-Takođe, ideja je da se od Pariske ulice napravi plato koji će spojiti Knez Mihailovu i okolne ulice sa Kalemegdanom, a da saobraćaj bude sproveden ispod zemlje, na zadovoljstvo šetača. Mislim da za nekoliko godina nećemo moći da prepoznamo taj deo grada - najavio je gradonačelnik.

Gradski arhitekta Dejan Vasović istakao je da je na međunarodni konkurs pristiglo 135 radova iz svih delova sveta, od kojih je stručni žiri jednoglasno odlučio da proglasi dve prve nagrade, dve treće i dve počasne nagrade.

Prema njegovim rečima, do kraja godine očekuje se izrada plana, posle čega se može očekivati izgradnja tog prostora, koji može biti prema jednom od ponuđenih prvonagrađenih rešenja ili njihova simbioza. Kako je istakao, teoretski je moguće i neko treće rešenje, u zavisnosti od toga šta može da se uskladi sa zahtevnim saobraćajnim i infrastrukturnim uslovima.

Predsednik žirija profesor Darko Radović istakao je da su svi nagrađeni radovi izuzetno funkcionalni i da svaki na poseban način spaja ove dve značajne gradske celine.

Žiri je, kao je naveo, prethodnih dana zasedao u sastavu: Roberto Simon, profesor arhitekture u Brazilu, Josif Asibiljo, dugogodišnji gradski arhitekta grada Barselone, Kurt Puhinger, direktor planiranja grada Beča, kao i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas i direktorka Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Beograda Milica Grozdanić.
Izvor: Studio-B

zanimljivo... iako nije nova ideja...
 
Mene jedino zanima koji je to mozdano stanje u kome se rekonstruise i licka BAS kada ce da bude izmestena ionako u blizoj buducnosti? ( na ovom forumu se ne prica mnogo o tome, potpuno su izmenili razdelnu ogradu izmedju perona i same stanice i sada izgleda poplocavaju glavnu stazu)
 
Da li radi rimski bunar i da li se nesto promenilo od prvih postova u vezi njega sa pocetka ove teme?
 
Naravno da neradi vucko a ti se kao ponadao negdje gdje bi mogli da mlatimo pare mi nista :kafa:
 
Gradonačelnik reče,,
,, ... ideja je da se od Pariske ulice napravi plato koji će spojiti Knez Mihailovu i okolne ulice sa Kalemegdanom,..

Odlična ideja
Pariska je stvorena za terasasto kaskadnu ulicu gde bi ulazi na Kalemegdan dobili velelepni izgled kao što je stepenište preko puta ambasade Francuske a svaka kaskada prepuna turističkih ,, time out,, sadržaja. Ista se tako ističe kao spona sa starim i ,,novim-živim,, delom grada
Naravno tramvajski eko-saobracaj bi ostavio a njegova baštica,, bi bila korištena od strane vozila za dostavu, hitna interventna vozila pa i taksija . Ako je nekome iteresantan ovaj pogled, i ume nek skicira i okači ... :) otprilike ovako
 
U tom slucaju nista ne bi prolazilo nego bi saobracaj isao ispod, mada bi i to bio bespotreban trosak, jer su moguca resenja koja potpuno iskljucuju bilo kakav saobracaj na tom mestu, a posebno ako bi se izgradila metro linija.

A sto se toga ne setise pretprosle godine kad se pojavise posle 2000. godina sacuvani delovi ulica, kupatila, bolnica...
 
Ne mora da se ukida saobracaj. Pariska/Tadeusa i nema nekog smisla, kad saobracaj moze da ide oko Kalisa Bulevarom Vojvode Bojovica. Pariska i Tadeusa da se pretvore u kaskadne fontane.

Pravljenje tunela je enormno besmisleni trosak, a obaska sto ce kopanjem da uniste sva rimska nalazista i ko zna sta jos.
 
stf":14da3jvs je napisao(la):
Ne mora da se ukida saobracaj. Pariska/Tadeusa i nema nekog smisla, kad saobracaj moze da ide oko Kalisa Bulevarom Vojvode Bojovica. Pariska i Tadeusa da se pretvore u kaskadne fontane.

Pravljenje tunela je enormno besmisleni trosak, a obaska sto ce kopanjem da uniste sva rimska nalazista i ko zna sta jos.
Ali tunel bas dobro zvuci u predizbornoj godini, mislim njima se cini da dobro zvuci. Imamo napravljene mostove, buduce tunele, autoputeve, koridore, sada ce i Djeram pijaca da se sredjuje i Kalenic (uvek se pred izbore sredjuju), i tako u krug. Sta sve papir moze da istrpi, cudo jedno.
 
Nego ajde da organizujemo neku akciju da proteramo one automobie sa Kalemegdana, i osmislimo nesto pametnije od parkinga, koji se u prethodnim godinama udvostrucio, opet radi jednog elitnog Beogradskog restorana. ( i moj restoran na tom mestu bi bio elitan, ali nisu me zvali kada se delila lokacija :kafa:)
 
Denivelacija tog mesta je davno planirana, izmedju ostalog i kao deo resenja za metro iz 70 ih.

Ta denivelacija ne bi ostetila rimski sloj jer, svako ko je to cudo video zna da je on samo na metar ispod tla, zbog cega je to zaista cudesno, zamislite sta se sve dogadjalu tu tokom dva milenijuma i koliko ljudi je svakodnevno prelazilo mesto na kome su sacuvane izmedju ostalog opeke na kojima je svako ko je hteo mogao da procita slova ispisana u Beogradu pre skoro 2000. godina, da ne pisem sada o drugim pokretnim i nepokretnim nalazima. Denivelacija bi omogucila da sve to postane vidljivo, ali je neverovatno da posle obnove tramvajske podloge na tom mestu i ulozenih sredstava za par godina ocekujemo da se tramvaj preseli ispod tla, a ulice Singidunuma se ponovo pojave.

Nije potrebno niti da saobracaj ide oko Kalemegdana, to bi pre bilo dobro za tramvaj, ili turisticke vozove, a vozila bi trebalo zaustaviti na liniji Zelenog venca i Dusanove ulice sa druge strane. Kamioni bi za nekoliko godina trebalo da idu preko obilaznice na most za Borcu kako najavise, a tada treba i svim vozilima staviti rampu, sem posebnih namena, naravno.

Ako vozila idu Pariskom onda moraju i Karadjorjevom, a to je steta jer cela ta ulica ima izuzetne vrednosti i kao sto vec raspravljasmo na temi Savski amfiteatar, treba da bude pesacka, a deo kod pristanista je izuzetan zbog padine Kosancicevog venca i obale.
Zato ne bi trebalo graditi ni parkinge ispod Kalemegdanskog grebena, nego na Zelenom vencu, a odatle se za 5 minuta stize do Kalemegdana ili bilo koje zgrade u tom delu grada.
 
Nešto baš nisam ubeđen da će neko hteti da pravi klasični tunel umesto cut and cover da bi sačuvao rimske ostatke..
 
Negde sam pročitao da su uslovi za objekte kao što je Kalemegdan za dobijanje statusa međunradne zaštite su takvi
da ne može imati ikavu modernu građevinu na sebi :rolleyes:
 
Baš je mud(r)o zamišljeno . . .
kulturno istoriski spomenik a
sa jedne strane naliven novim betonskim ,,oblakom,, . . .
a sa druge strane proširenim zoo om i nj. produktima . . .
:lool: :bash: :lool:
 
БХ није део Калемегдана, па се евентуална нова грађевина не би налазила на њему. ;)
 
Očekujemo još impresivniji noćni izgled Tvrđave :)

Субота, 23. јул 2011.

Реконструкција Београдске тврђаве мења слику града

Наставком реконструкције Београдске тврђаве предвиђен је почетак радова на Бастиону III, после чега ће уследити постављање декоративног осветљења у појасу испод споменика „Победник”, што ће, према речима директорке тог јавног предузећа Иване Лучић Тодосић, тврђави дати нову естетску димензију.

– Завршетак реконструкције југозападног фронта тврђаве и поставка декоративног осветљења даће нови изглед овом значајном историјском простору и допринети укупно лепшој слици тог дела града. У претходном периоду у том делу је рестауриран Мали степенишни силаз и Бастион савске падине, коме је враћен изворни изглед из средине 18. века – навела Лучић Тодосић.

Она је за Беоинфо истакла да је намера да се поред обновљене Куле Небојша, коју је после реконструкције посетиоло више од 5.000 људи, омогући прилаз и свим другим знаменитим деловима Београдске тврђаве.

–Такође, ова значајна историјска и туристичка дестинаца биће додатно промовисана кроз најављени фестивал посвећен Дунаву, када ће на простору тврђаве, од 31. августа до 11. септембра, бити одржано низ дешавања на тему вековне повезаности највеће пловне европске реке и наше престонице – закључила је директорка „Београдске тврђаве”.

Izvor Grad Beograd
 
stf":viey50ia je napisao(la):
БХ није део Калемегдана, па се евентуална нова грађевина не би налазила на њему. ;)

Beton hala je deo Kalemegdanske tvrdjave, to je pisalo u dokumentaciji konkursa.
 
Autorka vazeceg urbanistickog plana Kalemegdana je dala svoje misljenje o izgradnji u bloku gde je Beko i prosirenju zooloskog vrta.Takodje i objasnjava sta je tada planirano da se uradi sa zoo vrtom i blokom gde je Beko

aeh-bez-bg-odbrana-beogradske-tvrdjave.jpg
 
^^^
Predramaticno.

Park do sportskog centra bi zaista lepo izgledao, ali ne vidim kako stanovi i hotel mogu vise da naruze Kalemegdan od devastiranih fabrickih hala!?
 
^^A ovo?Da li zvuci ozbiljnije posto je sa sajta pistaljka.rs?

143-lead-photo-1316646101-Podrecca1.jpg


Планирани изглед стамбеног комплекса на ободу Београдске тврђаве, Фотограф: Фото-монтажа WATG

Напад на Београдску тврђаву
21.09.2011

Пише Маријана Милосављевић

Скупштина Града Београда недавно је једним огласом обавестила грађане да као „заинтересована лица“ могу извршити јавни увид у Нацрт плана детаљне регулације блока између улица Дунавске, Тадеуша Кошћушка и Булевара војводе Бојовића и доставити писане примедбе до 20. септембра 2011. Примедбе ће моћи да бране на јавној расправи 27. септембра у 13 часова.
А заправо је одлука већ донета. Градиће се згуснут (треба искористити сваки педаљ) и седам спратова висок стамбени блок, који ће у потпуности нарушити визуру и затворити поглед на Београдску тврђаву у ширем потезу са северне, дунавске стране а нарочито са саме реке. Што је у супротности са основним вредностима и значајем Београдске тврђаве, „споменика културе од изузетног значаја за Републику Србију“. Тако је поменути оглас тек изговор како би званичници могли да кажу да је јавне расправе било. Градска телевизија Студио Б оглас није емитовала ни једанпут, као што то уосталом ни раније није чинила када се прекројавао Београд по жељи инвеститора блиских онима на власти. Затвореност и нетранспарентност градских и републичких институција онемогућавају ширу стручну јавност да се укључи у размарање и решавање најзначајнијих проблема Београда, као што су саобраћај, заштита културног наслеђа, заштита животне средине, инвеститорски урбанизам, дивља градња...
„Актуелним предлогом измена Детаљног урбанистичког плана (ДУП) мења се његов основни концепт: зелена површина предвиђена за игру деце и шетњу одраслих између улице Тадеуша Кошћушка и бедема – замењује се изградњом нових око 100.000 метара квадратних, хотелско-стамбеног комплекса и тржног центра. Овом изградњом формирају се нови бедеми испред бедема и потпуно се уништава силуета Београдске тврђаве, што је недопустиво. Зато је потребно хитно зауставити поступак измене и допуне ДУП-а“, тврди позната архитекта Александра Саша Бановић (значајан део каријере остварила је радећи у Урбанистичком заводу а део као директорка Завода за заштиту споменика културе Београда).

„Цео простор Београдске тврђаве мора се решавати јединствено, а не парцијално према захтевима појединачних инвеститора. Држава која законом не обезбеђује средства за очување споменика културе практично прихвата њихову факултативну заштиту. А то није заштита споменика културе“, категорична је Александра Бановић, један од аутора ДУП Калемегдан, документа који је још увек на снази.
Она за Пиштаљку тврди да је онај ко је купио некадашњу фабрику Беко (локација предвиђена за зелену површину) „унапред знао да ће добити одрешене руке за изградњу, захваљујући ауторима текста закона који су „промућурно“ убацили клаузулу о могућности трансформације затечених објеката на овом потезу“.
Грчка компанија Lamda Development купила је 10. августа 2007. на аукцији у Трговинском суду фабрику Беко у стечају за 55,8 милиона евра.
Представници Ламде која је фабрику Беко купила преко фирме Property Development регистроване у Београду најавили су да ће на земљишту где се сада налази напуштени призводни погон, а које је под заштитом државе, градити хотел и стамбено насеље и да ће у тај посао уложити око 150 милиона евра. Стратешки партнер Ламде у Србији биће београдска компанија Руднап, коју води Војин Лазаревић. Генерални директор је Александар Скулић. У време продаје градоначелник је био Ненад Богдановић који је умро 27. септембра исте године.

Лазаревић је Руднап Групу основао 2005. године, а поред трговине струјом, она сада има активности у грађевинарству, инжењерству, градњи енергетских постројења, производњи и услугама у металском комплексу али и у пољопривреди.
О Лазаревићевим пословима медији су раније овако извештавали: Политика се (17.4.2009.) пита да ли ће држава успети да приволи власнике земљишта да због општег интереса дају њиве које се налазе на обилазници око Београда, између Батајнице и Добановаца, у замену за пољопривредно земљиште на неком другом месту? Према сазнању Политике потребно је експроприсати 147 хектара земљишта, а највише од фирме Меријан, заједничке компаније Руднапа и Ламде. Они имају 400 хектара уз обилазницу и на њеној траси.
Војин Лазаревић тада је изјавио да они нису куповали земљу да би је препродавали и зарађивали од државе, већ да би ту развијали бизнис. „За нас је важно да се та обилазница изгради што пре, да добијемо прилазне путеве нашим парцелама, да Град усвоји што пре планове детаљне регулације и убрза процедуру издавања дозвола“, рекао је Лазаревић.

Шта нам у ствари нуде грчка Ламда и њен стратешки партнер Лазаревић уместо Калемегдана каквог познајемо?
Београдска тврђава која је надживела све своје непријатеље сада инвеститорима служи да објасне како ће њихов дизајн који ће је заклонити (а самим тим и омаловажити), у ствари „омогућити да ојача националну културу и национални понос“, односно њихови објекти су „показни случај за националне тежње и културну свест“.
Директор Ламде Зисимос Данилатос открио је планове за еКапију: „Почетак градње овог комплекса не треба очекивати пре краја лета 2009. јер се земљиште налази у зони Калемегдана и самим тим је под заштитом Завода за заштиту споменика. Тренутно смо у у фази израде урбанистичког плана за цео комплекс и када он буде завршен, у обавези смо да га проследимо Заводу на разматрање. Водили смо рачуна да га ускладимо са Генералним урбанистичким планом (ГУП). Ламда код свих својих инвестиција инсистира на транспарентном пословању, тако да не желимо у било какав посао да се упуштамо, док не добијемо све потребне дозволе“.
Данилатос каже да је извесно да ће задржати стару зграду фабрике, у којој ће бити хотел – преговарају са најпрестижнијим ланцима, како би хотел имао пет звездица.
На критике стручне јавности одговара овако: „Комплекс на Дорћолу неће високо опасаним зидовима бити претворен у гето, али он ће ипак, функционисати као јединствена целина, у којој ће будући становници резиденцијалног објекта, моћи да користе све услуге хотела, а један део станова биће изузет од продаје и чак брендиран и издаван као део неког великог хотелског ланца“.

Ево шта о томе детаљније каже Џон Елиот, потпредседник пројектанске фирме WATG. (Иначе, за својих 65 година постојања WATG је имао привилегију да ради по целом свету – од најпрестижнијих - попут хотела Emirates Palace (www.emiratespalace.com) у Абу Дабију... до прибежишта на скривеним острвима). „Чињеница да WATG ради на једном хотелском пројекту у Србији омогућиће да Србија, а нарочито Београд, стекну престижан статус на светској мапи развоја хотелске индустрије. Нови хотелски дизајн има још једну функцију. Може деловати као показни случај за националне тежње и културну свест. Ово нарочито важи за земље у развоју. Пошто хотели у великој мери представљају места где се спаја спољни свет и локална заједница, у зрелој фази туристичког развоја неке дестинације дизајн једног хотела се често користи да ојача локалну културу и национални понос. Историјски архитектонски стил Бека и комшија из националног наслеђа, Калемегдан, стварају сјајну прилику да се пружи значајан допринос тој зони града, и у стилу и у формирању новог мерила вредности околних некретнина“.
Пројекат комплекса је за WATG урадио италијанско-словеначки архитекта Борис Подрека, иначе светски познат по реконструкцијама градских тргова.
Александра Бановић, међутим, истиче спорне чињенице у вези са плановима инвеститора.
„Посебно наглашавам да радни тим који је дао Предлог Одлуке о изради плана детаљне регулације блока између наведених улица – Центра за планирање урбаног развоја (ЦЕП) из Београда, не би смео бити укључен пошто су сви досадашњи учесници у изради Генералног плана и уређења града њихови садашњи или некадашњи чланови: Влада Мацура – Генерални план, Миодраг Ференчек – Измене Генералног плана, Жаклина Глигоријевић – садашњи директор Урбанистичког завода, Ђорђе Бобић – некадашњи градски архитекта, Вук Ђуровић – некадашњи секретар Секретеријата за урбанизам. Они су својим радом у великој мери нарушили градске вредности, како споменичке тако и архитектонско-урбанистичке“.
Бановићева поставља питање ко стоји иза страног инвеститора и ко има толики утицај на градске власти да промене уобичајену праксу да Дирекција за изградњу финансира урбанистичке планове. Проблем се усложњава чињеницом, истиче саговорница Пиштаљке, „да је ЦЕП био друштвена фирма, да је у међувремену приватизован и постао власништво бившег Градског секретара за урбанизам (архитекта Вук Ђуровић)“.
„Садашњи директор Урбанистичког завода Жаклина Глигоријевић је некадашњи радник ЦЕП-а. Измену генералног плана су испред Урбанистичког завода радиле архитекте Мацура и Ференчек, који је такође бивши радник ЦЕП-а, као и архитекта Бобић, који је био главни архитекта Града када су све ове активности око спорних локација одобравале. Он је истовремено био и председник стручног већа Урбанистичког завода. Њихов утицај био је значајан зато што су били распоређени на свим кључним местима за доношење и спровођење одлука и међусобно су се невероватно успешно усаглашавали и синхронизовали.
Симптоматично је да су сви који су радили на Генералном плану, за рачун београдске владе, касније добили посао код инвеститора, како би у њиховом интересу искористили двосмислености Закона, који су сами формулисали. Тражим да се спречи бахатост и неодговорно понашање градских власти, као и да се заустави пракса парцијалног решавања комплекса, који се мора решавати јединствено. Напомињем да је ДУП-ом начелно дата могућност трансформације намене, али не да о томе одлучује инвеститор и пројектански тим“, истиче Бановић.

Управо због тога она се залаже за хитну обуставу измене ДУП-а, док се не покрене јавна расправа у којој би учествовао најшири круг заинтересованих грађана. Наша саговорница још апелује да се поштује постојећи ДУП, иза кога стоје стручњаци и да се спречи примена инвеститорско-партијског урбанизма који се обрушио – како на центар града, са Кнез Михаиловом улицом и Тргом Републике – тако и на Топчидер који је посебно угрожен исхитреном градњом моста преко Аде Циганлије.

Izvor

http://www.pistaljka.rs/home/read/143
 
Vrh