- Prošle godine bilo je 40 događaja različitog karaktera, za sedam manje od 2010. godine što je bilo i očekivano s obzirom na ekonomsku krizu - kaže Petričević. - Iako smo imali manji broj događaja, ostvarili smo prihod od oko 600.000 evra, što je skoro isto kao i u 2010. Posetilaca je 2011. bilo nešto više od 700.000, manje nego godinu dana ranije kada je u "Areni" došlo 750.000 ljudi. Isti profit uz manje događaja uspeli smo da ostvarimo na račun atraktivnosti manifestacija ili izvođača jer su trpeli visoku cenu karte. Kada ponudite veliko ime ili scenski spektakl, to ide, bez obzira na visoke cene ulaznica, na prosečnu platu i ekonomsku situaciju. Tako je i u svetu i kod nas.
Mada je prvenstveno osmišljena za sportske programe, 65-75 odsto prihoda "Arena" ima od organizovanja koncerata i spektakala, dok ostatak ostvaruje davanjem usluga marketinga, teretana i ugostiteljstva. Da bi bila na "nuli", potrebno je da radi više od 160 dana godišnje.
- Realnost je pokazala da je sport mnogo nižeg kvaliteta nego što je bio nekada. Definitivan nedostatak "Arene" je manjak sportskih događaja. Nemajući mogućnost da organizujemo snažni ligaški turnir, jedina slamka spasa su nam velika međunarodna takmičenja - objašnjava Petričević. - Sve to je malo i mi se trudimo da pronađemo što više mogućnosti kako bismo opstali na tržištu. Ovo će biti teška godina, najteža od svih, već vidim. Imajući to u vidu, fokus smo stavili samo na najgrandioznije i najatraktivnije jer, usled krize, samo takvi događaji mogu da privuku publiku koja neće biti u dilemi da li za takvu stvar treba da izdvoje novac.
Uporedo sa rokerima i pop zvezdama "Arena" je postala dom i vrhunskih umetnika klasične muzike. U toku su pregovori oko nastupa Andree Bočelija, Lang Langa, Jo Jo Ma... Petričević kaže da mu je cilj da Beogradu ponudi najbolje u svim domenima.
- Smatramo da smo do sada uspeli u našim naporima da "Arenu" pozicioniramo kao multifunkcionalni objekat u kome se stvaraju trajne uspomene - kaže prvi čovek dvorane. - Kao i kada se spomene "O2 arena" u Londonu, "Medison skver garden" u Njujorku ili "Bersi arena" u Parizu, želja nam je da sama činjenica da se neki program održava u "Areni" kod svakog proizvede isti efekat - da je taj događaj nesumnjivo visokog kvaliteta.
Svake godine postoji nekoliko meseci kada po prirodi stvari nema događaja. Kako kaže Petričević, najopasniji su jun, jul i avgust, kada se mnogi događaji sele na otvoreno što znači da postoji opasnost da tada nemaju nijedan događaj, a kritičan je i januar zbog praznika.
- Pokušavamo da nadomestimo taj nedostatak, pa radimo na otvorenom po principu velikih koncerata u "Areni". Time bismo upotpunili stabilnost našeg poslovanja, a prvi takav je koncert "Metalike" na Ušću, za koji je već prodat veliki broj karata. - priča Petričević.
Osim kontinuirane sportske programske šeme, "Areni" nedostaju i oprema za multifunkcionalnost, pre svega pokretne zavese koje bi omogućile da ona ne deluje prazno sa 2.000 posetilaca. To je, kaže direktor, rešeno, jer uskoro sledi javna nabavka. Jedan problem međutim ostaje, a to su muke sa podzemnim vodama u maloj sali, za koje se nadaju da će ih uskoro savladati.
PRIHOD OD LOŽA DO 250.000 EVRA
ZNAČAJAN deo prihoda ostvaruje se iznajmljivanjem loža od kojih svake godine "kapne" do 250.000 evra. Od njih 50, deo se daje Gradu, promotivnim partnerima, organizatorima, pa na prodaju ostaje 15 loža. Do sada je prodato deset sa tendencijom blagog porasta interesovanja.
- Kada bi postojao kontinuirani sport u "Areni", sve bi "planule" po znatnoj skupljoj ceni i na rok do deset godina kao u Londonu gde se za njih daje 250.000 funti, a u svakom trenutku je još po 200 kompanija u redu za čekanje.
USPEŠNI KONCERTI I SA 5.000 LjUDI
PRIGOVORI da je "Arena" možda prevelik prostor za neki program i da u njoj ne postoji intimnost bili bi rešeni pokretnim zavesama. Produkcioni zahtevi koncerta za četiri, pet hiljada gledalaca rade se kao da će biti 50.000 ljudi.
- Pokazatelj uspeha nekog događaja u svetu nije isključivo brojka koliko je ljudi na njemu bilo. Važan je "boks ofis", vrednost prodatih karata. "Arena" u 2011. za neke događaje nije bila rasprodata, niti je to bilo planirano, ali je više nego ispunila očekivanu novčanu svotu - kaže Petričević.
ZAKUP 10 ODSTO OD PRODATIH KARATA
CENA zakupnine "Arene" nije se menjala godinama, iznosi 10 odsto od ukupnog prihoda po osnovu prodatih karata, uz minimalne garancije. One, napominje direktor, zavise od konfiguracije "Arene", odnosno od toga da li je scenska postavka za 2.000 ili za 22.000 ljudi. Najmanja garancija je 6.000 evra, a najveća, za celu dvoranu, iznosi 25.000 evra.
OBILAZAK
KAO i drugi veliki svetski sportski objekti, i "Arena" je dostupna za obilazak turistima. Posete se moraju zakazati nedelju dana ranije, odvijaju se svakim radnim danom od 10 do 16 časova, osim kada se u objektu održavaju manifestacije. Za grupne posete minimum je deset osoba, mala 45-minutna tura košta 118, a velika 90-minutna 177 dinara po čoveku. Najskuplje su inostrane stručne ekskurzije - 1.180 dinara po osobi.
TROŠKOVI
300 voda i kanalizacija, 1.000 vešanje produkcije, 2.000 za električnu energiju, 2.000 troškovi grejanja, 2.700 vanredno čišćenje, 4.000 osiguranje imovine i učesnika, 500 protivpožarne ekipe, 900 medicinska pomoć, 1.500 dodatna radna snaga, 2.500 obezbeđenje i kontrola ulaza.
NAPOMENA: iznosi su u evrima.
U BROJKAMA
* 16 godina je građena od 1991. do 2007.
* 70 miliona evra je konačna cena gradnje
* 18.000 kapacitet za sportska dešavanja
* 25.000 maksimalni kapacitet za koncerte
* 48.000 kvadratnih metara površina objekta
* 4.800 parking mesta ima ispred "Arene"
* 22.567 ljudi na košarkaškom meču Partizan - PAO