Šta je novo?

Beogradska Arena

mitadigimon":305e8yp7 je napisao(la):
Auuu, koja zavist i sebicluk u poslednjih par postova... Nadam se da gresim i ne zelim nikog da vredjam, ali ako stvarno tako mislite - alal vam vera! Ovde se uspeh zaista ne prasta...
...

Nego, da li neko zna sta se desava sa cuvenom medijskom kockom (semaforom iznad terena)? Da li ima nekih novih informacija u vezi sa eventualnom nabavkom? Da li ovaj stari uopste ne radi?
Ako si mladji od 20 godina, mogu da te razumem - kazace ti se samo kada ti prvi put npr. neki "uspesni" rodjak ne vrati pozajmicu. Ako, pak, nisi - sta reci, beznadezno si podlegao jeftinom populizmu. Da ti odmah bude lakse - deo si velike vecine srpskog drustva ;).

Evo ti jedna mentalna vezba: dodje kod tebe npr. Nole Djokovic (dovoljno uspesan, zar ne? I vise nego Partizan) i kaze ti: "burazeru, 'ajde da mi iznajmis stan za zurku". Ne placa unapred, nema osiguranje, znas da duguje okolo (rekli smo da je u pitanju mentalna vezba;), a ti ipak pristanes, jer ti je cale rekao da je to odlicna reklama z vasu zgradu i, cak, celu mesnu zajednicu. I onda Noletovi pripiti pajtasi razlupaju 2-3 slike i ulube mehanizam troseda na rasklapanje.

Ti trazis od Noleta da ti plati stetu, a on ti kaze "ne mogu da verujem sta mi trazis, u ovoj zgradi niko ne prasta uspeh";).

Deluje ti smesno? Nerealno? Bas kao i ponasanje drugara u tvom voljenom klubu.

PS: sredstva za semafor nisu planirana ove godine. Znaci, sigurno ga nece biti ove godine.
 
Hvala za informaciju za semafor... A sto se tice ostalog...wow, otvorio si mi oci. Bravo care, najpametniji si, pobedio si! :)

Stvarno ne znam ko je deo velike vecine naseg drustva, ali 'ajde... Zaista nemam nameru da se prepucavam ni sa jednim Zvezdinim navijacem, samo sam izneo svoje vidjenje cele situacije koja se desava oko KK Partizan poslednjih par godina. A kada kazem uspeh - mislim na sportski uspeh i pozitivnu poruku, koju on (sport), uz muziku mozda, jedini moze da posalje u inostranstvo o ovoj jadnoj zemlji...

Uglavnom, kazem svoje misljenje jer sam upoznat sa nekim stvarima koje se desavaju iza zavese, i zaista nemam nameru da blebecem kao neki ostrasceni klinac (pritom i nisam klinac, niti sam ostrascen, niti mi je bitno ko za koga navija i sl.). A sve te stvari i radnje u vezi zadabanja klinova u tockove, koje se istrazuju, ce uskoro biti otkrivene javnosti... Sta mislis zasto se odjednom gomilaju ostavke na sve strane?

P.S. Zamolio bih te da reci poput "mentalna" ne koristis u ovakvom kontekstu, nema smisla da se spustamo na taj nivo...


- Izvinjavam se svima za off-topic.
 
kakvi bre zvezdini navijači. Za tebe su svi neistomišljenici navijači zvezde?!?!?!?!?!!? loooodo.
 
Partizan i protiv CSKA u Areni u aprilu.

Arena ce verovatno biti i domacin F4 NLB lige.

Mogla bi da se organizuje akcija "evro za semafor" :rolleyes:
 
To, to, to! :)

Mislim da ce eventualni F4 NLB lige biti bezveze, s obzirom na malo interesovanje sprske publike za to takmicenje. A trosak veeeliki...
 
Sramota je za Beograd da Arena koja je pod ingerencijom grada ne dobije kvalitetnu fasadu,ovo kako sada izgleda je oronulo i sramota s obzirom na koliko je novca uloženo u Arenu!
 
Ajde nek Điki nabaci malo boje na tu oronulu fasadu.. :kafa:
 
Fasada nije oronula nego je jednostvno ruzna :D Umesto kamene fasade (kako je bila zelja arhitekte) ugradjeni su nekakvi betnoski paneli.

Jednostavno, ljudima je i dalje tesko da se pomire sa tim da je Arena bila i dan danas je preveliki zalogaj za Beograd. Da bi se zavrsila za Eurobasket pravljen je niz losih kompromisa koji se ogledao u ugradnji gomile jefitnog sranja u Arenu (pomenute plocice ispred hale).

Takodje, i pored svog entuzijazma trenutnog menadzmenta da Arena dobro radi i dalje je broj dogadjaja isuvise mali da bi objekat poslovao u plusu. A cak i da je vise dogadjaja, to ne bi donelo bog zna kakav boljitak - prvenstveno zbog uzasnog standarda gradjana koji jednostano nemaju para da finansiraju karte za sve te koncerte, sportske priredbe, predstave itd.

Tu je nazalost i izvesna "neprosvecnost", odnosno i dalje vrlo diskutabilan i ogranicen ukus vecinske publike u gradu i zemlji....

Dugorocno gledano, Arena je samo opterecenje za grad i najbolje resenje bi bila neka vrsta javno-privatnog partnerstva. Npr. brendiranje Arene i otvaranje mogucnosti za izgradnju komercijalnih pratecih sadrzaja uz nju. Ali, ni to nece pomoci ako i dalje svaki odlazak na utakmicu ili koncert podrazumeva post i visemesecnu stednju za sat-dva zabave...
 
Arena sada sasvim fino radi, uprkos velikoj krizi. Ni O2 nije puna bas svaki dan iako je glupo porediti. Uhodala se nasa arena, i nadam se da ce u dogledno vreme uraditi jedan refresh!
 
Pa, da nastavimo gde smo stali na temi "Gradski život i vesti":

Beogradska arena bi za pare mogla da promeni ime?
M. T. KOVAČEVIĆ | 29. februar 2012. 22:15 | Komentara: 4
Rukovodstvo "Beogradske arene", po uzoru na objekte u Evropi i Americi, objavilo javni poziv za izbor najpovoljnije ponude za novi naziv, sa rokom od pet godina

bg-arena.jpg


VELIKI broj značajnijih sportskih objekta u Evropi ali i Americi, da bi pospešio svoje poslovanje odlučuje se na "prodaju imena" tako što sklapaju ugovore po kojima će pet, deset ili petnaest godina nositi ime nekog jakog sponzora. Rukovodstvo "Beogradske arene" odlučilo se da primeni ovaj zapadni model, pa su u ponedeljak objavili javni poziv za izbor najpovoljnije ponude sa rokom od pet godina.

Realizacijom ovog ugovora, najveći zatvoreni sportski objekat u Srbiji, delimično bi zatvorio finansijsku konstrukciju...

- Praksa je pokazala da sportski objekti, kao na primer londonska i berlinska hala "O2", koje godišnje imaju veliki broj jakih događaja, mogu po sezoni da zarade i više od pet miliona evra, samo na "prodaji" imena - priča Dejan Petričević, direktor "Beogradske arene".

Hale na Starom kontinetu uglavnom nose imena mobilnih operatera, proizvođača telekomunikacione opreme, ali i banaka i osiguravajućih društava.

- Da bi se postigao "jak" ugovor, potrebno je godišnje da realizujemo najmanje 160 događaja, plus da imamo barem dva kolektivna sporta čiji bi timovi trenirali i igrali pred punim tribinama - priča naš sagovornik, podsećajući da je prošle godine pod krovom domaće "Arene" bilo 700.000 posetilaca.

Primera radi, "O2" arena u Londonu uspela je da se promoviše kao najpopularniji koncertni prostor na svetu. Godišnje prodaju više od 1.700.000 ulaznica, više nego ijedna druga koncertna dvorana na svetu, uključujući "Medison Skver Garden" u Njujorku, koja je godinama bila rekorder.

Kako primer dobre prodaje imena, može se pomenuti "Honda centar" u Anahajmu u Kaliforniji. Ugovor je sklopljen na 15 godina, a "težak" je čak 60 miliona dolara.

U IGRI I DOMAĆE I STRANE FIRME

ZA buduće ime "Arene" mogu da konkurišu pravna lica iz zemlje i inostranstva. Komisija za sprovođenje javnog poziva zadržava pravo i da poništi postupak, ukoliko nijedna od ponuda ne bude odgovarala interesima Beograda, kao vlasnika objekta. Kako će se ubuduće zvati hala, znaće se od 30. marta, kada će biti otvorene ponude.

SLABO ZANIMANJE ZA "EKS JU"

U REGIONU, iako ima nekoliko "Arena", rukovodstva su teško pronalazila sponzore. Takav je slučaj u Zagrebu, Splitu... U Istočnoj Evropi Prag ima "O2 arenu", dok u Viljnusu hala nosi "Simensovo" ime. Blizu dogovora je i multifunkcionalni objekat u Ljubljani.

SPOMINJALA SE I "MARAKANA"
KOD nas bilo je nekoliko pokušaja da stadion Crvene zvezde ponese ime po nekom od moćnih sponzora. Dok je predsednik kluba bio Dragan Stojković spominjala se japanska "Tojota", dok se poslednjih godina spekulisalo sa još jačom saradnjom sa ruskim "Gaspromom".

Izvor: Večernje novosti

I jedan zanimljiv tekst o radu Arene:

Beogradska arena živi od koncerata
N. N. KNEŽEVIĆ | 28. februar 2012. 21:58 | Komentara: 1
Najveća dvorana na Balkanu u 2011. imala manje manifestacija, ali skoro istu zaradu. Da bi bili "na nuli", potrebno im 160 radnih dana. Samo 25 odsto prihoda od sportskih dešavanja

bg-direktor-arene.jpg

Direktor Dejan Petričević foto A. Stevanović

PRVENSTVENO namenjena velikim sportskim programima, "Beogradska arena" već nekoliko godina funkcioniše zahvaljujući umetničkim i scenskim spektaklima, dovodeći velika imena poput Stinga, Šakire i Elton Džona. Sport ima tek četvrti deo u stvaranju zarade, dok ostatak novca pribavljaju pružanjem raznih usluga, od marketinga do teretane.

Direktor Dejan Petričević za "Novosti" kaže da je, u postojećim uslovima, uglavnom zadovoljan radom najveće balkanske dvorane jer se prošlogodišnji pad od 15 odsto po broju održanih manifestacija, u odnosu na 2010, nije odrazio na zaradu. On spremno čeka težak period pred nama i tvrdi da kad "bismo imali sporta, razbili bismo".

- Prošle godine bilo je 40 događaja različitog karaktera, za sedam manje od 2010. godine što je bilo i očekivano s obzirom na ekonomsku krizu - kaže Petričević. - Iako smo imali manji broj događaja, ostvarili smo prihod od oko 600.000 evra, što je skoro isto kao i u 2010. Posetilaca je 2011. bilo nešto više od 700.000, manje nego godinu dana ranije kada je u "Areni" došlo 750.000 ljudi. Isti profit uz manje događaja uspeli smo da ostvarimo na račun atraktivnosti manifestacija ili izvođača jer su trpeli visoku cenu karte. Kada ponudite veliko ime ili scenski spektakl, to ide, bez obzira na visoke cene ulaznica, na prosečnu platu i ekonomsku situaciju. Tako je i u svetu i kod nas.

Mada je prvenstveno osmišljena za sportske programe, 65-75 odsto prihoda "Arena" ima od organizovanja koncerata i spektakala, dok ostatak ostvaruje davanjem usluga marketinga, teretana i ugostiteljstva. Da bi bila na "nuli", potrebno je da radi više od 160 dana godišnje.

- Realnost je pokazala da je sport mnogo nižeg kvaliteta nego što je bio nekada. Definitivan nedostatak "Arene" je manjak sportskih događaja. Nemajući mogućnost da organizujemo snažni ligaški turnir, jedina slamka spasa su nam velika međunarodna takmičenja - objašnjava Petričević. - Sve to je malo i mi se trudimo da pronađemo što više mogućnosti kako bismo opstali na tržištu. Ovo će biti teška godina, najteža od svih, već vidim. Imajući to u vidu, fokus smo stavili samo na najgrandioznije i najatraktivnije jer, usled krize, samo takvi događaji mogu da privuku publiku koja neće biti u dilemi da li za takvu stvar treba da izdvoje novac.

Uporedo sa rokerima i pop zvezdama "Arena" je postala dom i vrhunskih umetnika klasične muzike. U toku su pregovori oko nastupa Andree Bočelija, Lang Langa, Jo Jo Ma... Petričević kaže da mu je cilj da Beogradu ponudi najbolje u svim domenima.

- Smatramo da smo do sada uspeli u našim naporima da "Arenu" pozicioniramo kao multifunkcionalni objekat u kome se stvaraju trajne uspomene - kaže prvi čovek dvorane. - Kao i kada se spomene "O2 arena" u Londonu, "Medison skver garden" u Njujorku ili "Bersi arena" u Parizu, želja nam je da sama činjenica da se neki program održava u "Areni" kod svakog proizvede isti efekat - da je taj događaj nesumnjivo visokog kvaliteta.

Svake godine postoji nekoliko meseci kada po prirodi stvari nema događaja. Kako kaže Petričević, najopasniji su jun, jul i avgust, kada se mnogi događaji sele na otvoreno što znači da postoji opasnost da tada nemaju nijedan događaj, a kritičan je i januar zbog praznika.

- Pokušavamo da nadomestimo taj nedostatak, pa radimo na otvorenom po principu velikih koncerata u "Areni". Time bismo upotpunili stabilnost našeg poslovanja, a prvi takav je koncert "Metalike" na Ušću, za koji je već prodat veliki broj karata. - priča Petričević.

Osim kontinuirane sportske programske šeme, "Areni" nedostaju i oprema za multifunkcionalnost, pre svega pokretne zavese koje bi omogućile da ona ne deluje prazno sa 2.000 posetilaca. To je, kaže direktor, rešeno, jer uskoro sledi javna nabavka. Jedan problem međutim ostaje, a to su muke sa podzemnim vodama u maloj sali, za koje se nadaju da će ih uskoro savladati.

PRIHOD OD LOŽA DO 250.000 EVRA

ZNAČAJAN deo prihoda ostvaruje se iznajmljivanjem loža od kojih svake godine "kapne" do 250.000 evra. Od njih 50, deo se daje Gradu, promotivnim partnerima, organizatorima, pa na prodaju ostaje 15 loža. Do sada je prodato deset sa tendencijom blagog porasta interesovanja.

- Kada bi postojao kontinuirani sport u "Areni", sve bi "planule" po znatnoj skupljoj ceni i na rok do deset godina kao u Londonu gde se za njih daje 250.000 funti, a u svakom trenutku je još po 200 kompanija u redu za čekanje.

USPEŠNI KONCERTI I SA 5.000 LjUDI

PRIGOVORI da je "Arena" možda prevelik prostor za neki program i da u njoj ne postoji intimnost bili bi rešeni pokretnim zavesama. Produkcioni zahtevi koncerta za četiri, pet hiljada gledalaca rade se kao da će biti 50.000 ljudi.

- Pokazatelj uspeha nekog događaja u svetu nije isključivo brojka koliko je ljudi na njemu bilo. Važan je "boks ofis", vrednost prodatih karata. "Arena" u 2011. za neke događaje nije bila rasprodata, niti je to bilo planirano, ali je više nego ispunila očekivanu novčanu svotu - kaže Petričević.

ZAKUP 10 ODSTO OD PRODATIH KARATA

CENA zakupnine "Arene" nije se menjala godinama, iznosi 10 odsto od ukupnog prihoda po osnovu prodatih karata, uz minimalne garancije. One, napominje direktor, zavise od konfiguracije "Arene", odnosno od toga da li je scenska postavka za 2.000 ili za 22.000 ljudi. Najmanja garancija je 6.000 evra, a najveća, za celu dvoranu, iznosi 25.000 evra.

OBILAZAK
KAO i drugi veliki svetski sportski objekti, i "Arena" je dostupna za obilazak turistima. Posete se moraju zakazati nedelju dana ranije, odvijaju se svakim radnim danom od 10 do 16 časova, osim kada se u objektu održavaju manifestacije. Za grupne posete minimum je deset osoba, mala 45-minutna tura košta 118, a velika 90-minutna 177 dinara po čoveku. Najskuplje su inostrane stručne ekskurzije - 1.180 dinara po osobi.

TROŠKOVI
300 voda i kanalizacija, 1.000 vešanje produkcije, 2.000 za električnu energiju, 2.000 troškovi grejanja, 2.700 vanredno čišćenje, 4.000 osiguranje imovine i učesnika, 500 protivpožarne ekipe, 900 medicinska pomoć, 1.500 dodatna radna snaga, 2.500 obezbeđenje i kontrola ulaza.
NAPOMENA: iznosi su u evrima.

U BROJKAMA
* 16 godina je građena od 1991. do 2007.
* 70 miliona evra je konačna cena gradnje
* 18.000 kapacitet za sportska dešavanja
* 25.000 maksimalni kapacitet za koncerte
* 48.000 kvadratnih metara površina objekta
* 4.800 parking mesta ima ispred "Arene"
* 22.567 ljudi na košarkaškom meču Partizan - PAO

Izvor: Večernje novosti

I evo šta se sve može gledati u Areni u narednom periodu:

6.3 - 11.3. Evropsko prvenstvo u rvanju

28.4. Beogradski sindikat

8.5. Metallica (koncert je na Ušću, ali je Arena organizator)

12.5. Sensation Innerspace

31.5. Pink Martini

29.6 - 1.7. - Cirque du Soleil Algeria

Izvor Beogradska Arena

Naravno, lista događaja nije konačna. Nezvanično sm čuo da Arena pokušava da dovede jedan značajni britanski bend koji je 10.7.2009. nastupao na Exitu, a u aprilu i maju je na evropskoj turneji :)
 
Teško da će to da im se isplati.

Bilo bi im pametno da dovedu Cranberries, oni su u Zagrebu prvi vikend u junu..
 
Cranberries imaju baš gust raspored tih dana - 25.6. u Berlinu, 26.6. u Varšaviu, 29.6. u Zagrebu, a od 30.6. su već na turneji po Italiji. Teško da tu može da se ubudži BG jer su jedini "slobodni" datumi 27. i 28.6. ali bilo koji od ta dva datuma bi podrazumevao da bend nastupa tri dana za redom u tri različite države, što je baš retkost. No, budući da Cranberries nastupaju na zagrebačkom Inmusic festivalu, a da se line-up tog događaja prethodnih godina u dobroj meri poklapao sa Exitom, nije isključeno da Dolores i drugare vidimo u Novom Sadu. Trenutno im je poslendji datum na evropskoj turneji 10.7. u Madridu, a Exit počinje 12.7.

Istina je da Manic Street Preachers (to je bend iz prethodnog posta) nisu komercijalno toliko isplativi, ne verujem čak da bi furali pun kapacitet, pre bi se išlo na nekih 5.000 karata, što mislim da mogu da rasporodaju u Beogradu (naročito u periodu kada nema većih koncerata). Ali jesu dobar i značajan bend i nešto su što vredi čuti. No, gledajući njihov raspored turneje, izgleda da Arena nije uspela da ih bukira.
 
Srbistan :rolleyes:

"Arena" i dalje bez upotrebne dozvole
Autor: Tanjug 07.03.2012. - 14:50 Komentara (0)
Beogradska "Arena" i dalje posluje bez upotrebne i drugih dozvola za objekat, a zbog sporosti gradskih institucija već tri godine ne može da realizuje ugovor o sponzorstvu koji bi rešio veliki deo njenih finansijskih problema, izjavio je danas direktor tog preduzeća Dejan Petričević.

30643-beogradska-arena-15.jpg


Direktor Petričević je na konferenciji za novinare o javno-privatnom partnerstvu pohvalio pomoć koju mu je gradonačelnik Beograda Dragan Đilas u nekoliko navrata pružio u rešavanju problema preduzeća "Arena Beograd d.o.o", ali, da na drugoj strani, on nailazi na nerazumevanje i sporost kod nadležnih gradskih institucije.

Zbog njihove sporosti "Arena" već tri godine ne može da realizuje ugovor o sponzorstvu sa jednom velikom kompanijom koji bi rešio sve finansijske probleme tog sportskog objekta za čiju je prostu reprodukciju potrebno oko 180.000 evra mesečno, kazao je Petričević.

Petričević je objasnio da postoji bojazan kod nadležnih gradskih institucija da će "Arena" promeniti ime ili vlasnika, što je potpuno neosnovano, jer se radi o javnom dobru Beograda i Republike.

"Arena" ne može da dobije i dozvolu za sanaciju podzemnih voda oko objekta, zbog toga što se projektanti ne slažu oko načina kako to rešiti, pa je Petričević rezignirano poručio da će sam finansirati sanaciju, samo da mu nadležni daju dozvolu.

Za odredjene manifestacije potrebno je da se nabave veliki LED ekrani i ozvučenje, koje "Arena" i dalje nema, već to iznamljuje, a za nabavku takve opreme potrebno je oko milion evra, naveo je Petričević, a potrebno je nabaviti i velike pokretne zavese i pregrade da bi "Arena" bila multifunkcionalna.

Direktor je naveo da, osim velike hale, postoje i četiri male za čije iznajmljivanje postoji interes.

Petričević je primetio da su, bi taj objekat sam sebe održavao i zaradjivao, potrebne velike manifestacije ili takmičenja velikih timova.

No, za sada samo sportski klub "Partizan" ima ugovor za održavanje košarkaških utakmica, koji od ulaznica i prava televizijskih prenosa uspeva da plati zakup, rekao je Petričević, a to nije dovoljno za održavanje "Arene".

Uskoro će biti objavljen javni poziv za sponzore, nagovestio je Petričević i dodao da je sa jednom kompanijom sklopljen ugovor o prodaji karata za menifestacije u "Areni" i prihod po tom osnovu je udvostručen.

Izvor 24 sata
 
BEOGRADSKA ARENA POSTALA „KOMBANK ARENA“
Komercijalna banka AD Beograd i Arena Beograd su potpisale petogodišnji ugovor o pravu korišćenja imena, u kome je novi naziv „Kombank Arena“ moto veoma obimnog i ambicioznog projekta poslovne saradnje.

Super sto je i domaca banka,i ovo KOM u nazivu mi se svidja :kk:
 
A kada je prestala da se zvanično zove "Hala Limes"?
 
Mislim da je "Limes" bio naziv konzorcijuma koji je gradio Arenu početkom 90-ih. Kada je sve to puklo i to ime je otišlo u zaborav. Arena je zvanično otvorena pod imenom "Beogradska arena".

Kod ovog sponzorskog ugovora je ime uostalom najmanje bitno - može da se zove i "Karton city arena" što se mene tiče - važno je kako će novac koji Arena dobija po sponzorskom ugovoru biti utrošen. Znam da direktor Arene već duže vremena želi da nabavi akustične zavese kako bi se lakše organizovali koncerti u smanjenom kapacitetu Arene (kao što je bio Manson gde je bina bila postavljena tačno na polovini Arene, tako će biti i za Cranberries). Isto tako znam da dosta ljudi želi medijsku kocku (jumbotron) i led prsten iznad loža. Ja bih dodao - sređivanje platoa i stepeništa (ploče su baš propale i ispucale) i renoviranje toaleta. Ostaje pitanje da li će za sve to biti dovoljno para!?

Što se programskog dela tiče, tu se ne brinem mnogo. Arena i trenutno solidno radi, jesenja sezona im je već po trenutno najavljenim događajima bogatija od prošlosezonske (već su najavljeni Foam fest, Lord of the dance, Lenny Kravitz, Jennifer Lopez i Cranberries, za razliku od prošle godine kada smo imali samo Briana Ferrya i Sade). Sport će zaživeti kada eventualno neki naš klub dobije A licencu u Evroligi (tada mi morao da igra u hali sa 10.000+ kapacitetom).

Inače, gledam komentare na "Kombank arenu" po info portalima, sve u fazonu: "užas", "strašno", "tajkunizacija", "sve je na prodaju" itd. Ponekad se zapitam gde ja to živim!? Ti ljudi sigurno misle da se arene u Pragu, Belinu i Londonu zovu O2 po kiseoniku, a da je ono Allianz u nazivu minhenskog stadiona zapravo žargonski naziv za pivo, kobaje i fudbal u paketu.
 
Da, zbog promene zvaničnog imena ćemo prestati da je zovemo "Arena" kao do sada (koliko "Arena" ima u Beogradu koje se razlikuju samo po prisvojnom pridevu?) pa ćemo da je zovemo "Kombank Arena" :p
 
Sto kazes Homere, red je da Arena dobije dzambotron kao i da srede sto je propalo. Odrzavanjeee! :grand:
 
Vrh