Šta je novo?

Batajnički drum

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805561#p805561:1wizabgy je napisao(la):
chiko » 21 Dec 2020 11:56 am[/url]":1wizabgy]Ja mislim da su ovi legalisti u saobracaju koji se drze propisa ko pijan plota jednaka opasnost po bezbednost saobracaja kao i ovi bahati koji jurcaju 150.
Tipican primer ravan put, ogranicenje 50 (iz ko zna kog razloga, mozda ostalo iz 60-ih) i neki baja vozi 49, a iza njega kolona 2 kilometra i gomila rizicnih obilazenja.
Jednostavno treba uskladiti propise sa zdravim razumom.

U principu vozila koja poštuju ograničenja ako ostala vozila idu brže predstavljaju opasnost po ostale vozače.

U saobraćaju si najmanje rizičan kad se krećeš brzinom ostalih učesnika.
Tako da si u pravu, ako se ostali kreću brzinom od 80 pa čak i 100, a da je dozvoljena brzina 50 opet si bezbedniji nego da voziš po propisu tj 49 a da te neko spuca od pozadi jer si spor kao drogirana kornjača u odnosu na ostale.
Jednostavno je ovde ograničenje brzine mnogo nisko za taj tip saobraćajnice.
 
Savršen primer ovoga je Banatski deo SMT. Nisam vozio tamo dugo, pa ne znam jel su ispravili to debilno ograničenje, ali sećam se jedne snežne večeri u januaru prošle godine. Pada sneg, klizav kolovoz, jedva se vidi, ograničenje 50, ja vozim 110 u srednjoj traci, pretiču me i levo i desno (znači idu i brže od toga), ne smem da usporim jer sam gotov. Tu ne postoji više ni zakon ni ograničenje, nego voziš kako moraš kako ne bi poginuo. Još su trake tamo uže i nema razdelnog ostrva, malo je reći da mi je proradio adrenalin. Nakon tih 20 km od Pupina do Krnjače sam bio izmoren kao da sam vozio satima a ne 15 minuta.
 
Београд је полигон катастрофалног пројектовања. Северна тангента је екстреман пример, јер је могла да се гради, комотно, за 130 км на сат, а могао би се и Мост на Ади поменути: нико не вози спорије од 80, за ту брзину је и пројектован - ето, толико треба да буде ограничење.

Буквално у који год већи околни град човек да оде, неће наћи овакве примере (евентуално Цариградско шосе у Софији, деоница 3+3 са семафорима, где је 50 км/х, онако за мучење). У Загребу да се одмори мозак у саобраћају, и у Љубљани. Нисам био у Букурешту, али не верујем да су им пројектанти оволико мутави.
 
зато што те одлуке доносе људи који немају додира са реалношћу
 
Ograđuju se ali ga i preteraju. Možda i previše nekih evropskih normi. Imao sam više puta da vidim kroz švapska sela tik uz kuće ograničenje 70 km/h ??? Što je opet nelogično. Blizu Opelove fabrike se završava 70.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805523#p805523:2dxnc4fa je napisao(la):
astrodule » Pon Dec 21, 2020 10:30 am[/url]":2dxnc4fa]To je još jedna nedorečenost u zakonu. Mislim da se to prvenstveno na spora vozila (traktore, mopedčiće i slično).

Šta znači ometanje vozila? Da li ja ometam nekoga (ne računam vozila koja smeju da idu brže od ograničenja, a koja su jasno obeležena) ako vozim maksimalno dozvoljenom brzinom u levoj traci?

Jedan pogled na to je da mene kao vozača ne treba da zanima zašto neko vozi preko ograničenja i da zato treba da ostavim traku slobodnom. Ja lično vozim trakom koja je slobodnija i bolja (desne trake su uvek neravnije). Naravno da ću se skloniti ako vidim da se neko zaleteo jer često gledam u retrovizore.

Sve se na kraju svodi na neku kolegijalnost i neki vidi kolektivne inteligencije (tipa da nećeš da voziš uporedo sa nekim u susednoj traci duži period i time blokiraš kolovoz celom širinom)

Da. Ometas iako vozis maksimalno dozvoljenom brzinom.
Upravo kao sto si napisao: Ti nisi "ovlasceno lice" i tebe ni na koji nacin ne zanima da li taj neko drugi krsi propise ili ne.
Tvoje je da se sklonis i propustis ga.
Njegovo krsenje propisa ne dozvoljava tebi da ih i ti krsis.

chiko":2dxnc4fa je napisao(la):
Ajd da uzmemo najgori slucaj da je saobracaj u levoj traci potpuno zabranjen.
U stavrnosti tom trakom jurcaju, kao sto je ovde slucaj, nevezano za zakon.
I sta to znaci, ti ces da ignorises vozila koja idu levom trakom velikom brzinom, jer tako pise u zakonu i polagano da se ukljucujes ???

Ko je napisao da treba polako da se ukljucujes, i ignorises vozila?
Naprotiv, moras da gledas ostala vozila, propustis ih...
Samo moras da se ukljucis u levu a ne u desnu traku.
I odmah stupa na snagu upravo deo o kome pisemo, to jest da ne smes da ometas vozila koja te sustizu.
To ce reci, da se ne ukljucujes ako ne mozes dovoljno brzo da se prestrojis u desnu, ili ne mozes dovoljno brzo da ubrzas.

Ako mozes dovoljno brzo da se prestrojis u desnu... sta je problem?

Po defaultu... leva traka bi trebalo da bude manje zauzeta od desne. Tako da je mnogo logicnije ukljuciti se u traku u kojoj ponekad ima vozila, i koja je uz to bliza, nego u onu u kojoj cesce ima vozila i pri tom je dalja.

chiko":2dxnc4fa je napisao(la):
Ja mislim da su ovi legalisti u saobracaju koji se drze propisa ko pijan plota jednaka opasnost po bezbednost saobracaja kao i ovi bahati koji jurcaju 150.
Tipican primer ravan put, ogranicenje 50 (iz ko zna kog razloga, mozda ostalo iz 60-ih) i neki baja vozi 49, a iza njega kolona 2 kilometra i gomila rizicnih obilazenja.
Jednostavno treba uskladiti propise sa zdravim razumom.

Tu se slazemo.
Jedini problem je ako si prvi pa te saceka "drug organ":)

Problem sa ogranicenjima je gotovo uvek u nesposobnosti indzilira koji je projektovao signalizaciju za datu deonicu.
Da nije tuzan, bio bi smesan primer Zemun-Borca, sa obrazlozenjem nekog nadobudnog mamlaza, kako posto nema vise od 3 metra (ili koliko vec) izmedju saobracajnica u jednom i drugom smeru, tu mora da bude 50.
Ajde!
A 100m dalje pomenuti Batajnicki drum koji izmedju ima nacrtanu liniju i ogranicenje 80 :)
Ili bilo koji otvoreni put.
Neko je izgleda preskako lekcije... pa posto ne moze nicim da stane iza svoje odluke ide sa donjom granicom, sa razmisljanjem: manje ce me oplesti u novinama sto sam stavi nisko ogranicenje, nego da stavim kako treba, pa neka bu******** iz totalno desetog razloga zagine, al novinarima zgodno da se uvate za brzinu.

Sta je problem sa 70 uz kucu?
Jbt... do pre 10 godina smo imali 60 uz kucu, kao i 50-60 godina pre toga, uz fice, keceve i slicno, koji "malkice" losije staju od danasnjih automobila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807906#p807906:2142xc1a je napisao(la):
mbole » Pon Dec 28, 2020 12:03 pm[/url]":2142xc1a]
chiko":2142xc1a je napisao(la):
Ajd da uzmemo najgori slucaj da je saobracaj u levoj traci potpuno zabranjen.
U stavrnosti tom trakom jurcaju, kao sto je ovde slucaj, nevezano za zakon.
I sta to znaci, ti ces da ignorises vozila koja idu levom trakom velikom brzinom, jer tako pise u zakonu i polagano da se ukljucujes ???
Ko je napisao da treba polako da se ukljucujes, i ignorises vozila?
Naprotiv, moras da gledas ostala vozila, propustis ih...
Samo moras da se ukljucis u levu a ne u desnu traku.
I odmah stupa na snagu upravo deo o kome pisemo, to jest da ne smes da ometas vozila koja te sustizu.
To ce reci, da se ne ukljucujes ako ne mozes dovoljno brzo da se prestrojis u desnu, ili ne mozes dovoljno brzo da ubrzas.

Ako mozes dovoljno brzo da se prestrojis u desnu... sta je problem?
A ko je napisao da treba da se ukljucis u desnu traku ?

Ovo je bio odgovor na tvoju poruku:
"Ne mogu da verujem koliko ljudi ne poznaju saobracajne propise...
To NIJE brza traka, posto nije u pitanju autoput (barem nije tako deklarisan i oznacen signalizacijom), vec ulica. Usput termin "brza traka" ne postoji u zakonu."

I ja ti odgovorih da to fakticki JESTE BRZA traka (misli se na levu), bez obzira sta pise u zakonu.
 
Busspoter, par stranica unazad, njegovu poruku sam citirao, a ti odgovorio na to.
I tako je sve pocelo :)
Nije bas napisao da treba u desnu, ali jeste da ne treba u levu, sto mu dodje na isto :)

Nazalost, upravo takvi nazivi tipa "brza traka", dovode do toga da pola ljudi uopste ne kapira da to nije traka kojom treba da se krecu vozila koja "idu brzo".

ZOBS je jedan od retkih zakona u kome su osnove jos uvek iz proslog veka, i koji jos uvek "talentovani" nisu uspeli da u potpunosti upropaste. Ne pricam o politicarima (oni ionako upropaste sve cega se dotaknu), vec o "strucnim" sluzbama, koje treba da pripreme "tehnicki" deo zakona, to jest da u njemu sve bude definisano, da zakon funkcionise kao celina i sistem, a ne jedan clan na jednu drugi na drugu stranu, dva stava istog clana budu u suprotnosti...

Upravo zato sto to nije "brza traka", vec traka za preticanje, pa je u njoj "po definiciji" mnogo manje saobracaja, je i smislen clan koji kaze da moras da skrenes u krajnju levu traku, a ne u desnu.
 
Cek malo, ti si napisao dve stavke:
- kada se ukljucuje, ukljucuje se u levu traku, i to je TACNO
- leva traka NIJE BRZA TRAKA, i ja ti rekoh da fakticki JESTE BRZA traka bez obzira sta pise u zakonu.

I ti mi uporno objasnjavas prvu stavku, za koju se svi slazu, sto bi rekli sa kim se svadjas :) .
Poenta je u DRUGOJ STAVKI.
 
Pa jel si ti pitao: A ko je napisao da treba da se ukljucis u desnu traku ?
dve poruke gore.

Lud zbunjenog :)

Oko "brze trake" jednostavno ne mozemo da se slozimo.
Vozila ne treba, i ne smeju da se krecu tom trakom, koliko god da su "brza", "spora", kakva god hoces.
Da slazem se da se to tako radi, ali to ne znaci da tako treba.
Za to, kao i obicno postoji "sistemski" uzrok, koji je najcesce razvaljena desna traka. Kao posledica toga, policija ne sankcionise kretanje levom. Uz to dodju oni koji misle da je to traka samo za njih, bez obzira kako se krecu (tipicno zene u vecim automobilima, koje valjda ne mogu da lepo procene koliko im je do ivicnjaka sa desne strane, a levu vide fino... bem li ga...)... a kao posledica svega toga, ljudima se ustalilo da se drze leve trake ko da im je caca ostavio u nasledstvo.

Da se razumemo, ne pricamo o situaciji kada su na Gazeli obe trake pune, to je nesto sasvim drugo.
Pricamo o otvorenom putu.

Usput... na vecini Bg ulica sa vise od dve trake, najbrze ces proci krajnjom desnom :)
Em svi koji "jure 30" obozavaju da voze levom, em se desna najbrze rasciscava, posto u njoj su oni koji skrenu desno, pa se oslobodi prostor.
Tako da... generalno tu se drzim srednje, sa izletima u desnu, a u levu samo kad bas moram :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=805441#p805441:1w04gted je napisao(la):
astrodule » Mon Dec 21, 2020 12:30 am[/url]":1w04gted]Leva traka je samo na auto-putu preticajna.

Van auto-puta ne postoji zabrana vožnje levom trakom.

To što neki svaki bulevar / put sa više traka zamišljaju kao auto-put, to ne postoji u zakonu.

Slažem se da je fer i poštovanje ostalih učesnika da ostaviš traku slobodnu za one koji žure, ali zakon nikoga ne primorava da to radi (osim u specifičnim situacijama - vozila pod pratnjom i rotacije)

Nadjoh u Zakonu ovo(clan 104):
Vozač vozila iz stava 4. ovog člana, na autoputu i motoputu sa dve saobraćajne trake namenjenih za kretanje vozila u jednom smeru, mora se kretati krajnjom desnom saobraćajnom takom, osim prilikom preticanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809330#p809330:29an9ufs je napisao(la):
mbole » 02 Јан 2021 02:30 pm[/url]":29an9ufs]

Da se razumemo, ne pricamo o situaciji kada su na Gazeli obe trake pune, to je nesto sasvim drugo.
Само ради прецизности да напоменем, ауто-пут кроз Београд не носи име "Газела", него се само мост зове "Газела".
Са Ново Београдске стране ауто-пут је под именом Булевар Арсенија Чарнојевића, а са (старо :D ) Београдске је Булевар Франше де Переа и Булевар Стевана Првовенчаног.
 
Gaga wrote ,, .... Са Ново Београдске стране ауто-пут је под именом Булевар Арсенија Чарнојевића, а са (старо :D ) Београдске је Булевар Франше де Переа и Булевар Стевана Првовенчаног.

To imaginarno ,,krstavanje,, delova jednog istog auto puta mi je totalno bez veze
isto kao sto je ovde Novo Sadski star put podeljen raznim tupavim parcijalnim pokrstavanjem nj. delova eto ima temu Batajnicki drum
malo im bilo to prekrstavanje istog puta , vec su pokrsteno jos pokrstavali tako sto su jos manji nj. deo nazivali ulicom majora ...

Tako svaka usputna kuca il naseobina moze da prekrsti deo jednog te istog puta prisvajajuci ga kao svoj drum
na pr. deo druma pokrstiti u drum ,,kozarske farme,, ...jer put prolazi pored koza :lol:

Jasno mi je da i naziv stari Novosadski put oznacava samo i deo istog puta...
al ovoliko usitnjavanje odgovara NE inertnim ljudima cije se kretanje i bitisanje obavlja u lokalu al za sve ostale je zbunjujuce


Voleo bih da ovde vidim delotvorne primere kako su to resavali drugi sa dugackim drumskim rutama- koridorima
ovo pokrstavanje vec pokrstenog je smejurija

Naseobina ili zgrada pored koridora ima pristupnicu ili ulice sa dr. strane objekata, koju moze koristiti kao adresu
sto mora koridor da se koristi za adresu .
:sesir:
 
" . . drugi projekat na kojem se radi jeste Batajnički drum, od Pupinovog mosta ka auto-putu, u dužini od oko osam kilometara.
"Planirano je da saobraćajnica čitavom dužinom dobije po dve trake u oba smera, ali i da se raskrsnice pretvore u kružne tokove jer su analize pokazale da je to moguće", rekao je Šapić.
 
Мислим да је то непотребно целом дужином. Потребно је средити паралелну саобраћајницу „Ауто-пут за Нови Сад“.
 
Две траке по смеру. Не треба додавати траку већ средити раскранице, семафоре, сам коловоз. Пре месец дана је први пут после скоро три године обновљена хорихонтална сигнализација. Вертикална сигнализација није такнута од отварања Пупиновог моста.
 
...
" . . drugi projekat na kojem se radi jeste Batajnički drum, od Pupinovog mosta ka auto-putu, u dužini od oko osam kilometara.
"Planirano je da saobraćajnica čitavom dužinom dobije po dve trake u oba smera, ali i da se raskrsnice pretvore u kružne tokove jer su analize pokazale da je to moguće", rekao je Šapić.

Pa tu već sada postoje 3 trake u oba smera?!?!
Дуле, ово до аутопута мисли се до Батајничке петље дуж Батајничког друма, ту има само по једна трака. Често ту заглаве неки теретњаци тако да ће проширење на две траке помоћи, али највећи проблем је сама раскрсница код Пупиновог моста, тако да ако то не среде џаба све ово дуж Батајничког друма.
 
Дуле, ово до аутопута мисли се до Батајничке петље дуж Батајничког друма, ту има само по једна трака. Често ту заглаве неки теретњаци тако да ће проширење на две траке помоћи, али највећи проблем је сама раскрсница код Пупиновог моста, тако да ако то не среде џаба све ово дуж Батајничког друма.
Pa to je Žvalavi najavio još za vreme Kovida kada su otvarali bolnicu.
Treba ga širiti, a čak mislim da je moguće zadržati drvorede tako što bi postojeći kolovoz bio smer ka Pupinu, a da se dve nove trake rade sa druge strane drvoreda (ka Dunavu)
 
А решио човек да среди свој крај док је на власти.
 
Nije mi jasno što ne iskoriste potencijal letnjih puteva uz Dunav, lepo srede i asfaltiraju trasu koja će spajati Belegiš, Banovce, Batajnicu i Zemun. Na taj način niko ne bi morao kroz Batajnicu ili da izlazi na autoput, a sigurno bi dosta rasteretilo ostale puteve.
 
Vrh