Šta je novo?

Batajnički drum

Super. I to oduvek traje vec koliko dugo? I onda dodje vodja i kad on kaze e onda se gradi.Ako je planirano oduvek sto nisu izuzete parcele uz put od prodaje/zakupa ako se znalo da ce da se siri? Na njegovu rec sve se radi, gradi
 
Pa dobro, neka kaže tako i za Zrenjaninac, i za Surčinski, i za Smederevac, da nemamo više kozje staze na prilazima Beogradu.

Da ne napadamo baš i kada treba da se odradi nešto što, i inače, treba.

Ovde bi valjalo i mesto za tramvaj da se ostavi.
 
Требало би овој теми или ти подтеми променити име, јер званичан назив ове улице је "Батајнички друм", а не овако како је @Боца-Ица насловио. Са датим насловом сам помислио да је у питању нека нова улица са именом "Батајницки пут"! :wink: Видећу са @Игором да промени назив.
 
Večeras na Novosadskom opet prošao kroz zeleni talas :)
Kod auto salona sam prošao kroz zeleno trepćuće, ostalo sve lagano zeleno sa nekih 70kmh.
 
Hvala Gago na sugestiji, promenio sam naziv teme :sesir: :gobb:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=790958#p790958:kjnrk6ap je napisao(la):
Jankauskas » 07 Nov 2020 01:13 pm[/url]":kjnrk6ap]https://www.beograduzivo.rs/info/gradske-vesti/orezivanje-stabala-na-starom-novosadskom-putu-i-zatvaranje-brze-trake/

Juče sam obratio pažnju kada sam išao ka Metrou. Ne znam da li je do mene, ali ja nešto nisam primetio da je urađeno ovo sređivanje zelenih površina. Meni sve i dalje izgleda kao što je i bilo.
 
Evo pogledajte samo ove mozgove, znaci od kad je zatvoren Batajnicki drum ovde su bila bar 3 sudara za koje sam ja cuo. Ljude mrzi da odu 500m i naprave polukruzno i vrate se do ovde nego idu pravo, presecaju Novosadski put i onda se iz mesta ukljucuju na isti, samo smer ka Beogradu i to u brzu traku, uzasno je.

8kNwgLi.jpg



I sto se orezivanja tice, evo rezultata.

XlVk0rK.jpg


fvnj1CH.jpg
 
Imaju tu vodene barijere, na mestu gde je dozvoljeno uključenje i isključenje sa Novosadskog kad su regular lni uslovi. Sad su to zatvorili tim barijerama ali između barijere i bankine ima dovoljno mesta da se provuče auto i svi tuda idu..
 
Није банкина, него метална заштитна ограда. Банкина је земљани простор (појас) поред пута тј. земљани део од краја (ивице) асфалта до почетка траве.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793018#p793018:1neb6m2c je napisao(la):
Гага » 14 Nov 2020 02:33 am[/url]":1neb6m2c]Банкина је земљани простор (појас) поред пута тј. земљани део од краја (ивице) асфалта до почетка траве.
Мислим да по свим правилима банкина би требала бити свугде бетонирана а не земљана тј. блатњава, али то нажалост у Србији не постоји нигде...
:notok:
 
Evo snimka Batajnickog druma i nove bolnice.. Biće zanimljivo videti ovo u praksi. Ne znam kako su zamislili voda da otiče, put je sad od ivice do ivice, skroz do drveća...

https://youtu.be/Nimju129f3E
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=792921#p792921:1fopkxfa je napisao(la):
busspoter » Pet Nov 13, 2020 6:59 pm[/url]":1fopkxfa]... i onda se iz mesta ukljucuju na isti, samo smer ka Beogradu i to u brzu traku, uzasno je.
...
Ne mogu da verujem koliko ljudi ne poznaju saobracajne propise...
To NIJE brza traka, posto nije u pitanju autoput (barem nije tako deklarisan i oznacen signalizacijom), vec ulica. Usput termin "brza traka" ne postoji u zakonu.
Kad skreces u levo u ulicu sa vise traka, ukljucujes se u krajnju levu traku.

6. Skretanje
Član 46
...
Vozač vozila koji skreće ulevo dužan je da skretanje izvrši krećući se krajnjom levom saobraćajnom trakom koja se proteže uz razdelnu liniju, odnosno saobraćajnom trakom koja se proteže uz levu ivicu puta sa jednosmernim saobraćajem, ako saobraćajnom signalizacijom nije drukčije određeno.

To naravno ne znaci da tu uopste treba skretati levo.
 
Na svakom putu/uluci van naselja sa vise traka, leva traka se koristi za brza vozila, i UVEK je brza od desne, ne znam da li to postoji u zakonu, ali tako je u praksi. Oni koji se nabiju u levu traku i voze 50 su opasnost po bezbednost saobracaja.
 
Na putu/ulici van naselja je zabranjena voznja levom trakom, i ona sluzi iskljucivo za preticanje.

No i dalje je potpuno nebitno da li se njom ide brzo, ili se samo pretice ili bio koja varijanta.
Prilikom ulkljucenja na put sa vise traka, kada se skrece levo, uvek se ukljucuje u krajnju levu, pa tek onda prestrojava u desnu.
To je eksplicitno navedeno u zakonu.
I ima puno smisla, posto inace presecas dve trake (ukljucujuci i tu "brzu"), a ovako ulazis samo u jednu, dok druga ostaje slobodna za saobracaj.
To naravno ne znaci da mozes da uletis kako ti padne napamet, vec moras da postujes sva ostala pravila saobracaja, od signalizacije do pravila desne strane.

Za "jurim 50" se slazemo.
 
Leva traka je samo na auto-putu preticajna.

Van auto-puta ne postoji zabrana vožnje levom trakom.

To što neki svaki bulevar / put sa više traka zamišljaju kao auto-put, to ne postoji u zakonu.

Slažem se da je fer i poštovanje ostalih učesnika da ostaviš traku slobodnu za one koji žure, ali zakon nikoga ne primorava da to radi (osim u specifičnim situacijama - vozila pod pratnjom i rotacije)
 
Tako je. To je samo stvar kolegijalnosti da onaj ko ne planira da ide levo, ide desnom trakom.
 
Više pamet ali i nije baš tako

Član 35

Vozilo se kreće desnom stranom kolovoza u smeru kretanja.

Vozač je dužan da vozilo u kretanju drži što bliže desnoj ivici kolovoza i na tolikoj udaljenosti od nje da, s obzirom na brzinu kretanja vozila, uslove saobraćaja i na stanje i osobine puta, ne ugrožava druge učesnike u saobraćaju i ne izlaže sebe opasnosti.

Na putu u naselju sa najmanje dve saobraćajne trake za isti smer, vozač može da se kreće vozilom saobraćajnom trakom koja se ne nalazi uz desnu ivicu kolovoza, ako time ne ometa vozila koja se kreću iza njegovog vozila.
 
To je još jedna nedorečenost u zakonu. Mislim da se to prvenstveno na spora vozila (traktore, mopedčiće i slično).

Šta znači ometanje vozila? Da li ja ometam nekoga (ne računam vozila koja smeju da idu brže od ograničenja, a koja su jasno obeležena) ako vozim maksimalno dozvoljenom brzinom u levoj traci?

Jedan pogled na to je da mene kao vozača ne treba da zanima zašto neko vozi preko ograničenja i da zato treba da ostavim traku slobodnom. Ja lično vozim trakom koja je slobodnija i bolja (desne trake su uvek neravnije). Naravno da ću se skloniti ako vidim da se neko zaleteo jer često gledam u retrovizore.

Sve se na kraju svodi na neku kolegijalnost i neki vidi kolektivne inteligencije (tipa da nećeš da voziš uporedo sa nekim u susednoj traci duži period i time blokiraš kolovoz celom širinom)
 
Ajd da uzmemo najgori slucaj da je saobracaj u levoj traci potpuno zabranjen.
U stavrnosti tom trakom jurcaju, kao sto je ovde slucaj, nevezano za zakon.
I sta to znaci, ti ces da ignorises vozila koja idu levom trakom velikom brzinom, jer tako pise u zakonu i polagano da se ukljucujes ???
 
Ja nisam tipičan primer. Naime ja UVEK vozim auto-putem u levoj traci malo iznad ograničenja. Ono što je važno, to je da zaista često gledam u retrovizor i da mi se možda samo par puta u životu desilo da sam se našao na putu nekome ko je išao brže od mene.

Zašto često koristim levu traku (i na auto-putu i na drugim putevima) - zato što nije uništena od kamiona i autobusa i zato što ne moram nikoga da obilazim jer 95% drugih vozi sporije od mene. Sa druge strane, obožavam tek urađenu desnu traku kada postoje 3 trake jer je niko ne koristi (npr. Bulevar heroja sa Košara ili Omladinskih brigada)

Garantujem da zbog mene protočnost nikada nije trpela (osim tih par puta kada nisam primetio divljaka iza mene), šta više, sitnim kršenjima propisa omogućavam i drugima ekonomičniju vožnju (najbolji primer je prestrojavanje u levu traku u blizini uključenja i time dozvoljavam lakše uključenje svima koji ulaze na put kojim se ja krećem, naravno, ako nema divljaka iza mene).
 
Ja mislim da su ovi legalisti u saobracaju koji se drze propisa ko pijan plota jednaka opasnost po bezbednost saobracaja kao i ovi bahati koji jurcaju 150.
Tipican primer ravan put, ogranicenje 50 (iz ko zna kog razloga, mozda ostalo iz 60-ih) i neki baja vozi 49, a iza njega kolona 2 kilometra i gomila rizicnih obilazenja.
Jednostavno treba uskladiti propise sa zdravim razumom.
 
A na krivini te čeka saobraćajac koji te zaustavi ako voziš 51km. :D
 
Vrh