Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

To sa procentom od prijave je baš upitan model, em kako bi hendlovao ko je prvi prijavio, em kako bi to zakonski rešio. Cenim da za tim nema potrebe, građani bi drage volje to radili probono.

sigurno bi gradjani drage volje prijavljivali, samo ja verujem da je taj broj gradjana mali. ovako bih podstakao. naslo bi se resenje uvek, nista nije nemoguce
 
@BillHicks

Koliki god da je broj tih građana, čak i da je mali procenat onih koji su voljni da prijave, to bi i dalje bilo nekoliko redova veličine više nego što je trenutno komunalnih/saobraćajnih policajaca na terenu.
 
@solecar pa neam pojma, nisam ja tu neki drmr. teoretski ti i danas mozes da posaljes prijavu, bez da ostavljas podatke.
sada ja pominjem nesto, sto bi radili u nekom boljem/uredjenijem drustvu, ne ocekujem takve stvari u ovom brlogu kao sto je danas.

@danko sada nema komunlaca na terenu uopste. a zasto sumnjam da je taj broj mali, zato sto vecina ima dobit od trenuntog sistema
 
Ništa lično, ali samo kompjuterski neobrazovani se koriste telefonom. Lepo uzmeš fotografišeš i pošalješ preko twittera sa opisom i to je to. Lakše i jednostavnije da se prijavi nego da dubiš sa telefonom u ruci 1h. A i jednostavnije kada treba da ponoviš prijavu jer nisu izašli na teren da odrade posao.​
Nema razloga da se osećam uvređenim, prijave preko X platforme odbijam da koristim ne zbog neobrazovanosti, nego zbog višeg nivoa obrazovanosti od prosečne osobe. Lično odbijam da ostavljam svoje lične podatke na platformi čiji je vlasnik treća strana, i gde se direktno krši ZZPL zahtevanjem da se dostave lični podaci radi verifikacije naloga. Niti Beograd ima ugovor sa X oko korišćenja platforme za potrebe obrade prijava i ličnih podataka, niti je definisano kako se ti podaci skladište, obrađuju, koliko dugo se čuvaju, itd. Beokom aplikacija je bila u vlasništvu grada, i koristili su se lokalni serveri za skladištenje podataka. Generalno je svest o opasnostima deljenja ličnih podataka kod nas jako niska, pa tako se JMBG ili broj identifikacije deli sa drugima olako.

Korišćenje X-a od strane grada je kako mali Perica (Šapke) zamišlja digitalizaciju, bez poštovanja zakona, bitno da je besplatno, bez nekog nadzora šta se radi sa tim podacima kasnije. X apsolutno ima pravo, prema njihovim Terms and Conditions, da te podatke dalje koriste za potrebe marketinga, prodaje trećim licima, itd. Lično koristim email najviše, gde pazi sada nije potrebna verifikacija ličnosti. Ali sam takođe i shvatio da se najbrže reši neka situacija ukoliko se prijavi telefonskim putem, gde se opet ostavlja samo ime, prezime i broj telefona (koji prema novom zakonu jeste vezan direktno za osobu, ali taj podatak nije direktno dostupan operaterima u Servisnom centru). Svako ima pravo da svoje lične podatke daje na način koji on smatra da je prihvatljiv. Ja sam lično nezadovoljan jer su ukinuli aplikaciju gde je sve to bilo dobro regulisano, i zamenili sa telefonskom linijom i socijalnom mrežom kojoj to uopšte nije svrha niti je regulisano u skladu sa našim zakonom.
 
@BillHicks
Kako bi se lako našlo rešenje za zaštitu od onoga ko je imao uvid u to da si ti taj koji ga je prijavio?​
Mislim da je to lako izvodljivo, podaci o verifikaciji se drže u odvojenoj bazi podataka, dok ti dobijaš samo generički broj naloga. Iz perspektive operatera tvoj nalog ne može da postoji ako nije verifikovan, ali njemu nije vidljiv podatak ko si ti. Naravno ako neko baš ima veze i želi da sazna ko ga prijavljuje, može da nađe nekoga ko ima pristup bazi sa ličnim podacima, ali i to može da se nadgleda putem logova o pristupu. Takođe, postoji i digitalni sertifikat i ConsentID, pa i on može da se koristi radi verifikacije tvog identiteta.
 
Nema razloga da se osećam uvređenim, prijave preko X platforme odbijam da koristim ne zbog neobrazovanosti, nego zbog višeg nivoa obrazovanosti od prosečne osobe. Lično odbijam da ostavljam svoje lične podatke na platformi čiji je vlasnik treća strana, i gde se direktno krši ZZPL zahtevanjem da se dostave lični podaci radi verifikacije naloga. Niti Beograd ima ugovor sa X oko korišćenja platforme za potrebe obrade prijava i ličnih podataka, niti je definisano kako se ti podaci skladište, obrađuju, koliko dugo se čuvaju, itd. Beokom aplikacija je bila u vlasništvu grada, i koristili su se lokalni serveri za skladištenje podataka. Generalno je svest o opasnostima deljenja ličnih podataka kod nas jako niska, pa tako se JMBG ili broj identifikacije deli sa drugima olako.

Korišćenje X-a od strane grada je kako mali Perica (Šapke) zamišlja digitalizaciju, bez poštovanja zakona, bitno da je besplatno, bez nekog nadzora šta se radi sa tim podacima kasnije. X apsolutno ima pravo, prema njihovim Terms and Conditions, da te podatke dalje koriste za potrebe marketinga, prodaje trećim licima, itd. Lično koristim email najviše, gde pazi sada nije potrebna verifikacija ličnosti. Ali sam takođe i shvatio da se najbrže reši neka situacija ukoliko se prijavi telefonskim putem, gde se opet ostavlja samo ime, prezime i broj telefona (koji prema novom zakonu jeste vezan direktno za osobu, ali taj podatak nije direktno dostupan operaterima u Servisnom centru). Svako ima pravo da svoje lične podatke daje na način koji on smatra da je prihvatljiv. Ja sam lično nezadovoljan jer su ukinuli aplikaciju gde je sve to bilo dobro regulisano, i zamenili sa telefonskom linijom i socijalnom mrežom kojoj to uopšte nije svrha niti je regulisano u skladu sa našim zakonom.​
Ja prijavljujem bez verifikacije. Možda deluje šašavo, ali rešava stvar.​
 
@vinogradjanin
Sada možeš da prijaviš bez verifikacije, ali u tom slučaju ne dobiješ odgovor o statusu tvoje prijave. Meni to ne smeta, jer prođem posle nekog vremena ponovo tamo gde sam prijavio problem i ako isti nije rešen, ponovim prijavu. Nikada nisam morao da prijavljujem više od 3x puta za istu stvar. Znam da sad deluje :rolleyes: , a vrlo verovatno i :ROFLMAO: , ali što kaže izreka, ne 'ebe lep već uporan.​
 
@vinogradjanin
Sada možeš da prijaviš bez verifikacije, ali u tom slučaju ne dobiješ odgovor o statusu tvoje prijave. Meni to ne smeta, jer prođem posle nekog vremena ponovo tamo gde sam prijavio problem i ako isti nije rešen, ponovim prijavu. Nikada nisam morao da prijavljujem više od 3x puta za istu stvar. Znam da sad deluje :rolleyes: , a vrlo verovatno i :ROFLMAO: , ali što kaže izreka, ne 'ebe lep već uporan.​
Pričaj mi o tome... mesec i po ih vijam da sklone jedno vozilo, ali dođu komunalci a čika vlasnik fast food-a im da pljeskavice i oni se prave ćoravi :D
 
Ludilo.

IMG_20251203_115821.jpg
 
20251202_115847.jpg

Evo ''slučaja'' iz ul. Trajka Stamenkovića, na Vračaru...ćošak sa Vranjskom.. Uporno se likovi parkiraju u traci ka Vranjskoj (dvosmerna je ulica) iako su postavljeni stubići..!
Ne znam kako da nazovem to, bahatost je slaba reč, ali u toku dana ne može da se prođe ulicom ''iz prve'' jer konstantno moraš da se vraćaš zbog nekog ili da stojiš u mestu dok se ovi ispred tebe ne mimoiđu..
Dodje mi da stanem i ja pored u suprotnoj traci pa nek' utvrde ko je više u prekršaju!
 
Nema razloga da se osećam uvređenim, prijave preko X platforme odbijam da koristim ne zbog neobrazovanosti, nego zbog višeg nivoa obrazovanosti od prosečne osobe. Lično odbijam da ostavljam svoje lične podatke na platformi čiji je vlasnik treća strana, i gde se direktno krši ZZPL zahtevanjem da se dostave lični podaci radi verifikacije naloga. Niti Beograd ima ugovor sa X oko korišćenja platforme za potrebe obrade prijava i ličnih podataka, niti je definisano kako se ti podaci skladište, obrađuju, koliko dugo se čuvaju, itd. Beokom aplikacija je bila u vlasništvu grada, i koristili su se lokalni serveri za skladištenje podataka. Generalno je svest o opasnostima deljenja ličnih podataka kod nas jako niska, pa tako se JMBG ili broj identifikacije deli sa drugima olako.

Korišćenje X-a od strane grada je kako mali Perica (Šapke) zamišlja digitalizaciju, bez poštovanja zakona, bitno da je besplatno, bez nekog nadzora šta se radi sa tim podacima kasnije. X apsolutno ima pravo, prema njihovim Terms and Conditions, da te podatke dalje koriste za potrebe marketinga, prodaje trećim licima, itd. Lično koristim email najviše, gde pazi sada nije potrebna verifikacija ličnosti. Ali sam takođe i shvatio da se najbrže reši neka situacija ukoliko se prijavi telefonskim putem, gde se opet ostavlja samo ime, prezime i broj telefona (koji prema novom zakonu jeste vezan direktno za osobu, ali taj podatak nije direktno dostupan operaterima u Servisnom centru). Svako ima pravo da svoje lične podatke daje na način koji on smatra da je prihvatljiv. Ja sam lično nezadovoljan jer su ukinuli aplikaciju gde je sve to bilo dobro regulisano, i zamenili sa telefonskom linijom i socijalnom mrežom kojoj to uopšte nije svrha niti je regulisano u skladu sa našim zakonom.
Za verifikaciju preko X-a ide ime, prezime i broj telefona, kao i ovo kad pitaju preko telefona
 
Vrh