Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

MOžda su veći problem ovi koji idu zaustavnom i hoće da se uglave kod ovih na crvenoj putanji što dodatno usporava i crvene i zelene. Nekad stoji saobraćajna pa nema tih pojava i saobraćaj teče "regularno" ali kada ih nema to je haos. Ima opet primer isključenja npr vojvode mišića isključenje/uključenje za mostar tj franša deperea, kada je gužva većina vozile ne čeka u formiranoj koloni već hoće da se uglave baš kod uključenja što opet usporava saobraćaj, nisu u prekršaju, linija je isprekidana (mada ima i ovih koji stignu i do pune) ali je svakako debilizam.
 
Имам један пример обреновачког пута. Више сам него сигуран да пре пар година су ту људи максимално возили 85... евентуално неко 90...
сада сам ја најспорији са 85... покушавајући да избегнем кратере у десној траци, приморан сам и ја да возим брзо да бих могао возити у левој траци
Tako je bilo,sad se tamo vozi rally,110-120 km/h ili da ostavis tockove u desnoj traci.
 
Vozim ja mnogo brže od toga, ali nikad bahato.
Najopasniji su samouvereni vozaci koji veruju da sve drze pod kontrolom pa ne mora bas sve da vazi za njih, pravila su za one nesposobne.

Ne postoji voznja brza od 150 koja nije bahata. Nikad ne znas kakav je put ispred, cak i autoput, da li se pojavilo ulegnuce, kolotrag, kad te na 200 izbaci iz ose dzaba ti sva oprema iz kola...

Inace za voznju kroz iskljucenje, od kada je ukinuta zaustavna i postoji tri vozne, to je prirodan tok saobracaja. Ukidanje zaustavne ne znaci nista ako ce svi morati da se vrate u 2 trake pred iskljucenje.
Trebalo bi prepraviti to da vozna bude i tu gde je iskljucenje i da se onda ukljucujes kao kad izlazis sa pumpe kod sava centra, sto je isto nelagodno jer se ne vidi najbolje kad neko nailazi tom trakom.
 
Ne postoji voznja brza od 150 koja nije bahata. Nikad ne znas kakav je put ispred, cak i autoput, da li se pojavilo ulegnuce, kolotrag, kad te na 200 izbaci iz ose dzaba ti sva oprema iz kola...
Nije svaka brza vožnja ista. Vožnja 180 kmh u automobilu koji je napravljen da se vozi brzo je potpuno druga dimenzija od vožnje istom brzinom u nekom SUV ili sedanu. Imaš mnogo bolje kočnice, veću površinu guma, ogibljenje koje ti dozvoljava svašta, ubrzanje da izbegneš neku situaciju...
 
Inace nije toliki problem ni brzina koliko nepredvidljivost poteza.
Tu su motori najveci problem. Ja sam jednom izlazio tamo kod altine na novosadski put, stojim i cekam da se ukljucim, auto u desnoj tracina 50m daje desni da skrene tu odakle ja izlazim. U levoj traci oko 70m auto i iza motor voze, ja se normalno okrecem desno i krecem polako da se ukljucujem i odjednom za 2 sekunde ovaj sa motorom vice gde ces bre. Znaci lik je od normalne voznje levom trakom dok se ja ukljucujem odlucio da se prestrojava u desnu traku bez zmigavca onako doslo mu. I normalno bio bi ja kriv, oni mogu da rade sta hoce i voze koliko hoce, uvek je izgovor ja imam prvenstvo.. I sta ti tu da uradis? Da li pojedinci veruju da dok vozis gledas samo u njih, nista drugo nema za gledanje 360 stepeni u krug, samo njega da pratis sta radi...

Isti slucaj na gazeli ukljucenje kod vodotornja, svi se sklone iz te prve trake da mogu ljudi da se ukljuce, traka prazna i krenes da se ukljucujes i onda dodje bu**** iz srednje trake, vidi praznu desnu traku i sad ce on tuda da obidje sve ove iz srednje. I opet bi bio ja kriv jer on ima prednost. I tako te zakoni prave budalom gde sve uradis kako treba i opet si kriv...
Na tom mestu treba da stoji dupla puna linija pa onda neka prelazi dok se neko ukljucuje.
 
Trebalo bi prepraviti to da vozna bude i tu gde je iskljucenje i da se onda ukljucujes kao kad izlazis sa pumpe kod sava centra, sto je isto nelagodno jer se ne vidi najbolje kad neko nailazi tom trakom.
Да, то би било врло безбедно решење.

Isti slucaj na gazeli ukljucenje kod vodotornja, svi se sklone iz te prve trake da mogu ljudi da se ukljuce, traka prazna i krenes da se ukljucujes i onda dodje bu**** iz srednje trake, vidi praznu desnu traku i sad ce on tuda da obidje sve ove iz srednje. I opet bi bio ja kriv jer on ima prednost. I tako te zakoni prave budalom gde sve uradis kako treba i opet si kriv...
Na tom mestu treba da stoji dupla puna linija pa onda neka prelazi dok se neko ukljucuje.
Ево, дао си себи одговор зашто није безбедно оно горње решење и зашто треба да постоји уливна трака.
 
Немојте да сте такви, искључењем-укључељем се уштеди неких 10-15 секунди, то је пола минута на дан, што је 1 до чак 3 инста рилса.

То је у Аустрији кажњиво, колико знам сва остала правила саобраћаја су им иста, па било би могуће (и добро) да се исто уведе и код нас.

Воле људи овде да мењају траку чим виде 3-4 метра асфалта и да тиме блокирају 2 траке на неко време па то ти је. Мжд би било добро када би траке биле ограничене по дестинацији, нпр. да после Душановца траке буду за НБг, Мостар, Aутокоманду гледано с лева на десно.
 
Nije svaka brza vožnja ista. Vožnja 180 kmh u automobilu koji je napravljen da se vozi brzo je potpuno druga dimenzija od vožnje istom brzinom u nekom SUV ili sedanu. Imaš mnogo bolje kočnice, veću površinu guma, ogibljenje koje ti dozvoljava svašta, ubrzanje da izbegneš neku situaciju...
Za veliku većinu automobila su gume ograničenje za kočenje. Možeš kakve god kočnice da imaš, a čak ni masa nije bitna. Štaviše, auto koji ima lošu aerodinamiku potencijalno može bolje da koči zbog velikog otpora vazduha, tako da uopšte nisi u pravu.

Kad ćemo da skontamo da nije na nama da se pravimo da smo eksperti kad to nismo i da jednostavno vozimo po pravilima?
 
Od svih problema ovog društva, kojih je mnogo, jedan od njih je saobraćajna nekultura, svih, a ne samo vozača. Onaj ko nije vozač, ne znači da treba da bude saobraćajno nekulturan. Deca se u školi guše sa nekim predmetima i opširnim gradivom. Ne kažem da treba od prvog razreda Osnovne škole, ali u kasnijem treba iz nekog predmeta da se uče osnove saobraćaja i generalno ponašanje u istom u praksi. Treba još po nešto, ali ovde je tema saobraćaj. Saobraćaj vas prati ceo zivot, nebitno da li i kada ćete biti vozač.
 
Trebalo bi i vozači na svakih 10tak godina opet da polažu, većina posle par godina misli da je put samo za njega.
 
20251117_113745.jpg
20251117_113813.jpg


Ovo kod Hrama postaje više nego bezobrazluk...a komunalna milicija ne reaguje nikako..!
Postajemo selendra žešća
 
Ima i jednog i drugog. Npr dosta aktivnih vozača ne zna ko ima prednost na pešačkom, da ne sme iz trake za pravo da skreće levo (pa makar i digao ruku da se javi)... a kako nema kazni onda bar na polaganju da pokažu znanje.
 
За три недеље близу 4.000 прекорачења брзине на месту где је убијена трочлана породица

Прво, пошто вероватно неко из Н1 куће прати и овај форум, нека зна да им је наслов исправљен и да нема потребе да релативизују злочин који се тада догодио.
Друго, било би лепо знати да ли је "близу 4.000 казни написано", пошто је помпезно објављено да је толико било прекршаја.

Данашњи излазак у саобраћај је као руски рулет, коме се заломи њему се једе жито.
Само што код нас није један метак у цеви, него 50%.
 
Ovde u Resavskoj (kao i u Beogradskoj), treba totalno zabraniti bilo kakvo parkiranje na trotoarima..! Ulica je toliko uska, trotoari takođe, a u pitanju je centralna gradska ulica! Svako manevrisanje pri parkiranju zaustavlja saobraćaj na par minuta...plus ometa pešake u većoj meri.
Svakako, ima garaža dole u Masarikovoj pa nije teško protegnuti noge malo...
 
Vrh