Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Pa neka.

Cilj je da vozači ne piju. Pošto na savest i zdrav razum ne možemo da utičemo, moramo da posegnemo za primitivnim merama, a to je kažnjavanje,
 
Zaustavni put modernog automobila sa svom današnjom tehnologijom - disk kočnice na svim točkovima (ili čak i keramičke), ABS, ESP, sa modernim pneumaticima koji imaju više nego duplo veću kontaktnu površinu (fizički veći pneumatici), je daleko manji nego neke Zastave 101 iz 70tih godina pri istoj brzini. Dakle nema nikakve logike da ograničenje brzine bude isto 2025. godine kao što je bilo 1975. godine. Da ne pričamo o još modernijim tehnologijama gde većina novijih auta ima radare i automatsko kočenje u slučaju nailaska na prepreku/pešaka što dodatno skraćuje zaustavni put i povećava sigurnost.

Najveći problem i uzročnik nesreća u saobraćaju je alkohol na prvom mestu, a odmah zatim bahatost. Bahata vožnja je to kad neko vozi autoputem poštujući ograničenje, a onda upadne u preticajnu traku bez migavca i ikakve najave (pod parolom šta me briga ja vozim po ograničenju) i izazove udes jer ga je zakucao ovaj iza što vozi 200 na sat. Naravno da će zvanično za nesreću biti kriv taj iza što vozi 200, iako je krivac za nesreću bahata vožnja. Bahata vožnja je preticanje preko pune linije. Bahata vožnja je divljanje po gradu, prestrojavanje iz trake u traku kao muva bez glave, uletanje u raskrsnicu bez gledanja itd... Vozač može da vozi i da apsolutno prati sva ograničenja brzine, ali da vozi potpuno bahato i da ugrožava druge učesnike u saobraćaju mnogo više nego ako brzo vozi. Ako se na tu bahatost doda još i brza vožnja, onda tek imamo recept za katastrofu.
Ides pod pretpostavkom da svako krene da koci cim vidi prepreku, a najcesce je to kad se nesreca vec desi. Brat mi radi vestacenja pa sam malo upuceniji. Dakle tezi i veci auto potencijalno veci problem. Negde se moze voziti brze ali negde ne treba dirati nista.
 
Cuo sam skoro da postavljaju kamere koje ce automatski slati kazne za prekrsaje. To je po meni super stvar. Tvrdim da ako to bude radilo kako treba i ako drzava bude htela da konstanto salje kazne ljudima za te prekrsaje, situacija ce se poboljsati. Kazne su najefikasniji nacin dovodjenja u red ljudi.

Ko plati kaznu jednom, drugi put, posle ce vec paziti vise. I super je sto je to automatski, stigne ti kazna na adresu, nema sta da se “dogovaras” sa saobracajcem, da ga ubedjujes u svoje price.
 
Brzina i alkohol očito, član moje porodice je zbog brzine imao udes i puka sreća da nikog nije povredio. Lekcija o nestrpljivosti, jeftino plaćena.

Meni u saobraćaju najviše stresa proizvode nepredvidivi likovi, naglo povećanje brzine pa naglo kočenje, random prestrojavanje, nepaljenje migavca, rizično uključivanje, sečenje drugih, obilaženje na semaforu za uslovno zeleno itd. Nisu sve prekršaji, ali ta neka doza ludila u takvim vozačima mi deluje preopasno.
 
Ides pod pretpostavkom da svako krene da koci cim vidi prepreku, a najcesce je to kad se nesreca vec desi. Brat mi radi vestacenja pa sam malo upuceniji. Dakle tezi i veci auto potencijalno veci problem. Negde se moze voziti brze ali negde ne treba dirati nista.
Ljudi imaju istu brzinu reakcije danas i 1975. Moj argument je da danas vozila imaju daleko kraći zaustavni put nego vozila iz 1975., to je prosto činjenica. A ograničenja brzine su ista danas kao što su bila 1975. godine.
 
Bahatost je direktna posledica nekažnjavanja. Ja tvrdim da bi se red uveo za mesec dana kada bi policajci bili na raskrsnicama i kažnjavali "sitne" stvari - nedavanje migavca, telefoniranje, nepropuštanje pešaka, zaustavljanje na kolovozu gde nije dozvoljeno. Plus što imamo i kamere, tako da to može da se radi i iz kancelarije.

Alkohol bi se isto rešio pametnijim proveravama. Zna svako, pa i policija gde su sale za proslave i kada je gužva. Pa lepo svaki vikend na drugom mestu (nasumice) postaviš pandura na parking tamo negde oko 21h da sačeka i poslednjeg gosta. SVAKOG vozača testiraš i to je to.
Jedan problem je policija, i to što u većini slučajeva možeš da podmitiš policajca da te pusti.

Drugi problem je taj što čak i ako naletiš na policajca kog ne možeš da podmitiš i napiše ti kaznu, ti tu kaznu nećeš platiti jer je sudstvo toliko neefikasno da nema načina da te efikasno osudi već slučaj zastari. I kao šlag na tortu tvoj advokat još i naplati od države lepu cifru.

Dakle kazne za ozbiljnije saobraćajne prekršaje u Srbiji defakto ne postoje.
 
Btw sada sam u zemunu slusao sirene, pola sata, na parkingu kod pijace. Video sam 15 auta sa prekrivenim tablica. policaci lagano prolaze. Lik se na pesackom sa detetom zahvaljuje vozacu volva sto mu je stao. Trotoari su izgleda slepi trotoari

ali da ne bude samo negativno
dete i ja smo videli labudove



Labudovi plivaju u govnima
 
Lako se to reši da se hoće.

Naročito u doba interneta - istog sekunda kada dobiješ kaznu - blokira ti se mogućnost registracije.

Kakva crna zastara - nema registracije dok se kazna ne plati.

Plati pa posle vodi postupak protiv Države ako misliš da nisi kriv - a u 99,9999% si kriv.
 
Ali ko će da vodi takav spor? To ti je statistička greška i većina će da plati kaznu i da razmisli da li će se bahatiti i ponovo platiti.

Za ogromnu većinu ovaj "moj" sistem bi radio posao.

Razumem ja da ima nedodirljivih, ali ne može sitan diler koji "ima vezu u Opštini" da ima taj status.
 
Ali ko će da vodi takav spor? To ti je statistička greška i većina će da plati kaznu i da razmisli da li će se bahatiti i ponovo platiti.

Za ogromnu većinu ovaj "moj" sistem bi radio posao.

Razumem ja da ima nedodirljivih, ali ne može sitan diler koji "ima vezu u Opštini" da ima taj status.
Ja ne poznajem nijednu osobu u mom krugu a da je u poslednjih 5 godina platila ijednu ozbiljniju kaznu. Nije to stvar veza, danas imaš advokatske kancelarije koje se specijalizuju za saobraćajne prekršaje, u ne naplaćuju ništa za to, samo im daš ovlašćenje, a oni se posle naplate od suda.

Kako to funkcioniše u praksi:
- Napraviš prekršaj
- Posle 4-6 meseci od prekršaja stigne poziv za sud
- (ako si napravio prekršaj van mesta prebivališta) Advokat pošalje zahtev da se predmet prebaci u tvoje mesto prebivališta
- Posle 3-6 meseci predmet se prebaci u tvoj lokalni sud i tvoj advokat dobije poziv (jer je on sad punomoćnik)
- Dan pred suđenje ili na dan suđenja advokat pošalje telegram sudu da je zbog bolesti/godišnje odmora sprečen da prisustvuje suđenju i traži da se odloži
- Posle 3-6 meseci advokat dobije novi poziv za sud
- Advokat se pojavi na sudu i traži da se odloži jer je okrivljeni bolestan/na službenom putu/na samrti šta god, ili traži suočavanje sa policajcem ili veštačenje ili koji god već izgovor
- Posle 3-6 meseci opet stigne poziv na sud. Ako slučaj već do tada nije zastareo, advokat ga odloži još jednom, ako je zastareo advokat iznese pred sudom da je slučaj zastareo, i sudija zatvara slučaj
- Advokat onda od suda naplati 30-40-50 hiljada dinara na ime sopstvenih troškova, jer je slučaj zastareo, ne njegovom krivicom. Sud mu plaća te pare.

Dakle danas ako je kazna veća od 10k dinara ili nosi bodove, ako ne možeš da se nagodiš sa policajcem na licu mesta, daš samo advokatu i ćao, on te posle 1.5-2 godine obavesti da je stilo rešenje o zastari i to je to. To je danas industrija.
 
Znam. Zato bih ja u startu promenio sistem odlaganja / sprečenosti prisustvovanja.

Ne dođeš na prvo ročište - gotovo. Dobijaš kaznu, blokira ti se sve vezano za kola, pa ti pokreni postupak (žalbu, šta god)

Uvek možeš da ovlastiš nekoga da te zastupa, zar ne? Zašto okrivljeni mora da bude lično prisutan?

Na žalost, ovako mora jer čovek zloupotrebljeva zakon, pa samim tim taj isti zakon gubi smisao.
 
Ja sam i ranije objašnjaavao zašto Oko ćoravo i svi drugi nahvaljeni mehanizmi ne funkcionišu u praksi, jer Srbi nađu način da sve to prolongiraju dok ne zastari. A Danko je sad lepo obrazložio i kako sve to ide.

Zato se ja smejem na sve one vesti "oštrije kazne za to i to! Čak i robija!"

A svaki pravnik ili neko ko je poslušao pravnike ili se malo informisao o temi, zna da ključ uspešnosti i uređenosti nekog društva nije u teoretskoj šansi da se za nešto dobije velika kazna. Nego u količini i učestalosti izdavanja i primene tih kazni u praksi. Džaba i mogućnost doživotne za vožnju pod kokainom ako će svaki slučaj takve vožnje da završi ili kao zastareo ili kao neka smešna kazna sa 42 žalbe i umanjenja posle...

Ceo sistem je truo, apsurdan i namerno naopako postavljen. I bojim se da će ostati takav jer je previše ljudi u Srbiji konima odgovara anarhija i zatucanost. I tu ne mislim samo na političare.
 
20251115_125907.jpg

5 min degenerik nece da se makne a sjedi u kolima id*** jedan
 
Ja ne poznajem nijednu osobu u mom krugu a da je u poslednjih 5 godina platila ijednu ozbiljniju kaznu.
Upravo je to najveći problem. Narod lažova i secikesa kojima je sitna lična korist ispred svakog zajedničkog dobra. Ljudi su toliko ljigavi i bedni da ne mogu da priznaju sopstvenu grešku i plate ***enu kaznu. Ovamo se kurče materijalnim bogatstvom, a na svakom mogućem koraku će demonstrirati kako su pravljeni gladnim kurcem.

I da, taj što vozi 200 pa ga neko iseče, ne samo da je bahat. Nego je bahata majmunčina.
 
Ljudi imaju istu brzinu reakcije danas i 1975. Moj argument je da danas vozila imaju daleko kraći zaustavni put nego vozila iz 1975., to je prosto činjenica. A ograničenja brzine su ista danas kao što su bila 1975. godine.
Upravo zbog iste reakcije je opasnije. Ništa ti po kiši ne vredi kraći zaustavni put, a i danas se gume kupuju polovne i često loše. Ograničenja bi mogla na nekim deonicama da se regulišu van gradova, ali u gradovima ne, čak negde treba biti strožije i strogo kažnjavanje.
 
Upravo zbog iste reakcije je opasnije. Ništa ti po kiši ne vredi kraći zaustavni put, a i danas se gume kupuju polovne i često loše. Ograničenja bi mogla na nekim deonicama da se regulišu van gradova, ali u gradovima ne, čak negde treba biti strožije i strogo kažnjavanje.
Jel se ti sprdaš sad samnom?

Jel su ljudi bili supermeni sa instantnom reakcijom 1975. pa su brže kočili? Jel 1975. nije padala kiša? O čemu pričaš ti? Jel ti hoćeš da kažeš da Zastava 101 ima isti zaustavni put kao i najnoviji Audi A6?
 
Sve više mislim da ti jednostavno ne kapiraš šta se piše već nadmeno pokušavaš da proguraš neki narativ. Da, u nekim slučajevima 101 može imati manji zaustavni put, dok sa druge strane apsoilutno je većinski nebitno da li je zaustavni put 20 ili 30 metara ako si počeo da kočiš 10 metra ranije. Ja ti pričam da ljudi generalno krenu sa kočenjem tek kada je kasno, a ti predstavljaš kao da krenu da koče 50m ranije. Ako ti se ne svidjaju ograničenja onda piši svim svetskim organizacijama da povećaju ograničenja na minimum 80kmh na svim putevima.
 
Vrh