Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Neće ispasti, napenalili su je u komentarima njih stotine. I Bljuc je obavio intervju sa njom baš da bi je ismejao (i dobio publicitet, naravno).

Ne volim Bljuc kao ni mnoge druge gnominare ali povremeno nam se poklope interesi i urade ispravnu stvar.

Inače lepo sam rekao gore kakav je to mozak još pre nego što su je intervjuisali:
U njenoj s..banoj glavi, ona je sve naj-naj. Nema ništa loše ili neispravno s njom.
Težak narcisoid, uvaljan u svoje deluzije i izvitoperene stvarnosti. To se vidi ne samo po negiranju da je učinila bilo šta pogrešno, nego što nelečena paćenica očekuje da: 1) joj neko asistira i apeluje ako ne ume da se parkira i 2) joj drugi pomeraju džipčinu rukama jer nju mrzi da dolazi da ga preparkira.

Nažalost, mislim da će biti takvih pacijenata sve više ubuduće. Ali dobro, lepo je videti kako je penale komentatori u Bljucu i kako su je nalupavali i na Shitstagramu. Znači da ipak i dalje ima naroda koji reaguje na takve spodobe.


Isto tako mi bude toplo oko srca kad vidim podignute brisače a nekad i neke koje je Košava počupala... Ili granje izgrebalo limariju...
 
Poslednja izmena:
У оквиру моје кратке посете Београду, приметио сам јако пуно социопатије возача, не само везано за паркирање. Везано за паркирања и друге прекршаје који ометају јавни превоз, има у ГСП један ентузијаста који гура причу да возачи сниме све те ситуације, и да се преко система институција реше такви проблеми. Он сам је предао амандмне на ЗОБС да се пет пута повећа казна за неке случајеве непрописног паркирања (стајалиште ГСП, жута трака, угао раскрснице...).

Не морате да делите моје мишљење, ја сам му пренео запажање везано за боље поштовање прописа у Белорусији и Холандији, иако су казне сразмерно платама знатно мање.
1. На многим местима где се често врше кажњиве радње постоји довољно јасан и упадљив банер или табла са обавештењем да је то нешто кажњиво, и колико је казна.
2. Највећа и најгора казна, гора од пара, то је палам*ђење. Службена лица имају камеру закачену на кошуљу, а казна за вређање службеног особља је знатно већа од казне за прекршај.
3. Доста је изражена кампања опомињања без кажњавања. При томе у Белорусији, полицијска опомена се уноси у базу прекршаја.

Условно речено, постоји труд да се прекршиоци убеђују у поредак и потребу поштовања истог.
 
Не морате да делите моје мишљење, ја сам му пренео запажање везано за боље поштовање прописа у Белорусији и Холандији, иако су казне сразмерно платама знатно мање.

Ono što je najsnažniji element odvraćanja od pravljenja prekršaja nije veličina kazne, već njena izvesnost. A to u Srbiji jedva postoji.

Samo se zapitajte koliko puta čujete nekog da kaže "ma samo daj panduru 1-2k dinara" kao odgovor na problem potencijalne kazne, i biće vam jasno zašto su ljudi kod nas toliko skloni pravljenju prekršaja.

Kada bi policija izašla na ulicu i revnosno kažnjavala i najmanji prekršaj tri meseca, četvrti mesec bi svi vozili kao u auto školi.
 
Nije policija nikakav garant. Čak sam iznenađen koliko su ok na terenu! Sa interventnom sam i oduševljen, pogotovo što sam ih 2x gledao realtime ovih godina, ekipa koja trči na 10. sprat da spašava dete, ostali lift. Vreme odziva, logistika, sam teren, spremni, profi, skidam kapu.

Problem je iznad...

Ljudi dobiju višemesečnu zabranu vožnje, uredno plate kaznu...i odu kući kolima. Dakle oni imaju zabranu, ali se ne vidi kad ih na terenu zaustavi policija. Zna se tarifa, no da ne pričam previše...
 
Na moju poruku Sekretarijatu:
Поштовани,

Хвала на вашем одговору и на информацијама које сте пружили. Међутим, желим да вам скренем пажњу да се ситуација о којој сам вас обавестио не ради о изолованом случају, већ о свакодневном проблему који значајно угрожава безбедност и права пешака. Конкретно, возила редовно заузимају тротоар у Венизелисовој, што онемогућава пролаз пешацима, а нарочито особама са инвалидитетом и родитељима са дечијим колицима.

Непрописно паркирање на тротоару представља сталну сметњу за слободно кретање и озбиљан проблем комуналног реда, који, упркос надлежностима МУП-а и Комуналне полиције, није трајно решен. С обзиром на то да се ово дешава на дневном нивоу, потребно је применити дуготрајније решење у виду физичких баријера, као што су саобраћајни стубићи, како би се онемогућило непрописно паркирање и обезбедила сигурност свим учесницима у саобраћају.

Молим вас да још једном размотрите могућност постављања фиксних саобраћајних стубића на овој локацији како би се овај проблем решио на адекватан начин и спречиле потенцијалне опасности за пешаке.

Stigao je i njihov odgovor:
Поштовани,

Обавештавамо Вас да није предвиђено постављање саобраћајних стубића (Венизелисова 32) у циљу спречавања непрописног паркирања.

Ситуација на коју нам указујете представља пример непоштовања саобраћајних и комуналних прописа, односно Закона о безбедности саобраћаја на путевима и Одлуке о комуналном реду.

У Закону о безбедности саобраћаја на путевима („Сл. гласник РС“, бр. 41/09, 53/10, 101/11, 32/13 – одлука УС, 55/14, 96/15 – др. закон, 9/16 – одлука УС, 24/18, 41/18, 41/18 – др. закон, 87/18, 23/19, 128/20 – др. закон и 76/23), прописано је да возач не сме да заустави или паркира возило:
· у члану 62. „на месту на коме би оно угрожавало безбедност других учесника у саобраћају или представљало сметњу за нормално одвијање саобраћаја или кретање пешака“,
· у члану 66. тачка 13. „на тротоару, осим ако је то дозвољено (регулисано) саобраћајном сигнализацијом, и ако на тротоару, када је возило паркирано, остане слободан пролаз за пешаке најмање ширине 1.60 метара, који не сме бити уз ивицу коловоза“.

* у члану 66. тачка 18. „на колском улазу, односно излазу из зграде, дворишта или гараже“.

На основу члана 23. Одлуке о комуналном реду („Сл. лист града Београда“, бр. 10/11, 60/12, 51/14, 92/14, 2/15, 11/15, 61/15, 75/16, 19/17, 50/18, 92/18, 118/18, 26/19, 52/19, 60/19, 17/20, 89/20, 106/20, 138/20, 152/20, 40/21, 94/21, 101/21, 111/21, 120/21 и 19/22, 96/2022, 109/2022, 41/2023, 65/2023 и 12/2024), забрањено је заустављање, паркирање или остављање возила:
· „на делу тротоара који није обележен за паркирање, односно на паркиралишту изван границе обележених паркинг места“,
· „којим се омета коришћење пешачке комуникације, прилаз објектима, коришћење противпожарног пута, колског пролаза између стамбених зграда, интерне саобраћајнице и слично“.

Сходно наведеном, Управа саобраћајне полиције МУП-а Србије, ул. Савска 35, као и Секретаријат за инспекцију, надзор и комуникацију, Комунална милиција, ул. Макензијева бр. 31, у складу са својим надлежностима могу вршити контролу непрописног паркирања и у случају начињених горе поменутих прекршаја, примену казнених мера.

Срдачан поздрав,

Секретаријат за саобраћај
Одељење за информисање

Ocigledno da cu morati svakodnevno da prijavljujem ovakve stvari:
IMG_4942.JPG
IMG_4943.JPG
IMG_4944.JPG
IMG_4947.JPG
IMG_4949.JPG
 
Ја сам јуче пријавио госпођу која је ноншалантно паркирала на зеленој површини иако је било слободних паркинг места. Док сам се вратио, није је било више, али нисам сигуран да ли ју је паук подигао или је сама отишла. Свакако, народ је ст***, а ст*** разуме само силу и ударце по џепу, тако да мислим да ћу постати дежурни позивалац паука.
 
Na moju poruku Sekretarijatu:


Stigao je i njihov odgovor:


Ocigledno da cu morati svakodnevno da prijavljujem ovakve stvari:
Pogledajte prilog 214694Pogledajte prilog 214695Pogledajte prilog 214696Pogledajte prilog 214697Pogledajte prilog 214698

Prijavljivao ili ne, na trećoj slici koju si zakačio se jasno vidi koliko se bave time.
Očito je trotoar konstanto blokiran, pa je napravljena alternativna "kozja" staza za pešake preko zelene površine duž trotoara...
 
Ја сам јуче пријавио госпођу која је ноншалантно паркирала на зеленој површини иако је било слободних паркинг места. Док сам се вратио, није је било више, али нисам сигуран да ли ју је паук подигао или је сама отишла. Свакако, народ је ст***, а ст*** разуме само силу и ударце по џепу, тако да мислим да ћу постати дежурни позивалац паука.
Ja sam malo pre nervni slom dobio. Vracam se sa posla i u ulici sa po jednom kolovoznom trakom u svakom smeru dostavljac glova u nekom krsu ladno staje ispred mene, ne pali ni sva 4, samo gasi auto i izlazi iz kola na sred puta. Pitam ga covece da li si normalan ne mozes da stajes ovde. Njega, matorac od nekih 60ak godina, apsolutno boli K*** nastavlja svojim putem peske, na mene se ne obazire. Zena me je sprecila da mu ne slomim retrovizor. Bukvalno ne znam sta da se radi u ovakvim situacijama. Povraca mi se vise od kolicine bahacenja.

Sto se nepropisnog parkiranja tice preko tvitera prijavljujem svaki dan i mogu reci da su vrlo azurni kada se prijavi na ovaj nacin. Ne samo parkiranje vec i druge komunalne probleme.
 
Skretanje levo iz S.Radoičića u Vijislava Ilića ima dve trake za levo i jedna za pravo. Dok auti čekaju zeleno za levo, auti iz trake za pravo, koja ima zeleno konstantno prolaze levo.
Ne jedan auto, nego konstanto. Dok sam ja stajao prošlo je bar 20 auta.
 
Skretanje levo iz S.Radoičića u Vijislava Ilića ima dve trake za levo i jedna za pravo. Dok auti čekaju zeleno za levo, auti iz trake za pravo, koja ima zeleno konstantno prolaze levo.
Ne jedan auto, nego konstanto. Dok sam ja stajao prošlo je bar 20 auta.

Na raskrsnici Bulevara Despota Stefana i Braće Jugovića iz trake za desno redovno vozila prolaze pravo - a to je sam centar grada :)
 
I kod Doma omladine su počeli sve više da skreću levo (žuta sterlica) ka Trgu... Nisam primetio da skreću desno u Makedonsku (takođe, žuta strelica). Dozvoljeno je samo pravo. Mada i ljudi su sluđeni sa konstantnim radovima, pa se više ne zna kako da kreneš i kako da stigneš kroz grad.

Vozim juče kroz Milentija Popovića - ono je strašno na šta liči ta ulica, posebno posle isključenja za Gazelu prema Milutina Milankovića... Ulegnuća, zakrpe po asvaltu, užasno aljkavo odrađeni radovi na uklanjanju tramvajskih baštica. Bolji su nam regionalni putevi.

Na tu listu treba dodati i Đorđa Stanojevića, gde su bili radovi na postavljanju cevi, više od godinu dana kopaju; zatvaraju, pa opet otvaraju asfalt... Rezultat su užasne neravnine na kolovozu ispod nadvožnjaka kod Holiday Inn-a, a malo dalje prema GSP pogonu dva ogromna ulegnuća za koja je pitanje vremena kada će se skroz otvoriti.
Slično je i u Omladinskih brigada kod Airport City-ja i Rodića...

To je sve izrovareno i uništeno, izgleda kao put u Afganistanu, a ne u Evropi.

To sada sve treba ponovo da se radi posle ovih nestručnih radova... Ne samo asfalt nego verovatno i podloga - kompletna rekonstrukcija ulice...
 
I kod Doma omladine su počeli sve više da skreću levo (žuta sterlica) ka Trgu... Nisam primetio da skreću desno u Makedonsku (takođe, žuta strelica). Dozvoljeno je samo pravo. Mada i ljudi su sluđeni sa konstantnim radovima, pa se više ne zna kako da kreneš i kako da stigneš kroz grad.

Vozim juče kroz Milentija Popovića - ono je strašno na šta liči ta ulica, posebno posle isključenja za Gazelu prema Milutina Milankovića... Ulegnuća, zakrpe po asvaltu, užasno aljkavo odrađeni radovi na uklanjanju tramvajskih baštica. Bolji su nam regionalni putevi.

Na tu listu treba dodati i Đorđa Stanojevića, gde su bili radovi na postavljanju cevi, više od godinu dana kopaju; zatvaraju, pa opet otvaraju asfalt... Rezultat su užasne neravnine na kolovozu ispod nadvožnjaka kod Holiday Inn-a, a malo dalje prema GSP pogonu dva ogromna ulegnuća za koja je pitanje vremena kada će se skroz otvoriti.
Slično je i u Omladinskih brigada kod Airport City-ja i Rodića...

To je sve izrovareno i uništeno, izgleda kao put u Afganistanu, a ne u Evropi.

To sada sve treba ponovo da se radi posle ovih nestručnih radova... Ne samo asfalt nego verovatno i podloga - kompletna rekonstrukcija ulice...
Ima tih ulica koje su kopane 10 puta jer je niklo u poslednjih par godina isto toliko zgrada. Isto kao i trotoari posle postavljanja optickih kablova, i raznih prikljucka. Jedino resenje vidim da treba obavezati da se kompletno radi cela deonica kada se nesto kopa, a ne zakrpe samo kuda je masina prolazila.
Recimo tu gde god da su radjeni opticki kablovi, uvek je ozbiljno ulegnuce. Supruga sa kolicima uvek mora da ide po kolovozu gde je takva deonica. Koliko god prijavljivao, nista.
 
Uvedes da ko prijavi dobija 5% kazne i za nedelju dana ne bi bilo komunalnih prekrsaja. Idealno za djake i penzionere.

Одличан предлог. Наш народ само треба по џепу. За добро дело у џеп, за лоше дело из џепа.

Зато мислим да када би увели нпр. ПАНТ систем за наплату рециклаже у року од месец дана не би могао да нађеш једну једину амбалажу на зеленој или не зеленој површини.
 
Odavno govorim da je nas sistem kazni smesan. Za mnoge stvari su stvarno smesne sume, i dosta vozaca, posebno oni sa "jacim" kolima, je spremno da rizikuje za 5-10k.
Odlican sistem u nekim drzavama je da ti kazna zavisi od toga da li je prva ili x po redu. Pa ako si bahat na dnevnoj bazi, uz revnosno kaznjavanje, lagano moze da se nakupi dobra cifra. Za nas narod i mentalitet mislim da je to bolja stvar.
 
Ma kome treba ovo, ovo je totalno rasulo i bezakonje...
To je bio sarkazam. :)

Odavno govorim da je nas sistem kazni smesan.
Nije cak ni problem u kaznama nego u (ne)kaznjavanju. Evo samo u poslednjih par stranica gomila primera gde su ljudi pocupali stubove i parkiraju po novoizgradjenim pesackim platoima od granita, blokiraju trotoare, prikrivaju tablice i svakodnevno ih niko ne kaznjava.

Neophodna je mnogo veca kontrola i veci opseg novcanih kazni, pa i mogucnost zabrane upravljanjem vozila.
Ako blokiras ceo trotoar, ulicu, tramvaj, pesacki prelaz, ulaz u objekat i sl. ne moze da bude isto kao kada neko jednim tockom izadje van obelezenog mesta.
 
Vrh