Jos jedna nova pojava koja me izludjuje su kvadovi, u zadnje vreme ih ima mnogo, i ne znam zasto moraju biti tako bucni.
Stave Akrapoviča ili nekog fejk Akrapoviča pa se tako čuje.
Inače što se tiče kola ko želi da ga komšije ne zamrze vozi neki RS, M, AMG, Porše, šta god, uvek ima opciju da iz sport moda prebaci u normal mod i tada je zvuk znatno prigušeniji i normalniji. Nema pop & bangs-a i to.
Tako da zakonska odredba bi trebala da bude da automobili kojima se na sport modu otvori klapna (što dodatno pojačava buku) ne mogu da se voze u sport modu u stambenim zonama. Mislim da je to rešenje koje se primenjuje u Beču.
Dakle, kod tih ozbiljnijih kola samo normal/standard mod u gradu, a kod prepravljenih kola (naknadno ugrađen izduv na raznorzane krševe, samo sa bi bio buĉan) da mora da se uradi homologacija kako bi se osiguralo da buka pri optimalnom i najvišem broju obrtaja ne prelazi određeni nivo dB.
Mislim da zakonsko rešenje treba tražiti u tim normama. Da sumiram:
1. U stambenim zonama zabrana vožnje u "sport" modu (sa otvorenim klapnama), dozvoljen samo normal/standard mod
2. Na naknadno ugrađene izduve uraditi homologaciju da bi se osigurao zvuk do određenog broja dB.
I pravilo da se primenjuje na sve: automobile, motore, skutere, kvadove, kombije, kamione, autobuse...