Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

MC i dalje veruje da automobili prave najviše zagađenja u Beogradu.
I uopšteno, da su automobili uzrok 2/3 današnjih svetskih problema.
 
Zašto zabrana džipova? Oni su često bezbedniji i sposobniji od svoje "manje" braće.

To što postoje persone koje nemaju ni trenutku osećaja za poštovanje pravila ne znači da nešto treba zabraniti.

I ne znam zašto svi potenciraju zabranu kola u centru grada? Pa kako da dođem negde ako ne mogu kolima? Iskreno autobusi su toliko nepouzdani da trebam da krenem znatno ranije od zapravo potrebnog vremena da se negde stigne, a moje vreme prolazi, a tehnički i košta tako da ga neću trošiti na čekanje trećeg autobusa pošto su prva dva bila krcata.

A i što se poreza tiče - On je i ovako preveliki tako da ga treba smanjiti, a ne povećavati.
Po meni treba uvesti kategorije na osnovu emisije izduvnih gasova, a ne kubikaže.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777117#p777117:17iosf9y je napisao(la):
bl3y4 » Sre Sep 23, 2020 9:22 am[/url]":17iosf9y]
I ne znam zašto svi potenciraju zabranu kola u centru grada? Pa kako da dođem negde ako ne mogu kolima?
Ne svi, ali jedan deo ljudi. I to vrlo zagriženi u svojim stavovima.
A potenciraju to jer su im tako rekli, da su automobili uzroci svih problema i da će njihovo proterivanje sve da reši.

A što se tiče odgovora na tvoje pitanje, njihova ideja je da se sve obavlja preko trotineta, Vrapca, bicikla i paletara.

Inače slažem se sa svime što si napisao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777052#p777052:35uokg83 je napisao(la):
astrodule » Uto Sep 22, 2020 10:21 pm[/url]":35uokg83]Da li je druga mečka dobila kaznu za nepropisno parkiranje?

fotkane su obe mecke, e sad da li ce dobiti kaznu ne znam. U principu kada sam zapoceo setnu bilo je vise nepropisno parkiranih automobila od kojih su neki bili parkirani i na ostrvu ali kada sam se vratio ostale su samo te dve mecke parkirane uz setaliste gde je polukruzno.
 
Уствари требали би да смање порезе за 3.0 до рецимо 2010 год, ови новији нек плаћају...јер има људи који возе аута са великом кубикажом годиште 08,09 а нису ловатори, то су кола која вреде до 7-8000 еура...као једно јефтиније паркинг место :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777212#p777212:bmoi1ir9 je napisao(la):
beli labud » 23 Сеп 2020 01:02 pm[/url]":bmoi1ir9]Уствари требали би да смање порезе за 3.0 до рецимо 2010 год, ови новији нек плаћају...јер има људи који возе аута са великом кубикажом годиште 08,09 а нису ловатори, то су кола која вреде до 7-8000 еура...као једно јефтиније паркинг место :)
@Бели лабуд, ето ја баш спадам у ту групу људи који возе кола са великом кубукажом. Возим кола, синовљева су, са мотором од 4.0 литара, В8, а регистрован је на 3.0 :wink: , 1994.годиште, јангтајмер је, уграђен плин, 4.500 евра вреди, односно толику цену сам ставио на огласу, цена наравно није фиксна. У јулу сам платио регистрацију 49.300,- динара.
Сад тренутно рестаурирам један аутомобил, то радим већ две ипо године и увек ме нешто омете да завршим, а од почетка ове године нисам га ни пипнуо. Аутомобил има мотор од 3.0 кубика, шестак, 2001.годиште, и чека ме следеће године регистрација од 110 до 120 хиљада динара, исто као @Сјцам-а.

Требало би смањити не само за 3.0, него би требало смањити за сва возила изнад 2.0 литара па на више, значи за сва возила која су због кубикаже увршћена под онај фамозни "порез на луксуз", још давне 2009.године, а под изговором светске економске кризе.
 
Zagadjenje od automobila prema merenjima od prosle godine je oko 12-17%. medjutim na kriticnim mestima ono je dominantno.
Veci motori vise i trose, prave vecu buku, opasniji su.
Sem toga, sta ce nekome dzip u Boegradu, osim kao supstitut za duzinu....
Za Beogard su mali automobili, kao swift ili zasto ne i Fica, novi i stari.
Ili ovo.
https://www.pinterest.com/pin/390124386454389990/
 
erivanje sve da reši.

A što se tiče odgovora na tvoje pitanje, njihova ideja je da se sve obavlja preko trotineta, Vrapca, bicikla i paletara.

[/quote]

Sto da ne. Zamislite kakao bi se razvijao Blok 45 ili druga udaljena naselja kada bi bilo malo teze doci do centra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777116#p777116:2gxoyb1j je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Sep 23, 2020 8:22 am[/url]":2gxoyb1j]MC i dalje veruje da automobili prave najviše zagađenja u Beogradu.
I uopšteno, da su automobili uzrok 2/3 današnjih svetskih problema.

Mobilni pojedinac, mobilan u svim aspektima zivota, sa svim svojim facetama ponasanja je uzrok svih problema. Otezavanje mobilnosti resilo bi te problleme. Mobilnost, pogotovo individualna je vrlo skup, nestabilan i opasan koncept. Nadam se svetu u kome ce odlazak od kuce biti moguc ili biciklom ili javnim prevozom.
U Holandiji cesto 5 porodica koristi jedan automobil jer im ne treba svaki dan.
 
Mišljenja sam da veličina automobila mora da zavisi od veličine vlasnika i onoga/onih što se prevozi. U tom smislu, ja ne mogu da "stanem" u manji auto od osrednjeg džipa. Na svu sreću, izuzetno volim da pešačim, i vrlo retko se vozim po gradu. A mobilnost mi je jedna od najdragocenijih stvari u životu. Mogućnost da odem, vidim, budem, pipnem, zapamtim šta god, kad god i gde god poželim. Pri tom, sebe smatram izrazito antibahatom osobom.
 
Da nije automobila vas dvojica danas bukvalno ne biste imali te kompjutere i mobilne sa kojih citate razne kvaziekoloske propagande i prenosite ih drugima.
 
Pa, upravo zbog onoga što sam napisao, automobil smatram apsolutno neophodnim. Naravno, što veći i uz minimalnu vožnju po gradu.
 
Kao što rekoh, da li na ovoj ili na temi o zagađenju, idealan saobraćajni model je onaj gde svako domaćinstvo ima - statistički govoreći - od 0 do 1 privatan automobil, tako da svoje uobičajene aktivnosti (posao, škola, poslovne aktivnosti...) obavlja gradskim prevozom, a za sve ostalo po potrebi (prevoz tereta, kupovina, bolnica, izlet, gosti...) koristi automobil. Taj model često nije ostvariv u realnosti 100% ali uz pametno planiranje i implementaciju može da bude skoro pa potpuno ostvariv (70%, 80, 90%...) I postoje društva, zajednice i gradovi koji to dokazuju.

E sad, to što ovim prostorima već vekovima vladaju uglavnom slepci i lešinari, koji ne mogu i ne žele da gledaju dalje od 10 godina u budućnost, to je druga priča. Ali to nije ni izgovor ni povod ni argument da se zbog njihovih mentalnih oboljenja i pohlepe kažnjavaju svi ostali.

Kao što je, na nivou celog sveta, svaka priča o automobilima kao zlu koje najviše uništava planetu - prosto smešna. I biće smešna dokle god širom planete u istom momentu hiljade aviona sagoreva PO stadion kiseonika PO sekundi (ne preterujem), hiljade vojnih oruđa sagoreva čitave basene, desetine hiljada brodova sagorevaju doline kiseonika, boga pitaj kolko miliona rovatora kriptovaluta godišnje potroši struje koliko jedna Poljska, itd itd itd...

Moderna ekologija i eko-aktivizam se većinski sveo na to kako devetorici običnih ljudi koji žive svoje živote normalno i racionalno, upakovati i prodati priču da su bezobrazno razmaženi, alavi i bezobzirni i da stoga treba da žive kao monasi... dok onaj deseti koji već živi kao car, treba da dobije još veća prava da može da živi kao još aljkaviji i još bezobzirniji car. Da zbog pohlepe i bezobrazluka jednog malog procenta stanovništva i društava, ostatak planete treba da se odrekne svega i svačega. Epa neće moći.
 
Obidjite nasa predgradja: Sremcicu, Batajnicu....

Po dvoristima po 3-4 automobila. Svaki clan porodice ima po jedan.

Kako ne mozete da stanete, recimo u Fiat multiplu ili golf.
Malo se zgrcite i stajete u FIcu.
 
Mi lično u porodici imamo 2 auta, ukupno 4 vozača.
Jedan manji Citroen C3 koji je veoma zahvalan za grad i nešto malo veći Bmw s1 koji je znatno komforniji i neuporedivo udobniji za međugradski saobraćaj ali manje praktičan za centar grada. Pre 1 smo imali X1 neko vreme koji je za trunku veći i mognućnost parkinga se znatno smanjuje u odnosu na C3.

Inače, BMW 2.0L troši manje goriva i emituje manje štetnih gasova od C3 sa 1.4L motorom.

Drugar je kupio neku gromadu od Tojote, hibrid, troši manje od duplo lakšeg C3 sa duplo manjim motorom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777438#p777438:2ybo16nc je napisao(la):
Гага » Čet Sep 24, 2020 1:32 am[/url]":2ybo16nc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777212#p777212:2ybo16nc je napisao(la):
beli labud » 23 Сеп 2020 01:02 pm[/url]":2ybo16nc]Уствари требали би да смање порезе за 3.0 до рецимо 2010 год, ови новији нек плаћају...јер има људи који возе аута са великом кубикажом годиште 08,09 а нису ловатори, то су кола која вреде до 7-8000 еура...као једно јефтиније паркинг место :)
@Бели лабуд, ето ја баш спадам у ту групу људи који возе кола са великом кубукажом. Возим кола, синовљева су, са мотором од 4.0 литара, В8, а регистрован је на 3.0 :wink: , 1994.годиште, јангтајмер је, уграђен плин, 4.500 евра вреди, односно толику цену сам ставио на огласу, цена наравно није фиксна. У јулу сам платио регистрацију 49.300,- динара.
Сад тренутно рестаурирам један аутомобил, то радим већ две ипо године и увек ме нешто омете да завршим, а од почетка ове године нисам га ни пипнуо. Аутомобил има мотор од 3.0 кубика, шестак, 2001.годиште, и чека ме следеће године регистрација од 110 до 120 хиљада динара, исто као @Сјцам-а.

Требало би смањити не само за 3.0, него би требало смањити за сва возила изнад 2.0 литара па на више, значи за сва возила која су због кубикаже увршћена под онај фамозни "порез на луксуз", још давне 2009.године, а под изговором светске економске кризе.


Nemas pravo. Ako je auto stariji od 20 godina pa makar bio i 3.0 ili 4.0, porez na taj auto drasticno pada. Sledece godine ce tvoj auto biti star 20 godina i neceti biti vise od 50,000 dinara ukupan trosak za registraciju. Auto star 19 godina sa kubikazom od 2500-3000 kubika placa porez oko 70.000 dinara a auto star 20 godina sa istom kubikazom njemu je porez samo 23.000 dinara.
Radim taj posao pa znam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777607#p777607:2tfl8nii je napisao(la):
svajcika » Чет Сеп 24, 2020 4:28 pm[/url]":2tfl8nii]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777438#p777438:2tfl8nii je napisao(la):
Гага » Čet Sep 24, 2020 1:32 am[/url]":2tfl8nii]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777212#p777212:2tfl8nii je napisao(la):
beli labud » 23 Сеп 2020 01:02 pm[/url]":2tfl8nii]Уствари требали би да смање порезе за 3.0 до рецимо 2010 год, ови новији нек плаћају...јер има људи који возе аута са великом кубикажом годиште 08,09 а нису ловатори, то су кола која вреде до 7-8000 еура...као једно јефтиније паркинг место :)
@Бели лабуд, ето ја баш спадам у ту групу људи који возе кола са великом кубукажом. Возим кола, синовљева су, са мотором од 4.0 литара, В8, а регистрован је на 3.0 :wink: , 1994.годиште, јангтајмер је, уграђен плин, 4.500 евра вреди, односно толику цену сам ставио на огласу, цена наравно није фиксна. У јулу сам платио регистрацију 49.300,- динара.
Сад тренутно рестаурирам један аутомобил, то радим већ две ипо године и увек ме нешто омете да завршим, а од почетка ове године нисам га ни пипнуо. Аутомобил има мотор од 3.0 кубика, шестак, 2001.годиште, и чека ме следеће године регистрација од 110 до 120 хиљада динара, исто као @Сјцам-а.

Требало би смањити не само за 3.0, него би требало смањити за сва возила изнад 2.0 литара па на више, значи за сва возила која су због кубикаже увршћена под онај фамозни "порез на луксуз", још давне 2009.године, а под изговором светске економске кризе.


Nemas pravo. Ako je auto stariji od 20 godina pa makar bio i 3.0 ili 4.0, porez na taj auto drasticno pada. Sledece godine ce tvoj auto biti star 20 godina i neceti biti vise od 50,000 dinara ukupan trosak za registraciju. Auto star 19 godina sa kubikazom od 2500-3000 kubika placa porez oko 70.000 dinara a auto star 20 godina sa istom kubikazom njemu je porez samo 23.000 dinara.
Radim taj posao pa znam.
Та подела по кубикажи за возила старости преко 7-10 година је већ глупа. Већ после 4-5 год ауто креће да троши своје виталне делове и треба га више пазити односно улагати у њега. И њему је потребно знатно више неге да би био безбедан, зарад свих нас и наше деце! Ако му држава узме на порез онда ће власник желети да уштеди на сервисима, квалитетним деловима итд. Што ваљда није циљ!?
За ауто преко 20 година се може третирати и као нека врста олдтајмера, ту је већ посебна прича око сервиса и делова

А везано за екологију, ви данас на сваки ауто можете уградити катализатор за 50-150 еура тако да је то и најмањи трошак за старија возила преко 2.0
 
Ta mera je uvedena kao "privremena" početkom tadašnje ekonomske krize...
 
Kod pasarele parking svakim danom raste. Pogledajte samo kako se lepo snalazimo kad treba :bash:
20200925_163034.jpg

20200925_163134(0).jpg

20200925_162748.jpg

20200925_162929.jpg
 
Možda su divljaci ali možda su to i dalje vozila od radnika koji uređuju Beton halu. Pre par meseci tu je bio plac/parking i stovarište za radnike u toku radova na ovom parku i pasareli.
 
Puko posedovanje automobila, pod uslovom da vam nije u dvoristu je odraz neizmerne bahatosti.
Povrsina automobila je 8 X veca od povrsine koju zauzima pesak.
 
On je najavio još jednu novinu kada je u pitanju sprečavanje bahatog parkiranja u gradu, navodeći da je primećen jedan broj vozača koji voze automobile sa stranim tablicama, pre svega iz Crne Gore i BiH, a koji izbegavaju plaćanje parkiranja i kazni.

"Oni žive u Beogradu, a strane tablice im služe da varaju državu. Od ove nedelje za njih uvodimo ''lisice'' kojima se blokira pokretanje automobila sa stranim tablicama. Dakle, kada nađemo automobil sa stranim tablicama koji je nepropisno parkiran ili koji ne plaća parking, blokiraju mu se točkovi lisicama na kojima se nalazi broj telefona dežurne službe Komunalne milicije. Tek kada vlasnik tog automobila sa stranim tablicama plati kaznu biće odblokiran i moći će da koristi svoj automobil", objasnio je Vesić.

VARAJU DRŽAVU - neki NVO bi mogao da pokrene jednu lepu tužbu za ovaj govor mržnje. Naravno, nije čovek mnogo slagao, ali stavljati u isti koš sve ljude koji žive u Beogradu, a nisu iz Srbije pa voze kola iz "svojih" zemalja je apsolutno neprimereno za najvišeg gradskog zvaničnika.

I koja je fora sa tim lisicama, pa čas ne mogu, a čas mogu da ih stavljaju na vozila sa stranim tablama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778692#p778692:rusg1ueg je napisao(la):
crveni karton » 28.Sep.2020/12:39 pm[/url]":rusg1ueg]Jednom se moralo i ovo desiti. Ako dobro vidim svi su parkirani na trotoar ili na zelenoj povrsini. Verovatno je pukao. Rat ce izbiti zbog nepropisno parkiranih. Meni svaki dan dodje da ovo uradim ali uspevam da suzbijem bes jer moram sa trotoara da prelazim na ulicu da pesacim ili da pravim slalom.
https://www.blic.rs/vesti/drustvo/s...ide-redom-po-parkinzima-kljucem-grebe/z1fmltd

Umesto da uništavaš ili podstičeš uništavanje tuđe imovine možeš nelegalno parkirane prijaviti. Ja npr. pravim nalepnice koje mogu da im zalepim na auto - Ne uništavam trajno auto ali im zadajem malo muke dok je skinu.
 
Vrh