Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Idealan model življenja u saobraćajnom i urbanističkom planiranju je onaj gde grad ima radijalnu mrežu saobraćajnica a porodice u njemu žive na potezu od oboda centra grada pa sve do predgrađa, i gde domaćinstvo za 80% svojih potreba u toku radnih dana koristi javni prevoz a tek za posebne prilike i potrebe automobil. I to jedan po domaćinstvu. Koji se koristi za velike nabavke, transport, hitne potrebe, vanredne događaje (zastoji npr), putovanja, izlete i slično.

Ali to je idealan model. Kako bi bilo da sve funkcioniše skoro pa savršeno. Iz brojnih razloga, taj model je nemoguć u praksi. To jest nemoguće ga je svuda i uvek primeniti.
 
To plus ne mogu svi peške da vucaraju kilograme tereta uzduž i popreko. Ima starih ljudi, osoba sa poteškoćama i invalidi, osoba sa povredama (to može da bude i običan zavoj preko ruke zbog istegnuća zgloba, i već ti je kapacitet nošenja prepolovljen)...

A to je samo što se tiče redovne kupovine. Da ne ulazimo sad u ostale situacije i potrebe koje sam nabrojao: prenos velikih predmeta; hitan prenos nekih stvari (recimo, tebi ili nekome iz porodice hitno treba da se donese neki dokument); hitan prevoz (nekome nije dobro pa ideš da ga obiđeš ili pak voziš ga u bolnicu); dolazak gostiju; nemogućnost korišćenja prevoza iz kog god razloga (zastoj, izmeštena linija zbog radova, dolazi neki Bajden da pokazuje moć...)

Primera je mnogo. I nikad nije tako jednostavno kao što se čini - ''ma, samo prostreš autobuske linije na svakih 300 metara i rešio si problem''. Problematika je mnogo kompleksnija od toga. Da je tako prosto, ne bi i manji gradovi od Beograda gradili metro, širili saobraćajne mreže, planirali po 50 godina unapred, itd...

Nažalost, isto kao i u medicini, tako i u saobraćaju i gradskom upravljanju danas skoro svako (čast izuzecima) gleda samo svoje polje rada i apsolutno ga ne zanima ništa izvan. Pa bi urbanisti da sve bude što lepše, političari da skupe što više poenčića pa dopuštaju sve i svašta, planeri javnog prevoza da sve bude što jeftinije po njih, nadležni za parkiranje da daju što manje a uzmu što više, itd...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=772872#p772872:ls5j0x9e je napisao(la):
operic » Uto Sep 08, 2020 10:07 am[/url]":ls5j0x9e]Da pomažem komšije preprodavce koje nemilosrdno žele da zarade na svojim komšijama misleći da su budale koje bi dale 20% više para? Neka hvala.
Ajde da su osnovali neki svoj biznis, da su nešto proizveli, ali neradnici koji samo preprodaju? A ne.

Svi trgovci su preprodavci, to je sustina trgovine.
PLacajuci 20% vise stedis svoje vreme, ne tropsis benzin, ne ides nigde, ne pravis guzvu, ne susreces mase po velikim prodavnicima, ne zivis jedan los zivot, ne navikavas se da budes redukovani potrosac. Za te pare dobijas mnogo. Zivot je samo jedan.
Usput mozes i da upoznas komsiluk.
Oni kad te upoznaju, daju ti i popust za ponesto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=772878#p772878:1829263n je napisao(la):
astrodule » Uto Sep 08, 2020 10:17 am[/url]":1829263n]Male lokalne prodavnice su bezobrazno skuplje. Pa samo zbog deterdženta za veš koji je na akciji se isplati ići 10km kolima.

https://cenoteka.rs/proizvodi/kucna-hem ... ves?page=4

Ušteda 800 dinara i to samo na deterdžentu.

a koliko te kosta benzin i vreme?
Mene i vreme kosta.
 
Ja sam odavno prestao da idem u hipermarkete u "velike" nabavke - izgubi se ceo dan na to, a i kupi se puno toga što realno ne treba. Ako se tome doda da su te nabavke obično vikendom kada su najveće gužve - izgubi se nepotrebno puno vremena i propadne praktično ceo vikend na gluposti.
 
Sa obzirom da sam vrlo organizovan, veoma mi se isplati da odem i kupim jeftinije. Uvek biram vreme kada nije gužva, samouslužna kasa, van špica, spojim sa još nečim... Uštedi se i gorivo i vreme i novac.

I ne razumem to "kupim ono što mi ne treba".

Šta to kupite? Peglu, fen i mikser?
 
Izgleda da su malo resili da se pozabave promenom imidza. Gogi je u transu
Dizanje rendza
https://twitter.com/Introvertna1/status ... 7456789504

i jaguara
119097928_3794454763915735_7181085389016866166_n.jpg
 
Zar oko sokolovo ne kažnjava samo one koji su na ulici i usporavaju ili koče saobraćaj?
 
Dobro pitanje je kako može da kažnjava za parkiranje na kolovozu kada je na njemu zapravo dozvoljeno parkiranje uz ostavljanje dovoljno prostora do prepreke (nevezano za gornju sliku)...
Inače što se tiče gornje slike, ako je to trotoar ja sam astronaut..
 
Novi trend, sedenje u kolima dok neko drugi ode po nešto. Evo juče prolazim ispred Bucka u Francuskoj jedno 4 kola stoje i neko u njima dok drugi ode da kupi. Ista situacija na par mesta po Novom Beogradu. I jedna pohvala za kraj, danas prolazim Zemunom i komunalni milicajac kaznjava dostavno vozilo koje se parkiralo ilegalno jedan metar od raskrsnice
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774167#p774167:n5h9x1nq je napisao(la):
beli labud » 12 Сеп 2020 04:17 pm[/url]":n5h9x1nq]Zar oko sokolovo ne kažnjava samo one koji su na ulici i usporavaju ili koče saobraćaj?
Kaznjava sve.

operic":n5h9x1nq je napisao(la):
Dobro pitanje je kako može da kažnjava za parkiranje na kolovozu kada je na njemu zapravo dozvoljeno parkiranje uz ostavljanje dovoljno prostora do prepreke (nevezano za gornju sliku)...
Inače što se tiče gornje slike, ako je to trotoar ja sam astronaut..
Netacno. Dozvoljeno je parkiranje samo u odredjenim slucajevima i na odredjenim mestima, pod uslovom da nema znaka da je parkiranje zabranjeno, da ima barem 3 metra do sledece neisprekidane linije, da nema razdelnog ostrva, da nije u zoni stajalista/raskrsnice/pesackog prelaza, u principu retko gde moze da se parkira na taj nacin.
 
operic":6638sov5 je napisao(la):
Dobro pitanje je kako može da kažnjava za parkiranje na kolovozu kada je na njemu zapravo dozvoljeno parkiranje uz ostavljanje dovoljno prostora do prepreke (nevezano za gornju sliku)...
Inače što se tiče gornje slike, ako je to trotoar ja sam astronaut..
Netacno. Dozvoljeno je parkiranje samo u odredjenim slucajevima i na odredjenim mestima, pod uslovom da nema znaka da je parkiranje zabranjeno, da ima barem 3 metra do sledece neisprekidane linije, da nema razdelnog ostrva, da nije u zoni stajalista/raskrsnice/pesackog prelaza, u principu retko gde moze da se parkira na taj nacin.
[/quote]

Ja mislim da čak i mora da postoji znak da je dozvoljeno parkiranje na trotoaru ili delimično na trotoaru pritom mora da se ostavi dovoljno mesta za pešake (1,6 metara koliko se sećam), ali nisam siguran. Skoro sam polagao teoriju vožnju i bila je slika gde je vozilo na trotoaru sa znakom i bez znaka i u slučaju da nema znaka nije dozvoljen.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774177#p774177:3m6hzu7m je napisao(la):
wexy » 12 Sep 2020 05:00 pm[/url]":3m6hzu7m]
Netacno. Dozvoljeno je parkiranje samo u odredjenim slucajevima i na odredjenim mestima, pod uslovom da nema znaka da je parkiranje zabranjeno, da ima barem 3 metra do sledece neisprekidane linije, da nema razdelnog ostrva, da nije u zoni stajalista/raskrsnice/pesackog prelaza, u principu retko gde moze da se parkira na taj nacin.
upravo sve to što si naveo je primer gornje slike. eto nije baš toliko retko..
edit: sada sam pogledao google street view i na početku te slepe ulice stoji znak za zabranjeno parkiranje. hipotetički, kada njega ne bi bilo, parkiranje bi bilo dozvoljeno na kolovozu

Boki123":3m6hzu7m je napisao(la):
Ja mislim da čak i mora da postoji znak da je dozvoljeno parkiranje na trotoaru ili delimično na trotoaru pritom mora da se ostavi dovoljno mesta za pešake (1,6 metara koliko se sećam), ali nisam siguran. Skoro sam polagao teoriju vožnju i bila je slika gde je vozilo na trotoaru sa znakom i bez znaka i u slučaju da nema znaka nije dozvoljen.
ovde pričamo o parkiranju na kolovozu a ne na trotoaru, ljudi često mešaju pravila za jedan i za drugi scenario...
 
Svakako mora da bude znak, a ono gore je ilegalno parkiranje jer nije ostavljen prostor za pešake.
 
kakav znak? napisao je wexy iznad šta mora da bude zadovoljeno za parkiranje na kolovozu, bez postojanja znaka za dozvoljeno parkiranje...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774172#p774172:1kbeyvyo je napisao(la):
Boki123 » 12 Sep 2020, 17:41[/url]":1kbeyvyo]Novi trend, sedenje u kolima dok neko drugi ode po nešto.

Da, da, novi trend...

Mora se i ovaj novi trend nekako saseći...
 
Ne razumem predzadnju recenicu "ispred cijeg je ulaza uzeo auto bez ikakve zakonske osnove"
Sta, ako je parkirao ispred svog ulaza misli da je to legalno?
 
Ni meni nije jasno šta je Vesić slagao?

Mada, ako je sakrio tablicu, onda ne treba da plati samo kazne za odnošenje i nepropisno parkiranje.

Istina je naravno negde između.

Ali hajde da i ja jasno i nedvosmisleno pohvalim Vesića i Oko sokolovo. Kod bivšeg Perpera u Bulevaru Zorana Đinđića od kada su uveli zonu svi se parkiraju ukoso umesto paralelno i zato umesto 2 trake imamo 1.5.

Više puta sam to prijavljivao i Parking servisu i komunalcima jer to nije propisno, a i nije bezbedno jer imamo 2 trake koje se ulivaju u jednu.

I evo - kao da je to napokon rešeno

bzdja parking 2.jpg
bzdja parking 1.jpg
 
Добро да је бар ту решено, јер у јужном делу сваки балавац паркира како му се хоће. Сад кад сам пролазио кроз Бањицу има на доста места на изволте бахато паркирање, а Весићеви соколи очигледно лете само центром.
 
Terazijа???? Možeš očigledno da se piše za Bljuc a da ne znaš kako Terazije izgledaju..
 
Zdrav razum mi ne dozvoljava da poverujem da ovo nije namesteno. Parkirao NA SRED ulice i nije ni primetio pauka. Pa koji ludak bi tako ostavio kola na toj lokaciji?
 
Vrh