@marat
vidi se da poznaješ istoriju naše vojne avijacije, ali sa zaključcima ne mogu da se složim. Zašto?
Kraljevina Jugoslavija je kupovala ono što je mogla i u količinama koje su velike sile-proizvođači bili spremne da isporuče (bedno malo), ali takođe su im nuđeni razni drugi tipovi aviona koje istorija uopšte ne pamti.
Komisije su birale ono što je prespektivno. U tom trenutku to su bili rani Harikeni sa platnenim krilima i dvokrakom elisom, Me109E-3 y a izvoz, isporučen bez topa u motoru, bez zapaljive municije i dr...Noćna mora za logistiku i mehaničare, ali šta da se radi kada proizvođači jednostano neće ili ne mogu da isporuče avione za 3 kompletna puka? Politika i međunardni odnosi odlučuju o trgovini oružjem.
Jak-ovi su došli sa sovjetskim divizijama , ali ja njih nisam ni spominjao, kao ni isporuke F-47, Moskita i sl posle IB-a.
Jeste, Sejbrovi i Tanderdžeti su došli kao pomoć. U isto vreme su isporučivani i Tajvanu i Pakistanu, koji su ih uspešno koristili. Ne bih se složio da smo bili 3 ili 4 korisnik (Sabre je bio kandske proizvodnje i došao je iz RAF-a, koliko ja znam).
Mogli smo da uzmemo i one de-Havilandove čudne konstrukcije...ne, hvala.
Možda neki naši autori (novinari, zapravo) mistifikuju te mašine, ali je činjenica da su bili sasvim solidni za drugu polovinu 50-tih.
Da, u isto vreme su uvođeni novi nadzvučni lovci, ali to je bilo lutanje do pojave F-4, F-8, Mig-21... U isto vreme su se poboljšali odnosi sa SSSR, tako da više ni nismo bili na spisku za isporuke novijih modela iz 1950-tih (srećom).
A za Mig-29 i NA - pa pamtnim ljudima je od prvog predračuna bilo jasno da od NA nema ništa.
Ne znam da li je u pitanju mit, ali čini mi se da je druga eskadrila 29-ki bila plaćena ali da nije isporučena.
@direktor - ne vidim da Tangosix lobira, naprotiv, na jednom mestu se može naći najviše informacija sa argumentima za i protiv