relja
Professional
- Učlanjen(a)
- 13.12.2006.
- Poruke
- 16.907
- Pohvaljen
- 19.158
Pa, nije baš jasno ta je tu "tajna", ali valjda treba nekako privući pažnju čitalaca...
Inače, čovek koji se spominje u dnu druge strane, u uokvirenom tekstu, Milisav Semiz je priča za sebe.
Aprila 1941 je u činu narednika leteo na avionu IK-3. Njemu se pripisuju (se pripisuju, ne da je on lično tvrdio) 4 nepotvrđena obaranja nemačkih aviona, mada realno, ni za jedno nema čvrstih potvrda kao što ima za neke druge naše pilote (ali lepo zvuči). Uspeo je da se evakuiše za Egipat, kada je zbog Kairske afere propala ideja o obuci i angažovanju našil pilota u RAFu padobranom je ubačen u Jugoslaviju, uhvaćen i na njegovu sreću završio u Nemačkom logoru (srećom - mogao je i da završi pored nekog plota). Uspeo je da pobegne iz logora, 1945 se vratio u Jugoslaviju, kratko vozio transportne avione, a onda postao šef JATovih pilota. Navodno - naš prvi pilot koji je preleteo Atlantik ("navodno" - jer naše 4 posade na B-24 su tokom rata preletele od Amerike do Afrike). Vozio Tita u ovom DC-6, na kraju poginuo u saobraćajnoj nesreći 1970. Osim članaka i u po kojoj knjizi, do pojave interneta skoro nepoznata ličnost.
Inače, čovek koji se spominje u dnu druge strane, u uokvirenom tekstu, Milisav Semiz je priča za sebe.
Aprila 1941 je u činu narednika leteo na avionu IK-3. Njemu se pripisuju (se pripisuju, ne da je on lično tvrdio) 4 nepotvrđena obaranja nemačkih aviona, mada realno, ni za jedno nema čvrstih potvrda kao što ima za neke druge naše pilote (ali lepo zvuči). Uspeo je da se evakuiše za Egipat, kada je zbog Kairske afere propala ideja o obuci i angažovanju našil pilota u RAFu padobranom je ubačen u Jugoslaviju, uhvaćen i na njegovu sreću završio u Nemačkom logoru (srećom - mogao je i da završi pored nekog plota). Uspeo je da pobegne iz logora, 1945 se vratio u Jugoslaviju, kratko vozio transportne avione, a onda postao šef JATovih pilota. Navodno - naš prvi pilot koji je preleteo Atlantik ("navodno" - jer naše 4 posade na B-24 su tokom rata preletele od Amerike do Afrike). Vozio Tita u ovom DC-6, na kraju poginuo u saobraćajnoj nesreći 1970. Osim članaka i u po kojoj knjizi, do pojave interneta skoro nepoznata ličnost.