Šta je novo?

Avijacija - razno

Уф, тешка и велика тема, тренутно се на MyCity-Military води рововска битка око овога. Колико сам успео да прочитам (теме о МиГ-у 29 и набавци нових авиона за В и ПВО су експлодирале од моје последње посете), аргументи оних који су за ову набавку као да претежу. Свакако велики напредак за ваздухопловну компоненту, али да ли може боље и какви ће дугорочни ефекти бити...?
 
marat":1pitg1dc je napisao(la):
Su-30 je ipak potpuno druga prica potpuno druga kategorija. A osim toga ne znam na sta mislis kad kazes da je Su 30 oproban?

па у далеко је већој употреби него М/М2, ког, колико ја знам, нико не користи
 
По некој општој причи, ови М2 је требало да буду испоручени Сирији, па се то није догодило због онога што се дешава тамо.

Индијци већ неколико година користе морнаричку верзију МиГ-29К/КУБ, веома сличну овом М2, само са доста западне (пре свега француске) авионике.

Што с' тиче Су-30 и других дериватива Су-27, средином '90-тих је Драган Ћирић, у то време уредник емисије "Војна тајна" на БКТВ, имао један интервију са директором тадашње фирме "Росворужение" (сада "Рособоронекспорт", руска верзија "Југоимпорта СДПР")...упитан о "Сухојевим" авионима, Рус је одговорио како је за СРЈ МиГ-29 бољи избор, осим ако југословенско РВ има намеру да врши борбена дејства изнад нпр. Француске и Немачке :lol: То нас враћа на маратов пост на претходној страни: viewtopic.php?p=234141#p234141

Негооо...да туримо ми ову причу као посебну тему на "Рилакс", или где већ треба? Ово може да ескалира :wink:
 
је л' се и на М/М2 склапају крила као и на К/КУБ? негде сам прочитао да да
 
Najviše infomacija se može pročitati na blogu
http://tangosix.rs/

Kao i u zdravstvu, obrazovanju, kulturi, infrastrukturi... dovedeni smo u kretensku poziciju.
Nesporno, moramo imati kontrolu svog vazdušnog prostora. Ako ostanemo bez lovačkih aviona, ostajemo i bez ljudi u koje su ulagane značajne pare, ostajemo bez kontinuiteta...vremenom će nas to koštati sve više i više...
Nešto mora da se uradi, para nema, opet ćemo se zadužiti, dobićemo neproverene aparate koje niko ne koristi jer je to jedino što možemo da priuštimo u ovom trenutku...
Obe Jugoslavije su pametno birale i kupovale avione u inostranstvu (Fjuriji, Harikeni, Meseršmiti, kasnije Sejbrovi, MiGovi 21 i 29), a sada smo spali na to da kupujemo po principu "daj šta daš" - pa makar i mačku u džaku.
 
relja"Obe Jugoslavije su pametno birale i kupovale avione u inostranstvu (Fjuriji je napisao(la):
Pa sa ovim se ne slazem i to po vise osnova, cesce smo kupovali na brzinu i kao neko privremeno ili prelazno resenje ili po principu daj sta das nego obrnuto. Prvo nije narocito pametno konstantno prelaziti sa jednu na drugu koncepciju vazduhoplova, jer svaki avion je razvijen imajuci u vidu konkretnu koncepciji vazdusne borbe i njegovu ulogu u toj borbi. Imamo posebno sitaciju da smo imali 2 ili vise razlicita aviona iste namene i generacije ( bas pomenuti Bf 109 i Hurrican pre rata pa posle prava papazanija JAk 3 i 9, Spitfire, Huriccane, BF 109 pa kasnije i P 47 i Mosquito i S 49 dakle 10ak tipova lovackih aviona od min 5 razlicitih drzava, a svi nabavljeni po principu daj sta das samo da zakrpimo rupu) a sto je sa stanovistva odrzavanja obuke i taktike prilicno lose resenje.
Dalje F-84 i F 86 su bili tipican primer nabavke daj sta das jer smo ih dobili kao pomoc od USA ( dakle nismo ih birali )i to ne kao nove vec kao avione koje su pre toga koristile i kao neperspektivne druge drzave povukle iz upotrebe i prosledile nama ( dakle nisu bili novi vec smo mi bili 3. ili cak i 4. vlasnici konkretnih aviona) a pri tome govorim o npr Grckoj koja bas i nije neka super sila u svjetu vazduhoplovstva pogotovo to nije bila 50tih i 60tih godina. Npr avione koje su Grci proglasili za neperspektivne bi USA prosledila nama i mi smo ih koristili skoro 15 godina nakon sto bi kao zastareli bili izbaceni iz Grckog vazduhoplovstva.
Cisto da naglasim i ovo Albanija je pre nas imala mlaznu avijaciju. Kod nas se činjenica da smo imali F 86 i F 84 često tumači u smislu da smo imali najmodernije avione tog vremena ali nazalost istina je potpuno drugačija. Ti avioni su bili ogroman napredak za nas i imali su veliku ulogu daleko od toga da su bli najmoderniji ni u trenutku kada smo ih primili a da ne govorimo u citavom periodu njihove upotrebe.

Mig 29 je takođe kupljen u cilju da se nekako premosti period do zeljenog NA a u situaciji kada su MIG 21 vec bili itekako zastareli i proizvodnja je bila ugasena ili pred gasenjem a i da podsjetim jednu generaciju smo tada vec bili u kašnjenju.
 
Tango skix nstreba uzimati zdravo za gotovo oni su jedna od lobistickih struja koja nedrzi objektivnu stranu .
 
@marat
vidi se da poznaješ istoriju naše vojne avijacije, ali sa zaključcima ne mogu da se složim. Zašto?

Kraljevina Jugoslavija je kupovala ono što je mogla i u količinama koje su velike sile-proizvođači bili spremne da isporuče (bedno malo), ali takođe su im nuđeni razni drugi tipovi aviona koje istorija uopšte ne pamti.
Komisije su birale ono što je prespektivno. U tom trenutku to su bili rani Harikeni sa platnenim krilima i dvokrakom elisom, Me109E-3 y a izvoz, isporučen bez topa u motoru, bez zapaljive municije i dr...Noćna mora za logistiku i mehaničare, ali šta da se radi kada proizvođači jednostano neće ili ne mogu da isporuče avione za 3 kompletna puka? Politika i međunardni odnosi odlučuju o trgovini oružjem.

Jak-ovi su došli sa sovjetskim divizijama , ali ja njih nisam ni spominjao, kao ni isporuke F-47, Moskita i sl posle IB-a.

Jeste, Sejbrovi i Tanderdžeti su došli kao pomoć. U isto vreme su isporučivani i Tajvanu i Pakistanu, koji su ih uspešno koristili. Ne bih se složio da smo bili 3 ili 4 korisnik (Sabre je bio kandske proizvodnje i došao je iz RAF-a, koliko ja znam).
Mogli smo da uzmemo i one de-Havilandove čudne konstrukcije...ne, hvala.
Možda neki naši autori (novinari, zapravo) mistifikuju te mašine, ali je činjenica da su bili sasvim solidni za drugu polovinu 50-tih.
Da, u isto vreme su uvođeni novi nadzvučni lovci, ali to je bilo lutanje do pojave F-4, F-8, Mig-21... U isto vreme su se poboljšali odnosi sa SSSR, tako da više ni nismo bili na spisku za isporuke novijih modela iz 1950-tih (srećom).

A za Mig-29 i NA - pa pamtnim ljudima je od prvog predračuna bilo jasno da od NA nema ništa.
Ne znam da li je u pitanju mit, ali čini mi se da je druga eskadrila 29-ki bila plaćena ali da nije isporučena.

@direktor - ne vidim da Tangosix lobira, naprotiv, na jednom mestu se može naći najviše informacija sa argumentima za i protiv
 
Mислим да су ови мигови оптимално решење кад се узме у обзир цена по комаду, обука пилота, сат летења, можда и начин плаћања... Најважније од свега је да коначно добијамо нове авионе, још да се ојача ПВО па да ови авиони добију своју пуну функцију.
Иначе дискусија везана за авионе је једна од најлуђих, као кад се љубитељи BMW и Мерцедеса покаче који је бољи, само још енергичнија, отприлике пропорционално томе колико је авион скупљи од кола.
Само да ово прође како треба па да их видимо на неком следећем аеромитингу.
 
orion":u7zdabms je napisao(la):
Иначе дискусија везана за авионе је једна од најлуђих, као кад се љубитељи BMW и Мерцедеса покаче који је бољи, само још енергичнија, отприлике пропорционално томе колико је авион скупљи од кола.

Uvek je tako. Klinci koji kupuju časopice, igraju simulacije, sklapaju makete, imaju postere na zidu... svako ima svog favorita i ume da navede gomilu skraćenica sa takvim ubeđenjem da se razume u materiju kao da je maltene VS Iljušin ili Džek Nortrop :)
 
direktor":3o0we0sf je napisao(la):
Tango skix nstreba uzimati zdravo za gotovo oni su jedna od lobistickih struja koja nedrzi objektivnu stranu .
Izbor izmedju aviona koji sejase smrt po nama ili nekih skarabudzenih Rusa.Sve bolje od boljeg.
 
vucko":1d801x9n je napisao(la):
Izbor izmedju aviona koji sejase smrt po nama

Povod i razlog zbog koga su upotrebljavani ovde nad Srbijom je jedno, a njihov kvalitet i efikasnost je nešto drugo... Ne treba mešati te 2 stvari...
Oni su barem provereni solidno u praksi tokom svih ovih godina, za razliku od ove varijante MIG-ova 29 koju će nam "braća" Rusi uvaliti, a koje niko ne koristi...
 
Ma ne "uvaljuju" oni nama, niko nas ne tera da uzmemo, a hvala bogu još uvek imao stručne ljude koji mogu da procene šta valja i šta nam odgovara, a šta ne.
Jasno je da je M2 daleko od pametnog izbora (bez uvrede ako neko misli drugačije), ali kakav izbor uopšte imamo?
Kao i uvek, na kraju će odlučiti politika.
 
E сад купујемо авионе од злих Руса који своје авионе нису показали у пракси, мислим стварно. Није ниједан од ових авиона показан у пракси јер се никад ни нису "праксали" над земљама које имају јаке РВ и ПВО.
 
pitanje je da li nam uvaljuju ili ne.

sigurno su rusi nekako ucenili ove naše da kupe te avione. pa skoro su dinkić i dačić išli u moskvu da mole za fijata da ide bez carine. dobili su 10.000 komada da mogu bez carine....

a da ne pričam o tome da su nam snizili cenu gasa skoro.

e sad je došlo na red da i mi malo napravimo ustupak, i da kupimo ono što ima na lageru.
 
orion":1fj9bg6j je napisao(la):
E сад купујемо авионе од злих Руса који своје авионе нису показали у пракси, мислим стварно. Није ниједан од ових авиона показан у пракси јер се никад ни нису "праксали" над земљама које имају јаке РВ и ПВО.

Problem nije u avionu Mig-29, već u je problem u verziji M2 - mačka u džaku.
Na papiru piše da ima gomilu opreme, ali nikada nije operativno ispitan niti usvojen od nekog vazduhoplovstva.
Praktično se i ne proizvodi, niti će se kasnije proizvoditi za nekog drugog. Gde su tu podrška, opravke, delovi, remonti...
Bićemo jedina zemlja koja ima ova avion i to u malom broju primeraka. To nikako nije dobro.

Moguće da ruski političari pokušavaju da spasu propali posao sa Sirijom tako što bi nama prodali ove aparate.
Sa druge strane - a koje su naše opcije? I nemamo neki drugi izbor...
 
MilisaV":3ia68ref je napisao(la):
e sad je došlo na red da i mi malo napravimo ustupak, i da kupimo ono što ima na lageru.

Moguće, "sa placa" :D
 
@ Relja u pravu si u delo oko perioda neposredno pre drugog svjetskog rata. Sto se F-86 i F 84 tice nazalost sada ne mogu da nadjem potvrde ali koliko se sjecam dobar broj ovih aviona smo dobili od Grcke koja ih je pre toga dobila kao polovne ako se ne varam od Belgija a Belgija od USAF-a. Kazem ovo se sada bazira na sjecanju ali pokusacu da nadjem potvrdu.
 
Proveriću, imam kod kuće knjige "JETS" i "Jugoslovensko ratno vazduhoplovstvo"...
 
Evo, pogledao sam (letimično)

Prvi isporučeni F-84, kroz vojnu pomoć, su stigli sa oznakama USAF.
F-86 iz pomoći su bili proizvedeni u Kanaderu, a pripadali su RAF-u.

Kasnije, kada je pomoć prestala zbog približavnja SSSR, od 1959 su od SAD kupljni njihovi Sejbrovi, polovni (ovaj što trune ispred Muzeja u Surčinu je iz te tranše), a od Grčke su kupljeni F-84 ("više od 60"). F-86D su kupljeni od SAD 1961, pripadali su USAF.

Već 1962 su isporičeni radari iz SSSR, kao i prvi Mig-21,a prvo gađanje PVO raketama je bilo početkom 1963.
 
Ево да вас почастим својим сликама са аеро митинга. Видим да има љубитеља доста, узивајте.



































Ваљда нисам претерао... 8)
 
Ako cemo da davamo u zakup Teslu
onda pre samog zakupa treba osposobiti i Batajnicu za civilni (kargo) avijaciju
ako to propustimo zakupac sigurno nece biti saglasan sa naknadnim otvaranjem ičega sto bi aviaciju odvlacio sa nj. aerodroma.
 
Vrh