Šta je novo?

Avalski Toranj - [ Telekomunikacije | 201m ]

Negde sam procitao da ce da sredjuju spomenik neznanom junaku. Pa verovatno ovde negde ali me mrzi da trazim.
 
dziggy":2rapaw7c je napisao(la):
^^ zato sto je taj toranj jedinstvene umetnicke i estetske vrednosti... na kraju i sentimentalne.. lep je i elegantan
Bolje ista nego nista. Imam lepe uspomene o njemu.
 
ja taj toranj gledam gotovo svaki dan:) to mi je moj deda ostavio u amanet (recimo tako).... pravio ga je nekih 7 godina u slobodno vreme;) i evo sad mi je u predsoblju: metalna maketa avalskog tornja od otprilike metar duzine;)
 
I ja ću da ga gledam svaki dan, jer sam doneo materijal od kojeg se
pravi Toranj : pesak, tucanik, armaturu i komad stene sa Avale.
Sad čekam da vidim kakva će tačno biti antena, pa ću onda da napravim
verovatno jedan bareljef na mom zidu i eto ga Toranj - svaki dan. :)

Ova kuća sa dva crvena krova je ,Mitrovićev dom', a u potkrovlju je
nekad bio Planinarski dom ( 4-5 soba sa 1.kuhinjom) gde sam boravio.
Za onaj oronuli objekat (levo) ću se raspitati kad odem ( uskoro) na Avalu.

avalacv2.jpg
 
Toranj vec stao na noge
AVALSKI toranj, odnosno mlađi „brat blizanac“ porušenog TV predajnika u NATO bombardovanju 1999. godine, postaće novi simbol Beograda. Već sada je porastao 22 metra.
Radnicima vreme poslednjih dana ide naruku, ali ih jak vetar s vremena na vreme „uspori“, pa moraju da zaustave kran. Ipak, najteži deo posla je završen, a toranj će prve posetioce ugostiti najverovatnije krajem godine.
Akciju izgradnje do sada je podržalo više od milion građana Srbije. Među njima je najviše umetnika, glumaca, sportista, književnika.
„Udaranje“ temelja zadalo je najveće muke. Trebalo je spojiti tri betonska kraka na kojima će stajati buduća građevina. Prethodno je svaki ukopan 8,2 metra u zemlju. Napravljen je i prsten za liftove koji će voditi do vrha. Doskoro se građevina nije videla od šume podupirača kojima je bila „okovana“. Poslednjih dana, najveći broj njih je skinut, pa se sada jasno vidi „koren“ budućeg „stabla“. - Najgore je napokon prošlo - kaže šef gradilišta Avalskog tornja Mirko Popović. - Kada „pređemo“ 35. metar, posao će ići mnogo brže. Do 99. metra radovi će biti jednostavniji. Kada stignemo do podnožja gondole, stvar se opet malo komplikuje. Tada su na redu „prva ploča“ i izgradnja konstrukcije koja će biti potpora svemu što bude izgrađeno iznad.
Zbog veoma hladne zime, radovi su kasnili oko 20 dana. Niske temperature, vetar i magla usporavali su radnike i mašineriju.
- Sa Udruženjem novinara je dogovoreno da bude uvedena treća smena radnika kako bi propušteno bilo nadoknađeno a radovi bili završeni na vreme - priča Miloš - Bata Milatović, inicijator obnove Avalskog tornja. - Najvažnije je da investicije prate izvođenje radova, pre svega zahvaljujući Vladi Srbije i Gradu. Podizanje novog beogradskog simbola košta oko osam miliona evra.
Kupola koja će izgledati gotovo isto kao i stara imaće dva dela. U prvom će se nalaziti ulazni hol, PTT i TV sala. Na sledećem nivou biće restoran, a iznad njega vidikovac površine oko 100 kvadratnih metara.
Liftovi koje će prevoziti posetioce do vrha stižu na gradilište za nedelju dana. Za razliku od prvog, novi toranj će imati dva elevatora koja će za minut moći da prevezu 20 osoba do kupole brzinom od tri metra u sekundi. Na svakih 25 metara biće napravljeni izlazi za slučaj opasnosti koji će voditi ka betonskom stepeništu unutar tornja.

LJULJANJE
NOVA građevina moći će da se izbori s najjačim udarima vetra i da odoli čak i jakim zemljotresima. Prema proračunima projektanata, vrh tornja će se pri maksimalnom dejstvu vetra pomerati 60 centimetara, dok će antena „šetati“ najviše do jednog metra. U takvim slučajevima uključuju se alarmi, a liftovi istog sekunda staju.

toranj.jpg
izvor: novosti
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=10&status=jedna&vest=118700&datum=2008-03-29
 
Nešto mi nije jasno. O kakvoj oni hladnoći govore. Ove zime gotovo da nije bio ni jedan dan kada je temperatura bila ispod -5. Gotovo cela zima je bila u plusu.

Nije mi jasno isto pričaju i za onu ulicu na autokomandi. Šta ti ljudi misle da će tokom cele zime piti +20 !?!
 
bojan87":1c9q4ezq je napisao(la):
Nešto mi nije jasno. O kakvoj oni hladnoći govore. Ove zime gotovo da nije bio ni jedan dan kada je temperatura bila ispod -5. Gotovo cela zima je bila u plusu.

Nije mi jasno isto pričaju i za onu ulicu na autokomandi. Šta ti ljudi misle da će tokom cele zime piti +20 !?!
Bojane, jos uvek si mlad...vremenom ce ti sve biti jasnije.;)
 
bojan87":1pd4ix2k je napisao(la):
Ove zime gotovo da nije bio ni jedan dan kada je temperatura bila ispod -5.
Bilo je 15-20 dana i po -5C, ali u centru Bgd. gde se zvanično meri tem., a
na Avali i više takvih dana.... sa moglom ili vetrom.

Problem je u betoniranju na niskim temp., a u slučaju Tornja nije ni trebalo rizikovati.
Može da se betonira i do -2C, ali se dodaju specijalni aditivi koji sprečavaju kristalizaciju vode.
Može i da se greje voda i agregat ( šljunak ili tucanik), pa betonira ispod nule.
Ali, to se radi većinom na tlu, kao nap. dokovi za naftu u Smederevu - pa opet bude problema.

Za betoniranje Tornja moraju biti mnogo veće temperature od nule - radi sigurnosti.
Kašnjenje je bilo radi više dana magle, pa nisu mogli da koriste optičke instrumente.
 
pa dobro to mi je jasno, kada je u pitanju beton.

Ali zbog ceka saju radovi recimo kopanja ulica, kada je hladnije.

Ne moraju kada je hladno nista da vare, betoniraju, liju, asvaltiraju, ali mogu valjda da kopaju i sredjuju.

Recimo sredjivanje sina i iylivanje betova je ok da ne moze tako lako da se izvede zimi, ali kopanje rupa ili neki povrsinski radovi valjda mogu nesmetano da teku na nekih 5 stepeni
 
bojan87":32q4mhzh je napisao(la):
...ali kopanje rupa ili neki povrsinski radovi valjda mogu nesmetano da teku na nekih 5 stepeni
Mogu da se rade.... i rade se. Zavisi od slučaja do salučaja, tj. ne postoji opšte pravilo.
Radi se i na mnogo nižim trep. od nule ( Sibir), a verovatno se radilo i na Tornju.
Postoje objekti oko tornja koji su verovatno dovršavani i na nižim temperaturama.
 
Juce sam isao autoputem za Nis i tacno se vidi toranj na 5km od Bubanj Potoka :vops:
 
Vidim ga i ja sa zvezdare,kod zvezdarske sume.Ajmo jos malo pa gotovo :D
 
vucko":xy4xophv je napisao(la):
... Ajmo jos malo pa gotovo :D
bc17b858b2.jpg


Sada će toranj da raste mnogo brže, jer će se graditi samo 'telo' tornja

do proširenja, koje je istog poprečnog preseka, manjeg nego spoj tri noge.
 
Evo da dodam i ja. Sa Bezanijske Kose se Toranj malo nazire.
 
Vidi se lepo i nocu sa autoputa. Bas je dobro osvetljen! ;)
 
Osvetljeno je gradilište, jer se verovatno radi i noću. .. radi betoniranja.

Kada se počeo 'tronožac' tornja, a pogotovu sada kad kreću sa 'telom' tornja
mora da se betonira u kontinuitetu, jedan deo, pa pomere kliznu oplatu i onda
sledeći deo... Noću se obično pomera oplata, a danju betonira. ( tako je uobičajno).

.. pogled sa Avale na Vrčin
 
Grad daje milion evra za Toranj :)

Четвртак, 08. мaj 2008.

За изградњу Авалског торња 80 милиона динара

1315488_avalski_toranj2_s.jpg


За покриће дела трошкова за изградњу Авалског торња из градског буџета издвојено је 80.000.000 динара. Донаторским уговором предвиђена је набавка технолошке опреме.

– Договор који је још покојни градоначелник Ненад Богдановић направио са Организационим одбором обнове торња био је да Град Београд учествује са око милион евра у покрићу дела трошкова у обнови овог симбола Београда. Ова средства су управо толике вредности и надам се да ће Авалски торањ бити завршен до краја године, како је и планирано – рекао је Зоран Алимпић, в.д. градоначелника Београда, на данашњој редовној конференцији за новинаре.

Према његовим речима, Авалски торањ ће поново постати место окупљања, и још један додатак туристичкој понуди нашег града. Већ сада сви који пролазе Ибарском магистралом могу да виде како торањ полако напредује и расте чак метар на дан.

Стари телевизијски торањ на Авали изграђен је у периоду од 1960. до 1965. године, према пројекту Угљеше Богуновића, Слободана Јањића и Милана Крстића. У то време, био је то изузетан грађевински подухват јер је са висином од 202 метра био највиши на Балкану. У Паризу је добио награду за најлепши торањ у Европи.

Стари торањ порушен је у НАТО бомбардовању 29. априла 1999, а градња новог почела је у јануару 2007. године. Према пројекту Саобраћајног института ЦИП, грађевинске радове изводи предузеће „Ратко Митровић”. Нови торањ гради се са потпуно новим материјалима. Биће висок 203 метра, а на 123. метру имаће ресторан, до кога ће се стизати уз помоћ два веома брза лифта. У ову грађевину биће уграђено око 5.000 кубика бетона и 500 тона гвожђа.
Izvor: beograd.org.yu
 
Jedva cekam da ga zavse,idem cim ga otvore da vidim pogled sa njega,bio sam jednom vec tamo ali sam bio mali pa se ne seca.

Offtopic pitanje,da li postoji mogucnost da se izadje na vrh usce towera to jest CK-a?
 
Postoji ali nije predvidjeno za posete i sl nego samo za sluzbene izlaske radi sredjivanja uredjaja koji su gore instalirani. Problem je takodje u tome sto je prilicno nepristupacno popeti se skroz na krov usca tako da pretpostavljam da su zbog toga uveli to ogranicenje da na krov idu samo sluzbena lica a ne i posetioci ;)
 
Vrh