Šta je novo?

Avalski Toranj - [ Telekomunikacije | 201m ]

Kolos :lol:

Интервју: Милош – Бато Милатовић, новинар
За Авалски торањ били и академици и чистачи ципела
Седамдесетогодишњи новинар најављује невиђени спектакл на отварању авалског колоса за чије је поновно подизање он најзаслужнији

Милош – Бата Милатовић
Име Милоша – Бата Милатовића синоним је за обнову Авалског торња. Седамдесетогодишњи новинар, родом из Подгорице, најзаслужнија је особа што се грађевина порушена у НАТО бомбардовању поново издигла над Београдом. Читаоцима „Политике” Милатовић открива да ће на свечаном отварању колоса од 204,5 метара, које ће се највероватније догодити у другој половини марта, бити приређен невиђени спектакл.
– „У игри” су наступ падобранаца и крос уз степенице од подножја до врха торња, а на церемонију ће бити позван цео државни врх. Чека се само 17. март, када ће употребна дозвола, недавно издата, постати правоснажна, и у договору са метеоролошком службом биће уговорен датум отварања – каже Милатовић.
Отварање се одлагало више пута. Зашто?
Чекала се употребна дозвола јер је Влада Србије донела одлуку да се ниједан објекат не може користити пре тог документа. Торањ је морао да прође све контроле и да се отклоне ситне техничке грешке да бисмо били сигурни да је безбедан. Осим тога, логично је да отварање буде по лепом времену како би што већи број посетилаца могао да увелича тај догађај.
Шта вас је навело на идеју да покренете акцију изградње торња?
Хтео сам да се одужим граду који нестварно волим и који ми је све пружио. Све моје пријатеље који су долазили у Београд водио сам на Калемегдан и Авалу да виде стари торањ. Откако сам са 18 година дошао из Подгорице на студије, Србија и њена престоница пружили су ми срдачно гостопримство. Никада нико није зазирао од тога што нисам одавде, баш као што касније, када сам после факултета засновао породицу, мојој супрузи нико није замерио то што је Хрватица из Дубровника. На дан када је торањ срушен, НАТО авиони гађали су и Стражевицу. Од детонација попуцала су стакла на банци у којој је моја жена тада радила. Отишао сам колима по њу. Када смо се враћали, видели смо да на Авали више нема торња. Она је почела да плаче. Рекао сам јој „бруко једна, немој да плачеш”, а једва сам задржао сопствене сузе.
Како је потекла иницијатива за обнову?
Непосредно после бомбардовања, поднео сам предлог тадашњем директору РТС-а. Касније сам исто учинио и са наредним руководиоцима телевизије. Сви су истицали да је идеја одлична, али иницијатива је добила замах када су протокол о сарадњи потписали УНС и РТС. Највећу подршку пружио је директор РТС-а Александар Тијанић.
А ко није?
Било је неразумевања, највише на почетку акције. Уредник једног значајног листа са којим сам био пријатељ рекао ми је да се не заносим. „Шта умишљаш, како те није срамота? Кад ја то нисам успео, како мислиш ти то да урадиш?”, говорио је. Замало смо се посвађали.
Како сте се носили са таквим реаговањима?
Како другачије можете да реагујете кад у нешто уђете срцем, а неко вам се подсмева, осим да прогутате и наставите даље. Уосталом, нисам грлом у јагоде ушао у тај подухват. Анкетирао сам више од 2.500 људи, од чистача ципела на Славији до академика. Сви су се сложили да нам је торањ потребан. Што је више растао,тако је расла и подршка.
Шта је био највећи проблем у току изградње?
Лоше време. Сећам се да ми је Јован, житељ подавалског села, 2009. године рекао да за својих деведесет година није запамтио тако снажну кошаву која је непрестано дувала три месеца. Све друге потешкоће градитељи су успели да отклоне.
Ко је највише помогао у обнови торња?
Дугачак је списак људи који су ме бодрили да истрајем и који су заслужни што торањ поново краси Авалу. Финансијски је помогла и прошла и садашња влада. Али и РТС, УНС, бројни глумци, сликари, књижевници, академици, привредници, спортисти и бивши јапански и норвешки амбасадори, дијаспора... Никако не треба заборавити грађане који су сваког петка чекали Јутарњи програм РТС-а да виде колико је колос порастао и слали поруке и писма подршке...
Многи су сматрали да је корисније градити путеве или мостове, а не обнављати торањ када је и за дигиталну телевизију и за радиодифузију свеједно хоће ли стуб висок 200 метара бити од бетона или челика? Осим туристичке атракције, каква је добит од торња?
Београд и Србија биће поново препознатљиви по Авалском торњу, али су добили и телекомуникациони и радиодифузни објекат. Многи људи који досад нису плаћали РТВ претплату нису то чинили јер нису имали слику. Сада ће тај проблем бити решен. И радијски програм ће се чути много боље у целој Шумадији. Торањ ће користити и полиција, БИА, војска. Биће то, као што каже песник Љубивоје Ршумовић, наш прозор у свет.
Д. Буквић
Д. Мучибабић

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Za-Avalski-toranj-bili-i-akademici-i-chistachi-cipela.sr.html
 
vucko":910vlryq je napisao(la):
Д. Мучибабић
bio ovaj jutros na b92 - u pitanju je žena :shok: u svakodnevnom razgovoru ne koristi reči neimar i kolos :notok:
 
Крос уз степенице торња
Датум отварања сада се усаглашава са календаром обавеза највиших представника државне власти, који ће присуствовати церемонији на Авали
Употребна дозвола постаће правоснажна 17. марта

Док се чека 17. март, датум када ће употребна дозвола за Авалски торањ постати правоснажна, иницијатори обнове овог симбола престонице већ планирају даље кораке. Будући да ће после поменутог датума бити испуњен и последњи услов за отварање здања, формиран је тим задужен за организацију церемоније. Предвођени Срђаном Јовичићем, шефом кабинета министра животне средине и просторног планирања и Братиславом Пековићем, директором Дирекције за имовину републике Србије, чланови тима осмислиће детаље свечаности.

Како сазнајемо, датум отварања сада се усаглашава са календаром обавеза највиших представника државне власти, које организатори желе да угосте на приредби. Такође, „тражи се” и дан који хладноћом и падавинама неће непријатно изненадити многобројне грађане који би желели да присуствују поновном рађању Авалског торња.

Наредних дана јавност ће детаљније бити упозната са свим сегментима програма, а засад се незванично помиње трка уз помоћне степенице торња, наступ падобранаца и поклоника екстремних спортова.

Д. Б.

[објављено: 09/03/2010]
 
Sa strane danasnjeg blica pisalo je nesto u stilu blic otkriva-za dane beograda od 16 do 19tog aprila definitivno otvaranje tornja.Aj da im verujem
 
Pa oni ce ladno kasniti ravno godinu dana sa otvaranjem, zar ne?
Mislim, kad god ga otvorili dobro je...ali mi je smesno to odlaganje od vikenda do vikenda jbt :)
 
Od dna do vrha tornja za četvrt minuta
Reporteri „Politike” družili se sa radnicima koji na dvestotinak metara postavljaju antenski sistem. – Da bi dobili posao, morali da polažu „prijemni ispit”

(Foto D. Jevremović)
Kao da se nalazi na balkonu jednospratne kuće, Budimir Tomanović ležerno se nalaktio na ogradu koja mu doseže tek do kukova i odvaja ga od 136 metara dubokog ambisa.
Tu, na uskom prstenu pri vrhu Avalskog tornja, gospodin po čijoj se vitalnosti ne bi moglo pretpostaviti da „krcka” sedamdeset sedmu godinu života dočekuje ekipu „Politike”.
Njegov zadatak je da iskustvom i savetima, stečenim za četiri decenije bavljenja visokogradnjom i montažom, pomogne dvanaestorici radnika koji postavljaju antenski sistem na najvišu tačku tornja.
Obučeni u kombinezone za zaštitu od vetra, obmotani sigurnosnim pojasevima, sa šlemovima i „toki-voki” uređajima za kaišem, vise sa crveno-bele konstrukcije. Konopcima spuštaju ipodižu čelične komade teške po 80 kilograma. Kad posao bude gotov, sa simbola Beograda, koji je ponovo krunisao Avalu, emitovaće se radio i TV signal.
Ima pravde u tome što je upravo Buda, kako ga sa uvažavanjem zovu mlade kolege, angažovan za ovaj posao. Osim što je antenama „ukrasio” brojne predajnike širom bivše Juge, 1971. godine isto je činio i na starom tornju. Pamti da je zahvaljujući tome pokrenut Drugi program Televizije Beograd, prozvan „TV u boji”. Još se priča u esnafu kako je tada hteo da popne svog „fiću” na vrh avalske građevine.
– Radeći na antenskom sistemu, dizali smo na najvišu tačku teret od 1.200 kilograma. Palo mi je na pamet da bih onda k’o od šale mogao da podignem upola lakši automobil, pa da kažem kolegama „ko ga skine odande – njegov je”. Taman kad sam pripremio podvezice, opremu i sva sredstva da ga učvrstim na vrhu, neko je javio direktoru. On je doleteo kao furija i zapretio mi suspenzijom. Šteta, možda bi mi „Zastava” dala novog „fiću” na poklon, ili bismo ušli u knjigu „Verovali ili ne” – priseća se Buda, obećavajući da ovog puta neće, bar ne na ovaj način, konkurisati za Riplija.
Da nije bilo „milosrdnog anđela”, kaže, godina 1975. bi bila poslednja u kojoj su ovakvi radovi preduzeti u našoj zemlji.
– Kada je NATO oborio stari toranj, dva meseca nisam imao srca da obiđem Avalu. Kao da mi je neko najrođeniji umro – priznaje čovek koji deset godina kasnije učestvuje u vaskrsavanju prestoničkog vidikovca.
Ljubaznošću Radiše Petrovića, izvršnog direktora emisione tehnike RTS-a, ekipa „Politike” spustila je radnike sa vrha sa nekih dvestotinak metara na 136. metar tornja i porazgovarala sa njima. Saša Spasić, šef sekcije za održavanje antenskih sistema, kaže da je veliki deo posla završen. Najbitniji su vremenski uslovi, a oni su ovih dana pogodovali. Neće, možda, biti sve gotovo do svečanog otvaranja, 17. aprila, ali to sugrađanima nije bitno, jer će toranj biti u turističkoj funkciji.
Da bi dobili posao na toj visini, radnici su morali da prođu i određene testove.
– Potrebna je prvenstveno hrabrost i poznavanje mehanike. Posle lekarskih pregleda i teorijske obuke, svi su polagali „prijemni ispit” dokazujući na vrhu tornja da mogu da rade u ovim okolnostima – kaže Spasić.
Spuštamo se desetak metara niže, da „ošacujemo” vidikovac za posetioce i budući restoran – najviše tačke do kojih će gosti moći da stignu. Sve je tu, čak i šank. Čeka se samo javna licitacija za zakupca, pa da se unesu stolovi i popije prvo piće. Ponovo smo u liftu. Do podnožja tornja „put” traje oko četvrt minuta. Spolja, do građevine se stiže stazom duž koje cakle sveže ofarbani gelenderi. Naš „vodič” Radiša Petrović odaje nam da su sa donje strane rukohvata sakrivene sijalice koje će noću osvetljavati prilaz.
Na „nultom nivou” ulazi se u „elektronski mozak” tornja – prostorije sa emisionom tehnikom. U jednom delu naređani su predajnici Radio Beograda, a u drugom agregati. Zahvaljujući ovim napravama nalik na trokrilne plakare, gledaoci i slušaoci u svojim domovima nijednog momenta neće osetiti prekid programa ako u tornju nestane struje. Baš kao što će, blagodareći posebnim uređajima za napajanje, put od dna do vrha tornja uvek trajati četvrt minuta. Živi bili pa – od 17. aprila – i videli!
Dimitrije Bukvić

[objavljeno: 25/03/2010]

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Od-dna-do-vrha-tornja-za-chetvrt-minuta.lt.html
 
Први посетиоци на Авалском торњу 17. априла
( уторак, 23. март 2010. 10:09 )


Авалски торањ биће отворен 17. априла, а сатница програма и учесници свечаности биће познати наредних дана, рекао је за „Политику" Милош - Бато Милатовић, иницијатор и уредник акције обнове ове грађевине.

Он је прецизирао да се управо ради на сценарију свечаности на којој ће наступати уметници који су од почетка подржали обнову овог симбола престонице.

- Церемонија ће почети у поподневним сатима и моћи ће да јој присуствују сви заинтересовани. Како би се спречиле гужве, приступ аутомобилима биће дозвољен до подножја Авале, одакле ће бити организован бесплатан превоз до торња. Посебна част и задовољство нам је што ћемо на отварању угостити и представнике држаног врха Србије - рекао је Милатовић.

На видиковцу на 125. метру, открива наш саговорник, биће уприличена изложба дела сликара који су дали допринос подизању торња.- Што се остатка програма тиче, за сада је потврђено да ће учествовати Мерима Његомир, Екстра Нена, Оливер Њего, Матија Бећковић, Јадранка Јовановић...

У игри је и даље наступ падобранаца и крос уз степенице грађевине. Детаљи ће бити познати ускоро. Највећи део свечаности отварања директно ће преносити телевизија - истиче Милатовић и додаје да ће улазнице за Авалски торањ, које су грађанима својевремено дељене у наградним играма посредством медија, добитници моћи да искористе кад буду пожелели да у данима после отварања обиђу грађевину.
OBJAVLJENO 24.03.2010.
 
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1385287

Сутрашња трка одржава се у склопу манифестације „Куле Београда”. Ове године уведена је још једна трка – „Трка уз торањ на Авали”, која ће се одржати 24. априла. Најбољи тркач у генералном пласману освојиће Трофеј Ђоке Вјештице и учествоваће на највећој трци уз степениште која ће се одржати у мају у Немачкој.
 
Odloženo otvaranje Avalskog tornja
18. april 2010. | 21:00 | Izvor: Beta

Beograd -- Svečana ceremonija otvaranja Avalskog tornja koja je bila zakazana za sutra, odložena je za sredu, 21. april zbog loših vremenskih uslova.

Otvaranje tornja na Avali već je jednom bilo odloženo u znak solidarnosti sa građanima Evrope koji su u žalosti zbog pogibije poljskog predsednika Leha Kačinjskog. Avalski toranj, jedan od simbola Beograda, ponovo je izgrađen nakon što je srušen tokom NATO bombardovanja 1999. godine.
Izvor: B-92
 
Današnja fotka:
34499269.jpg


Ljudi koji su u zadnje vreme uveče išli do tornja kažu da je osvetljenje odrađeno do jaja.Videćemo...
 
Svečano otvaranja Avalskog tornja
21. april 2010. | 09:47 | Izvor: Tanjug
Avalski toranj (Tanjug, arhiva)
Avalski toranj (Tanjug, arhiva)
Beograd -- Avalski toranj, jedan od simbola Beograda, biće svečano otvoren u prisustvu najviših državnih zvaničnika. Iz GSP-a najavljuju dodatne linije ka tornju.

Svečanom otvaranju će, kako je najavljeno, prisustvovati predsednik Srbije Boris Tadić, premijer Mirko Cvetković sa članovima kabineta i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas. Avalski toranj je visok 204,5 metara, metar viši nego stari koji je srušen za vreme NATO bombardovanja 1999. godine, i najviša je građevina na Balkanu.

Otvaranje Avalskog tornja dva puta je odlagano, prvi put zbog solidarnosti sa građanima Evrope koji su bili u žalosti zbog tragične pogibije poljskog predsednika Leha Kačinjskog i poljske delegacije, a drugi put zbog najavljenih loših vremenskih prilika.

Posetioci će, kako su najavili organizatori, moći da uživaju u audio-vizuelnom spektaklu, a svečano otvaranje prenosiće Radio-televizija Srbije.

Na izgradnju novog tornja utrošeno je 5.000 metara kubnih betona i oko 500 tona armature, a njegova konstrukcija može da izdrži i zemljotres do 9,2 stepena Merkalijeve skale. Vrh antene novog tornja napravljen je od nesagorivih materijala.

Na 120. metru nalazi se restoran površine 100 metara kvadratnih, a posetioce će do vidikovca, koji se nalazi na 124. metru visine, prevoziti dva lifta brzinom od tri metra u sekundi.

Elektrooprema ugrađena u ovo zdanje predstavlja najmoderniji sistem te vrste, jedan od sedam takvih u Evropi. Osvetljen od temelja do vrha, zahvaljujući agregatima, ne može ostati bez napajanja električnom energijom.

U prilaznu stazu tornju biće ugrađeno 200 otisaka dlana najzaslužnijih donatora i učesnika akcije "Izgradimo toranj na Avali". Prva je svoj otisak ostavila, sada pokojna, slikarka Olja Ivanjicki, koja se poklonivši svoje slike pridružili akciji.

Među 200 otisaka nalaze se i dlanovi pet akademika - Matije Bećkovića, Milorada Pavića, Dušana Kovačevića, Toneta Serafimovskog i Vladimira Veličkovića, kao i tenisera Ane Ivanović i Novaka Đokovića.

Izgradnja novog tornja počela je 2005. godine, a završena je u novembru 2009. Izvođena je ne odstupajući od projekta arhitekata Uglješe Bogunovića, Slobodana Janjića i konstruktora Milana Krstića, tvoraca starog Avalskog tornja.

Projekat i nadzor radova povereni su Saobraćajnom institutu CIP, a izvođač radova bilo je građevinsko preduzeće "Ratko Mitrović".

Stari avalski toranj projektovan je od 1959 -1960. godine, građen od 1961. do 1964, a otvoren 1965. godine.

Nekadašnji toranj je bio visok 202,8 metara i smatrao se jednim od najlepših TV repetitora u Evropi i svetu. Bio je jedini toranj na svetu koji je za presek imao jednakostranični trougao, simbol srpskog tronošca za sedenje.

GSP: Uvodi se linija od podnožja do vrha Avale

Zbog svečanog otvaranja Avalskog tornja biće uvedena linija javnog gradskog prevoza od podnožja do vrha Avale, a linije ka Avali biće pojačane, saopšteno je iz GSP "Beograd".

Kako je navedeno, uspostaviće se lokalna autobuska linija 400L - od podnožja Avale do njenog vrha. Na toj liniji će saobraćati četiri vozila, koja će koristiti početno stajalište u podnožju Avale i krajnje stajalište na njenom vrhu, do završetka manifestacije.

Biće uspostavljena i linija 401L od Bubanj Potoka do Pinosave, kao i linija 408L od Belog Potoka do Trešnje. Biće pojačane i linije 401, 402, 403 i 405, navedeno je u saopštenju.

-----------

Danas se ova tema seli u Zavrseni Projekti. :)
 
Ovako iz daleka osvetljenje izgleda mocno.Malo sam se razocarao u vatromet ocekivao sam da ce pucati sa tornja ali dobro,nije bio los.Ja sam snimio kamerom,ima neko da je slikao?
 
Nadam se da je beobuild ekipa isla na otvaranje i da ga je uslikala. a evo dve slike sa facebook fanpage strane

11.april
2rxjv40.jpg

i nova
2cxjl29.jpg
 
Posto smo danas a evo i u reprizi sada gledali vrhunske domete populizma osetio sam potrebu da ipak dam svoju zavrsnu rec kada je izgradnja u pitanju.

Saznali smo da deda mraz ima lepa secanja iz detinjstva i ako nije iz Beograda i da predsednica parlamenta misil da je toranj visi za 10 metara i da su svi dali svoj licni doprinos te su organizatori sasvim slucajno smetnuli sa uma i prethodnu vladu koja je ucestvovala u pocetku izgradnje (sta god mislio o njoj).

Znam da se mozda ocekuje i po koja fotografija sa otvaranja ali moracu da vas razocaram kada je foto ugodjaj u pitanju ali i da obradujem i kazem da Beobuild nije i nece biti u sluzbi propagande bilo koje vlasti makar i ako je na misice izgradila ovaj divni objekat.

Beobuild redakcija i forumasi su bili od samog pocetka prisutni na gradilistu makar i kao posmatraci i osecam kao da smo i sami ucestvovali u njegovoj obnovi. Iza nas su mnoge lepe reportaze i fotografije koje ce ostati za neke buduce generacije da pogledaju kako se toranj gradio.

Sobzirom da od poslednjeg obilaska koji smo napravili pocetkom godine nije bilo znacajnijih radova osim postavljanja telekomunikacione opreme nije bilo potrebe da se pravi gore vec spomenuta nepotrebna populisticka propaganda.

Sada zelim da istaknem i onu najlepsu stranu kada je ova izgradnja u pitanju a to su ljudi koji su ucestvovali u izgradnji tornja a cija imena nisu spomenuta te zelim da im se jos jednom zahvalim. Hvala, Mirku (vodji gradilista), Zoranu(sefu ekipe i kranisti do pola visine tornja), Nenadu (kranisti koji je nastavio rad na kranu do krajnje visine) i mnogim drugim radnicima koje nazalost nismo stigli da upoznamo na tornju koji su nam ostavili. Mislim da je lepo i da znate da je zahvalnost u ime svih posetilaca sajta i foruma preneta prilikom obilaska od pre godinu dana kada smo u ime svih nas predali iskren i simbolican poklon graditeljima tornja koji je skoro godinu dana krasio kancelariju na gradilistu.

Beograd je dobio svoj toranj, ostalo nam je da uzivamo u njemu i da ga naravno posetimo

PS

par fotografija koje do sada mislim da nismo objavili. Radna atnosfera doduse svi su na terenu :)

21azsbt.jpg


nqbh3l.jpg
 
Bravo Igore na postu,ne prestajes ni ti ni ostali Beobuildovci da me odusevljevate.
 
Super je :pob:

Do sada samo prodavali samo stare objekte eto prilike da prodamo i jedan novi
niko ga nece odneti a uzecemo pare...
što da ne, tako i tako neće nam dati za TV preplatu da gledamo sa nj.SVE NAŠE TV kanale
sad je njihov .... a nama ostaje samo da mu se divimo što i zaslužuje :laugh: :lool: :laugh:
 
Морам да се осврнем на глупост коју сам чуо у Београдској хроници.Кажу људи Авалски торањ је после неке зграде у Дубаију нису рекли које друга грађевина по висини која је изграђена у свету у 2009 години. :o
 
to svugde pominju,eto lider smo i u svetu pored regiona :p
 
Igor":37rswtdx je napisao(la):
Sada zelim da istaknem i onu najlepsu stranu kada je ova izgradnja u pitanju a to su ljudi koji su ucestvovali u izgradnji tornja a cija imena nisu spomenuta te zelim da im se jos jednom zahvalim. Hvala, Mirku (vodji gradilista), Zoranu(sefu ekipe i kranisti do pola visine tornja), Nenadu (kranisti koji je nastavio rad na kranu do krajnje visine) i mnogim drugim radnicima koje nazalost nismo stigli da upoznamo na tornju koji su nam ostavili. Mislim da je lepo i da znate da je zahvalnost u ime svih posetilaca sajta i foruma preneta prilikom obilaska od pre godinu dana kada smo u ime svih nas predali iskren i simbolican poklon graditeljima tornja koji je skoro godinu dana krasio kancelariju na gradilistu.
Pre izvesnog vremena sam u intervjuu šefa gradilišta mosta na Adi Martina Štajnkulera čuo da pilon podiže ista firma koja je sagradila toranj na Avali. Da li Igore imaš saznanje da je to tačno i da li su to ovi isti ljudi koje navodiš. U svakom slučaju moje veliko poštovanje za izuzetno dostignuće a Srbiji ponos što ima takve ljude! :kk:
 
Po ugovoru za izgradnju mosta kao glavni izvodjac nije angazovana ista firma vec strana firma PORR kao nosilac posla. Postoji mogucnost mada misilm da ne da eventualno kao neki podizvodjac ucestvuje i ratko mitrovic dedinje. U svakom slucaju svaka im cast na izgradnji.
 
Uzivancija nasih graditelja :D

[video]http://www.youtube.com/watch?v=mnvc4BBZ8k4[/video]
 
Vrh