Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

Idealni slučaj, okamovom oštricom, nema smisla razmatrati. Što se roka do Mačkata ili malo dalje tiče, moja procena je 6-8 godine od uvođenja izvođača u realan rad. Do te tačke, moja procena je 2-4 godine. Dakle, ukupno 8-12 godina, srednja vrednost 10 :)

Procene su nivoa "prs' u usta, pa iznad glave", hoće se reći bazirane ni na čemu realnom i posledično male su vrednosti.
 
Nema šanse za ugovor ili da će biti izgradnje možda za 6 godina? . . Ti si napisao za 4-5god. što je još manje.😎
Da, ja sam napisao 4-5 godina grubo rečeno ako je sve idealno a nije tako.
Još nije ni objavljen ugovor, izvor finansiranja, ne zna se ko će graditi deonicu, prethodna deonica do Požege debelo kasni i verovatno neće biti gotova do kraja godine.
O eksproprijaciji i teškoj geologiji neću ni da pričam.
Složio bih se sa onim što je procenio @sev.
 
Jasno, samo smo davali procenu što je veoma nezahvalno u ovom momentu
 
Idealni slučaj, okamovom oštricom, nema smisla razmatrati. Što se roka do Mačkata ili malo dalje tiče, moja procena je 6-8 godine od uvođenja izvođača u realan rad. Do te tačke, moja procena je 2-4 godine. Dakle, ukupno 8-12 godina, srednja vrednost 10 :)

Procene su nivoa "prs' u usta, pa iznad glave", hoće se reći bazirane ni na čemu realnom i posledično male su vrednosti.
Verovatno je ova procena trenutno i najrealnija, mada ne bi iskljucio i varijantu da se ova deonica ostavi za neka bolja vremena, tamo preko 2030.

S druge strane, s obzirom da volja nije problem vec finansije (a i sporost i znanje katastrofalne vlasti) moglo bi se odustati od nacionalnog stadiona, okolne infrastrukture i reorganizovati metro u BG i te pare preusmeriti na celu deonicu Pozega - Kotroman, i uz dobru organizaciju spucati to svom snagom za 4 godine.
 
Verovatno je ova procena trenutno i najrealnija, mada ne bi iskljucio i varijantu da se ova deonica ostavi za neka bolja vremena, tamo preko 2030.

S druge strane, s obzirom da volja nije problem vec finansije (a i sporost i znanje katastrofalne vlasti) moglo bi se odustati od nacionalnog stadiona, okolne infrastrukture i reorganizovati metro u BG i te pare preusmeriti na celu deonicu Pozega - Kotroman, i uz dobru organizaciju spucati to svom snagom za 4 godine.
Mislim da gresite kada pominjete ove predugacke rokove. Nije Vucic ovaj krak pominjao kada je izlagao plan za expo ali je zato u expo usla gondola do pribojske banje, vrh tornika sa tornjem, sportski tereni itd… a nedavno je Vesic ispred tunela sa slemom na glavi rekao da krecu ovaj krak na insistiranje licno predsednika. Koji su to dogovori i konje kome sta obecao nemam pojma ali mislim da su sabrali da ce dati 100 miliona na zlatibor u par godina kako je obecao licno Vucic prosle godine u pribojskoj banji pa su onda naknadno odlucili da ubrzaju i ovaj krak autoputa da kompletiraju.
 
Za sve je kriv "prijatelj" Erdogan, jer je zbog njegove posete izmišljen neki autoput BG - SA. Trebalo je da se istovremeno sa deonicom do Požege gradi i prema Zlatiboru. Tada su bili jeftiniji krediti i trebalo je to zajedno graditi ili bar neposredno posle početka autoputa do Požege. Onda bi to bio autoput "Beograd - Zlatibor".
 
Poslednja izmena:
@Skijas Ja bih voleo a si ti u pravu, a ja u krivu, ali na žalost... mislim da poklanjaš poverenje ljudima bez bilo kakvog kredibiliteta. Empirijski dokazano.

Kredibilitet je alat koji nam daje strukturu, u smislu da znamo kome možemo da verujemo, a kome ne. Ova ekipa je po tom pitanju ne na nuli, nego u minusu (!) i to ne zato što ja imam nešto protiv njih (a imam:)), nego zato što su empirijski gledano takav skor zaradili. Ako svaki put počinjemo da razmatramo sve od nule, kao da juče ne postoji, osuđeni smo da nas lažu uvek i serijski.

Na žalost, nikakva je šansa da Vesić baš sada govori istinu. To mu se ni omaškom ne može zalomiti. :)
 
Za sve je kriv "prijatelj" Erdogan, jer je zbog njegove posete izmišljen neki autoput BG - SA. Trebalo je da se istovremeno sa deonicom do Požege gradi i prema Zlatiboru. Tada su bili jeftiniji krediti i trebalo je to zajedno graditi ili bar neposredno posle početka autoputa do Požege. Onda bi to bio autoput "Beograd - Zlatibor".
Za divno cudo u necemu sam se slozila, osim ovo za Erdogana jer njemu tj Turkie odgovara veza Novi Pazar, Sandzak, Sjenica ...sa BiH pa su imali interes tada da to kreditiraju, rade....

Ipak, od toga mislim da nema nista, ne znam ko je sada izvođač, a da budem iskrena preko Kotromana i nema puno saobracaja, mozda i rekonstrucija puta je dovoljna, a makar brzi put do Zl.

Ono sto mi lokalci znamo, a vi samo citate je da je put Ca- Ue jako opterecen, jako jako. Kraj do Pz ce biti u nekom narednom periodu, godinu, dve, a tada ce jos veci pritisak biti i jos gore...

Gore je nego Ibarska, ona je ipak bila predviđena za veci broj vozila. I jije samo guzva, nego konstantni udesi, najvise tranzitni putnici, ljudi bre ginu gotovo svakodnevno.

Mozda neko putuje po Srb pa bolje zna, ali ja mislim da je ovo wjdan od najgorih deonicq i zato bi AP bio preko potreban, prvo do Zlakuse pa onda i do Mackata i ne samo zbog Zl.... u jugozapadnoj Srbiji zive neki ljudi koji su 5h putovali do BG. Onaj iz Nisa brze dolazio nego mi iz Pz...
 
. . do Mackata i ne samo zbog Zl.... u jugozapadnoj Srbiji zive neki ljudi . .
Naravno, približio bi se autoput i za opštine Priboj, N.Varoš i Prijepolje, ali i za Pljevlja, Nikšić i H.Novi. To će uvek biti alternativni pravac i pored budućeg AP do CG.
Drugo, AP do Zlatibora je ujedno i "južna obilaznica" za Užice, jer će odvuče značajan saobraćaj iz centra grada koji sada prolazi za ZL i CG. Zato sam i pokrenuo ovu temu.
 
Какав саобраћај кроз центар града који пролази за Златибор и Црну Гору?
Саобраћај кроз центар иде ка Бајиној Башти и то је то. Сваки други транзит обилази град.
 
Pa, ne prolazi baš kroz strogi centar, ali prolazi na 300m od centra, tj. ulazi u gradsku kotlinu i tako zagadjuje vazduh.
IMG_20240509_085223.png
 
Poslednja izmena:
trenutno postoji samo jedan pravi rok a to je EXPO 2027.
sve ove patke o putevima zaboravite, zarsice moravski i do Ca-Pz i mozda potpisati neke ugovore i usvojiti projekte ali sto se tice izgradnje, od toga nema nista
vecina operative ce biti povucena u Surcin i Beograd da se radi EXPO i sve ono sto je potrebno za njega i oko njega, a tu ukljucujem i stadion koji za isti nije neophodan ali svakako ce sluziti za promociju fantasticnih dostignuca nacije, vlasti i vrhovnog vodje.
jedino i samo EXPO mora biti zavrsen da se vlast ne bruka pred svetom, a uz expo idu saobracajnice, zeleznica, 5-6 galerija (hale) JG produzetak, hoteli i verovatno novi Savski most.
sve to za, sad, manje od 3 godine!
napomena: za Surcin-Vojvodjanska im je trebalo 1.5godina, Bulevar patrijarha Pavla se radi evo vec 6u godinu, Ca-Pz (braca kinezi) evo vec 4g a nece zavristi ove godine ukupno 31km puta

jedine infomracije o ovom projektu u konteksu 2027 dolaze od vlasti i njima bliskih ljudi, pametnom dosta
 
Poslednja izmena:
trenutno postoji samo jedan pravi rok a to je EXPO 2027.

a uz expo idu saobracajnice,
Upravo zbog EXPO-a mislim da se poklapaju i naši ciljevi i ciljevi vlasti što se tiče saobraćajnica, a jedna od tih saobraćajnica je i ova, obzirom da je autoput do Zlatibora neophodan jer je EXPO suviše veliki događaj da bi se oslanjali samo na BG hotelske kapacitete.

Drugo spominješ "kompletnu građevinsku operativu" kao da je to nekakva fiksna stvar. Pa ako ima posla lako će se uvesti nova / dodatna operativa. Nije izgradnja puteva neka ultra specifična delatnost pa da imaš par firmi i par stotina ljudi koji time mogu da se bave pa kao ako ih angažujemo sve za EXPO sve će ostalo stati.

Kad imaš obezbeđeno finansiranje za projekat lako ćeš uvesti dodatnu operativu i ljudstvo iz drugih zemalja i krenuti sa poslom. Mnogo je veći problem kada nemaš obezbeđeno finansiranje.

A da li će ga izgraditi ovako ili kroz koncesiju manje je bitno. Da se mene pita dao bih kinezima sve preostale deonice na koncesiju ukoliko garantuju da će komplet mreža autoputeva i brzih saobraćajnica biti završena za 5 godina, jer bi to i njima ide u prilog obzirom da je bolje ranije nego kasnije da krenu sa vraćanjem investicije.
 
Kada jednog dana saobraćaj za ZL i CG bude išao preko petlje "Zlakusa", biće i manje saobraćaja u gradu. . . toliko o tome. Sada je bitno da se ove godine potpiše najavljeni ugovor.
 
Upravo zbog EXPO-a mislim da se poklapaju i naši ciljevi i ciljevi vlasti što se tiče saobraćajnica, a jedna od tih saobraćajnica je i ova, obzirom da je autoput do Zlatibora neophodan jer je EXPO suviše veliki događaj da bi se oslanjali samo na BG hotelske kapacitete.

Drugo spominješ "kompletnu građevinsku operativu" kao da je to nekakva fiksna stvar. Pa ako ima posla lako će se uvesti nova / dodatna operativa. Nije izgradnja puteva neka ultra specifična delatnost pa da imaš par firmi i par stotina ljudi koji time mogu da se bave pa kao ako ih angažujemo sve za EXPO sve će ostalo stati.

Kad imaš obezbeđeno finansiranje za projekat lako ćeš uvesti dodatnu operativu i ljudstvo iz drugih zemalja i krenuti sa poslom. Mnogo je veći problem kada nemaš obezbeđeno finansiranje.

A da li će ga izgraditi ovako ili kroz koncesiju manje je bitno. Da se mene pita dao bih kinezima sve preostale deonice na koncesiju ukoliko garantuju da će komplet mreža autoputeva i brzih saobraćajnica biti završena za 5 godina, jer bi to i njima ide u prilog obzirom da je bolje ranije nego kasnije da krenu sa vraćanjem investicije.
evo ga, jedan iz poslednje recenice mog predhodnog posta
razlozicu ti da razumes
1. moji i tvoji ciljevi nisu isti, ali verujem ti da su ciljevi vlasti i botova isti
2. tvoje odbijanje da shvatis kako stavri funkcionisu u realnom svetu jednaka su tvojoj promociji "BRZE, JACE, BOLJE" slogana, a evo i primera - 8km puta kroz livadu sa 80% drzavnim vlasnistvom je trajal 1.5 godinu, od Pozege(do koje jos nije stigao AP) do Mackata ima 60km, predpostavicu da znas bar malo geografije (jer si bio na Zlatiboru) pa mozda imas sliku o kakavom se terenu radu koji je verovatno u 100% privatnom vlasnistvu
3. koliko je specificna moze pogledati sve dosadasnje projekte, jer su svi do jednog kasnili i svi do jednog su uradjeni sa manama (ko god da ih je radio pod kojom god vlascu), dakle mi kao zemlja/narod/nacija ne mozemo da uradimo put kako valja, u roku; a necemo za male pare jer mora da se ugradjuju razni
4. nemamo obezbedjeno finasiranje, jer nemamo projekat pa ne znamo koliko kosta i koliko finasiranja treba da obezbedimo, i stvoriti ljude i masine nije bas tako lako kao sto je perica zamislio, koliko meseci smo izgubili zboge nedeostataka radnika na i/ili njihovom transportu u i iz kine i turske. ocigledno nisi ni svestan da oko 40% trenutne gradjevinske operative u srbiji cine stranci (kinezi, turci, albanci, makedonci, egipcani....)
5. kako prepoznati BOTA - nije bito kad i koliko kosta - vazno da se gradi!
6. ti bi dao!? lako je tudjim K gloginje maltiti! nije to tvoja dedovina da dajes, kao sto nije ni od ludog sizoja, to su nase pare, to su nasi dugovi, to cemo sve deci da ostavimo, to su robovski lanci sadasnjosti i buducnosti. A svako ko ne diverzifikuje, kako svoje investicije tako i svoje dugove, nema mu spasa na duzi rok. ali zabole vas SNS ekipu, nakrascete se (mnogi vec i jeste) i posle ce vas bas biti briga sto drzava i narod grzca u dugovima

evo jedan zabavan ali ni malo netacan video kako to funcionise, bas u nasem okruzenju, bas sa bracom kinezima, i kako vlast(dugarska vlast nasoj) to radi, i kako ih sad sve zabole jer pokrali boga oca
 
@Skijas Ja bih voleo a si ti u pravu, a ja u krivu, ali na žalost... mislim da poklanjaš poverenje ljudima bez bilo kakvog kredibiliteta. Empirijski dokazano.

Kredibilitet je alat koji nam daje strukturu, u smislu da znamo kome možemo da verujemo, a kome ne. Ova ekipa je po tom pitanju ne na nuli, nego u minusu (!) i to ne zato što ja imam nešto protiv njih (a imam:)), nego zato što su empirijski gledano takav skor zaradili. Ako svaki put počinjemo da razmatramo sve od nule, kao da juče ne postoji, osuđeni smo da nas lažu uvek i serijski.

Na žalost, nikakva je šansa da Vesić baš sada govori istinu. To mu se ni omaškom ne može zalomiti. :)
[/QUOTE
Ma ne gajim nikakve nade zbog izjava Vesica i ostalih, cekam ja i u bg produzetak smt tj save maskovica sto je raspisan tender pre dve godine pa stalo skroz, znam ja da nikog od njih ne mozes za rec da drzis. Samo se nadam ( a mozda se ispostavi da se nadam bez osnova ) da se oko ovog kraka autoputa poklopilo vise interesa ( njihovih normalno) pa ga mozda zbog toga i zapocnu u skorijoj buducnosti.
 
Kada jednog dana saobraćaj za ZL i CG bude išao preko petlje "Zlakusa", biće i manje saobraćaja u gradu. . . toliko o tome. Sada je bitno da se ove godine potpiše najavljeni ugovor.
Јеси ли желео да напишеш Злакуса или Мачкат, пошто да би дошао до петље Злакуса мораш да прођеш кроз Ужице. У сваком случају изградња ауто-пута ће да растерети златиборски пут и биће много лакше из Ужица доћи до Златибора када су ударне гужве (мада и то је питање јер ће вероватно доста њих да изађе у Злакуси ако у Мачкату буде гужва. Али неће бити мање саобраћаја у граду, јер нико ко иде на Златибор или у Црну Гору не улази у град него пролази магистралом поред њега.
 
Nije se poslalo a napisao sam da ne gajim nade zbog vesicevih izjava jer kao imam poverenja u njih, nemam, cekam u bg ulicu tacnije produzetak Save maskovica koju je licno Vesic obecao davno pa nikom nista, vec se nadam da su se mozda oko Zlatibora sklopili neki veci interesi ( njihovi naravno ) pa zbog toga mozda i otpocnu nesto u skorijoj buducnosti. Ali naravno dok ne vidimo bar pocetak radova ne mozemo nista sigurno znati mogu oni i da odustanu ako njima tako odgovara. Videcemo…
 
У сваком случају изградња ауто-пута ће да растерети златиборски пут и биће много лакше из Ужица доћи до Златибора када су ударне гужве . . .
Evo da se korigujem, biće rasterećen Zlatiborski put izmedju petlji Zlakusa i Mačkat. A to će pozitivno uticati na sve koji koriste ovaj put u široj okolini UZ.
IMG_20240509_111746.png
 
Uzice je regionalni centar i uvek ce imati dosta saobracaja, o ovome sto pise @dragan moze mnogo vise da se odnosi na O-K klisuru ( zagađenje prirode)

Uzice ima odlicnu obilaznicu, nista tu ne prolazi kroz grad, ima dodirnih tacaka, ali znaju sto su ga tu pravili, da je guzva jeste, ali ceo potez pakovrace-do uspona na Zl je tako.
Uzicani mogu preko Krcagova da prolaze...

Nije ni u Pž mnogo bolje, imamo manju petlju a saobracaj kao da je BG...kad stigne AP to tek nije planirano za taj saobracaj i ona ukljucenja za Arilje i svi komplet cemo morati da se pomirimo sa tim barem nekoliko godina.
 
evo ga, jedan iz poslednje recenice mog predhodnog posta
razlozicu ti da razumes
1. moji i tvoji ciljevi nisu isti, ali verujem ti da su ciljevi vlasti i botova isti
5. kako prepoznati BOTA - nije bito kad i koliko kosta - vazno da se gradi!
Izvini ali moje obrazovanje, a pre svega kucno vaspitanje ne dozvoljava mi da ti odgovorim na ove insinuacije. Navikao sam da me jedan deo forumasa posmatra kao bota sendvicara (iako mi nije jasno kako je moguce da jedan softverski inzenjer koji je vlasnik it firme koja posluje iskljucivo sa USA i EU moze da bude bot sendvicar, al ajde da ne idem dalje)

Samo cu ti reci jedno i time je sa moje strane prica zavrsena:

Ja posmatram stvari u skladu sa okolnostima, kako se moze graditi najbrze u okviru trenutnih okolnosti. A obzirom da su okolnosti koje su u zemlji trenutno su sve samo ne idealne ono sto ja predlazem najbolje koriscenje trenutnih okolnosti. Ako me pitas da li bi promenio okolnosti, bih, ali to je borba sa vetrenjacama sa krajnje neizvesnim ishodom. A s druge strane ako okolnosti posmatras kao na nesto na sta ne mozes da utices, onda onaj ko je racionalnan i pragmatican (a sebe ubrajam u to) gleda koje je najbolje moguce resenje u tom okviru.

Kad sve to stavis na papir, bice ti jasno da su moji predlozi (i zelje) nista drugo do nacin kako najbrze realizovati sve ove projekte u ovim okolnostima.

Ne zaboravi da je najbolje i najjeftinije vreme za realizaciju ovih projekata bilo juce, danas je vec malo losije i skuplje nego juce, a ako budemo cekali 10 ili cak 20-30 godina da bismo krenuli u realizaciju mozemo da budemo sigurni da cemo ne decu nego unucima i paraunucima ostaviti 10-100x vece dugove od onih koji bi bili da sada krenemo u realizaciju.

Samo priupitaj ljude koji su 50 i neko ili 60 i neko godiste, da se pre 30 godina za vreme Slobe (zamisli da nije bilo rata i sankcija ili da je sve to mnogo krace trajalo, a da je bit problema bila samo diktatura) ukazala prilika za izgradnju ovih autoputeva da li bi rekli bolje da se to gradi sada odmah bez obzira na sve, ili bi rekli, ne, cekaj prvo da skinemo Slobu, pa da promenimo sistem, pa da se stvore bolje okolnosti, pa cemo krenuti tada, negde oko 2015-2020 godine.

Ja ne zelim da zbog sistema ili okolnosti cekam da udjem u 50te ili 60te da bi video kako se ovaj autoput gradi, vec sam stava da treba izgraditi sve i odmah, na najbrzi moguci nacin. Ako je to koncesija, ok idemo tako. Ali bitno je da svi mi sto pre dobijemo mogucnost da koristimo sve autoputeve i brze saobracajnice koje se trenutno grade ili su u planu za izgradnju. A za Kinu i Kineske kompanije kompletna mreza saobracajnica u Srbiji je realno sica i nesto sto bi oni mogli da izgrade veoma brzo.
 
Barem će bit lakše za lokalni saobraćaj PŽ-ČA. Za pretpostaviti je da će magistrala kroz klisuru biti znatno rasterećenija.
 
Barem će bit lakše za lokalni saobraćaj PŽ-ČA. Za pretpostaviti je da će magistrala kroz klisuru biti znatno rasterećenija.
Bice ista prica kao sada izmedju Ljiga i Cacka. Za mene je to sada sightseeing ruta, sednes u auto, laganica voznja, neka lepa muzika i uzivas u predelima kroz koje vozis. To je nesto sto ni teoretski nije moglo da se desi dok saobracaj nije premesten na autoput. Tako ce isto biti i sa Cacak-Pozega, i dace Bog uskoro i sada Pozega-Uzice-Zlatibor rutom.
 
Vrh