Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

A, ko bi trebalo da ti potvrdi da je projekat završen?
onaj ko ga je narucio i ko ga placa, pa ga usvoji, pa obezbedi finasiranje, pa potpise ugovor sa izvodjacem, a sve su to (i moraju biti) javno dostupne informacije objavljene u Sluzbenom Glasniku kao i na zvanicnim web prezentacijama tih organa (ako nisi do sad zakljucio u pitanju je Vlada RS)
osim ako Milenijum team ili ovi kinezi ne rade nesto privatno na svoju ruku (mada i tu bi trebalo neke javne institucije da se oglase sa nekim resenjim i dozvolama)

eto Dragane, naucio si i ti nesto danas
 
A, ko bi trebalo da ti potvrdi da je projekat završen?

Vesić kaže da je završen i niko validan to nije osporio.
Pažljivo si pratio i znaš da je Vesić u više navrata tvrdio da projekat nije završen, pa da jeste, pa da nije.. Čak je i AV govorio da je sve spremno pre nekoliko godina, i onda se pojavio Vesić i kreće priča da projekat nije završen (i ona cifra od 80%). Jako su neozbiljni, ljudi zaslužuju da im se govori istina, ma kakva da je. Ispadamo magarci.
 
O tebe baš ništa nisam naučio, jer nema šta da se nauči.
. . znaš da je Vesić u više navrata tvrdio da projekat nije završen, pa da jeste, pa da nije..
Da, bilo je priče da je završen, pa onda da je to samo 80%.
Ali, sve to je bilo 2023., pa sada sleduje potpisivanje ugovora.
 
Ma sustina je da mi mozemo nesto preciznije da diskutujemo tek kada taj ugovor bude potpisan. Stajace tamo neki rok. Pa koji god da bude onda mozemo da prognoziramo da li ce da bude probijen duplo ili vise… po meni kada bismo 2030te mogli da stignemo autoputem do Zlatibora bilo bi super sve pre toga je nerealno i ocekivati
 
… po meni kada bismo 2030te mogli da stignemo autoputem do Zlatibora bilo bi super . . .
Da, to sam i ja napisao u nekom prethodnom postu.
A, ovo je članak iz 2021. u vezi CIP i projektovanja :
" Od dokumentacije do sada je urađen Generalni projekat sa prethodnom studijom opravdanosti. U toku je izrada Idejnog projekta sa studijom opravdanosti i Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora. Po izradi Idejnog projekta i usvajanju od strane Republičke revizione komisije i izradi Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora i njegovog usvajanja na Vladi Republike Srbije, pristupiće se izradi Projekta za građevinsku dozvolu koja podleže tehničkoj kontroli. . "
 
6
Ma sustina je da mi mozemo nesto preciznije da diskutujemo tek kada taj ugovor bude potpisan. Stajace tamo neki rok. Pa koji god da bude onda mozemo da prognoziramo da li ce da bude probijen duplo ili vise… po meni kada bismo 2030te mogli da stignemo autoputem do Zlatibora bilo bi super sve pre toga je nerealno i ocekivati
6g.do Zlatibora, tj Mačkata? Nema šanse.... Ni do Zlakuse ne bih bila sigurna. Teren je nezgodan, eksproprijacije puno, a ni poceli nisu.... nema sanse
 
Projektanti Saobraćajnog instituta CIP održali su prezentaciju dela trase
budućeg auto-puta Beograd-Sarajevo koji prolazi preko teritorije Užica.

http://uzice.rs/ubrzavaju-se-aktivnosti ... -kotroman/

Kad nema ko drugi, evo ja ću da prokomentarišem šta piše u vesti na sajtu Užica.
Direktor CIP-a je rekao da je ove godine je zaključen ugovor sa turskom firmom Tašjapi za izradu:
- Prostronog plana područja posebne namene
- Idejnog projekta
- Projekta za građevinsku dozvolu
- Projekta za izvođenje

Znači da ustvari CIP radi SVE projekte i da je zato održao sastanak u Užicu.
Dalje, oko 40 % trase će biti pod objektima, a veza naselja sa saobraćajnicom
će biti na području Zlakuse i Mačkata
. . . o čemu je ovde već dosta i pisano.

Ja bih prva prokomentarisala da je sve ovo lepo i divno, ali da dok oni pomaknu rok pocetka kao na svakom objektu koji grade, pa dok probiju rok u 99% slucajeva ko zna da li i kad ce se ovo realizovati. Pregovori sa Turcima su samo na tom nivou, nista konkretno da li hoce da finansiraju i ako nece ko bi finansirao, a ovo je samo malo prasine u oci za izbore ili nesto slicno.

Pa ces ti da se nadjes da repliciras tome kako je to politicarenje, kako se ipak nesto radi i da je bitno da pocnu, neki drugi detalji tebe manje zanimaju.....

Ponasas se kao da ja ako repliciram to radim licno tebi, kao da si placen po postu pa zelis na svaki da repliciras.

Ezo zazo JA ne komntarisem, rekla sam svoje misljenje

Miro, nema tu nikakve "replike", ti si rekla šta si imala, ali radi Istine i Foruma
moram da podsetim na informacije koje već stoje na prvoj stranici ove teme:

"Komercijalni ugovor za izradu planova detaljne regulacije, projektovanje i izgradnju deonica potpisan je 19. 12. 2018. u Beogradu, a ovaj strateški dokument potpisali su potpredsednica Z. Mihajlović, v.d. direktora "Putevi Srbije" Z. Drobnjak i predsednik turske kompanije "Tašjapi" Emrualh Turanli.
Vrednost komercijalnog ugovora je 250 miliona evra i obuhvata pripremu planske, projektne i tehničke dokumentacije i izvođenje radova na deonici Sremska Rača-Kuzmin ukupno 225 miliona evra i pripremu projektne i tehničke dokumentacije za deonicu Požega-Kotroman 25 miliona evra.

Projekat će se finansirati iz zajma turske Eksim banke i budžeta Republike Srbije.
"

https://www.blic.rs/biznis/vesti/pocinj ... na/1f4ywtp

"Ukupna vrednost izgradnje obe deonice na teritoriji Srbije je oko 1,05 milijarde evra, od čega je oko 220 miliona evra vrednost izgradnje deonice Sremska Rača - Kuzmin, a oko 830 miliona evra deonica Požega-Kotroman."
https://www.blic.rs/biznis/vesti/sve-o- ... ti/h90p2qb

Postoji na strani 11 tog dokumenta, prva cena je u dinarima, a druga u evrima.
Kada bude završen projekat, onda će moći i da se potpiše ugovor i uzme kredit.

IMG-20211125-210842.png

rasa jeste teška, ali nije najteža na svetu, pogotovu do Mačkata. Turci će to da urade uz pomoć naših podizvodjača, ali prvo CIP mora da završi potreban projekat, koji već dugo radi.

Deonica "Požega - Mačkat" je oko 33km sa 8 tunela ukupne dužine 3.825 metara, a "Mačkat - Kotroman" sa 14 tunela ukupne dužine 8.958 metara. Zato prvo da izgradimo deonicu do Zlatibora jer je ona prioritet.

IMG_20200901_094347.png

Ministar Momirović otvorio je danas "4. srpski kongres o putevima" i izmedju ostalog je pomenuo i "spajanje Užica sa autoputem". Dakle to nije zaboravljeno ili odloženo, pa videćemo da li će biti i ugovor o izgradnji.

IMG_20220602_171423.png


Sada će opet rebalans budžeta nove vlade, pa videćemo kolika će biti cifra, jer se radi samo lakša i jeftinija prva deonica do Mačkata. Za nju postoji projekat i ako se ove godine potpiše ugovor onda sledi "svečano otvaranje radova".

evo ja nisam bio lenj pa sa pobrao neke od Draganovih izjava u predhodnih 5 godina, cak i jednu @MiraC iz 2019 koja nije ostarila ni minut
oce li vise taj projekat i kredit i izvodjac i ugovor?
 
Namerno zatrpavaš temu postovima od pre par godina "po tvom izboru", ali tu je najbitniji moj poslednji post. U međuvremenu su se promenili i uslovi, tj. odlučeno je da se gradi samo do Mačkata (Zlatibora). To je lakša i jeftinija deonica, pa ima više šanse da se i izgradi.
IMG_20240508_162108.png
 
Pa mora da se napravi smo je pitanje kada je vrlo široka i rastegljiva premisa..
I ja mislim da nastavak obilaznice i most vinča-pančevo mora da se napravi samo je pitanje kada pa evo prođe 20godina kako to mislim...

Potpuno sigurno da će biti izgrađeno, to je put najvećeg prioriteta trenutno od svih nedostajućih u Srbiji.

Zato je i podložan populistickoj propagandi.
 
Potpuno sigurno da će biti izgrađeno, to je put najvećeg prioriteta trenutno od svih nedostajućih u Srbiji.
Koja je procena ,u maksimalno idealnim okolnostima, bude potrebno vremena da tih 31 km budu izgradjeni?

Kad kazem maksimalno idealne okonosti mislim na 0 problema u eksproprijaciji, 0 problema za geologijom, bez negativnog uticaja vise sile, bez problema sa ljudstvom i podizvodjacima, da brzina radova bude najveca moguca... dakle da sve ide kao podmazano, koje bi bilo najkrace moguce vreme da tih 31 km budu izgradjeni i pusteni u saobracaj od momenta zabadanja prvog asova?
 
Namerno zatrpavaš temu sa postovima od pre par godina "po tvom izboru", ali tu je najbitniji moj poslednji post. U međuvremenu su se promenili i uslovi, tj. odlučeno je da se gradi samo do Mačkata (Zlatibora). To je lakša i jeftinija deonica, pa ima više šanse da se i izgradi.
I ja sam to takodje cuo od prijatelja koji radi po zlatiboru rekao mi je dobra vest je da je uslo u plan da se odmah nastavi ovaj autoput i to do braneskog polja gde treba da izadje obilaznica. Secam se da su prosle godine utihnuli pa se komentarisalo na forumu da li ce biti autoput ili brza saobracajnica nista se nije znalo sad je bar pomak da precizno kazu autoput do pola krece cim se do pozege zavrsi. Imam neki utisak da je to deo politickog dogovora lokalnih i republickih vlasti kao sto je i gondola do pribojske banje, vrh tornika, sportski tereni itd… nadam se samo da ce ispostovati obecanja ovog puta
 
Koja je procena ,u maksimalno idealnim okolnostima, bude potrebno vremena da tih 31 km budu izgradjeni?

Kad kazem maksimalno idealne okonosti mislim na 0 problema u eksproprijaciji, 0 problema za geologijom, bez negativnog uticaja vise sile, bez problema sa ljudstvom i podizvodjacima, da brzina radova bude najveca moguca... dakle da sve ide kao podmazano, koje bi bilo najkrace moguce vreme da tih 31 km budu izgradjeni i pusteni u saobracaj od momenta zabadanja prvog asova?
Ovo je pitanje od milion dolara ali bukvalno :)
Veoma je tesko dati takvu procenu u idealnim okolnostima kako kazes. Pretpostavljam da bi moglo da se izgradi za 4-5 godina (gruba procena) ako bi se ozbiljno radilo. Izjave politicara zaista treba uzeti sa dubokom rezervom i sve rokove pomnoziti sa faktorom 2 ili cak 3 :cool:
 
Namerno zatrpavaš temu postovima od pre par godina "po tvom izboru", ali tu je najbitniji moj poslednji post. U međuvremenu su se promenili i uslovi, tj. odlučeno je da se gradi samo do Mačkata (Zlatibora). To je lakša i jeftinija deonica, pa ima više šanse da se i izgradi.
Pogledajte prilog 197659
Dragane sad me zbunjuješ. Više puta si ponavljao kako nema nikakvog projekta autoputa Beograd-Sarajevo a sada postavljaš ovo. Mislim stvarno...
 
IMG_20240508_162108.png

To je sa vladinog sajta, a postavio sam radi deonice "Požega -Mačkat". Autoput BG-SA ne postoji, pitaj nekog od sarajevskih političara. Oni grade "brzu cestu" prema Goraždu kroz veliki tunel i to će biti najkraća veza SA - Pale - Goražde - Višegrad - Užice. Jednog dana kad budemo imali višak para možemo da izgradimo i mi "brzu cestu" Mačkat - Kotroman.
 
Poslednja izmena:
Koja je procena ,u maksimalno idealnim okolnostima, bude potrebno vremena da tih 31 km budu izgradjeni?

Kad kazem maksimalno idealne okonosti mislim na 0 problema u eksproprijaciji, 0 problema za geologijom, bez negativnog uticaja vise sile, bez problema sa ljudstvom i podizvodjacima, da brzina radova bude najveca moguca... dakle da sve ide kao podmazano, koje bi bilo najkrace moguce vreme da tih 31 km budu izgradjeni i pusteni u saobracaj od momenta zabadanja prvog asova?
Kinezi su izgradili ovaj kompleksan autoput gde su čak i mostovi i tuneli u velikim krivinama, kroz užasno tešku geologiju za 4 godine. 237 mostova, dobrim delom podignut iznad terena itd itd

Ovo naše parčence od 30-ak km je u odnosu šta se gradi po kini i svetu veoma lagano i može da se završi za oko 18 meseci u idealnim uslovima koje spominješ. Zato su vlasti i dali rok tokom 2026 na sajtu "Skok u budućnost"
 
Kinezi su izgradili ovaj kompleksan autoput gde su čak i mostovi i tuneli u velikim krivinama, kroz užasno tešku geologiju za 4 godine. 237 mostova, dobrim delom podignut iznad terena itd itd

Ovo naše parčence od 30-ak km je u odnosu šta se gradi po kini i svetu veoma lagano i može da se završi za oko 18 meseci u idealnim uslovima koje spominješ. Zato su vlasti i dali rok tokom 2026 na sajtu "Skok u budućnost"
Hvala na odgovoru! Imajuci to u vidu nasi bi trebali da ucine sve sto je u njhovoj moci da se kompletna mreza autoputeva, ako treba i kroz koncesiju, da izvodjacu radova kojem ce to biti lagana prica jer ako pogledamo realno deonice koje se su kod nas teske su na globalnom (pa cak i evropskom) nivou mikro deonice. Pa cak i deonica od Zlatibora do republike Srpske i deonica od Arilja do Duge Poljane (od Duge Poljane do CG je ipak lakse nego do Duge Poljane), a to su verovatno jedine zaista teske deonice, su ukupno 100 km - ako to uporedis sa Egnatia Odoso ili sa bilo kojim Alpskim autoputem ili Kineskim planinskim autoputem, to su mikro deonice.

Hajde da na to dodamo jos i brze saobracajnice od Duge Poljane do Nove Varosi ili ovo sto se planira Kraljevo-Raska i deonica do Golupca do Donjeg Milanovca, gde ce verovatno biti tunela i mostova vise od proseka, ipak su to mikro deonice ako ih poredimo globalno sa autoputevima tipa Egnatia Odos, Alpskim autoputevima.
 
Kinezi su izgradili ovaj kompleksan autoput gde su čak i mostovi i tuneli u velikim krivinama, kroz užasno tešku geologiju za 4 godine. 237 mostova, dobrim delom podignut iznad terena itd itd

Ovo naše parčence od 30-ak km je u odnosu šta se gradi po kini i svetu veoma lagano i može da se završi za oko 18 meseci u idealnim uslovima koje spominješ. Zato su vlasti i dali rok tokom 2026 na sajtu "Skok u budućnost"
Ma nerealno je do 2026. Mene to razveseli kada ti napises ali ne secam se da je iko dao taj rok a i predsednik vlade prosle nedelje kaze krenuce se u izgradnju u mandatu vlade niko ne kaze da ce se zavrsiti. I vesic pre par meseci je izjavljivao cim se zavrsi do pozege nastavlja se odmah u dva pravca ali nije pomenuo kad ce zavrsiti ovo do mackata. Za ovo do crne gore je govorio neke 3,5 do 4 godine koliko se secam ali za ovaj nas krak nista nije rekao.
 
evo ja nisam bio lenj pa sa pobrao neke od Draganovih izjava u predhodnih 5 godina, cak i jednu @MiraC iz 2019 koja nije ostarila ni minut
oce li vise taj projekat i kredit i izvodjac i ugovor?
Svaka cast, odlicna retrospektiva.

Sto se tice AP, ne znam kakva je sansa da se Cajetina malo angazuje? Imaju odlicne prihode, njima ovo i najbolje odgovara pa bi bilo odlicno da na neki nacin pomognu.
Znam samo da je od CA do UE haos gotovo svaki dan. Kad puste do PZ bice jos vise.... ako im nije u interesu svima da se ovo zavrsi sto pre, ne znam kome jeste.
Iskreno, gore je nego nekad Ibarska
 
Svaka cast, odlicna retrospektiva.

Sto se tice AP, ne znam kakva je sansa da se Cajetina malo angazuje? Imaju odlicne prihode, njima ovo i najbolje odgovara pa bi bilo odlicno da na neki nacin pomognu.
Znam samo da je od CA do UE haos gotovo svaki dan. Kad puste do PZ bice jos vise.... ako im nije u interesu svima da se ovo zavrsi sto pre, ne znam kome jeste.
Iskreno, gore je nego nekad Ibarska
Opština nema nadležnosti u vezi republičkih projekata, a i Stamatović se već davno prodao i preleteo.

Nego, primetite u prethodnim postovima metod zatrpavanja kritike besmislenim razmenama pitanja i odgovora afirmativnog tipa od strane ovih "promoterki". Kada je jedan član u problemu, odmah čopor priskače.

@locohatman, ovu tvoju listu treba da dopunjavamo s vremena na vreme, radi kvaliteta informacija. Makar zbog onih koji čitaju ovaj forum samo da bi se informisali o projektima. Ti su njihova ciljna grupa.
 
Vrh