Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

То је пут број 28, категорисан као пут првог б реда.
 
Ja ne razumem kako je Ekapija zakljucila da Pozega - Kotroman ide kao brza saobracajnica? . .
U tom članku uopšte nema autoputa "Požega - Kotroman", već samo postojećeg puta IB 28.
IMG_20231018_103221.png

IMG_20231018_102751.png
 
Poslednja izmena:
Prvo si pitao za AP Požega - Kotroman, a u tom članku piše da ima 36 "brzih saobraćajnica" jer toliko ima državnih puteva Prvog "B" reda (IB), pa je po njima to "magistrala" ili "brzi put".
 
Ovo leto sam u Španiji (sever Katalonije) u nekoliko navrata vozio na brdsko-planinskim magistralnin putevima u profilu 1+1 i 2+1 sa veoma zanimljivim bezbednosnim rešenjem za prevenciju rizičnih preticanja.

Naime obzirom da nekim vozačima dupla puna očigledno nije bila dovoljna, španci su dosetili da između traka stave betonske barijere i da potpuno onemoguće preticanje tamo gde je to veoma rizično.

Odmah mi je palo na pamet da bi takvo rešenje bilo lek na većem delu deonice do Užica prema Zlatiboru, pre svega mislim na usponu od samog Užica gde su 3 trake, jer bi ovakvo rešenje bila apsolutna prevencija saobraćajnih nezgoda kakve su bile na tom delu puta.

Pored toga to rešenje bih primenio na apsolutno svim deonicama na kojima se dešava iznad prosečnan broj saobraćajnih nezgoda zbog rizičnih preticanja.

Drugim rečima, ko je bahat, nek proba da "preleti" betonsku barijeru kao što "preleće" punu i duplu punu.

Iako vozim solidan auto sa dovoljno snage i za "rizičnija" preticanja (Audi Q8 sa 286 ks) nikad mi na pamet nije palo da dovodim u rizik niti sebe, niti druge učesnike u saobraćaju. Kada je takva situacija, vozim u koloni, kao i svi ostali normalni vozači, i to je to. Preticanje obavim kada se za to stvore uslovi, dakle isprekidana linija i dovoljno praznog prostora bez saobraćaja u suprotnom smeru.

Eto čisto moja 2 centa kako bi rešio bezbednost na ovom putu dok ne bude izgrađen autoput od Požege do Mačkata.
 
Poslednja izmena:
Svaka cast za komentar i predlog, s obzirom da Srbiju jedna saobracajna nesreca sa poginulim licem kosta 3.3 miliona evra , bolje je kupiti barijere za te novce i spasiti zivote. Posebno na rizicnim deonicama.
1698142053569.png
 
Ovo leto sam u Španiji (sever Katalonije) u nekoliko navrata vozio na brdsko-planinskim magistralnin putevima u profilu 1+1 i 2+1 sa veoma zanimljivim bezbednosnim rešenjem za prevenciju rizičnih preticanja.

Naime obzirom da nekim vozačima dupla puna očigledno nije bila dovoljna, španci su dosetili da između traka stave betonske barijere i da potpuno onemoguće preticanje tamo gde je to veoma rizično.

Odmah mi je palo na pamet da bi takvo rešenje bilo lek na većem delu deonice do Užica prema Zlatiboru, pre svega mislim na usponu od samog Užica gde su 3 trake, jer bi ovakvo rešenje bila apsolutna prevencija saobraćajnih nezgoda kakve su bile na tom delu puta.

Pored toga to rešenje bih primenio na apsolutno svim deonicama na kojima se dešava iznad prosečnan broj saobraćajnih nezgoda zbog rizičnih preticanja.

Drugim rečima, ko je bahat, nek proba da "preleti" betonsku barijeru kao što "preleće" punu i duplu punu.

Iako vozim solidan auto sa dovoljno snage i za "rizičnija" preticanja (Audi Q8 sa 286 ks) nikad mi na pamet nije palo da dovodim u rizik niti sebe, niti druge učesnike u saobraćaju. Kada je takva situacija, vozim u koloni, kao i svi ostali normalni vozači, i to je to. Preticanje obavim kada se za to stvore uslovi, dakle isprekidana linija i dovoljno praznog prostora bez saobraćaja u suprotnom smeru.

Eto čisto moja 2 centa kako bi rešio bezbednost na ovom putu dok ne bude izgrađen autoput od Požege do Mačkata.
Poštovani dejanbg88

Ovo je moguće uraditi u Španiji gde količina snega nije kao na deonici Užice-Zlatibor. Kada dođe do snežnih padavina, čistači snega imaju ogroman proble, ako postoje barikade. Takođe, posle same rekonstrukcije puta Užice-Bela Zemlja, sužene su kolovozne trake u odnosu kakve su one bile pre rekonstrukcije, tako da postavljenje barikada je gotovo fizički nemoguće, osim da se ukine jedna kolovozna traka.
 
Nikad više saobraćaja, nikad više nesreća sa poginulim, a užička policija kaže da je za nekoliko procenata bolje nego ranije.
Čudna nauka ta statistika.
Ako je poginulih manje, to može biti samo zbog stalnih vožnji u sporim kolonama i povećanju broja vozila sa sistemima aktivne i pasivne bezbednosti, nikako zbog boljeg njihovog rada i saobraćajnih rešenja, jer mi je utisak pošto sam svakodnevno na putevima, da haotičnost, bezakonje i bahatost nikad nisu bili jači.
 
Ni meni nije jasno kakvi to stručnjaci sede tamo gde sede, ako na nekom mestu imaš te crne tačke, onda odmah reaguj i gradi tako da bude bezbedno. Ako puno ljudi ide na Zlatibor onda odredi da taj pravac bude prioritet i gradi autoput...kraj priče!
 
Mašu papirićima pred izbore :) Ništa od toga ne bi trebalo uzimati zadravo za gotovo... sutra će nešto treće biti, prekosutra četvrto...
 
Sta god da pise u realnosti nece biti nista. Prva sansa za komercijalni ugovor tj ponovno zaduzivanje kod Kineza je 2025, po zavrsetku deonice do Pozege. A da li u paru moze da se radi do Duge Poljane i do Kotromana, uz milijarde zaduzenja za BG metro, stadion i ekspo? Tesko.
 
AV reče malo pre na predizbornom skupu u Užicu da će se po završetku autoputa do Požege, za nekih 6-7 meseci, odmah krenuti i sa brzom saobraćajnicom prema Užicu. Dakle, ne za 10 meseci kako Vesić priča već za 6! Ili 7. I brza saobraćajnica, ne autoput. :)
 
Ја сам сигуран да ће се градити даље јер је и ово изграђено због НАтоа, због тога га граде Амери и Турци ( Моравски ). Само се надам ако буде брза саобраћајница да ће бити денивелисане раскрснице. Како до Пожеге неће завршити до половине 2025-е значи негде 2026-е можда крену радови на овој деоници. До тада ће и Бехтел/Енка завршити Моравски, па се лагано могу преселити на овај јако захтевни део. Наравно ако случајно буде памети радиће прво до Мачката!
 
Koliko bi im okvirno trebalo od Požege do Mačkata? Nema tunela, 2 trake manje..
 
Vrh