Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

Stvarno čovek reče da od Požege ide brzi put ka Kotromanu. Na oko 1:16 počinje da govori o putevima. Ja sam mislio da je makar do Mačkata siguran autoput.
Možda je jednostavno preumoran od borbe za narod pa se pogrešno izrazio.
 
Neka bude i brzi put, sta fali duplim trakama i brzini od 80 km ako se ne varam? Nista. I to je Ok a verujem da je dosta jedtinije samo je pitanje kada ce biti
 
Vjerovatno bi najbolje bilo od Požege do Mačkata auto-put, a od Mačkata do Kotromana brza cesta. Svakako od Mačkata do Kotromana veći dio puta čine tuneli i vijadukti koji svakako nemaju zaustavnu traku...
 
Stvarno čovek reče da od Požege ide brzi put ka Kotromanu. Na oko 1:16 počinje da govori o putevima. Ja sam mislio da je makar do Mačkata siguran autoput.
Možda je jednostavno preumoran od borbe za narod pa se pogrešno izrazio.

Secate se kako su poslednje dve godine skoro svi iz vlasti za trasu ZR - BG govorili brza saobracajnica? Pa smo mi pizdeli jer je projekat zavrsen i po projektu je autoput. A govorili su brza saobracajnica jer ih ne interesuje. A ne interesuje ih jer znaju da to nece skoro poceti da se gradi. E pa identican je slucaj i ovde. Sama najava gradnje ma kakvog tipa puta za njihov populizam i predizborna obecanja je sasvim dovoljna.
 
Vjerovatno bi najbolje bilo od Požege do Mačkata auto-put, a od Mačkata do Kotromana brza cesta. Svakako od Mačkata do Kotromana veći dio puta čine tuneli i vijadukti koji svakako nemaju zaustavnu traku...
Ja iskreno ne vidim nikakvu svrhu gradnje puta dalje od Mačkata do granice sa Bosnom... Ta deonica je zbog pomenutih tunela i vijadukta ekstreno skupa... Ekstremno! A postojeća magistrala Mačkat-Kotroman je dobro projektovana i izgradjena 80tih ako ne grešim, može većim delom da se vozi 80h i brže, prolazi kroz jako malo naseljenih mesta, bukvalno svi usponi imaju 2+1 trake, preticanje svuda bezbedno može da se vrši... Tunel Šargan je kompletno sređen. Potrebno ju je temeljlno je rekonstruisati i ništa više od toga, zadovoljilo bi nam potrebe sledećih 20 godina! Eventualno bi se u dalju realizaciju krenulo kada i u Bosni krenu sa svoje strane nešto da grade... Ali svakako nema tu dovoljno saobraćaja ni za postojeću magistralu, gotovo nikad na tom putu nisam naišao na kolonu niti na bilo kakve probleme koji bi me usporili (osim lošeg asfalta) a često prolazim...

Od Požege do Mačkata svakako pod hitno treba krenuti u realizaciju brzog-puta ili autoputa, svejedno, jer je to trenutno najopterećenija deonica u zemlji koja je pritom posledjih godina postala i izuzetno opasna...
 
Poslednja izmena:
Ja iskreno ne vidim nikakvu svrhu gradnje puta dalje od Mačkata do granice sa Bosnom... Ta deonica je zbog pomenutih tunela i vijadukta ekstremno skupa...
Po mojoj proceni od Mačkata do Kotromana cena je 60%, a od Požege do Mačkata je 40% ukupne vrednosti posla, a osim toga je i lakša za rad ta deonica do Zlatibora.
 
Poslednja izmena:
Ja se samo nadam da je Vučić lupio da će da bude brzi put ka Zlatiboru i Kotromanu. Bili su govorili da su projekat za autoput završili, ali u zadnje vreme govore da je pri kraju. Možda stvarno nešto prepravljaju. Razumeo bih da posle Mačkata ide brzi put, ili da se uopšte još ne radi ali da do Mačkata bude samo brzi put nema opravdanja.

Generalno su im odluke (tj. obećanja) oko toga gde se, kad i šta radi nerazumljive.

Do Duge Poljane će biti autoput a u zadnje vreme obećavaju da će za Novi Pazar da grade još i brzi put od Kraljeva, paralalno sa tim budućim autoputem, samo 30tak kilometara istočno. U svetlu tog planiranja, koja bi bila logika da se za jugozapadnu Srbiju radi samo brzi put, da ne spominjemo da je to veza za Hercegovinu, dobar deo istočne Bosne i severozapad Crne Gore.

Autoput za Vršac i susednu Rumuniju koja je ubedljivo najveća ekonomija od svih suseda se tretira sa manjim prioritetom nego autoput od Beograda ka Zrenjaninu koji na kraju završava u Novom Sadu za koji već postoji autoput od Beograda.

Sa treće strane, buše Frušku Goru i prave još jedan most na Dunavu, kao da nisu mogli da nešto istočnije za mnogo manje para da spoje Rumu i Bešku brzim putem i tako zaobiđu Frušku Goru i spoje Srem i Bačku. A da od ostatka para recimo grade brzi put ka Boru i Zaječaru, koji više niko ne pominje.
 
Davno sam pisao o tome.
Postojeći put Sušica -Kotroman je sasvim solidan za postojeći pa čak i uvećani saobraćaj nekoliko puta.
Kada he građen, u drugoj polovini sedamdesetih (JNA) rađeno je po naprednim standardima -poliprečnivi krivina i treće trake.
Od tada, slabo je šta na njemu rađeno i najveći procenat asfalta je iz tog vremena.
Veliko je pitanhe da li je potreban i da li bi bio isplativ i jeftiniji novi put od zamišljenog. Postojećem treba dobra rehabilitacija, sa izmenom podloge na nekoliko mesta, zamenom celokupnog asfalta i putne opreme, uz rekonstrukciju propusta i mostova. Najveći objekti, vijadukt u Šljivovici i tunel Šargan, rehabilitovani su pre nekoliko godina.
Kad bi se uradila obilaznica oko Kremana i kada bi se uredio niz krivina od Šargana do Mokre Gore, ovaj put bi još dugo služio svrsi, čak i sa višestrukim uvećavanjem saobraćaja. Najveći nedostatak mu je spust ka MG koji je većim delom zimi u senci i gde se često stvara poledica i odroni. Nismo dovoljno bogati da bacimo ovaj put i pravimo novi.
 
По мени је јако велик проблем што се код нас не практикује удвајање магистрала на загушеним деоницама на 2+2 по постојећим трасама где је могуће, као што се практикује рецимо у Турској, или на КиМ. Решавају се акутна закрчења, задржава постојећа траса са већином постојеће пратеће инфраструктуре (пумпе, кафане итд), убрзава саобраћај, а за само мали део новца од цене изградње аутопута. Наравно, аутопут треба кад тад направити, али ако се нема новца за то тренутно, ово је јако добро прелазно решење, а то што ће остати магистрала 2+2 паралелно са аутопутем после ником неће сметати. На КиМ чак постоји пример да се магистрала Приштина - Урошевац проширује на 2+2 иако је већ изграђен аутопут на тој деоници (који је бесплатан).
 
Nekad nije samo bitno da li ima para, već koje vreme je potrebno da se napravi neki novi put.
Svi gledamo iz dana dan šta se dešava od Pakovraća do Sušice i tako će biti još bar 10 godina, sa tendencijom pogoršanja
 
mislim da smo malo nerealni u nasim zeljam i ocekivanjima
nije se ovoliko gradilo dugi niz godina i sad hocemo preko noci da izgradimo sve puteve
normalno je da nam dosta kvalitetnih puteva treba,ali ne bi trebalo zpostavljati i ove postojece koje treba periodicno
odrzavati,rekonstruisati i revitalizirati
postali smo ko politicari iznosimo nerealne stvari i naravno da se to ne moze postici,pa dolazi do razocarenja u putnu infrastrukturu
 
......

Autoput za Vršac i susednu Rumuniju koja je ubedljivo najveća ekonomija od svih suseda se tretira sa manjim prioritetom nego autoput od Beograda ka Zrenjaninu koji na kraju završava u Novom Sadu za koji već postoji autoput od Beograda.

Sa treće strane, buše Frušku Goru i prave još jedan most na Dunavu, kao da nisu mogli da nešto istočnije za mnogo manje para da spoje Rumu i Bešku brzim putem i tako zaobiđu Frušku Goru i spoje Srem i Bačku. A da od ostatka para recimo grade brzi put ka Boru i Zaječaru, koji više niko ne pominje.

Komentar na dva podebljana pasusa:

Rumunija jeste najveća država i demografski i ekonomski u našem komšiluku ali u odnosu na druge, sa njima imamo manju razmenu nego sa drugim komšijama. Tom logikom najprioritetniji bi nam bili autoputevi prema Bosni i Crnoj Gori. Sa druge strane, autoput ili brzi put prema Zrenjaninu bi trebao biti jedan od prioriteta. Stanje puta ka Beogradu je sramotno a intenzitet saobraćaja izuzetno veliki sa velikim udelom poljoprivrednih mašina i šlepera što lokalanih, što onih sa Uba, iz Novog Pazara, Bugarske, Albanije, sa KiM... Ne znam da li izbegavaju plaćanje putarina pa beže tim putem ili šta je u pitanju ali su gužve na tom putu normalnost.
Na stranu da ako puste u rad LingLong, dobićemo još šlepera na putu ka Beogradu i Novom Sadu.

I da, gradi se više nego pre 20 godina, ali Banat i veći deo Bačke nije dobio ništa sem praznih obećanja.
Drugi pasus je besmislen. Kakva Beška, ovde se kroz Frušku Goru povezuje najkraćim putem Novi Sad sa Rumom, Šabcom, Mitrovicom, Loznicom, Bijeljinom... Kakav je to komentar u kome se osporava tunel kroz FG a zbog cene a pre toga napiše?
U svetlu tog planiranja, koja bi bila logika da se za jugozapadnu Srbiju radi samo brzi put, da ne spominjemo da je to veza za Hercegovinu, dobar deo istočne Bosne i severozapad Crne Gore

Je l' vi znate koliko državi doprinosi regija Mačve, Srema i grad Novi Sad, a koliko delovi južno od Zlatibora? Cela Hercegovina (deo koji pripada RS) Bože daj da ima i 100k stanovnika.

I za kraj da ponovim, dok se u ostalim delovima Srbije nešto od puteva i radi (svakako ne brzinom koju očekujemo) Banat i Bačka su skoro pa zaboravljeni. Ja se čudim da se to ne potencira više.
 
Nije sporno da je najkraća veza tunelom kroz Frušku goru, moja poenta je bila da se za cenu tunela i mosta mogao raditi neki drugi brzi put negde gde je potrebniji. Koliko bi trebalo duže da se vozi recimo od autobuske stanice u Novom Sadu do petlje Ruma jednim ovakvi zamšljenim spojem A1 i A3 u odnosu na put kroz budući tunel?

1000003540.jpg

A i ne verujem da su u Kamenici i Petrovaradinu presretni što će da dobiju dodatni tranzitni saobraćaj posle izgradnje tunela. Mnogi šleperi trenutno, pogotovo zimi, ne idu preko Fruške zbog nagiba (već na BG obilaznicu), a ići će kroz tunel.

A što se tiče odustajanja od auto puta do Mačkata, moja opaska se odnosi da to odustajanje nije opravdano ukoliko se pritom nalazi smislenim da se gradi brzi put od Kraljeva do Pazara, paralelno sa autoputem do Duge Poljane. Nisam poredio smislenost autoputa do Mačkata sa značajem koridora kroz Frušku Goru.

I generalno, valjda gradnja puteva treba da umanji disbalans u razvijenosti krajeva a ne da ga još više produbi.
 
@stepi, предложени пут Бешка–Рума би био један од најбесмисленијих путева. Потрошиле би се паре за пут, а нико га не би користио, сви би и даље ишли преко Иришког венца. Нико не би излазио из града на север да би стигао до југа. Иначе, постојећи пут бр. 21 је у 2022. прескочио ПГДС од 10.000. Осим Пожега – Мачкат (где је ПГДС 11.000 - 15.000), не постоји нека дужа деоница (не рачунам деонице у близини градова) која има више саобраћаја од Рума–Нови Сад, а да се већ не гради.
 
Kada bi se napravio auto put pozega sarajevo,da li bi sav promet iz turske grcke bliskog istoka isao tim putem dalje prema evropi
 
У тренутној ситуацији тешко, због још једног граничног прелаза ка ЕУ који би успорио ток робе..
 
Nije samo u pitanju granični prelaz već činjenica da od Sarajeva postoji samo autoput ka severu zemlje (a ni taj nije kompletiran). Tako da je pravi odgovor da ne bi niko išao tim putem dalje ka Evropi.
 
Autoput od Sarajeva do severa će biti sigurno kompletiran za pet godina, ako ne i ranije. Sigurno pre nego što mi dođemo do Kotromana. Ako se od Požege do Sarajeva izgradi autoput to će sigurno generisati veliku količinu saobraćaja. Što prema BIH, što prema CG i Hrvatskoj jer značajno smanjuje vreme putovanja.
 
Autoput prema Sarajevu je politička izmišljotina prilikom posete Erdogana. Gradi se autoput Kuzmin - Bijeljina, a dalje RS gradi do Banja Luke. Nama je prioritetan pravac prema Podrinju, Tari i Zlatiboru, pa je zato trebalo početi izgradnju i deonice AP do Mačkata. Ona će približiti AP i Novoj Varoši, Priboju, Prijepolju, . . a ide i prema Višegradu (RS) i prema Crnoj Gori gde je najveći saobraćaj.
IMG_20231001_093218.png
 
Poslednja izmena:
opet moram iznijeti svoje misljenej a ono je da nam trebaju svi ovi putevi o kojima govorimo,samo je pitanje kojim redoslijedom ih treba izgradjivati
tu su po meni bitna dva faktora,a to su guzva i bezbjednost
i odmah vidimo da se te dvije stvari podudaraju
znaci samo nastaviti sa dosadsasnjim dinamikom radova ako smo uopste u toj mogucnosti s obzirom na opstu situaciju
p.s.
treba nam i novi sad loznica i pozega visegrad i beograd zrenjanin itd
 
Magistrala Mačkat-Mokra Gora-Kotroman je sasvim dovoljna u ovom trenutku. Samo se pod hitno mora asfalt obnoviti.
 
Postojeći put Sušica -Kotroman je sasvim solidan za postojeći pa čak i uvećani saobraćaj . .
O ovoj deonici je već detaljno pisano u ovom postu što znači da to nije neki prioritet.
Velika je greška što se forsira prvo autoput do Pešteri umesto do Zlatibora (Mačkat).
 
Тако је. Пут до Мачката би требао да буде приорирет свих приоритета.

Кад ауто-пут А2 стигне до Пештери стигао је "у ништа".,, ма "У НИШТА". Нема наставка ка Црној Гори и питање је када ће бити... Градња тог пута треба да буде строго синхронизована са радовима у Црној Годи, да се путеви са обе стране синхронизовано сретну јер тек тада може да се очекује да стварају профит. Евентуално га изградити до Ивањице и ту стати. А онда се договорити са Црногорцима да се заједно уговори и гради цела деоница на обе стране са једним извођаћем (научна фантастика?).

Пут до Мачката би одмах стварао профит од путарине. Буквално од првог дана. Пут до Дуге пољане би зврјао празан 10 година.
 
Vrh