Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

Trasa autoputa se penje pre Sevojna i ide iznad naselja Rujevac . Autoput ne prolazi kroz sevojničku i užičku kotlinu.

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
“Poznato je da je ranije urađena projekta dokumentacija za brzi put od Sarajeva prema Višegradu, ali da se taj projekat pokazao kao skup i čeka inicijativu Srbije ili eventualno Turske, koja je i pokrenula priču o prstenu, odnosno dvije veze Beograda i Sarajeva”, istakao je Topić.

https://www.akta.ba/investicije/do-polo ... ace/128267
 
Nećeš ga ni videti. Ode ti on na početku sevojničkog polja u brda. A svakako, dok to stigne do nas, bićemo u penziji. Zato, ne sekiraj se.
 
Dobio sam neke informacije od prijatelja, čija rođaka radi u Cipu, da je gotov izgleda projekat za ovu deonicu. Prema tom projektu, petlja će biti u Gorobilju, blizu puta koji povezuje Gorobilje i Godovik. A sa petlje izlazak za Pozegu vodi mostom preko Djetinje i da kroz polje ide ka naselju Tatojevica... Ako uspem da dobijem projekat postaviće ga odmah....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813976#p813976:3hmc78xx je napisao(la):
Cheyenne » Ned Jan 17, 2021 12:05 am[/url]":3hmc78xx]CIP je već objavio trasu u okviru prostornog plana:

https://www.mgsi.gov.rs/sites/default/f ... 0000_0.pdf
Ovo je stara trasa, urađen je novi projekat iz Prilipca trasa ide pravo preko Gorobilja, bukvalno kroz selo, a na ovoj trasi put ide okolo kroz polje. Po priči očevidaca kada su ispitivali zemljište ova trasa kroz polje nikako nije odgovarala jer je tlo nestabilno, a po ovoj novoj su čak naišli i na stene ispod...
 
"Predviđeno je da planska dokumentacija bude na javnom uvidu građanima krajem godine, kada će svi zainteresovani moći da daju svoje predloge i sugestije."

Cool. U nekom suludo optimističnom scenariju, radovi mogu da počnu 2022.
 
Ovog novinara koji je objavio informaciju da je na trasi 66 tunela, a da nije valjano proverio, treba pod hitno poslati na robiju. Tolika dezinformacija da je to stvarno za ginisa...
Ponekad se zaista zapitam da li je ovo svesna propaganda od onih koji im daju informacije ili je totalna nestrucnost. Pogresiti za jedan je ne profesionalno, a pogresiti za pedesetak i vise je prosto da nemam adekvatnu rec da opisem!!
 
A kako znaš koliko tunela planiraju kad projekat još nije gotov?

Naravno, isto važi i za novinare.
 
На насипима већим од 6 м предвиђене су мостовске конструкције. Пројектована су 62 (шесдесет два) моста укупне дужине 14.517 m. Тунела има укупно 22, укупне дужине 12.783 m, при чему се дужина мостова и тунела рачуна по осовини трасе аутопута, која се налази у средини разделног појаса, па је стварна дужина тунела и мостова оријентационо двоструко увећана.

Rani javni uvid (ovo je sa kraja strane 13)

Novinar ne zna, niti se udubio, ova (dez)informacija kruži po "medijima" duže vreme. Generalno je jako tužno što ne postoji ni jedan novinar koji se ozbiljnije bavi temom puteva, već uglavnom dobijamo "vesti" koje su copy-paste kombinacija starih vesti i izjava političara.
 
И са свим тим подацима и даље мислите да је то реална опција?
Од Сушице до Котромана саобраћај је редак и до Кремана већински локални. Пре неколико дана сам ишао у Вишеград. На прсте сам могап да избројим возила на путу за 55км од Сушице. Та градња би једино имала смисла ако би неко други паре. На наш рачун само је бацање.
 
Наравно, тај АП је пре свега у интересу Сарајева и Истанбула....нема ту неке велике памети.
 
Do Užica je neophodan, do Mačkata ima smisla, a dalje, takvom trasom, sa tolikim objektima i u tom obimu, čisto razbacivanje. Svakome ko poznaje i taj kraj i taj put je jasno. Za nekoliko autobusa, nešto kamiona i retka putnilka vozila ulupati tolike pare, besmisleno je.
 
Pa taj put se sada slabo koristi jer je takav kakav je. lako se može očekivati da se dosta saobraćaja iz Bosne ka jugu Srbije, Makedoniji, i posebno Turskoj i iz Turske prosto prebaci na ovu trasu jednom kada to bude brzi put.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828303#p828303:2x7s2jwr je napisao(la):
miki_ns » Wed Mar 03, 2021 5:39 pm[/url]":2x7s2jwr]Pa taj put se sada slabo koristi jer je takav kakav je. lako se može očekivati da se dosta saobraćaja iz Bosne ka jugu Srbije, Makedoniji, i posebno Turskoj i iz Turske prosto prebaci na ovu trasu jednom kada to bude brzi put.
Iz Bosne nema "dosta saobraćaja" jugu Srbije, Makedoniji i Grčkoj, niti će ga ikada biti.
Ovo za Tursku postoji kao mogućnost, ali samo kad se spoji čitava priča, što neće skoro.
 
Apsolutno je potreban autoput do Užica i Kotromana i dalje ka Sarajevu. Ne znam kako moze da se raspravlja oko toga. Možemo da pričamo o prioritetima i ta deonica realno nije u top 7 trenutno.
 
Pa ja se i na A3 nekada vozim sam. Nigde nikoga. Da li je pametno graditi na svoju ruku sve do Kotromana? Nije. Da li će se eventualnim spajanjem Miloša Velikog i moravskog koridora sa Sarajevom dobiti dobra veza sa centralnim Bosnom. Apsolutno da. Eventualnim spajanjem C5 sa Jajcem i dalje sa Banja Lukom dobija se kvalitetnija veza juga Srbije sa maltene celom BIH.
Najpametnije u ovom trenutku je graditi do Mačkata i čekati BIH da se dogovore što će ići malo teže. Nama Srbima sa obe strane Drine je najbolja opcija izgradnja brze saobraćajnice Bijeljina-Pale i povezivanje Loznice sa tom saobraćajnicom. A u dogledno vreme i produžetak od Valjeva ka Drini. To bi ujedno bila i najkraća veza BG-SA.
A ovo što se trenutno protura kroz medije je ekvivalent predsednikovog obroka u avionu na povratku iz Sarajeva.
 
A cekaj, zasto je bitno da to bude auto-put? Tim putem stvarno nisam prosao nikad da je bilo guzve. Sta vise put je uvek pust i bez saobracaja. Mozes lagano da vozis i preko 100 na sat po sadasnjem putu.
Ovaj put koji postoji bi mogao da se sredi i obnovi celom duzinom. Eventualno da se prosiri i ispravi na nekim mestima.
U krajnjem slucaju zasto ne brzi put odnosno prosiranje postojeceg puta na brzi put?
 
Valjda Dodik potpisuje 16. marta sporazum sa Erdoganom, ali biće da je opcija Sarajevo-Pale-Rogatica-Višegrad-Kotroman brzi put.
Drinski autoput Bijeljina - Sokolac-Goražde je isto planiran kao brzi put.
Opet i Vučić je izjavio da planiraju Požega-Užice - Kotroman kao brzi.
 
Deonicu od PŽ do Mačkata pod hitno početi i završiti, po mogućstvu kao autoput. Šteta što trasa ide malo predaleko od UE. Na šta će ličiti saobraćaj od PŽ do UE i dalje ka raskrsnici za BIH i CG kad i ako završe ČA-PŽ pre toga, kada se zabiju sa autoputa plus sa OK klisure sa starog puta svi ka Sevojnu - videćete i sami...
Ta deonica je kao AP perspektivnija nego MK, koji je ladno mogao da bude šnelštrase sa obilaznicama naseljenih mesta, ovako će (i dalje tvrdim) biti poprilično prazan.
Dalje ka BiH je brzi put predovoljan, a mislim da je tako i projektovan i kroz Srbiju i kroz RS/BIH (kako će rešiti Višegrad-Ustiprača nisam pametan), čak i malo sređenija magistrala sa obilaznicama seoskih naselja bi bila cool. I generalno ne treba zanemarivati taj pravac, koji je glavni iz Srbije ka istoku Republike Srpske i pre svega istočnoj Hercegovini, kao i ka HN, jer pomeranjem A2 ka Pešteru, taj pravac preko Priboja ili CG je izgubio svaku šansu da to postane.
Ali nas je zapljusnuo talas megalomanštine u niskogradnji, pa možda i opale hajvej kroz Mokru Goru i Bosansku Jagodinu, hu nouz... Tako recimo imamo obilaznicu Kruševca projektovanu da jednog dana bude jedna strana autoputne obilaznice, a sad se par stotina metara dalje pravi druga u punom profilu, zatim imamo 2 obilaznice Pirota i fakin Bele Palanke (magistralnu i AP) po istom principu, koje će sada zvrjati poluprazne, umesto da smo pametnije koristili postojeće infrastrukturne resurse.
O nesposobnosti države da tranzit preusmeri sa 259 na A4, nego majmuni za volanom šlepera uništavaju državni put drugog reda namenjen za lokalni saobraćaj da bi uštedeli 4,5 evra, ne bih ovde da oftopikujem, ali i to je slika i prilika nesnađenosti naše države u ovoj oblasti.
 
Tom putu, objektivno, treba samo manja korekcija: zaobilaženje Kremana i Mokre Gore.
Za Kremna je relatvno lako, jer i levo i desno od naselja pre vojnog objekta postoji slobodan prostor i radi se o neka 2-3km.š
Nakon šarganskog tunela uz dodavanje još jedne trake i ublažavanje par krivina i jednim tunelom od oko1km izbeglo bi se naselje. To bi bilo višestruko jeftinije, mnogo brže gotovo. I sada je taj put vrlo funkcionalan, ali muka je od Vardišta do Višegrada, pa i posle njega (krivine, tuneli, useci, mostovi, blizina reke, pružni prelazi...)
Ne verujem da bi se saobraćaj bitno podigao tom izgradnjom. Postojeći je gradila vojska pred kraj sedamdesetih, kvalitetno je urađen, i uz zaobilaženje naselja mogao bi se podići na nivo motoputa uz nevelika ulaganja
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828693#p828693:172mlupx je napisao(la):
caribrod » Pet Mar 05, 2021 8:49 am[/url]":172mlupx]
...
(kako će rešiti Višegrad-Ustiprača nisam pametan)
...
Kod Višegrada se put odmah penje na Sjemeč pa do Rogatice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828799#p828799:3i0nvnyk je napisao(la):
Berislav » 05 Mar 2021 02:57 pm[/url]":3i0nvnyk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828693#p828693:3i0nvnyk je napisao(la):
caribrod » Pet Mar 05, 2021 8:49 am[/url]":3i0nvnyk]
...
(kako će rešiti Višegrad-Ustiprača nisam pametan)
...
Kod Višegrada se put odmah penje na Sjemeč pa do Rogatice.
Gos'n B. - pa taj uspon je izuzetan. Znam ga odlično. Dobro pita Caribrod. Ima tu stotina, i stotina metara, visinske razlike
 
Vrh