Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

Moraju da se gledaju i interesi, a i realne mogućnosti i naročito stvarne potrebe.

Ako nosiš cipele br. 43 , nema potrebe da kupuješ i trošiš pare na cipele br. 46. ;)
 
Kad kažeš da niko to tako ne zove "kružni put Beograd-Sarajevo" nije baš tako, nije to samo fraza ljudi nekako lakše povežu gdje je šta. Ko će da objašnjava da se Vc kod Žepča grana preko Zavidovića, Tuzle do Brčkog i onda preko Bijeljine kod Kuzmina spaja sa autoputom Bratstva i jedinstva.

Kako uopšte nazvati činjenicu da je svaki kilometar do sada izgrađenog autoputa u Srpskoj dio autoputa Zagreb-Sarajevo.

Onda, uzimo tvoj primjer autoput Bačka-Banat, to je sa Bačke strane isto povezivanje koridora X i Vc i ima istu funkciju kao Y krak na Kelebiju. Kod Vrbasa se autoput grana prema Somboru i kod Bezdana se spaja na Beli manastir ili na Bačkom Brego preko Baje na Vc. I tako se u Bačkoj dobija lepeza autoputeva prema Mađarskoj. Opet niko još nije to nazvao Beograd - Budimpešta, a de fakto se zbog toga gradi...
 
Možeš ti da praviš razne "lepeze" od autoputeva, od Madrida do Moskve i od Osla do Atine, jer cela je Evropa premrežena, pa tako i Balkan. Čim sedneš za volan možeš da voziš na sve strane, pa i do Vladivostoka. ;)

Ali, nije TO ovde tema, već kakve su naše potrebe i prioriteti prema mogućnostima. Šta je optimalno.
A, činjenica je da nema dovoljno saobraćaja od Sarajeva do Mačkata za izgradnju skupog autoputa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=713693#p713693:2vq8e0lc je napisao(la):
dragan » Uto Mar 03, 2020 12:10 pm[/url]":2vq8e0lc]Možeš ti da praviš razne "lepeze" od autoputeva, od Madrida do Moskve i od Osla do Atine, jer cela je Evropa premrežena, pa tako i Balkan. Čim sedneš za volan možeš da voziš na sve strane, pa i do Vladivostoka. ;)
...

Pa eto i sam lijepo kažeš šta je optimalno. Povezati se sa svim zemljama u okruženju, obezbediti infrastrukturu koja omogućuje saradnju i razvoj.
Zar nije osnovna zadaća države da obezbedi svojim građanima uslove za kvalitetan život?

Čemu bi vodila politika izolacije, izgradnje zidova umjesto puteva. Zašto bi sebi dobrovoljno vezali noge i ruke ne razvijajući infrastrukturu.

Današnje stanje na ovom pravcu je takvo da sputava trgovinu, srećom država je to prepoznala i započela izgradnju. Sad ti možeš da se ljutiš koliko hoćeš, da negiraš činjenice ali kružni put Beograd-Sarajevo se gradi.
 
Нити је Београду примат да се повезује са Сарајевом, нити Сарајево, бар не онај највећи део у Федерацији, жели Београду. Сарајеву више треба бржи и јефтинији излаз ка Турској и Блиском истоку, а преко централне Србије, и исто тако излаз ка централној Европи, преко долине реке Босне и даље преко Хрватске.
Повезивање РС са севера и истока са матицом је овде много важнији пројекат од оног који се вуче кроз медије.

Стога, на северу РС, где је рељеф брдско-долински и где постоје релативно велики градови који природно теже једни другима, потпуно је оправдана изградња ауто-пута.
На истоку то није случај ни са рељефом ни са становништвом. Међутим, брзи пут је оправдан и најбоље је решење при чему се постиже компромис да тај простор добије какву такву модерну саобраћајницу, а опет која неће исисати јавне приходе.
Од Мачката до Котромана је исто тако непотребно градити ауто-пут, већ би било боље градити брзи пут као што је више пута речено на више тема.

Ово је све са претпоставком да је профил брзог пута 2+2(једна трака ширине 3,50 м), без зауставне траке, са денивелисаним укрштајима и пројектован за брзине до 100 км/ч. Дакле, није нека велика разлика с аспекта брзине јер би ионако било тешко изградити ауто-пут неке веће пројектоване брзине од Мачката до Сарајева.
 
https://www.mgsi.gov.rs/lat/dokumen...eMXr9gtE7EYTQbdhQpyRHk3E3siTE0IpexODklzQl8O_0

001_scaled_RJU_K3_300.scale-400 - C.png
 
Dobro što ima taj plan na prvoj strani, ali ovdje je poenta da je kompletan pravac od Pojata do Kotromana označen kao prioritet u okviru Nacionalnog investicionog programa 2021-2035. tj. nema tog skraćivanja do Mačkata koje zagovaraš. Istina, pravac Vrbas-Sombor zaista ne ide do tromeđe, tj. do granice sa Mađarskom što ja mislim da je propust, ali je Požega-Kotroman cjelovit.
 
Mada kad se malo udubiš u taj tekst prostornog plana koji se sada na javnom uvidu, prvo lijepa stavka na strani 94:

−развој инфраструктурних пројеката у циљу бољег повезивања са Босном и Херцеговином и унапређење сарадње са Републиком Српском;


ali onda na strani 95:

-Изградња аутопута Кузмин – Сремска Рача са мостом преко реке Саве и израда техничке документације за деоницу аутопута Пожега – Котроман (део аутопута Београд - Сарајево)


znači svuda stoji izgradnja a za Požega-Kotroman samo izrada dokumentacije...
 
SNSD odlučuje da li će ići U BLOKADU ILI IZGRADNJU: Kakva je sudbina autoputa Sarajevo – Beograd
Politika Autor: Snježana Karić 13.03.2020. 07:25

vucic-dodik-erdogan-autoput-foto-KOCA-SULEJMANOVIC-EPA2.jpg

Foto: Koca Sulejmanovic/EPA

Da li će napokon početi izgradnja autoputa Sarajevo – Beograd – Sarajevo, tačnije dionice koja ide kroz BiH, ili će taj projekat i dalje biti u blokadi, zavisiće isključivo od SNSD, koji za sada ne žele da otkriju kakav će stav zauzeti po ovom pitanju u Domu naroda.
Nakon što je na prekjučerašnjoj sjednici Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH data saglasnost za ratifikaciju Sporazuma između Savjeta ministara i Vlade Srbije o saradnji na realizaciji Projekta autoputa/brze ceste Sarajevo – Beograd – Sarajevo, potpisan 13. decembra 2019. u Beogradu, ova tema sada treba da se nađe i na sjednici Doma naroda.

S obzirom na to da SNSD tamo ima svoja četiri delegata, bez njihovog glasa nijedna odluka ne može da prođe.

Drugim riječima, ako se delegati SNSD budu držali zaključaka Narodne skupštine RS, koji srpske predstavnike u institucijama BiH obavezuju da ne učestvuju u donošenju odluka, od autoputa za sada nema ništa.

Na pitanje kakav stav će zauzeti, odnosno da li će podržati Sporazum i omogućiti da dugo očekivani autoput napokon počne da se gradi, ili će taj strateški projekat i dalje biti u blokadi, delegat SNSD u Domu naroda PSBiH Dušanka Majkić nije mogla dati precizan odgovor.

dusanka-majkic-snsd-01.jpg

Foto: Siniša Pašalić/RAS Srbija

Ona je podsjetila da su poslanici SNSD i njihovi koalicioni partneri iz Srpske prekjuče napustili sjednicu Predstavničkog doma PSBiH kada se glasalo o ovom sporazumu, ali je on prošao zahvaljujući glasovima drugih poslanika iz Srpske, tačnije SDS i PDP.

– Mi smo se pridržavali odluke NSRS na sjednici Predstavničkog doma, ali neki drugi nisu. Taj sporazum će se sada naći pred Domom naroda i ako ne dođe do neke promjene imamo obavezu da se držimo odluka NSRS – navela je Majkićeva.

Na pitanje da li to onda znači da će izgradnja autoputa kroz BiH i dalje biti u blokadi, Majkićeva je navela da ne “zna šta se još može dogoditi do sjednice”.

– Ne mogu sad procijeniti šta će biti. Čeka se sjednica Doma naroda i tek tada ćemo zauzeti politički stav po tom pitanju – istakla je ona.

Podsjećamo, Sporazumom između Savjeta ministara i Vlade Srbije uređuju se osnove saradnje za realizaciju projekta izgradnja autoputa/brze ceste Sarajevo – Beograd – Sarajevo, i to planiranje koridora trase i određivanje lokacija zajedničkih tačaka na granici BiH i Srbije, izgradnja medudržavnog mosta preko Save, izgradnja novog zajedničkog graničnog prelaza na lokaciji Sremska Rača – Rača na teritoriji Srbije i izgradnja i rekonstrukciju graničnog prelaza Kotroman – Vardište. U pitanju je jedan od strateških infrastrukturnih projekata za BiH, Srpsku i Srbiju.

Blokada
Izgradnja autoputa Sarajevo – Beograd na jednoj od dionica kroz Srbiju je već počela. Iako je Srbija obavila sve pripreme, Bosna i Hercegovina nije. Nakon što je određena trasa kroz BiH, zastalo se s utvrđivanjem načina finansiranja i za sada nema naznaka kada bi nadležne institucije BiH mogle obaviti i taj dio posla.





https://srpskainfo.com/snsd-odlucuj...u-kakva-je-sudbina-autoputa-sarajevo-beograd/
 
Ovaj članak nema veze sa Srbijom, već sa Republikom Srpskom, pa sam ga tamo i postavio. Tu su unutrašnji politički problemi u BiH.
 
Dragane, nekad je bila tema autoput Sarajevo-Beograd-Sarajevo i u jednom trenutku je to na forumu razbijeno na Beograd-Banjaluka i Pozega-Kotroman. Opet ima i tema Republika Srpska ali ovdje je riječ i o federaciji jer i kroz nju prolazi, a i o Srbiji jer je u istom finansijskom paketu. Možemo i dalje negirati, govoriti da je sve ovo neka politička farsa i sl. ali taj kružni autoput je jedan paket, finansira se iz istog izvora, ima jedinstvenog izvođača i jako je komplikovan. E sad zašto si insistirao da se teme razdjele da odgovaraju pravcima kako ti misliš da treba, to je više pitanje za uređivanje foruma, ali faktički ne odgovara stvarnosti.

Takođe, i sam ponekad koristiš argumente da taj autoput treba skratiti do Mačkata jer on u BiH i ne postoji i niko na njemu ne radi. E sad kad ja pokušam malo približiti javnosti koliko se zapravo o njemu u BiH raspravlja ti se opet nešto ljutiš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=716874#p716874:3s2qvjp7 je napisao(la):
dragan » Pet Mar 13, 2020 9:51 am[/url]":3s2qvjp7]Ovaj članak nema veze sa Srbijom, već sa Republikom Srpskom, pa sam ga tamo i postavio. Tu su unutrašnji politički problemi u BiH.
Ima i to velike veze. Bez tog dela i put ka Kotromanu je besmislen, kao uostalom i svaka rasprava sa tobom. Ti možeš da krojiš i prekrajaš, a mi ne moramo da pišemo i to trpimo.
 
Postoji tema "Republika Srpska" gde može da se piše o političkoj situaciji u vezi AP i tamo ću da pišem o tome, a ovde je druga tema bez obzira koliko je povezana.
Ako na svakoj temi budemo svašta pisali to neće biti pregledno. . što nekom nije jasno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=716877#p716877:fv0p3edj je napisao(la):
barni » Пет Мар 13, 2020 9:07 am[/url]":fv0p3edj]Dragane, nekad je bila tema autoput Sarajevo-Beograd-Sarajevo i u jednom trenutku je to na forumu razbijeno na Beograd-Banjaluka i Pozega-Kotroman. Opet ima i tema Republika Srpska ali ovdje je riječ i o federaciji jer i kroz nju prolazi, a i o Srbiji jer je u istom finansijskom paketu. Možemo i dalje negirati, govoriti da je sve ovo neka politička farsa i sl. ali taj kružni autoput je jedan paket, finansira se iz istog izvora, ima jedinstvenog izvođača i jako je komplikovan. E sad zašto si insistirao da se teme razdjele da odgovaraju pravcima kako ti misliš da treba, to je više pitanje za uređivanje foruma, ali faktički ne odgovara stvarnosti.

Takođe, i sam ponekad koristiš argumente da taj autoput treba skratiti do Mačkata jer on u BiH i ne postoji i niko na njemu ne radi. E sad kad ja pokušam malo približiti javnosti koliko se zapravo o njemu u BiH raspravlja ti se opet nešto ljutiš.

Не разумем зашто инсистираш да се тако зове, али имаш сва права на то, а вероватно и неки интерес...

Уопште се не ради о истом финансијском пакету јер се ауто-пут гради кроз две државе, па самим тим се потписују најмање два финансијска уговора, а верујем и више јер је изградња ауто-путева поверена ентитетима, а не БиХ...

На крају следи закључак да је "кружни пут БГ-Сарајево" више политички пројекат.

Немој погрешно да ме разумеш, ја немам ништа против да се БГ повеже са Сарајевом, само верујем да то није непосредни интерес за Србију или Српску, која финансира на својој територији тај пројекат.
 
Поздрав за све. Ја сам нов члан. Иначе живим у Севојну. Хтео бих да питам неког из мог краја ко познаје материју о којој говоримо, где тачно улази тунел АП ? Да ли у брдо Рујевац код бензинске пумпе у Севојну или на другом месту. Такође ми је село горе на Забучију па се питам где тачно треба да изађе тај тунел. Такође ме још нешто занима а што има везе са темом о тунелу кроз Кадињачу. Сећам се да је неко причао 2006. год. да ће због радова у Сурдуку где треба да буде петља за укључење за заобилазницу, да ће саобраћај бити преусмерен неким новим помоћним путем који би се направио преко Забучија. Сад пошто знам колико је то тежак терен, да ли је то истина. Ако јесте куда мисле да га провуку кад је Забучије веома стрмо и где би се спустао кад се зна какав је усек између брда код великог парка где је улаз у брдо за фабрику муниције и плус што ту пролази река.
 
Врати се уназад, наћи ћеш слике и скице које ће ти све рећи. Ако сам схватио, нешто после Крваваца ће ући у брда, а изаћи негде око Љубања
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748665#p748665:xfs9b38q je napisao(la):
branik » Уто Јун 16, 2020 11:18 pm[/url]":xfs9b38q]Врати се уназад, наћи ћеш слике и скице које ће ти све рећи. Ако сам схватио, нешто после Крваваца ће ући у брда, а изаћи негде око Љубања

Прегледао сам све мапе. И лепо се види да пут залази скроз горе долином Ђетиње до бензинске пумпе. То ме буни јер би морали и да сруше радну јединицу "Енергетика" од Ваљаонице бакра и да праве надвожњак јер је ту и пруга Београд - Бар. Мени је логично да тунел почиње негде на средини Севојничког поља и ту да улази у Рујевац. Узгред "Браник" јеси ли ти из Ужица ?
 
Ajde :)

Mada pogledaj da u tim tekstovima uzglavnom stoji da bi radovi "mogli" da krenu sledeće godine.
 
Ајде и то да видимо, напокон би цео овај део земље живнуо....мада познавајући терен то је бар 5 година радова када једном почну!
 
Kad god kažu "mogli bi", nema ništa od toga. A tu reč koriste stalno, delom kao lažno obećanje da se ljudi nalože a delom što zaista žele da naprave put, ali su nerealni u procenama. "Radovi bi mogli da krenu 2019/2020" se najviše koistilo za Fruškogorski koridor, NBGD, ZR-BG..

Ali ovde je nešto drugo bitno, očigledno se neće čekati završetak Čačak - Požega da se krene ka Užicu. I to je dobra vest.
 
Vrh