Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

Pa naravno, gospodine G. i Bijelo Dugme je snimalo onu ploču na Borikama.

Ako bi put pratio Drinu i Praču to je oko 40 km do Rogatice, postojeći je odličan, 80 km/h, sav ukopan u tunele. Njemu dodati još neku traku se uopšte ne isplati, jer se ne dobija ništa.

Rešiti uspon do Sjemeča skraćuje put za bezmalo 20 km, jeste zahtevan most i teža trasa ali i nije skuplje.
 
O'tle mi je deo tazbine :) Postojeći put dolinom jeste odličan. Ali, direktan uspon ka Rogatici bi morao da bude pun serpentina, a to onda ne može biti brzi put. Alternativno, moglo bi sve na nekakve vijadukte, ali opet strmo. Rekao bih, daleko strmije od deonice kod Bancareva, ili Katlanova u Makedoniji. Veliki izazov, preveliki čak.
 
sjemecc.jpg


Gopsodine G. ako dopustite malu mentalnu gimnastiku uz odgovarajuću grafiku.

Veliki Mile govori šturo ali kad kaže to je rečeno. Iz njegove gradićemo sa Erdoganom brzi put "Pale-Rogatica-Višegrad-Vardište" sa krakom ka Goraždu, da se zaključiti plava trasa kao na grafici. Možda i nije tačna ali odgovara izjavi.
Ono što se sigurno zna da su odustali od Puta Pale-Sokolac severom Romanije već je drinski brzi put projektovan južnom stranom Romanije i sa Sokoca izlazi tunelom kod sela Bogovići. Trasa je isprojektovana, na grafici sam je proizvoljno nacrtao. Tekst tog projekta završava rečenicom da posle tunela Bogovići treba isprojektovati priključenje na brzi put Pale-Rogatica-Višegrad-Vardište.

Krak ka Goraždu gradi Federacija i radovi na probijanju tunla Hranjen su otpočeli pre dve-tri godine, a treba prokopati nekih 5-6 km. Prvo će završiti jednu tunelsku cev, kao i servisnu, a cev za drugi smer je planirana kad poraste saobraćaj. Takođe tek treba da se isprojektuje i severna obilaznica oko Goražda.

Srpska je izgradila tunel Stambolčić i sredila magistralu M5 Pale-Podrgab na koju bi se u početku taj tunel Hranjen priključio.
Opet sve je to plod kompromisa. M5 je nekad trebao da bude izgrađen preko Mesića kanjonom Prače do Ustiprače trasom uskotračne pruge, ta trasa i dalje postoji nesafaltirana i sa uskim tunelima i bar jednim srušenim mostom. Sređivanje toga opet bi zahtevalo bušenje dosta novih tunela poput Stambolčića koji je i izgrađen paralelno sa starim uskotračnim.

Ono što su kratkoročni planovi su:
1. Treća traka na prevoju Romanija (tj. sređivanje stare trase Pale -Sokolac)
2. Rekonstrukcija Pale - Jahorina OC - Podrgrab - Pale, što je i urađeno sa jedne strane, samo je preostalo da se sredi Jahorina OC -Podgrab
3. Trasirali su prošle godine kratku obilaznicu na tom putu koja zaobilazi skijaški centar

Kratkoročno, kad se završi tunel Hranjen ruta preko Požega - Mačkat - Kotroman - Goražde - Podrgrab - Jahorina skijaški centar će biti najbrža veza Srbije za skijalište.

Dugoročno, Dodik potpisuje nešto sa Erdoganom 16. marta, videćemo da li će biti nešto i za Pale-Rogatica-Višegrad.
 
Planina Sjemeć je na 1000-1200 m n.v., a Višegrad, tj. rijeka Drina na oko 300 m n.v. Ne vidim kako i gdje se tu može provući brzi put, a da košta razumno. Čak ni magistralu 70-ih godina nisu tuda pravili, već se išlo na usijecanje kanjona Drine i probijanje desetina tunela, kao isplativije rješenje...

Bilo bi dobro ako mogne da prođe brzi put tim dijelom, jer je krajolik (Vardište, Drina, Sjemeć, Borike) prelijep.
 
Ta trasa levom obalom Drine je bila uslovljena gradnjom Hidroelektrane Višegrad koja je potopila i stari put i prugu, pa je finansirala izgradnju. Jednostavno nisu ni mogli da razmatraju drugu trasu. Sada je situacija drugačija znatno je kraće do Sarajeva preko Sjemeča, a starim varijantama se ne dobija nikakvo poboljšanje.

Slično je i od Mačkata do Kotromana izabrana trasa koja zaobilazi Kremnu i Mokro Goru i ide najkraćim putem, uz više tunela. Danas se ne plaše ni dugačkih tunela, planirani tunel Bogovići je preko 3 km, Hranjen oko 6 km, tunel Prenj na koridoru Vc čak i do 14 km. Ispod Sjemeča se valjda može proći sa tunelom od oko 5 km.
 
Problem je što je cijela ta borička visoravan na oko 1000 m n.v. i onda se strmo spušta prema Drini na 300 m n.v. Uzmimo da početna tačka tunela kod Drine na 400 m n.v. Ako je tunel do 10 km dužine, izlazi u najboljem slučaju na 1000 m n.v. Znači treba tunel od 10 km, sa nagibom 6%. Meni to djeluje nerealno.

Da bi se izašlo na 800 m n.v. treba tunel od 14 km, i tad je nagib oko 2,8%. Ispod slika, malo sam se igrao na google maps.

Screenshot-1.png
 
Daleko je to sve od realizacije i prilično krhko. Dovoljno je da se zamene vladajuće garniture u Turskoj kod i da od svega ne bude ništa. Zato se nadam da će put nekako da se dovuče od Pž do Mačkata. A dalje, bože, zdravlja!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829025#p829025:wup9x77w je napisao(la):
Berislav » 06 Mar 2021 11:24 am[/url]":wup9x77w]

Gopsodine G. ako dopustite malu mentalnu gimnastiku uz odgovarajuću grafiku.

Veliki Mile govori šturo ali kad kaže to je rečeno. Iz njegove gradićemo sa Erdoganom brzi put "Pale-Rogatica-Višegrad-Vardište" sa krakom ka Goraždu, da se zaključiti plava trasa kao na grafici. Možda i nije tačna ali odgovara izjavi.
Ono što se sigurno zna da su odustali od Puta Pale-Sokolac severom Romanije već je drinski brzi put projektovan južnom stranom Romanije i sa Sokoca izlazi tunelom kod sela Bogovići. Trasa je isprojektovana, na grafici sam je proizvoljno nacrtao. Tekst tog projekta završava rečenicom da posle tunela Bogovići treba isprojektovati priključenje na brzi put Pale-Rogatica-Višegrad-Vardište.

Krak ka Goraždu gradi Federacija i radovi na probijanju tunla Hranjen su otpočeli pre dve-tri godine, a treba prokopati nekih 5-6 km. Prvo će završiti jednu tunelsku cev, kao i servisnu, a cev za drugi smer je planirana kad poraste saobraćaj. Takođe tek treba da se isprojektuje i severna obilaznica oko Goražda.

Srpska je izgradila tunel Stambolčić i sredila magistralu M5 Pale-Podrgab na koju bi se u početku taj tunel Hranjen priključio.
Opet sve je to plod kompromisa. M5 je nekad trebao da bude izgrađen preko Mesića kanjonom Prače do Ustiprače trasom uskotračne pruge, ta trasa i dalje postoji nesafaltirana i sa uskim tunelima i bar jednim srušenim mostom. Sređivanje toga opet bi zahtevalo bušenje dosta novih tunela poput Stambolčića koji je i izgrađen paralelno sa starim uskotračnim.

Ono što su kratkoročni planovi su:
1. Treća traka na prevoju Romanija (tj. sređivanje stare trase Pale -Sokolac)
2. Rekonstrukcija Pale - Jahorina OC - Podrgrab - Pale, što je i urađeno sa jedne strane, samo je preostalo da se sredi Jahorina OC -Podgrab
3. Trasirali su prošle godine kratku obilaznicu na tom putu koja zaobilazi skijaški centar

Kratkoročno, kad se završi tunel Hranjen ruta preko Požega - Mačkat - Kotroman - Goražde - Podrgrab - Jahorina skijaški centar će biti najbrža veza Srbije za skijalište.

Dugoročno, Dodik potpisuje nešto sa Erdoganom 16. marta, videćemo da li će biti nešto i za Pale-Rogatica-Višegrad.
file.php

Koliko bi bila dugačka ova deonica od Sarajeva do Kotromana?
 
Iskreno se nadam da to neće Turske firme da rade. Pre neki dan sam saznao da se za most na Savi kod Sremske Rače čelična konstrukcija pravi u Turskoj! Vrh, nema šta.
 
U Pazaru pre neki dan videh firmu Tašjapi. Šta tamo rade?
 
Kotroman - Pale ovom plavom trasom bi bio oko 85 km, sada je uz Drinu preko Ustiprače, Rogatice i Sokoca oko 130 km.

Naravno, uspon jeste izazov ali 7% nagiba daje da se na nekih 10 km može savladati 700 m visine. Pale i jesu na nekih 850-900m nadmorske visine. Od Višegrada se da okolo nakolo za 10 km popeti na 1000 m i onda kroz ravan tunel izaći na drugu stranu ili nastaviti okolo naokolo preko visoravni.


No, planiranje je jedno a realnost je drugo, šta je od toga prioritet, koje dionice treba prvo graditi je veliko pitanje. Autoput Čačak-Mačkat je zapravo trebao i pre 10 godina, ali kad se završi Moravski koridor Mačkat-Kotroman-Višegrad će postati usko grlo. Višegrad-Pale će preko Hranjena biti pristojno rešenje, veći je problem Sokolac-Pale-Sarajevo i Pale-Lukavica koji su sada zagušeni i preopterećeni. Pametnom faznom gradnjom bi se sve to dalo rešiti.
 
Predsjedništvo BiH: Donesena odluka o prihvatanju sporazuma između BiH i Turske
Srna
11.03.2021 17:42

Predsjedništvo BiH: Donesena odluka o prihvatanju sporazuma između BiH i Turske
SARAJEVO - Predsjedništvo BiH donijelo je danas Odluku o prihvatanju Sporazuma između Savjeta ministara i Vlade Turske o saradnji u infrastrukturalnim i građevinskim projektima, i ovlastilo ministra komunikacija i transporta u Savjetu ministara /Vojina Mitrovića/ da potpiše ovaj sporazum.
https://www.glassrpske.com/lat/novo...vatanju-sporazuma-izmedju-bih-i-turske/353674


Утврђен споразум по којем би аутопут Сарајево – Београд могле финансирати банке из Турске
Аутор Редакција -11. марта 2021.

Подијели Facebook Twitter Email Print

Савјет министара БиХ је, на приједлог Министарства комуникација и транспорта БиХ, утврдило Приједлог споразума с Владом Републике Турске о сарадњи у инфраструктурним и грађевинским пројектима, с основама за закључивање наведеног споразума.

Циљ споразума је конкретизација даљих активности у сарадњи двију земаља на реализацији инфраструктурних пројеката у БиХ, посебно изградње аутопута/брзе саобраћајнице Сарајево – Београд – Сарајево.

Сарадња укључује пружање повољних услова за финансирање и провођење пројекта, извођење радова и пружање техничке помоћи стручњака специјализованих за обуку особља.

Посебан фокус се ставља на изналажење могућности финансирања, путем турских банака или међународних кредитних институција, приоритетног пројекта изградње и реконструкције дионице аутопута Сарајево – Жепче – Тузла – Бијељина – Кузмин и дионице брзе саобраћајнице Сарајево – Пале – Рогатица – Вишеград – Вардиште, с конекцијом за Горажде на дионици Пале – Прача – Хреновица. Министарство комуникација и транспорта БиХ ће Приједлог споразума доставити Предсједништву БиХ у даљу процедуру, уз приједлог да се за потписника Споразума одреди министар комуникација и транспорта БиХ.
https://www.opstinasokolac.net/2021...0DqtkickVoFRQk5M4HaAHxkN5GXnjoEXHigkbzmllv-Ik

Koliko sam shvatio Srbija je odavno prihvatila sporazum sa Turskom za autoput "Požega - Užice - Kotroman", sad je i Predsjedništvo BiH donijelo odluku o prihvatanju sporazuma sa Turskom, za kružni put Beograd-Sarajevo-Beograd. Znači posle Kotromana Turci finansiraju i grade do Sarajeva.
 
Turske banke finansiraju = novi kredit koji mi plaćamo.
 
Pa valjda se mi ne zadužujemo za deonice po Bosni? Nama je od izuzetne važnosti deo Rača - Bijeljina - Brčko sa druge strane Drine.
 
Не разумем српски, па не знам како да објавим своје мишљење на овом форуму. Такође нисам стручњак за аутопутеве. Не узимајте то као рекламу, молим вас. Уредио сам приближни модел овог аутопута на порталу мапа "OpenStreetMap". Трудио сам се да то учиним што је могуће нежније и тачније. Можете и да претражите профил "Dragogeo" за цео резиме. Поздрав из Чешке. :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829308#p829308:yp1rflj9 je napisao(la):
Berislav » Ned Mar 07, 2021 6:06 am[/url]":yp1rflj9]Kotroman - Pale ovom plavom trasom bi bio oko 85 km, sada je uz Drinu preko Ustiprače, Rogatice i Sokoca oko 130 km.

Naravno, uspon jeste izazov ali 7% nagiba daje da se na nekih 10 km može savladati 700 m visine. Pale i jesu na nekih 850-900m nadmorske visine. Od Višegrada se da okolo nakolo za 10 km popeti na 1000 m i onda kroz ravan tunel izaći na drugu stranu ili nastaviti okolo naokolo preko visoravni.


No, planiranje je jedno a realnost je drugo, šta je od toga prioritet, koje dionice treba prvo graditi je veliko pitanje. Autoput Čačak-Mačkat je zapravo trebao i pre 10 godina, ali kad se završi Moravski koridor Mačkat-Kotroman-Višegrad će postati usko grlo. Višegrad-Pale će preko Hranjena biti pristojno rešenje, veći je problem Sokolac-Pale-Sarajevo i Pale-Lukavica koji su sada zagušeni i preopterećeni. Pametnom faznom gradnjom bi se sve to dalo rešiti.

Bolje da ide sto dalje od Gorazda. Nemamo mi sto da Muslimanima nesto dajemo dobroga. Oni su sabotirali dugo da se otvori granicni prelaz kod Bratunca i Ljubovije ili tako nesto ako se ne varam. Mnogo oni sabotiraju ono sto valjda, rade na stetu srpskog naroda u BiH iz godine u godinu. Ne trebamo da podrzavamo njihove interese. Nek im Gorazde ostane oseceno / u provaliji. A mi nek se fokusiramo na ono sto nama naj pre odgovara, a u ovom slucaju je veca povezanost u Republici Srpskoj sto se tice opstina sa autoputevima. Jednoga dana ce taj put mozda ici i do Zvornika i Bijeljine, da se zaobidje Tuzla.
 
Што би ваљало кад би постојао макар и брзи пут од Бијељине преко Зворника и Братунца на Сребреницу и Вишеград па доле све до Требиња и Херцег Новог. Када би теоретски било пара за ово, шта мислите да ли би било исплативо ? Ја сам иначе из Ужица. А пошто машта може свашта, нека ми неко каже, која би кинта требала да се уради нова брза пруга Београд - Бар са два колосека где би воз могао да иде нпр. 300 км на час. И да ли би било могуће одвајање једног крака те пруге према Сарајеву ?
 
Beograd-Bar za 300?

Pa to je malo nemoguće... mozda ako imaš 15 milijardi evra na bacanje.
 
Ako bi i toliko bilo dovoljno, a obzirom na konfiguraciju. I sve to radi relativno male luke poput barske. Za tih 300, od Va so Pg 2/3 trase bilo bi pod zemljom. Skoro kao metro.
Zna li neko tunel Zavojnica između stanica Lastra i Samari na delu Va - Kosjerić? Krivina je tolika da je i 40 brzo.
Mi uskoro nećemo imati para ni da kosimo travu oko postojećih, a kamoli da megalomanski gradimo nove
 
300 км/ч је могуће у економијама као што су Јапан, Кина или Кореја. Рељеф Динарида је већ огромна препрека за 100-150 км/ч и наше Железнице.
 
Na planinskom delu pruge voz ue-Bg ne prelazi nigde 50, a tek na nekoliko mesta između Užica i Požege i nakon Valjeva ka Bgd doseže 100.
 
Кад би набавили и Пендолино, морали би све кривине преправити, наравно нема ништа од тога!
 
Vrh