Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Prosao juce predvece deonicom Pakovrace - Surcin. Primetno je pojacan saobracaj (sto i ne cudi da je spic sezone). Pre petlje Ub, kao sto neko rece, zgrebali su jednu traku (voznu) a vozila se preusmeravaju u suprotan smer. Doduse kolona se brzo kretala, tipa oko 80-90 km/h.
Jedan sa belim audijem se nasao pametan, pa je prosao barikadu i tako je sam vozio preticajnom trakom, gore kod Uba zaobisao masine i opet se ukljucio. Zuri covek :)
Jos jedan mali detalj, na naplatnoj stanici Obrenovac primetna guzva ali nista strashno. Obe trake za ENP su bile zakrcene, pa je jedan radnik sa sve zastavicom zaustavljao vozace, koji prolaze, proveravajuci imaju li tag ili ne :D
Zanimljiva voznja ;)

P.S. U Pakovracu mi se cini da im jos malo treba vremena da premoste one stubove na drugi stranu preko magistrale ka tunelu Laz.
 
Žao mi je što nije bila neka rupčaga da Audi zauvek ostanje u njoj, samo da ga uzidaju pa da umesto Skadra na Bojani učimo " Audi na glinenoj". Gospodin sa zastavicom je čini mi se preusmeravao aute u slobodne keš trake, jer se dosta ljudi naslagalo u jednu a na drugoj prazno.

Zna li se koliko je tačno dug uspon i koliko procenata? Ako je uspon toliko veliki da za 3 dana prokuva 40 auta, to ili je ogroman uspon ili nikome hladnjaci ne rade. Ja u životu nisam uspeo da preforsiram automobil da se pregreje.
 
Pa ako je tačno da je uspon 5%, visinska razlika 1km, onda ispadne da je uspon čak pola autoputa, tj. 20km.
 
Poslednja izmena:
To kuvanje nije ništa novo. Koliko puta sam video da gore kamioni i autobusi na vrhu Begaljičkog brda i na Mečki kod Ražnja.

Kod uspona na autoputu je samo fora da znaš na kom broju obrtaja je najveći obrtni momenat za tvoje vozilo i to treba poštovati, eventualno malo iznad. Stepen prenosa spustiš na 4. i to je to. Taj podatak postoji u specifikacijama.
Konkretno, kod mene je to 2200obrtaja/minuti.

Ne može se (nekažnjeno) 5. uz breg.
 
Verujem da ima veze i samo stanje vozila i rashladnog sistema. A i samoh vozača koji ne da ne prate svoje parametre, nego ni ne znaju šta znače lampice. Ja sam baš lik koji siluje auto uzbrdo i nikad nisam uspeo ni da povisim temperaturu iznad radne normalne. Begaljničko i Bubanj idem šestom :D. Doduše nikad nisam vozio toliko dugu trasu uzbrdo kao što je Crna Gora, moguće da naje*******ao. Jedini put kada sam prokuvao bilo je na -17 u koloni kada mi je crkao termoprekidač na Golfu 2, a ja još imao karton naped. ♥
 
Негде прочитах изјаву једног аутомеханичара који каже да су се возила запалила због преливања на дизнама, а прелив на тим возилима се слива према ауспуху.
 
:ROFLMAO:
Каква машта. АЛи, добро, звучи логично...

Виосока температура, велико оптерећење узбрдо у 5ој брзини, мотор се ужика. Прљавшина у моторном простору, уље које тече, и инсталације које се топе и искре, ето белаја.
 
Utisci sa Cg autoputa: Asfalt odlican, izuzetak su par mostova gde je kao malo neravno ali nista posebno. Tuneli savrseni, poneki uradjeni i sa tri trake sto je za svaku pohvalu. Nagib je 6% tako da treba biti oprezan. Put je i u odlasku u petak pre podne i u povratku ponedeljak predvece bio poprilicno prazan. Makadam na ulazu/izlazu je logican valjda samo na Balkanu.
Nevezano od autoputa, magistrala u Cg ka Budvi je i dalje u odlicnom stanju, posebna pohvala za duple trake na usponima tako da kamioni ne smetaju. Posle prelaska u Srbiju, prosirenja nema bar do Prijepolja...
 
Ma da, onaj promet prvih par dana nije realan za predviđanje uobičajenog prometa, teško će biti baš tako kao što su bili naslovi u novinama da će zaraditi više putarina od planiranog i sl. Mislim, putarina će verovatno biti dovoljna za održavanje autoputa, onolikog svetla i struje po tunelima, rekonstrukcija na 20 godina i sl, ali otplata će mu morati biti iz drugih izvora. Što je i ok jer što CG bude bliža vremenski, autoput će joj doneti novac od rasta prihoda turizma i pratećih stvari, pa je pošteno da se veliki deo oporezovanjem toga otplati. Što će naravno biti rat jer ugostitelji vole veće prihode al ako može neko drugi, da im plati troškove koji im omogućavaju veće prihode. Možda bi najpoštenije bilo da postoji neki zajednički Fond gde se od rasta prihoda, jedan deo uplaćivao za zajedničku infrastrukturu, javne površine i sl, al nisam baš siguran da ovde postoji tolka svest i poštenje za tako nešto. Mada u pričama postoji i druga opcija da Kinezi uzmu pod svoje ceo autoput Bg-Bar dok se ne otplati sa kamatom, dal 30, dal 50 ili zavisi kolko godina. Meni je ta opcija i za Srb ok jer bi smanjila dug Srbije za 2-3 mlrd evra. Mada može se ići na kocku da će evro u narednim godinama i decenijama pojesti inflacija i obezvrediti tolki dug na tako dug period, u kom slučaju bi bar Srbiji bilo isplativije da uzima putarine, a plaća dug.
 
off topic, od popovace, hrvatska, desna traka autoputa, skoro do 20 km do granice sa srbijom losa, poprecne pukotine, truckanje, skandalozno!! samo ova strana kad se izlazi iz hr ka nama.....
 
Večeras oko 20h. Bilo je potrebno gotovo 15 minuta da se stigne do devijacije na glinenoj iz smera ČA. Uklonjena je vozna traka, ali brza i zaustavna nisu, ne mogu da ocenim da li su skidali i podlogu ispod asfalta.
Pogledajte prilog 141235Pogledajte prilog 141236


Pogledajte prilog 141237


Pominjao sam ranije rekonstrukciju puta Kokin Brod - Priboj, pa evo par detalja od danas. Na deonici od Pribojske Banje do Rutoša radovi su završeni. Kolovoz proširen, postavljena odbojna ograda, vertikalna i horizontalna signalizacija, katediopteri. Autobuska stajališta sada su na proširenjima. Celom dužinom trase postavleni su ivičnjaci i rigola sa jedne strane. Sve kosine i potencijalna klizičta su sanirana i obezbeđena gabionima.

Dalje od Rutoša prema Kokinom brodu većinom je postavljen noseći sloj asfalta i radovi su u toku. Na par mesta je dobro uvaljani makadam. Ostalo je jedno veliko klizište koje je raskopano dosta duboko. Sve u svemu, put je konačno u profilu koji zaslužuje, što bi se reklo "prava magistrala".
Pogledajte prilog 141238


@branik Obratio sam paznju na portale za merenje visine. Oni definitivno nemau veze ni sa čim :D Prvi portal postavljen je između Ovčar banje i "zelenog" železničkog mosta ali u smeru ka banji. Drugi portal je postavljen između "sivog" železničkog mosta i Pakovraća, u smeru ka Pakovraću tako da on definitivno meri nešto drugo
Juče sam bio i pamljivo i ja zagledah. U paketu su tunel i dva mosta, ali definitino najniži metalni železnički. Daleko je od autoputa da bi se na njega odnosio
 
Ако се добро сећам Крцан је, пре 3 године, након пуштања у промет најавио да ће се ово дешавати у Септембру-Октобру исте те године ?
 
Tako je.... KrCan i Caribrod su to najavili, doduše između redova :)

Izgleda je ta cela deonica za otpis.... pre tri godine sanirali su samo kritična mesta da bi se saobraćaj pustio, a sada dolazi na naplatu ostatak fušeraja...
Jedino što me brine je što mi ovo "saniranje" više liči na krpljenje a ne trajnu sanaciju problema...
 

JPPS o radovima na Milošu Velikom: 60 dana rok za 2,45 km, krive podzemne vode​


Autor:N1 Beograd 20. jul. 2022 16:10

JP Putevi Srbije (JPPS) saopštili su da se na autoputu Miloš Veliki, na deonici Ub - Lajkovac izvode radovi na rehabilitaciji kolovoza u ukupnoj dužini od 2,45 kilometra zbog propadanja kolovozne konstrukcije u tom delu što su uzrokovale, kako kažu, podzemne vode. Vrednost radova je 126,3 miliona dinara bez PDV-a, navode iz ovog javnog preduzeća.

U pitanju je, kako dodaju, leva kolovozna traka, odnosno traka u smeru ka Beogradu.
Radovi na rehabilitaciji kolovoza na navedenoj deonici se izvode, kako dodaju, zbog pojave oštećenja „u vidu podužnih i poprečnih pukotina na kolovozu, praćenih nabiranjem asfaltnih slojeva“.

Putevi Srbije navode da su ta oštećenja posledica „visokog nivoa podzemnih voda i njegovog čestog oscilovanja u toku godine“, i dodaju da je „nivo podzemnih voda i njegov balans značajno poremećen tokom dužeg vremenskog perioda, a naročito tokom prošle i ove godine, zbog obilnih padavina i izlivanja reke Кolubare i njenih pritoka“.

Plavljenje područja usled porasta i promena nivoa podzemnih voda, a naročito često oscilovanje, je dovelo do sufozije, tj. ispiranja sitnih čestica iz materijala u podtlu (samoniklog tla) i materijala u kolovoznoj konstrukciji puta, objašnjavaju iz Puteva Srbije. Kako kažu, ispiranje sitnih čestica iz materijala u kolovoznoj konstrukciji i podtlu je „dovelo do pada njegove nosivosti, a što je u kasnijoj fazi eksploatacije puta imalo za posledicu propadanje kolovozne konstrukcije i pojavu navedenih oštećenja“.

Rehabilitacijom te deonice puta je predviđeno, kako kažu, uklanjanje završenog sloja (u debljini od 5 cm) u punoj širini (zaustavna, vozna i preticajna saobraćajna traka) leve kolovozne trake, a u voznoj saobraćajnoj traci je predviđeno uklanjanje i bituminiziranih nosećih slojeva u debljini od 15cm. Nakon uklanjanja asfaltnih slojeva u voznoj saobraćajnoj traci, u cilju poboljšanja granulometrijskog sastava materijala u donjim nosećim slojevima kolovozne konstrukcije, predviđeno je nanošenje kamenog agregata, frakcije 0-4mm, a potom i izrada cementne stabilizacije na licu mesta, navodi se u detaljnom saopštenju Puteva. Kažu i da, po završetku prethodnih radova, u voznoj saobraćajnoj traci planirana je izrada dva nova bituminizirana noseća sloja od BNS 22 sA Pmb, ukupne debljine d=15 cm i izrada završnog sloja od asfalt betona AB11 s Pmb d=5cm u punoj širini leve kolovozne trake.

Naveli su da je zbog „položaja službenih prolaza“ na ovoj deonici autoputa, privremena saobraćajna signalizacija je postavljena na dužini od sedam kilometara.
U cilju bezbednosti saobraćaja, zbog blizine radova petlji Ub, zatvoreno je isključenje za Ub iz pravca Čačka, dodaju.
Sve izmene režima saobraćaja na toj deonici autoputa su, kako kažu, u skladu sa izdatim Rešenjem nadležnog Ministartsva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Dodaju da radove izvodi preduzeće za puteve „Štrabag“ doo Beograd koje je nadležno i za održavanje državnog puta I A reda broj 2 – autoput Miloš Veliki.
Vrednost radova na rehabilitaciji kolovoza iznosiće 126,3 miliona dinara bez PDV-a, kažu iz JP Puteva i dodaju da je rok za završetak radova 60 dana.
 
Za Krcana ne znam, ali sam ja zvanično napušen na ovoj temi!
Izvor je bio iz druge ruke, ali sa najvišeg nivoa (stručnog, ne političkog).
Sada taj izvor nije više "u sedlu", tj. nije više pri dvoru, mada je blizak, ali ga neću otkrivati.
Krcanova i moja priča iz potpuno različitih izvora imale su istu poentu - neprepravljani deo glinene takođe k**cu ne valja.
Samo je ono što je prepravljano bilo još gore, vidljivo gore, pa su morali da koliko-toliko upristoje...
Odustali su da to odmah urade, jer je bilo pred izbore, nije im se rizikovalo.
Onda su se smenjivali korona, izbori, korona, novi izbori i iz ove perspektive deluje da je sad pravi tajming, da su "stekli uslovi".
Suština je da nije valjalo ni kad je puštano i da je trebalo opravljati još pre puštanja!
A da ne valja alarmirali su ovde mnogi koji su prolazili, ne baš svi, Kuroganeu je recimo uvek bilo do jaja...
 
Vrh